Dekt verzekering putjes in vloer door hakken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Dekt verzekering putjes in vloer door hakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 23:22

Hoi Hoi,

Ik zit even met een ''probleempje''.
Gister was ik uitgenodigd om bij de vriend van een vriendin wat te gaan drinken voor het uitgaan.
Was best gezellig enzo uitgaan wat minder :').
Nu word ik op msn aangesproken door betreffende jongen met de mededeling dat ik hun vloer kapot gemaakt heb.
WAT? dat vind ik echt ernstig.. had ik geweten dat die vloer daar niet tegen kon had ik gewoon mn schoenen uitgedaan.
Ik had dus hakjes aan, ronde dunne.
Nou het ging van hier naar daar en zn ouders waren boos want het was een hele dure vloer en het kon niet ff verholpen worden, dan moest er een hele nieuwe vloer in en hij wist zeker dat ik het was want het was op de plek waar ik gezeten had. Nou oké echt echt sorry. Ondertussen werd het al een stuk beschuldigender en voelde ik mij lichtelijk aangevallen. Ik bedoel ik kan daar niets aan doen? Ik ben de eerste keer bij hem in huis hoe moet ik nu weten (als hij het zelf niet eens weet) dat die vloer daar niet tegen kan. Als ik het wist had ik al lang mn schoenen uitgetrokken.
Nu zei hij net dus, dat ik het wel tegen m'n ouders moest zeggen misschien kunnen we wat regelen met de verzekering.

Nu mijn vraag; zou de verzekering dat dekken?
Mij lijkt het stug.. Ik weet niet waarom, maar m'n gevoel zegt dat. Aangezien het nu niet echt een enorme schade is..

Wat denken jullie?

Alvast bedankt!

Skitter

Re: Dekt verzekering putjes in vloer door hakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:39

Goh, wat stom. Ik zou zelf eerst ff heen gaan, zgn 'schade' bekijken en dan verder overleggen.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:43

Dit is bij m'n tante thuis ook eens gebeurd, ook iemand op visite met dunne hakken aan. Dit is helemaal vergoed door de verzekering.
Dus gewoon even contact opnemen met je verzekering!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 23:44

Ja, ik ga het er eerst nog eens met m'n ouders overleggen.
Het enige wat m'n pa zei was 'je moet ook niet met hakken over hout heen lopen, dan weet je dat voor een volgende keer'

En m'n moeder wist het ook niet zo goed. Vriendin van mn broer had ook een beetje zoiets; kun jij toch neits aan doen, dan hadden ze je moeten waarschuwen.

Even voor de duidelijkheid ik heb dus de hele avond op 1 plek gezeten. Dus het lijkt me echt beperkt.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 23:44

ilse18 schreef:
Dit is bij m'n tante thuis ook eens gebeurd, ook iemand op visite met dunne hakken aan. Dit is helemaal vergoed door de verzekering.
Dus gewoon even contact opnemen met je verzekering!

Ah dat is wel fijn om te horen.
Hoe groot was die schade dan? Echt door het hele huis? Of beperkt op 1 plek een beetje?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:45

ja jij moet je verzekering bellen en die dekken gewoon de schade. Een vriendinnetje van mij had ook in mijn vloer allemaal puntjes gemaakt mat haar hakken. Ik heb het gewoon vergoed gekregen via haar verzekering. Binnen een maandje was alles geregeld gelukkig want mijn vloer zag er idd ook echt niet meer uit. En ik had een schade van 2000euro

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:49

zeg dat je asjeblieft niet met fijne hakjes op een parketvloer gelopen hebt.... Want dat si echt dodelijk voor die vloeren ja... Er zit meer druk op dan op een olifantenpoot om even aan te tonen hoe zwaar zo'n hakje aankomt...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:51

poes schreef:
zeg dat je asjeblieft niet met fijne hakjes op een parketvloer gelopen hebt.... Want dat si echt dodelijk voor die vloeren ja... Er zit meer druk op dan op een olifantenpoot om even aan te tonen hoe zwaar zo'n hakje aankomt...

Blijkbaar wel... Nog een goede reden om voor natuursteen te gaan...

TS: ik zou mijn verzekering maar bellen ja. Ik neem aan dat je gewoon WA verzekerd bent, en daar valt dit waarschijnlijk gewoon onder. Het feit dat ik een ruit brak in het studentenhuis waar ik woon viel daar ook onder, terwijl het gewoon door achterstallig onderhoud van mijn huisbaas kwam.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 23:52

Dat heb ik dus wel O:) Maar goed, met mij nog 2 meiden met iets dikkere hakken.
Ik let nu eenmaal niet echt op een vloer als ik ergens kom :=

@Vjestagirl, neem aan dat ik wel zo verzekerd ben ;) morgen maar even met m'n ouders erover hebben en dan zien we wel verder.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:57

Ik ook niet, tenzij ik zo'n hakje aan heb... maar ij hadden ook wel even kunnen vragen om je schoenen uit te trekken... hoop dat de verzekering het dekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:06

Zoiets heb ik een tijdje terug gehad, alleen dan andersom. Vriendin met naaldhakken die even langskwam.... Was mijn vloer niet blij mee :D

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:43

Oef, dat is balen.
Ik vraag altijd of ze die schoenen uit kunnen doen.
Ik denk toch dat je even de verzekering moet bellen om het te vragen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:48

dat is zuur zeg :\ ik zou het ook behoorlijk vervelend vinden dat die mensen zo aanvallend doen. Je kunt het netjes regelen met de verzekering maar inderdaad niet handig van die mensen dat ze zelf a) een zachte houten vloer hebben en b) jou niet vertellen dat je met je hakken daar niet op mag/kan lopen!

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:00

ja verzekering dekt het meestal wel, even bellen.

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:05

Goh vind het wel zeer vervelend voor je! Wij hebben dus x jaar geleden hetzelfde aan de hand gehad: mams en paps zich helemaal moe gemaakt aan het leggen van parketvloer, mama helemaal bij met haar nieuwe vloer, familie kwam een kijkje nemen en tante komt met naaldhakken de kamer binnen. Eerste kamer was gelukkig de slaapkamer, en daar had mama het gelukkig meteen gezien dus ze heeft haar schoenen uitgedaan waardoor de schade redelijk beperkt is gebleven.
Mijn ouders (en vooral mama ;)) waren er natuurlijk ook niet blij mee maar mijn tante had daar ook niet bij stilgestaan natuurlijk. Dat zijn gewoon dingen die je als 'parketeigenaar' gewoon strak in het oog moet houden.
Voel je dus helemaal niet schuldig, ze hadden het je gewoon moeten vertellen, kan jij toch niet ruiken?
Hoe het zit met de verzekering weet ik niet, maar hoop voor je dat alles in snel in orde komt!

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:35

Indien je een AVP (of in jouw geval, thuiswonend, je ouders) hebt en je bent aansprakelijk, zullen zij de schade vergoeden.
Ben je niet aansprakelijk, zullen zij niet uitkeren (maar dan hoef jij dus ook niets te betalen...).
Gewoon even melden, dan handelen zij het verder af.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 14:04

Ik snap best dat zij het behoorlijk zuur vinden en dat je van hun de verzekering moet bellen vind ik heel logisch, weet ook zeker dat het gewoon vergoedt word dus bel gewoon even..
Verder heel vervelend voor je,maarja je kan je er druk om lopen maken maar het is toch al gebeurd ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 21:06

Nouja, ze bellen binnenkort met m'n vader. Maar die vind het een beetje een rare zaak.
Hij denkt zelf dat het niet vergoed word, aangezien dat nogal makkelijk zou zijn.
Die jongen zei dus dat zn ouders zeiden dat die hele vloer nu opnieuw geschuurd moet worden en mijn pa zei dus, dat is lekker makkelijk dan want dan kan iedereen dat op die manier oplossen. Ook omdat ze mij niet hebben gewaarschuwd ofzo. Als de verzekering niet vergoed zegt mn pa dan ook; helaas pindakaas.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:00

Ik zou ook even contact opnemen met je verzekering. Maar het gaat wel op een vervelende manier zo. Bedoel, jij kan toch niet ruiken dat je met die schoenen niet op die vloer mocht komen. Dan hadden hun maar beter op moeten letten wat voor schoenen je aan had. Neem aan dat je het echt wel hoort al iemand op hakken loopt, hoeveel moeite is het dan om even te kijken wat voor schoenen iemand aanheeft..Succes ermee.

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:53

Ik wil ook een nieuwe vloer.. O:)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 22:56

Ja, dat bedoelde mijn pa dus ook.
Als die mensen zeggen, zij heeft mijn vloer kapot gemaakt.. dan kan m'n pa net zo goed een dealtje maken met hun en zeggen hun zoon heeft onze vloer kapot gemaakt.

Hebben we allebei een nieuwe vloer.

Oh en op stoeptegel.. nodig stiekem iemand uit met naaldhakken :P

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:02

ja er komt gewoon iemand kijken naar de vloer die de schade opneemt(was bij ons ook zo) dus heel makkelijk krijg je geen nieuwe vloer en vaak moet je zelf ook nog geld bij leggen hoor.
Ik snap niet waarom er zo moeilijk over gedaan word want het kost jouw ouders geen geld hoor alleen even de moeite om de verzekering te bellen

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:11

heel vervelend maar goed ik denk dan echt het is een vloer... er zitten putjes in maar is nog steeds een vloer.... verliest zn functie niet geen krassen.. maar goed als je net een dure houten vloer hebt laten leggen dan ben je idd niet blij maar als het goed is wordt deze schade gedekt, als het een echte parket vloer is moet de vloer geschuurd worden zodat deze weer egaal is en opnieuw in de was dit moet met de hele vloer want anders kan de kleur ongelijk zijn..... dus ja duur grapje jij vraagt nu of altijd gelijk naar de vloer of je doet nooit meer hakken aan haha

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:16

be my guest :P

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 23:16

Ja hij moet dan idd geschuurd worden.

@ Stoeptegel; hahah en dan nog es dokken zeker _O-