Discussie, beroep en prive gescheiden houden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Discussie, beroep en prive gescheiden houden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:47

Ik had pas een discussie met een paar vrienden.
Ik loop dus bij de fysio, paar keer bij de gyn geweest enzo.
We hadden het daar zo over op een avond.
En opeens zegt een vriend van mij, je kan mij niet wijs maken als jij bij die jongen op de bank gaat liggen voor een behandeling (hier heb ik het over de fysio) dat hij daar dan geen gedachtes bij krijgt.
Waarop ik natuurlijk meteen erop in haakte dat een fysio zulke dingen wel gescheiden kan houden.
Komop... ik vind het echt grote onzin omdat je toevallig een leuke kop enzo hebt, dat je fysio gyn meteen helemaal wild van je word en met rare ideeen zit terwijl hij aan het behandelen is..
Zijn jullie het met me eens? of zijn er meer die er zo over denken?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:48

Ach een gyn of een fysio... Het is die mensen hun job, ik neem aan dat ze het wel gewoon zijn en dat ze er echt geen
'vreemde' gedachten bij gaan krijgen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:50

Inderdaad met nickytje, en betekent ook niet dat je een leuke kop hebt dat die persoon helemaal wild van je word.
Heb persoonlijk ook nooit over mezelf gedacht dat ik zo een bombshell ben dat ik iedere behandelbaar wild maak, misschien omdat ik het niet ben.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:53

Helemaal wild van je worden lijkt me wel erg sterk.
Kan best dat een gyn of een fysio denkt van: Dat is een leuk vrouwtje.
Maar gekke dingen in zijn hoofd halen, lijkt me niet.
Maar omgekeerd heb jij dat toch ook? Jij denkt toch ook geen gekke dingen als die gyn of fysio aan je zit, en hij toevallig een leuke kop heeft.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:54

He zo bedoel ik het ook niet.
Ik ben ook van mening dat het hun beroep is en dat ze niet veder kijken dan naar de behandeling die ze je moeten geven..
Maar sommige van mijn vrienden denken dat het niet zo werkt.. wat ik dus ook lichtelijk apart vind..

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:56

M_EL_ISSA schreef:
Helemaal wild van je worden lijkt me wel erg sterk.
Kan best dat een gyn of een fysio denkt van: Dat is een leuk vrouwtje.
Maar gekke dingen in zijn hoofd halen, lijkt me niet.
Maar omgekeerd heb jij dat toch ook? Jij denkt toch ook geen gekke dingen als die gyn of fysio aan je zit, en hij toevallig een leuke kop heeft.

Misschien heb ik het een beetje overdreven geschreven..
Euh nee ik ben echt bij de fysio voor behandelingen.
Nee ik kan zulke dingen heel goed gescheiden houden..
En leuke knul zoek ik wel in de kroeg o.i.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:02

Ik denk dat behandelaars (m/v) best wel eens van een cliënt kunnen vinden dat hij/zij bovengemiddeld leuk is. Zolang ze daar professioneel mee omgaan (er niet naar handelen dus) lijkt me dat geen probleem.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:03

Ohohoh, volgens mij vat jij mij een beetje verkeerd :P
Ik heb het niet over jou, maar over het algemeen :P

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 17:10

M_EL_ISSA schreef:

Nee oke.
Niet dat bokt het verkeerd leest en dus in de veronderstelling is dat ik zo denk...
Want dat is mij gedachtengang absoluut niet.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:19

Pascal schreef:
M_EL_ISSA schreef:

Nee oke.
Niet dat bokt het verkeerd leest en dus in de veronderstelling is dat ik zo denk...
Want dat is mij gedachtengang absoluut niet.

Neenee, dat had ik wel begrepen :P Sorry als het er een beetje raar staat dan :P
Maar dan nu weer ontopic? :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:23

RedPassion schreef:
Ik denk dat behandelaars (m/v) best wel eens van een cliënt kunnen vinden dat hij/zij bovengemiddeld leuk is. Zolang ze daar professioneel mee omgaan (er niet naar handelen dus) lijkt me dat geen probleem.

Inderdaad, stel je voor dat je gyn je uitvraagt :D

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 17:28

katiavl schreef:
RedPassion schreef:

Hoef je iig niet preuts te zijn om op de eerste date uit de kleren te gaan ;)
Maar nee bij zulke dingen zou ik denk ik met een mond vol tanden staan..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:46

katiavl schreef:
RedPassion schreef:

Als ie dat doet is ie niet lang gyn meer :n

Ik ben zelf fysio maar heb echt nog nooit gedacht bij een mannelijke patiënt op mn bank; goh, dat is echt een lekkerding, daar zou ik wel eens een beschuitje mee willen eten :Y) voor mij is een knie een knie, een nek een nek en die behandel ik zoals dat nodig is, en verder denk ik eigenlijk niks erbij.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:52

Eén keertje heb ik ooit gedacht: "wat moet er nu door die jongen zijn hoofd gaan"... Weet niet precies hoe je het beroep noemt,
maar hij moest allesinds op de spoedafdeling van het ziekenhuis foto's nemen van mijn rug (na een val van mijn knol).

Ik lag daar op de tafel met mijn haren nog vol zand, met enkel mijn turqoise, meest frivole string aan.
Maar ik denk dat ik me meer schaamde dan die kerel. :o Hij ging er in ieder geval erg professioneel mee om. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:04

Nickytje schreef:
Eén keertje heb ik ooit gedacht: "wat moet er nu door die jongen zijn hoofd gaan"... Weet niet precies hoe je het beroep noemt,
maar hij moest allesinds op de spoedafdeling van het ziekenhuis foto's nemen van mijn rug (na een val van mijn knol).

Ik lag daar op de tafel met mijn haren nog vol zand, met enkel mijn turqoise, meest frivole string aan.
Maar ik denk dat ik me meer schaamde dan die kerel. :o Hij ging er in ieder geval erg professioneel mee om. :)

Nee joh, dat zien ze niet eens. Dat zien ze wel veel vaker. En beter een sexy string dan zo'n tent _O- En de volgende keer dat ze je zien denken ze echt niet; ow dat was die ene toen met dat en dat ondergoed. Ik heb dat tenminste nooit :P

Winged

Re: Discussie, beroep en prive gescheiden houden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:58

Ik denk dat een fysio of een dokter of wie dan ook die jou op zo'n manier aan moet raken professioneel genoeg is om zijn gedachten bij zijn werk te houden en als dat niet lukt hij professioneel genoeg is om daar geen werk van te maken. Als je niet meer onder behandeling staat en dan desbetreffende persoon een keer met uitgaan tegenkomt of wat dan ook okey, maar in de periode van behandelen is het een behoorlijke no go.

Denk ook dat dit er tijdens hun opleiding ook wel in wordt gestampt ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:10

officieel mag je pas iets aangaan met een patiënt als deze minimaal 1 jaar uit behandeling is bij jou. Dus of je zet je patiënt over naar een collega, of je wacht ermee.
Deze regel wordt echter wel vaak overschreden volgens mij := Als je gesnapt wordt heb je wel een groot probleem.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:53

Nickytje schreef:

Dit komt me erg bekend voor! Ben ook na een val op de EHBO beland, het zand zat overal, bloed ook, knal rode ogen van het janken en daar moest mn bh uit omdat 'er ijzer in die beugels zit en de foto anders niet zou lukken :Y)
Oww wat voelde ik me ongemakkelijk zeg, t was ook nog een knappe vent, maargoed die zien we ook nooit meer denk ik dan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:08

Ik vraag me altijd af hoe een gynaecoloog nou tegen zn werk aankijkt. Of zijn vrouw. :+

Ik voelde me knap ongemakkelijk toen ik op die stoel zat met mijn benen wijd en meneer met een lampje ging kijken. :+

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:22

Ik denk dat dat zeer zeker wel mogelijk is. Dat zijn ook maar mensen. We hebben het hier bovendien niet alleen over gevoelens, maar over instincten. Ik ben wel eens bij een fysio geweest waarvan (nadat ik er overigens al een paar keer geweest was) de handen bibberden en die begon te stotteren tijdens de behandeling. Hij deed in ieder geval zijn best om zo professioneel mogelijk te blijven. Dat is anders dan een internist waar ik ooit geweest ben. Daar ben ik door aangerand.

Ik geloof dat veruit de meeste artsen serieuze mensen mensen zijn, maar ik ben ervan overtuigd (precies zoals dat ik geloof dat er onder docenten gemiddeld meer pedofielen zijn) dat er onder de gyneacologen gemiddeld méér sexueel gefrustreerde mannen rondlopen dan onder andere artsen. Als ik naar de fysio moet, maakt het me niet zoveel uit, maar bij gyneacologie voel ik me over het algemeen prettiger bij een vrouwelijke arts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:28

Pascal schreef:
He zo bedoel ik het ook niet.
Ik ben ook van mening dat het hun beroep is en dat ze niet veder kijken dan naar de behandeling die ze je moeten geven..
Maar sommige van mijn vrienden denken dat het niet zo werkt.. wat ik dus ook lichtelijk apart vind..

Dan zijn jouw vrienden niet geschikt voor dat werk, overigens krijg je beroepsdeformatie en als je echt van je werk houdt, zie je alleen maar "gevallen"

Diegenen die hun handjes niet thuis kunnen houden vallen door de mand en krijgen op hun beurt wel de kermis, helaas is het dan wel dat je als patient even de dupe bent geworden.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:59

Nou moet ik wel zeggen dat ik de kraker (die overigens echt een prachtige kop heeft) wel eens ben tegengekomen in de supermarkt en ik toen wel dacht: "Hmmm... die heeft mij in mijn ondergoed gezien..." Maar goed, het is zo'n man zijn beroep he... Ik geloof zeker dat dat kan, hoewel ik me dan weer niet voor kan stellen dat je zoiets wilt (gynaecoloog worden, dan met name).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:00

Ja maar gynaecoloog zet ook kinderen op de wereld en kan in bepaalde gevallen zorgen dat vrouwen zwanger worden en dat kan ook weer boeien.

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:03

True, jij hebt gelijk... Ik ben ook blij dat ze er zijn, daar niet van. Maar ik kan me van mezelf niet voorstellen dat ik daar bevrediging (uhhh... ja... sorry) uit zou kunnen halen. Maar goed, da's wel van meer beroepen en daar vinden ze toch altijd nog mensen voor, dus het ligt vast aan mij!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:59

Flor schreef:
Nou moet ik wel zeggen dat ik de kraker (die overigens echt een prachtige kop heeft) wel eens ben tegengekomen in de supermarkt en ik toen wel dacht: "Hmmm... die heeft mij in mijn ondergoed gezien..." Maar goed, het is zo'n man zijn beroep he... Ik geloof zeker dat dat kan, hoewel ik me dan weer niet voor kan stellen dat je zoiets wilt (gynaecoloog worden, dan met name).

Alsof ie nog weet hoe jij eruit zag in je ondergoed _O-. Zo iemand ziet toch algauw 15 patiënten op een dag, en gaat echt niet van elke patiënt onhouden hoe die eruit zag :P