het ''jong'' zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

het ''jong'' zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 20:25

ik krijg er nou inmiddels wel een beetje erg genoeg van.
Altijd het commetaar : ben jij PAS 19 jij bent veeeel te jong!!!

door een aantal dingen die mij zijn gebeurd in het verleden heb ik heel jong belangrijke keuzes moeten maken (die dingen zet ik niet open en bloot op bokt) ..
nu ben ik 19 jaartjes oud. 24 maart word ik 20.
Maar nou krijg ik elke keer commetaar dat ik veel te jong ben om dingen te beslissen..

vriendlief en ik hebben in december een huis gekocht..
toen kreeg ik meteen van verschillende mensen te horen: ''daar ben jij toch veel te jong voor??'' en : ''hoe wil jij dat gaan betalen, met jou leeftijd verdien je niks'' en ga zo maar door.

Ik werk dus al vanaf mijn 13d en vanaf mijn 17de fulltime . zelfs 1 jaar twee banen gehad.

Net kreeg ik ook alweer de reactie op het samenwonen : ZZOO JIJ BENT ER VROEG BIJ!!.. Maar wat is tegenwoordig vroeg??
En ook al de reactie gehad: ''het samenwonen kan nooit goed gaan als je zo jong bent en dan al gaan samenwonen!! ..''

Maar het kan toch net zo hard fout gaan bij iemand die 60 is en al 20 jaar getrouwd of wat dan ook? ..

Enzo kan ik nog wel even doorgaan over de ''vooroordelen'' vanwege mijn leeftijd.
Nou was ik eigenlijk wel benieuwd of er nog bokkers zijn die hier ook ervaring mee hebben.
Want eerlijk gezegt ik heb er _-:( genoeg van ..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:30

Wow bizar, k word 24 maart ook 20 :P
Woon ook al samen met mn vriend, dus k weet precies waar je t over hebt.

Weetje jij weet dat t goed zit tussen jou & je vriend, je weet wat je doet wbt huis kopen, dus wat hebben andere mensen daar over te zeggen? Het mooiste is nog dat de mensen die dat het hardst roepen vaak zo besluiteloos als k weet niet wat zijn en ze alleen maar op kijken naar wat jij al hebt opgebouwd. Dus ik zou zeggen; lekker genieten van je huisje (want dat is oh zo leuk, steeds nieuwe dingetjes kopen enz. hihi) en je vriend en de rest lekker laten praten! :D

edit; k kijk in je profiel en zie dat je naam ook nog is met Will.. begin, hoe bizar is dat!

Stephaniiee_

Re: het ''jong'' zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:32

Sluit me helemaal aan bij WillemYntJee. De meeste mensen zijn alleen maar jaloers op wat jij op jonge leeftijd al hebt bereikt. Daar mag jij trots op wezen!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 20:33

whahah dat is idd toevallig ... misschien een hele stomme vraag maar hoelaat ben je geboren ;) kijken wie er toch ouder is ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:34

Om 18 over 6 's ochtends ;) Waar ligt Lobith als k vragen mag :P? En hebben jullie ook daar je huis gekocht?

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 20:35

haha dan ben ik ouders ;) 7 min over 3 's nachts ;) .. Lobith ligt onderin gelderland.. Misschien heb je wel op school geleerd dat dat de plek is waar de rijn ons land binnen komt .. Tegen de duitse grens.. onder Arnhem . Ja we hebben idd ons huis ook daar gekocht.. Vriendlief wil niet van het dorp af :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:36

Ach mensen bemoeien zich graag met anderen, niet altijd slecht bedoeld trouwens :) Maar ik kan me voorstellen dat het vermoeiend is steeds dezelfde reacties over je leeftijd te krijgen. Probeer er niet teveel op te letten en lekker je eigen ding te doen, je hebt toch altijd mensen die over je banketstaaf als ze dat willen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:36

Ik vind het zelf wel heel erg jong haha maar ik zou niet echt snel zeggen jij bent te jong.
Een vriend van mij is net 20 en heeft al een eigen stekkie etc. Als je het zelf graag wil en je er 'klaar' voor bent. Wie ben ik om te zeggen dat je te jong bent :D

Ik zelf ben pas 19 en ik moet echt niet aan denken om dit jaar nog een huis te kopen en settelen, maar mijn leven is dan ook echt heel anders dan van jou he :)

Geniet nog van je nieuwe huissie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:37

Je leeft voor jezelf en voor niemand anders.
Laat ze lekker zeggen wat ze willen, zolang jij weet dat het een goede keuze is heeft er behalve jij en je vriend niemand iets over te zeggen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:40

Haha scheelt niet veel dan! Heb pas 1 x in mn leven van iemand gehoord dat ze ook op dezelfde datum (en ook 's ochtends) en jaar geboren was.
Hmm Ak is al weer een tijdje geleden voor mij dus t zegt me niet zo heel veel, maar mn tante woont in Arnhem dus dat zegt me dan wel weer wat ;)
Haha oke, nou ben k natuurlijk wel benieuwd hoe t eruit ziet :P

Maar zeggen mensen dat echt zo bot dat ze jullie te jong vinden ja? K merkte wel aan mensen dat ze even versteld stonden toen ze hoorden dat we samen gingen wonen, maar snapten t meestal wel. Al kent bijna niemand t hele verhaal mja wij zijn blij met elkaar en t gaat supergoed dus wat dat betreft :)

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:42

Mijn vriend en ik waren 21 toen we ons huis kochten. Ook wij kregen daar wel eens reacties op vooral omdat ik ook nog studeer. Nu wonen we bijna een jaar samen en al die mensen zien nu dat we het toch prima redden :D
Meid trek je het niet te veel aan! Het is jou leven en die mensen kunnen niet beoordelen of jij ergens aan toe bent of niet.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:43

op mijn 18 jaar mijn eerste huis gekocht en gaan samenwonen
en als je dat nu zegt dan zeggen vaak mensen "heb je een slecht jeugd gehad omdat je zo vroeg al op je eigen ging.
NEE ik heb een hele goeie jeugd gehad( mensen)

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 20:43

heb ook heel veel commetaar gehad om de leeftijd tussen mijn vriend en ik. Ik zelf dus 19(bijna 20 *D ) en vriendlief is 27 .. Maar mijn ex is 20 en ik vond hem echt een klein blaag ..
En bij mijn vriend heb ik dat dus helemaaaaaal niet. Als ik soms nou ook oud klasgenoten tegen kom en dan vertellen wat hun doen enzo denk ik echt bij me eigen van : haalloo klein blaag word waakkeerr :Z . Maarja dat is denkik ook hoe iedereen zijn of haar leven ''indeelt''

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 20:44

o en trouwens WillemYntJee als me huisje wilt zien (wat het ooit moet worden) haha moet je even op me hyves kijken : missww.hyves.nl moeten nog steeds nieuwe foto's op hoor .. zijn al wel iets verder :P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:52

Oke k ga even kijken ;)
Ja dat is vaak zo als je een beetje leeftijdsverschil heb en dan ook nog jong samenwonen enz, lijkt t tegenwoordig echt alsof je raar bent ofzo. Mja we redden t prima, hebben t heerlijk naar ons zin en k ben er maar wat trots op :)
K zat vorig jaar bij 'kinderen' van 18 in de klas en daar merkte k al zo'n verschil mee, ze dachten heel anders over bepaalde dingen en waren met heel andere dingen bezig terwijl ze maar een jaar jonger waren.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:29

Ik woonde op mijn 17e al samen (ben net 18).
Huis kopen kan ik niet, wilde dat het kon, maar geen bank die ons een hypotheek gaat vertrekken.

Ik voel me vaak wel benadeeld om mijn uiterlijk/leeftijd. Nu zijn we bijvoorbeeld opzoek naar een huurhuis...
Komen we op gesprek en dan voel ik me elke keer weer alsof ik beter niet had kunnen meekomen...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:49

Ach ja wij zijn ook gaan samenwonen toen ik 19 was.... ook toen ik 20 was een koophuis gekocht..
Tsja mensen moeten lekker denken en doen :D Inmiddels zijn we 3 jaar verder en is een hele goede keuze geweest :D

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:52

Gewoon lekker doen.
Niets van andere mensen aantrekken.
Wij zijn toen we 18 waren gaan samen wonen en nu met 24 een huis gekocht.
De eerste weken waren de buren aan het uitvogelen wie daar nou woonden en waar onze ouders waren ahhaha...
Maar ik geloof dat ze nu beseffen dat we daar toch echt met z'n tweeen wonen.
Als jij erachter staat is het prima.
De een is 36 en gedraagt zich als n kind en de ander is 19 en volwassen!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:18

Heel herkenbaar! Ben nu ook 19, en ik was 15 toen ik een relatie kreeg met mijn huidige vriend. We zijn verloofd toen ik 17 was. We hebben plannen om te trouwen en zijn daar voor aan het sparen! (Dit kan best nog een jaar duren) Maar hoor ook vaak zat dat ik daar veeel te jong voor ben!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:21

Mensen lachten ons keihard uit toen we op mijn 17e verjaardag de sleutel van ons huis kregen.
Mijn vriend was toen 19.

Mensen wezen ons na,toen ik 19 was en zwanger.

'Ze' vinden het belachelijk dat ik 21 ben en ga trouwen in april.

En wij? Wij zijn gelukkig :D

Jong zijn is niet leeftijdsgebonden,en commentaar leg ik naast me neer.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:25

Pff, héél herkenbaar. Ik ben ook 19, mijn vriend heeft me in augustus ten huwelijk gevraagd en inmiddels hebben we een huis gekocht. Ik krijg ook regelmatig te horen: "Ben je nu al verloofd? Maar hoe oud ben je dan? Oh, nouja.. als je maar gelukkig bent.." Heel frustrerend.

Gewoon lekker doen wat je zelf wilt hoor TS!