Fabels maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MilleniumK

Fabels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 10:32

Haay medebokkers! :wave:

Voor Duits moet ik maandag een presentatie over fabels houden, samen met iemand van mijn klas.
Maar nu heb ik een aantal problemen,

- Wat is een fabel?
- hoe maak ik een eigen fabel?
- waar haal ik goede, duitse en spaanse fabels?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet écht niet meer wat ik moet doen.
Alvast bedankt!

(hoop ook dat het hier goed staat!, anders mijn excuses!)

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:34

Wat is een fabel?
Moraliserend verhaal met dieren als hoofdpersonen in plaats van mensen.
Bron: wikipedia.

Hoe je eraan begint? Geen idee.

MilleniumK

Re: Fabels maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 10:38

Oke oke, weet je misschien een site wáar fabels op staan?

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:39

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 10:41

Oke dankjewel,
ik zal even kijken! :j

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 10:46

Weet iemand misschien een goede vertalings site?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:46

Ik geloof niet dat het toegestaan in om huiswerktopics te maken!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:49

Ben je ook nog van plan zelf je handen uti de mouwen te steken?
http://www.interglot.com
Maar die had je makkelijk kunnen vinden me google, net als velen anderen, of de definitie van een fabel ;)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 10:53

tja.. ik wil best wat doen, maar als die docent zelf niks zegt over hóe we uberhaut een fabel moeten maken.. weet ik het ook niet zo hoor.
En ik heb echt een hekel aan het schoolgedoe, alleen de MBO paardenhouderij lijkt me leuk :+

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:00

Misschien moet je dat zelf uitzoeken, als je docenten alles voor zouden kauwen zou school natuurlijk al helemaal makkelijk zijn.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:06

Met zelf wat doen bedoelen ze denk ik of je zelf niet een paar woorden in kunt tikken bij bv google.
Zo moeilijk zoeken lijkt me dat toch niet.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:19

Huiswerktopics zijn niet toegestaan ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:22

Goeie vertaalsites bestaan niet, en zelf wat doen word je alleen maar beter van. Gewoon even eens die grijze massa aan het werk zetten en je komt vast wel ergens op. Denk maar niet dat je op de MBO paardenhouderij alleen maar paarden kunt gaan poetsen want daar vergis je je lelijk in, ook daar moet je denken.. doen en zelf bezig zijn.

Bedoel, kom op zeg! google en wikipedia en je hebt je werkstuk klaar.. hoe lui kun je zijn?

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 11:25

whahha hoe lui ik ben?! Ik heb al een eigen fabel gemaakt. En ik heb ondertussen al genoeg info hoor.
En nee ik denk niet dat ik op de MBO paardenhouderij alleen maar mag poetsen hoor.. :=
ben niet op mn achterhoofd gevallen, zit al vanaf ik 2 ben in de paarden, mn hele familie zit er ook in. Weet écht wel wat me te doen staat hoor.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:32

Als je dan al zoveel info hebt, en zelf een fabel hebt geschreven waarom dan nog hulp vragen aan je medebokkers? Je had je vragen in google kunnen invoeren en je had de informatie die je wou, dus een aardig lui vind ik het wel. Misschien had ik het niet alleen op jou moeten afreageren maar het valt me op hoe ontzettend lui scholieren tegenwoordig wel niet zijn. Hier kom je vaak genoeg huiswerk opdrachten tegen die je in een halve minuut google werk kunt beandwoorden, ook die van jou en dat in 10 verschillende talen notebene.

Overgens is het niet aan te raden om een vertaal site te gebruiken, niet alleen bewijs je jezelf dat je toch erg lui bent (invoeren en klaar!) maar het klopt nooit wat eruit komt. Weet niet of je ooit die fake mailtjes krijgt van oplichters? klopt nooit wat er staat, Engrish? heel bekend fenoneem van vertaalmachines.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 11:38

Kijk weetje wat het is? Ik had dit topic geopend omdat ik internet vertalers niet kan vertrouwen. De gene die ik ken, zijn fout. Dus dacht ik misschien kunnen mede bokkers me wel helpen. En ik wist niet helemaal hoe ik moest beginnen met een fabel, dus ik dacht misschien kunnen medebokkers me inspireren ofzo?

Opzich ben ik niet heel lui hoor kwa schoolwerk, zit 2x per week tot ongeveer 6 uur aan mn huiswerk na school, doe zo goed mogelijk mn best. ;)

maar misschien heb ik het ook niet helemaal handig neergezet.

Ik denk dat ik mn fabel van nederlands -> duits, toch maar woordje voor woordje ga doen vanavond :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:53

Een fabel is toch ook een samenvatting van een verhaal/boek waarbij de gebeurtenissen in chronologische volgorde staan :P

(denk alleen niet dat dat hier bedoeld wordt...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:52

Kirstjuhh schreef:
Kijk weetje wat het is? Ik had dit topic geopend omdat ik internet vertalers niet kan vertrouwen. De gene die ik ken, zijn fout. Dus dacht ik misschien kunnen mede bokkers me wel helpen. En ik wist niet helemaal hoe ik moest beginnen met een fabel, dus ik dacht misschien kunnen medebokkers me inspireren ofzo?

Opzich ben ik niet heel lui hoor kwa schoolwerk, zit 2x per week tot ongeveer 6 uur aan mn huiswerk na school, doe zo goed mogelijk mn best. ;)

maar misschien heb ik het ook niet helemaal handig neergezet.

Ik denk dat ik mn fabel van nederlands -> duits, toch maar woordje voor woordje ga doen vanavond :+

Als ik het daar toch eens mee kon redden.. :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:13

Je kan in het nederlands ook vinden wat een fabel is, en met die informatie een fabel schrijven. Een vertaalbot heb je niks dus moet je er toch zelf aan geloven het te doen en zo wie zo, d'r mankeert je toch niks aan het hoofd dat je niet zelf kan bedenken hoe het in het duits geschrijven?. Gaat niet helemaal op je vraag naar inspiratie omdat je specifiek vroeg wat een fabel was, hoe een te maken en om een goeie vertaalrobot. Das niet vragen om inspiritie das niet zelf de moeite te nemen Google te raadplegen, of om wat moeite erin te steken. Dus ja, misschien maar wat meer tijd in je huiswerk stoppen en eens doen wat er van je gevraagd word.

Misschien de volgende keer deze site gebruiken, die googled het voor je :)http://lmgtfy.com/ (http://lmgtfy.com/?q=wat+is+een+fabel&l=1)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:21

Huiswerktopics zijn inderdaad niet toegestaan. Daarom hier een slotje :)