Sommige dingen snap ik echt niet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyv

Sommige dingen snap ik echt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 09:39

Sommige regels slaan in mijn ogen werkelijk waar nergens op! Kan me echt opvreten over bepaalde dingen, zoals:

[*] Iedereeeen mag zijn camera meenemen naar een concert, behalve als je een spiegelreflex hebt omdat deze er indrukwekkender uitziet..

[*] Als je niet op het ruiterpad rijdt omdat deze er niet is bij ons, krijg je serieus een boete van de boswachter!! Wanneer je hem vraagt waar je dna moet rijden heeft die er ook geen antwoord op..

[*] Wanneer mijn paard op het strand een hond bijna doodtrapt omdat die haar in der achterbenen bijt, ben ik als ruiter fout terwijl de eigenaar zn hond niet aan de lijn heeft..

Gebeuren dit soort zaken alleen bij mij in de omgeving of hebben jullie ook ervaring zoals deze!?

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:42

Romyv schreef:
Sommige regels slaan in mijn ogen werkelijk waar nergens op! Kan me echt opvreten over bepaalde dingen, zoals:

[*] Iedereeeen mag zijn camera meenemen naar een concert, behalve als je een spiegelreflex hebt omdat deze er indrukwekkender uitziet..

[*] Als je niet op het ruiterpad rijdt omdat deze er niet is bij ons, krijg je serieus een boete van de boswachter!! Wanneer je hem vraagt waar je dna moet rijden heeft die er ook geen antwoord op..

[*] Wanneer mijn paard op het strand een hond bijna doodtrapt omdat die haar in der achterbenen bijt, ben ik als ruiter fout terwijl de eigenaar zn hond niet aan de lijn heeft..

Gebeuren dit soort zaken alleen bij mij in de omgeving of hebben jullie ook ervaring zoals deze!?

Het lijkt me erg zwaar leven als je je heel erg ergert aan dit soort dingen. Voor punt 2 kan ik je de tip geven om gewoon weg te gallopperen als de boswachter eraan komt, hij kan je, iig in het bos, toch niet te pakken krijgen;)

Romyv

Re: Sommige dingen snap ik echt niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 09:46

Ik ga niet in galop het fietspad over..

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:52

maar je mag toch gewoon op het fietspad rijden? Met mijn ruiterbewijs heb ik iig geleerd dat je daar geen bekeuring voor krijgt,...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:01

En over die 1e; het is toch logisch dat je niet met een spiegelreflex naar een concert mag? De echte fotografen daar betalen daarvoor en dan kan jij zomaar supergoede foto's maken en doorverkopen. Laat die mensen hun werk doen en neem gewoon een digitaal cameraatje mee.

Over die 2e; tsjah, als je d'r niet mag rijden, mag je d'r niet rijden. Dus als er geen ruiterpaden zijn is dat jammer voor jou, maar dan kan je dus niet buitenrijden.

Over die 3e; ja, daar heb je een punt. Maar jouw paard blijft een groter/gevaarlijker dier, waardoor mensen al gauw jou de schuld geven. Daar moet je bovenstaan en je dus niks van aantrekken.

Zo, problemen opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:04

Ik ben concertfotograaf en ik denk dat je een beetje onderschat wat het allemaal inhoud. Het is niet omdat het er indrukwekkender uit ziet, maar het gaat puur om de kwaliteit.
Voor sommige mensen is het een beroeps o.i.d en dan is het een beetje banketstaaf als iedereen met een spiegelreflex naar binnen kan en hetzelfde kan gaan doen, niet dat je dan goede foto's krijgt want het is een vak apart, maar toch.
Jij gaat toch ook niet bij de fotoshoot van iemand anders staan fotograferen?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:06

tsjah sommige regels zijn krom, andere niet.. Je hebt jezelf er alleen maar mee als je je er aan gaat ergeren. Waarschijnlijk mag je gewoon niet in dat bos rijden, en als in dat bos jouwn paard gepakt word door een hond zit jij fout want jij hoort daar niet. Iedereen heeft tegenwoordig bijna een spiegelreflex, zegt overigens niets over hoe goed een foto kan zijn, maar als je naar een festival, of bijv theater etc gaat moet je je gewoon houden aan de regels.. klaar.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:17

ccathalijne schreef:
maar je mag toch gewoon op het fietspad rijden? Met mijn ruiterbewijs heb ik iig geleerd dat je daar geen bekeuring voor krijgt,...

Leren ze je dat écht bij het ruiterbewijs? 8)7
Geen wonder dat dat papiertje nog geen enkele rechtsgeldige betekenis heeft, en het zal het op deze manier voorlopig nog niet krijgen ook.

Volgens de wet is het gewoon verboden (artikel 8 RVV zegt dat ruiters alleen op een ruiterpad, op de rijbaan of in de berm mogen rijden) en de politie mag je er gewoon voor bekeuren.
Dat ze dat in veel gemeenten niet doen, wil niet zeggen dat het standaard overal gedoogd wordt.

Daarbij komt nog dat paardrijden op fiets- en voetpaden beangstigend, hinderlijk en zelfs gevaarlijk kan zijn voor fietsers en voetgangers en dat je er als ruiterij niet veel maatschappelijk draagvlak mee creëert.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:31

Ik vind paardrijden op de rijbaan vele malen gevaarlijker dan paardrijden op het fietspad. Natuurlijk moet je niet met volle galop kindjes van hun driewieler afcrossen, maar als je netjes langs de rand van het fietspad stapt, hoeft er echt niemand last van je te hebben. Als je daarentegen op een rijbaan gaat rijden waar de gemiddelde automobilist toeterend met 100 km/uur voorbij scheurt, ben je in mijn ogen een stuk onverantwoorder bezig.

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:48

Nimue schreef:
Ik vind paardrijden op de rijbaan vele malen gevaarlijker dan paardrijden op het fietspad. Natuurlijk moet je niet met volle galop kindjes van hun driewieler afcrossen, maar als je netjes langs de rand van het fietspad stapt, hoeft er echt niemand last van je te hebben. Als je daarentegen op een rijbaan gaat rijden waar de gemiddelde automobilist toeterend met 100 km/uur voorbij scheurt, ben je in mijn ogen een stuk onverantwoorder bezig.

Precies dat hebben we met het ruiterbewijs geleerd!
Doe in bepaalde gevallen het verstandigste!
En als er een drukke weg is stap je veiliger langs de berm van het fietspad dan op de weg en ik denk dat je dat ook best kan uitleggen aan diegene die je bekeurt....

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:49

oomens schreef:
ccathalijne schreef:

Leren ze je dat écht bij het ruiterbewijs? 8)7

Ik heb dat zeker niet geleerd. Wel werd geadviseerd om altijd de veiligste route te kiezen en dat is soms het fietspad ipv de autoweg. Maar ik heb wel altijd begrepen dat, dat niet is toegestaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:57

Ik vind het idd kinderachtig dat ik mijn spiegelreflex niet mee mag nemen. Ik kan toch nooit zulke geweldige foto's maken als de professionele fotograven, maar ik kan wel ietsjes dichterbij komen als dat de meisjes met hun compactcameratjes kunnen...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:05

een spiegelreflex is een professionele camera., je mag gewoon geen camera meenemen waar nog grotere lenzen enz op gezet kunnen worden. Als je een beetje verstand van fotografie hebt kun je wel snappen dat dat gewoon niet mag;) Je mag bijv in sommige musea enz ook geen fotos maken, en bijv een proffesionele fotograaf wel omdat ze een foto voor een folder willen.. zo gaat dat nou eenmaal.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:08

Ik snap het ook wel, maar daarom vind ik het nog niet leuk... Het is zo jammer dat je hoofdzakelijk gekleurde vlekken ziet met een simpele camera.

Gelukkig mocht ik laatst in het Naturalis wel foto's maken, dat was leuk...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:10

Jij hoort gewoon niet op een fietspad te rijden ;)

kan de rest wel begrijpen maargoed.. je hebt je aan regels e houden... zoals op ruiterpaden rijden en niet door aanplant of op een fietspad.

op eht fietspad mag alleen in gevaarlijke situaties, ik moest eerder óf over een 80km weg.. of over het fietspad.. tsja dan mág je over het fietspad, mits je je takkezooi opruimt als je die achterlaat ;)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:10

weetje? een goede fotograaf kan met de brakste cameras goede fotos maken:) Dierentuinen enz mag het idd wel... Zie dan ook alleen maar mensen met dikke cameras..

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:12

bij ons in het park lopen ook altijd honden los kwam er een de bak in kreeg een trap en dan mij aansprakelijk willen stellen?? rot tog op gek :p jij laat hem los niet ik uiteindenlijk niks hoeven te betalen :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:13

pinuts schreef:
weetje? een goede fotograaf kan met de brakste cameras goede fotos maken:) Dierentuinen enz mag het idd wel... Zie dan ook alleen maar mensen met dikke cameras..

Nou.. dat denk ik niet ;) ben het er niet mee eens.
met mijn oude fotocamera, de eerste digitale, kan je echt geen goede kwaliteit foto's maken.
hier heb je een hoeveelheid pixels voor nodig namelijk, en als dat ontbreekt krijg je gewoon geen mooie foto's in bijv. eht donker, schemering.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:13

Als een hond losloopt en jou paard te pakken heeft is die eigenaar vd hond toch schuldig..

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:15

AaronYve schreef:
Als een hond losloopt en jou paard te pakken heeft is die eigenaar vd hond toch schuldig..

hij had haar niet te pakken maar ze slaat altijd naar honden die zo ineens aan komen vliegen,,,

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:28

jolliegirl: daarom moet je creatief zijn.. Maar gelukkig zijn er tegenwoordig zelfs op mobieltjes al 8 pixel cameras.. Dus ach.. Laat je die spiegelreflex gewoon lekker thuis. (snap zowiso niet dat je dat bijv naar een festival mee durft te nemen)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:29

pinuts schreef:
jolliegirl: daarom moet je creatief zijn.. Maar gelukkig zijn er tegenwoordig zelfs op mobieltjes al 8 pixel cameras.. Dus ach.. Laat je die spiegelreflex gewoon lekker thuis. (snap zowiso niet dat je dat bijv naar een festival mee durft te nemen)

tsja.. er is een verschil tussen mooie foto's en mooie foto's
fatsoenlijke kwaliteit, dat een koe neit op een ezel lijkt... heb je gewoon een fatsoenlijke camera voor nodig.
en reken maar niet dat je met een 8 mp(megapixel) camera fatsoenlijke concertfoto's kan maken die je nog goed kan uitvergroten(dus beeldscherm grote)
dat krijg je niét voor elkaar :n

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:33

wat maakt een foto mooi? Scherpte? Volgens mij is niet alleen het aantal megapixel belangrijk.. Maargoed, als je uit gaat moet je je soms aanpassen, dus bij een concert geen eigen drinken meenemen ( ookal heb je zon dorst, en is t water) geen paraplus, geen glas en dus ook geen spiegelreflexcameras.. Helaas helaas. En de discussie of je wel of geen goede fotos kan maken ga ik niet verder op in, omdat het offtopic is, en omdat ik niet zo heel veel verstand heb van fotografie..

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:38

Guernica schreef:
Ik ben concertfotograaf en ik denk dat je een beetje onderschat wat het allemaal inhoud. Het is niet omdat het er indrukwekkender uit ziet, maar het gaat puur om de kwaliteit.
Voor sommige mensen is het een beroeps o.i.d en dan is het een beetje banketstaaf als iedereen met een spiegelreflex naar binnen kan en hetzelfde kan gaan doen, niet dat je dan goede foto's krijgt want het is een vak apart, maar toch.
Jij gaat toch ook niet bij de fotoshoot van iemand anders staan fotograferen?

Dat d'r op wedstrijd vaak wel een wedstrijdfotograaf staat wil toch niet zeggen dat ik m'n spiegelreflex thuis laat? Ik heb geeneens een compactcamera (alleen een flutding in m'n telefoon), als ik fatsoenlijke foto's wil hebben, neem ik m'n spiegelreflex mee, of ze d'r nou blij mee zijn of niet. Ik heb geen duizenden euro's aan lenzen dus 't is heus niet verkoopbaar, maar ik weiger om van een concert waar ik ben geweest moet betalen voor fatsoenlijke foto's -kaartje kost me al genoeg- of alleen gekleurde vlekken vast kan leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:39

Je kan weigeren wat je wil maar daar krijg je je zin toch niet mee. :')
Bovendien moet je er helemaal niet voor de betalen, de meeste foto's staan de dag daarna meteen online en die kan je naar hartenwens gappen.