Hoe smsjes voicemail stoppen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Hoe smsjes voicemail stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 19:05

Ik word er niet goed van!!! :( :(

Gisteravond was ik in gesprek met mijn telefoon en toen belde iemand anders, prima kan dus niet dus dan krijg je een sms van voicemail dat je een oproep hebt gemist. De persoon in kwestie heeft mij 1 (!!) keer gebeld.
Ik krijg nu dus al sinds half 8 gisteravond elke 10 minuten een sms van voicemail dat ik gisteravond gebeld ben.
Vanmiddag belde er iemand anders en nu krijg ik elke 10 minuten 2 (!) berichten dat ik gebeld ben, 1x gisteravond en 1x vanmiddag.

Heb vanmiddag met KPN gebeld en die zegt dat het aan mijn telefoon ligt en dat ik mijn SIM kaart in een ander toestel moet doen en dan stopt het, gedaan zowel in een NOKIA als een niet-NOKIA (daar zou het aan liggen). Dikke bullshit natuurlijk maar nu moet ik het hele weekend die smsjes gaan ontvangen zeker.

Iemand de gouden tip? Klantenservice is helaas gesloten.

Flabbergast

Re: Hoe smsjes voicemail stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:07

Ik heb dat ook gehad met mijn nokia! Stopte pas na 2 dagen ofzo en werd steeds minder..
Héél irritant maar ben er nooit achter gekomen hoe je het stop moest zetten..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:20

Ik lees even mee, ik heb het ook, alleen belt voicemail dan om het uur!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:24

Ik weet dat ik hier met T-Mobile de voicemail kan bellen en dat daar in het menu de optie staat om ze uit te zetten.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:29

Maar dan komen mensen niet meer terecht op de voicemail als jij niet bereikbaar bent?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:30

Dat kan nog wel. Je moet puur de optie uitzenden die er voor zorgt dat je die berichten niet meer of minder vaak krijgt.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:59

je kunt daar ook naar de klantenservicebellen om die sms na voicemail optie uit te zetten. je voicemail blijft gewoon beschikbaar.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:12

ik heb dat ook met mijn nokia. Je moet je sim-kaart in een andere telefoon stoppen en dan wachten tot je de sms krijgt. Die sms wis je dan in de andere telefoon, dan stop je je sim-kaart weer terug en is het probleem opgelost.

edit: dit heeft de help van hi me aangeraden en zei dat een veelvoorkomend probleem van nokia's was. Als het wissen op een andere tel niet helpt, moest ik de nokia service bellen.
Laatst bijgewerkt door Pytje op 07-03-09 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:17

Een harde reset wil in dit geval nog weleens helpen: terwijl het toestel aanstaat haal je de batterij ervan af.
Hierna is het meestal wel opgelost.

Is een soort van storing in de sms-centrale. Normaal gesproken stuurt de sms-centrale een soort van signaaltje terug als er een berichtje is ontvangen. Soms werkt dit niet en dan blijft de verzendende centrale telkens opnieuw proberen om het sms'je te bezorgen. Dit gebeurt vaak in het buitenland maar het kan dus ook hier voorkomen.

Uiteindelijk wordt het vanzelf minder (pogingen zullen vanzelf stoppen) maar een harde reset helpt vaak ook wel.

Succes ermee!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:18

wat vreemd, ik krijg bij kpn eigenlijk altijd maar 1 berichtje en that's it.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:25

Pytje schreef:
ik heb dat ook met mijn nokia. Je moet je sim-kaart in een andere telefoon stoppen en dan wachten tot je de sms krijgt. Die sms wis je dan in de andere telefoon, dan stop je je sim-kaart weer terug en is het probleem opgelost.

edit: dit heeft de help van hi me aangeraden en zei dat een veelvoorkomend probleem van nokia's was. Als het wissen op een andere tel niet helpt, moest ik de nokia service bellen.

Dit hebben ze mij toen ook aangeraden en het werkte :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 22:27

ik normaal ook.
Voicemail staat uit en wil ik graag zo houden, krijg melding dat ik gebeld ben en er geen bericht is achtergelaten.
Heb kaartje nu in een andere telefoon en na 3 smsjes lijkt het nu goed te gaan..

@Pytje, dat adviseerde de klantenservice ook.. alleen wilde dat vanmiddag dus niet :(

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:28

Mijn vriend heeft hier soms ook last van!
1 x in de zoveel tijd ofzo...
Hij laat dat berichtje dan staan zonder te openen...en na een tijdje verwijderd hij t berichtje zonder te openen...
Zo heeft hij ook geen last volgens mij.

Van de sim in een ander toestel doen, kan wel...maar we hebben volgens mij alleen nog nokia-toestels hier liggen die het doen... :+

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:32

Ik heb dit sinds kort ook, zeeeeeeeer irritant.
Heb mijn telefoon nu zo'n 9 maanden denk ik, maar heb er pas sinds een maandje ofzo last van.
Het is mij een raadsel. :Y)

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:02

Ik heb het ook gehad, het ging dagen door, ik heb zeker 50 berichtjes over één voicemailtje gehad. Bij mij bleek het te komen doordat mijn berichten-inbox vol zat waardoor hij steeds opnieuw bezorgd werd ofzo. In ieder geval was het over nadat ik mijn smsjes opgeschoond had.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:51

@polly, heb je ook gewacht tot je het smsje weer ontving op de andere telefoon?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:53

LZP -> TV

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:58

KPN heeft al geruime tijd (meer dan een maand) een fout in de software van de sms-centrale. Ze krijgen het alleen (nog) niet opgelost.
Ik laat het berichtje ook in mijn inbox staan, ongelezen, dan stopt het. (Alleen krijg je dan voor andere gemiste oproepen/voicemails ook geen sms meer!)
Ik heb het nu al meerdere keren gehad, helaas hielp het bij niet om de sim-kaart in een andere telefoon te plaatsen (althans ja, voor 1x, daarna begon het met een ander weer net zo hard).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 11:33

Pytje schreef:
@polly, heb je ook gewacht tot je het smsje weer ontving op de andere telefoon?

Yep.
Daarna weer in een ander toestel en daar heb ik hem ook een keer of 4 gehad en nu lijkt het over te zijn (hoop ik)