Camara volgt bewegingen niet goed/wazig!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Camara volgt bewegingen niet goed/wazig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:20

Mijn camara (Sony Cybershot met 7.2 megapixels) volgt bewegingen niet goed.. De foto wordt dan heel erg wazig als ik bijvoorbeeld paarden wil fotograferen. Ik heb alle 'standen' al uitgeprobeerd maar alles is wazig. Buiten is het al een stuk beter en volgt ie de bewegingen ook stukken beter. Ik wil morgen weer fotograferen, dus iemand die het weet? Alvast heel erg bedankt!

sharonalover

Re: Camara volgt bewegingen niet goed/wazig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:46

Binnen is er minder licht, dus heeft een camera een langere sluitertijd nodig om een licht genoege foto te maken, gevolg: foto wordt wazig ;)

Voortaan buiten fotograferen dus :)
De mensen die echt mooi binnen kunnen fotograferen hebben eigenlijk allemaal een spiegelreflex met dure hele lichtsterke lens ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 09:05

Mijn camara was ook duur hoor, maargoed ik zou dus nooit met een of andere instelling mooi binnen kunnen fotograferen?

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:52

De ene compact camera trekt het beter dan de andere.
Die van mijn vaders werk doet het aardig binnen, mijn compact camera ook helemaal niet. Beide van Canon.

Je kan hem op sportstand zetten, maar dat werkt bij de mijne ook niet, heb ook alles al geprobeert... Die van mijn vaders werk doet het op de automatische stand al aardig.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:56

StillAngel schreef:
Mijn camara was ook duur hoor, maargoed ik zou dus nooit met een of andere instelling mooi binnen kunnen fotograferen?

Kan je zelf ISO's en sluitertijden aanpassen? Als je dat kan, kan je eens je ISO hoger zetten en de sluitertijd korter maken.. Dan krijg je wel wat ruis op je foto, maar je beeld is veel scherper. Als je dat niet zelf kan aanpassen, dan moet je je neerleggen bij de beperkingen van je compactje :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 14:44

tantjeuh schreef:
StillAngel schreef:

Kan je zelf ISO's en sluitertijden aanpassen? Als je dat kan, kan je eens je ISO hoger zetten en de sluitertijd korter maken.. Dan krijg je wel wat ruis op je foto, maar je beeld is veel scherper. Als je dat niet zelf kan aanpassen, dan moet je je neerleggen bij de beperkingen van je compactje :)

Sluitertijden kan ik wel aanpassen, ISO's weet ik niet, hoe doe je dat?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:48

StillAngel schreef:
tantjeuh schreef:

Sluitertijden kan ik wel aanpassen, ISO's weet ik niet, hoe doe je dat?

Je handleiding er eens bijnemen? Elke camera werkt anders.. Ik heb er geen flauw idee van hoe je dat bij jou doet.