Backpack, welke aan te raden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Backpack, welke aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 17:49

Ik ben op zoek naar een grote backpack. Waar vind ik deze voor een normale prijs?

Hebben jullie nog tips m.b.t. het kopen van een backpack? Waar op te letten enz enz. :)

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:53

Qua prijzen kan ik je niet helpen... tip: trek ruim de tijd uit, ga naar de winkel en vraag om hulp. Pas verschillende modellen, met en zonder gewicht, vraag degene die je helpt om alles goed te verstellen. Loop heen en weer. Echt, een backpack die niet goed zit is zonde van je geld, en die gebruik je ook geen tweede keer. Ik zou er eerder ietsje meer geld voor uitgeven (en dan een echt goede kopen) dan 'goedkoop' af te zijn... wij hebben er 1 die geloof ik al een jaartje of 15 meegaat, en sinds kort heb ik een nieuwe. Dat heeft ook wel eventjes geduurd in die winkel, maar ik ben er wel blij mee!

Oh en trouwens... als je in de spiegel naar je zijkant staat, moet er zo min mogelijk ruimte zijn tussen je rugzak en je rug... verder zijn er geloof ik nog wel wat trucjes, over riempjes die horizontaal moeten zitten enzo, maar dat weten ze in de winkel wel.

Mri

Re: Backpack, welke aan te raden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:01

in Woerden zit de Zwerfkei, daar zijn mijn vriend en ik super goed geholpen.

Je hebt van die tassen waarbij je de schouderbanden "onzichtbaar" kan maken en er dan een weekend tas van te maken. Deze zijn niet geschikt om een hele dag (of een paar dagen) mee te lopen

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:00

De grootte van je backpack is ook wel afhankelijk van je eigen lengte. Als jij klein bent is het niet zo slim om een enorme backpack te kopen. Voor goed advies kan je idd het beste naar een goede winkel gaan en daar verschillende modellen passen. Wat ik zelf het handigst vind is een backpack die je aan de voorkant helemaal open kan ritsen (net als een sporttas zeg maar), sommige kunnen alleen aan de bovenkant open (wil je net iets hebben wat onderop ligt, moet je alles eruit halen :P).

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:04

Ik ben erg benieuwd. Wil zelf ook graag een backpack gaan aanschaffen en tips zoals die van Michelle hebben ze mij in de winkel nog niet verteld :+ De prijs waar diegene het overigens over had lag geloof ik rond de 180 euro?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:13

die tas waar michelle het over heeft (1 grote rits) vind ik persooonlijk weer niet handig.
Denkd at het erg afhankelijk is van je doel met de rugtas.

Wij liepen hele dagen met de rugtassen op de rug. Doordat je maar 1 gat had om je tas te vullen was het makkelijker om gelijjkmatig te vullen (gewicht dan he)
Als je 1 grote rits hebt is dat veel lastiger.
En als je goed in pakt maakt het helemaal niet uit.

Wij hadden "wasnetjes" van de xenos. Per wasnetje had ik een setje kleding (onderbroek, sokken, tshirt. Mn broeken hield ik meestal 3 dagen aan). Hoefde dus nooit echt te zoeken naar kleding.

Als je kleine stukjes loopt (dus veel met OV reist enzo) en langer op 1 plek blijft is het wel weer makkelijk. Ik had mn bikini in een zijvakje (samen met een mirovezel handdoek). Zonnebrand enw ater ook altijd bij de hand, verder eigenlijk neit zo veel...

En je wordt vanzelf handig in het inpakken van je tas :j

Ik heb een tas van rond de 300 euro, die van vriendlief was rond de 375 euro.
Maar dan zijn het wel tassen om hele dagen mee te lopen met zwaardere bepakking. De tassen waar je kleine stukjes me loopt (van bus naar taxi naar hotel etc) hoeven niet zo onwijs stevig te zijn op de rug en de schouderbanden

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:36

Marietje ik snap wat je bedoeld qua inpakken :) Een vriendin van mij heeft zo'n tas met een rits aan de voorkant en die kan ook gewoon aan de bovenkant open zoals 'normale' backpacks. Op die manier kan je dus alsnog goed stapelen :) Ipv de wasnetjes die jij gebruikte had ik ziplock zakjes, beide handig omdat je zo bepaalde dingen bij elkaar hebt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:00

ziplocks zijn inderdaad ook erg aan te raden. Nadeel van de ziplocks vind ik dan weer (in geval van kleding) dat ze licht dicht zijn, daardoor moeilijker samen te persen.
Samenpersen gaat wel als ze "open" zijn, maar dan bleef het bij mij niet goed bij elkaar.

Tandpasta, shampoo ed had ik wel in ziplocks zitten. Had zowel de grote als de kleine bij me. Beter ziplocks dan druk sluit zakjes :j

als je overal maar kort zit is het ook handig om dingen als een bikini (als die nog niet droog is als je weg gaat) aan je tas te kunnen hangen (of in een ziplock in je tas, maar moet dan wel de mogelijkheid krijgen om te drogen ivm nare geurtjes).

Hoe je ook reist, je zal toch regelmatig ergens langer dan een dag moeten blijven ivm het wassen. Wij lieten het steeds doen (veel makkelijker en goedkoper, daarbij ook sneller klaar en minder werk) waren voor een kilo was gemiddeld 25 -50 cent kwijt.
Nog een tip: neem als je echt wat meer gaat trekken alleen kleding mee die in de droger mag. Als je dan je was weg brengt is het meestal veel sneller klaar dan wanneer er dingen tussen zitten die hangend/liggend moeten drogen.
Smorgens weg gebracht, en 5 uur later hadden wij alles gewassen en gestreken terug :j
ideaal (zelfs mn strings en de boxers van mn vriend werden gestreken... net als de sokken)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:11

Ik zou gewoon naar een outdoor winkel gaan. Daar zijn echt wel mensen die je goed kunnen adviseren en goed uitleggen waar je op moet letten. Daar kun je ook vertellen wat je van plan bent om er mee te doen en dan weten zij wel wat je wel of niet nodig hebt.

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:01

Je kan ook een keer gaan kijken bij Bever (http://www.bever.nl), ze hebben daar ook erg veel tassen en de verkopers weten waar ze 't over hebben.
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 09-03-09 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 13:03

Zit hier gelukkig een Bever in de buurt. Was van plan daar inderdaad langs te gaan. :j

Bedankt voor de tips!