Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Nathalie schreef:Wij hebben alles samen maar dat is er meer ingeslopen.
Toen ik ging samenwonen met hem was dat in Turkije en had ik spaargeld en hij niets. (salarissen daar is echt heel laag) Dus hebben we mijn geld gebruikt. Later beide gaan werken en gewoon al het geld op één hoop en daar alles van betaald. (werd daar ook contant uit betaald)
Toen we in NL kwamen mocht hij eht eerste jaar niet werken dus toen was het logisch dat ik alles betaalde. Nu werkt hij parttime en gaat naar school vanaf deze maand en omdat we altijd netjes rondkomen met mijn geld, proberen we nu zijn rekening niet aan te raken om daarop gewoon te kunnen sparen.
Wel wil ik nog een pas aanvragen voor mijn rekening die hij dan kan gebruiken.
Voor ons werkt dit goed en ik vind het ook vrij logisch. Maar als we elkaar op een andere manier hadden leren kennen en beide evenveel werkten en sparen etc, dan had ik het denk ik wel gedaan zoals ik hierboven lees.
. Wat ik me afvraag is hoe je het dan gaat regelen mochten jullie uit elkaar gaan (wat ik natuurlijk helemaal niet hoop voor jullie!! ) Maar dat zou voor mij in de toekomst wel een puntje zijn om over na te denken
. Nogmaals, ik hoop dat het uiteraard helemaal nooit aan de orde komt
.
. zap schreef:Nathalie schreef:Wij hebben alles samen maar dat is er meer ingeslopen.
Toen ik ging samenwonen met hem was dat in Turkije en had ik spaargeld en hij niets. (salarissen daar is echt heel laag) Dus hebben we mijn geld gebruikt. Later beide gaan werken en gewoon al het geld op één hoop en daar alles van betaald. (werd daar ook contant uit betaald)
Toen we in NL kwamen mocht hij eht eerste jaar niet werken dus toen was het logisch dat ik alles betaalde. Nu werkt hij parttime en gaat naar school vanaf deze maand en omdat we altijd netjes rondkomen met mijn geld, proberen we nu zijn rekening niet aan te raken om daarop gewoon te kunnen sparen.
Wel wil ik nog een pas aanvragen voor mijn rekening die hij dan kan gebruiken.
Voor ons werkt dit goed en ik vind het ook vrij logisch. Maar als we elkaar op een andere manier hadden leren kennen en beide evenveel werkten en sparen etc, dan had ik het denk ik wel gedaan zoals ik hierboven lees.
Ik vind dit wel knap hoor. Wat ik me afvraag is hoe je het dan gaat regelen mochten jullie uit elkaar gaan (wat ik natuurlijk helemaal niet hoop voor jullie!! ) Maar dat zou voor mij in de toekomst wel een puntje zijn om over na te denken
. Nogmaals, ik hoop dat het uiteraard helemaal nooit aan de orde komt

Hij zal dan toch terug gaan naar Turkije hoogstwaarschijnlijk, weer bij zijn familie gaan wonen, en hij vind dat ik dat geld dan harder kan gebruiken als hij.
) Sonja schreef:Tja, wat wil je zelf?
Wij hebben een gezamenlijke rekening waar vast kosten van betaald worden. Dus huur, belastingen, verzekeringen, en boodschappen. Daar storten we elke maand een bedrag op vanaf onze privérekeningen. Naar rato van inkomen.
Salaris krijgen we gewoon op onze privérekeningen en daarvanaf betaal ik ook gewoon m'n eigen kosten verder. Dus mijn eigen auto, benzine, vakanties, paarden etc.
Voor ons werkt dit prettig.
samantha5 schreef:Wij hebben iedereen onze eigen rekening en daarnaast een gezamelijke rekening waar alle vaste lasten vanaf worden gehaald. Aan deze rekening is ook een spaarrekening gekoppeld.
Elke maand storten we ieder een bedrag en de rest is voor ons zelf.