Wat is een goede, niet dure auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Wat is een goede, niet dure auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 15:14

Ik kreeg zojuist het telefoontje dat mijn auto maken zeker 1200,- gaat kosten. Hij heeft 3 ton gelopen, dus om daar nog wat aan te gaan sleutelen?

Maar dan, een andere auto. Geld groeit niet op de rug. Maar ik moet voor het werk een auto hebben, ik rij ongeveer 100 kilometer woon-werk verkeer per dag.
Het moet er dus een zijn met G3-gas en nog wel even mee gaan.

Wat zijn goede auto's en niet te duur?
En iemand tips voor goede advertentie zoek sites?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Wat is een goede, niet dure auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:22

Heel veel mensen kopen voor een g3-gas en zoveel km een polo of een golf.
Nadeel is er nu wel van dat het erg geliefd is en daardoor meer kost om te kopen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:40

ik zou ook voor volkswagen gaan.(heb er zelf ook 1)
Ze zijn wel geliefd maar gaat er wat aan kapot is het ook altijd bijna overal verkrijgbaar tegen een leuke prijs.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 15:41

Valt niet mee om hier een objectief antwoord op te geven. Eigenlijk denk ik dat er niet veel echt slechte auto's zijn. Sommige merken en types hebben speciale afwijkingen zus, anderen zo. Als je veel rijdt, zou ik niet een al te kleine auto nemen (qua motorinhoud), volgens deskundigen (uit mijn omgeving) is een zwaardere motor er beter op berekend om veel kilometers te maken. Qua comfort zou ik ook voor de middenklasse gaan, Golf inderdaad, of een Toyota Carollo (schijnen bijna niet stuk te kunnen gaan). Met een gasinstallatie moeten de koppen geloof ik afgevlakt worden rond de ton, daar kun je misschien nog extra op letten.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:03

Ik ben heel blij met mijn hyundai coupe, rijd als ene trein. Ik heb hem nu een jaar en is vorige week naar de apk gegaan. Ik was niet zoveel kwijt :)

Ook heb ik een volvo 340 en voor zijn leeftijd rijd hij als een trein, geweldig ding en veel ruimte binnen in de auto en kofferbak. Een leuke auto voor niet veel centen!

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:05

Ik heb vorige week een nieuwe C1 gekocht. Voor een nieuwe auto goedkoop en daarnaast voor mij heel belangrijk; zuinig (1/22) en weinig wegenbelasting (7 euro per maand).

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:36

Ik was heel blij met mijn Mitsubishi Coltje van 1991. Liep als een trein en rijdt nog steeds rond. Werd ik heel blij van! :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:38

ik kan je gewoon een vito aanraden...........

echt, het trekt alles......... zuinig in de omgang...... en als het lukt gewoon grijs kenteken dan kost die helemaal geen drol

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:41

Echt slechte auto's zijn er in mijn ogen niet. Ieder merk heeft er wel eens een misser bij zitten, onafhankelijk van het model. De een heeft een slechte ervaring met een fiat, en wil er nooit weer een, de ander rijdt er al jaren in. Dus wat dat betreft hoef je niet een bepaald merk af te schrijven.

VW is in mijn ogen goed, Toyota ook, vooral de nieuwere auto's zijn niet kapot te krijgen. Maar ook de oudere mercedessen heb ik goede ervaringen mee, die dieselmotoren zijn niet kapot te krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:35

Kiwiko nee geen Vito hoor! Als er een Mercedes slecht is zijn het de A klassen en het oude type Vito...

zorro schreef:
Echt slechte auto's zijn er in mijn ogen niet.

Zo heb je even :P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:39

ik kan niet anders zeggen dan dat mijn vito altijd heel, heel hard voor me gewerkt heeft........ wel 3 ton lang :D :D zonder noemenswaardig klagen.....

en mijn auto heeft het echt voor zijn kleuten gehad......... met zware aanhanger door een land heen crossen bijvoorbeeld......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:59

Heb je echt mazzel Kiwiko....De Vito (Zie dat je het oude type heb?) heeft namelijk erg veel gebreken...En niet zulke kleintjes.
ABSpomp...luchtveringspomp...verstuivers...brandstofpomp...hoofdremcilinder, fuseekogels zijn niet los te koop moet je meteen geloven aan een hele draagarm van 300 euro per kant...Nee wij als dealer raden ze zelfs af.
Maar goed ik ga off topic :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:01

vergeet de dynamo niet :) heb het allemaal in mijn garantietijd gehad :) :)

heb er nu een hele, hele fijne auto aan :):)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:23

Chiqa schreef:
zorro schreef:
Echt slechte auto's zijn er in mijn ogen niet.

Zo heb je even :P

Nou precies wat ik bedoel! Kiwiko vind de vito een super auto, jij niet. Jij hebt er slechte ervaringen mee, kiwiko goede. Slechte verhalen blijven langer hangen als de goede. Maar bij elk merk en type zit wel een misser. Als je net die misser hebt, wil je nooit weer zo'n auto. Iemand die er een goede van heeft zweert er bij.

Er zullen vast auto's zijn waar het merendeel ontevreden over is. Maar er zijn ook altijd tevreden mensen over te vinden. En dat bedoel ik met dat er geen slechte auto's zijn. Snapst? :D

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:27

Je moet gewoon geluk hebben.
Vaak zijn auto's uit het oosten wel heel goed. Maar een ander vindt dat weer van auto's uit Frankrijk, de VS en ga zo maar door. Eigenlijk kunnen we hier gewoon geen eenduidig antwoord op geven.
Zelf altijd veel plezier van een Opel Corsa gehad, maar ook van Mitsubishi Colt, een VW Passat, een Galant, nu een ~Chrysler Neon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:57

zorro schreef:
Nou precies wat ik bedoel! Kiwiko vind de vito een super auto, jij niet. Jij hebt er slechte ervaringen mee, kiwiko goede. Slechte verhalen blijven langer hangen als de goede

Euhm...Kiwiko rijdt in één Vito, hier komen ze alle dagen in de werkplaats wij onderhouden er duizenden per jaar even als de claims natuurlijk ;) Kan je niet écht vergelijken vind je ook niet :D

Nee neem dan een Sprinter als je dan toch met een ster rijden wil, of de nieuwste Vito.

Kiwiko, gek genoeg heb ik nog nooit een dynamo verkocht, althans niet van een Vito :P

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:33

Ik heb hele goede ervaringen met Nissan Micra's van rond de 15 jaar oud. Ongelooflijk goedkoop in aanschaf en amper kosten, de mijne zijn stuk voor stuk nog minstens 3 jaar probleem- en vrijwel kostenloos op de weg gebleven. Op de laatste na, maar dat was door een aanrijding (niet mijn schuld, botte pech). Weinig roestproblemen, eenvoudige doch goed doordachte techniek, niet stuk te krijgen terwijl ik een kilometervreter ben (50.000 per jaar is voor ons een minimum). En superzuinig in verbruik. Mijn goedkoopste in verbruik reed bij normaal rijgedrag 1 op 22! En dat voor toen 17 jaar oud. Heb er meerdere gehad, geen een die minder dan 1 op 18 reed en nooit zo goedkoop gereden en ze kunnen ook op gas, maar dan heb je geen kofferbak meer over. Ook lange afstanden gingen prima (ben er half Europa mee doorgecrossed, volgeladen). Geweldige auto's.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 08:30

Chiqa schreef:
zorro schreef:
Nou precies wat ik bedoel! Kiwiko vind de vito een super auto, jij niet. Jij hebt er slechte ervaringen mee, kiwiko goede. Slechte verhalen blijven langer hangen als de goede

Euhm...Kiwiko rijdt in één Vito, hier komen ze alle dagen in de werkplaats wij onderhouden er duizenden per jaar even als de claims natuurlijk ;) Kan je niet écht vergelijken vind je ook niet :D

Nee neem dan een Sprinter als je dan toch met een ster rijden wil, of de nieuwste Vito.

Kiwiko, gek genoeg heb ik nog nooit een dynamo verkocht, althans niet van een Vito :P

hihi, ik ben heel wijs met mijn vito inderdaad, maar eerlijk is braaf, ik heb er wel een bak ellende mee gehad in het begin. Nu is hij 8 jaar oud 3 ton op de teller en helemaal blij als hij weer mee op vakantie mag

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 08:40

Als je een 2e hands auto koopt moet je ook wat geluk erbij hebben hoor!
Elk merk heeft zijn dingen, de Ford Focus heeft last van natte deuren, de Focus CC heeft last van lekkage, de Volvo S60 heeft een sloten kwaal dat de sensors kapot gaan, citroën heeft last van gevoelige electronica.
Ik persoonlijk koop liever een vrij jonge auto met wat km-ters erop wat er op duid dat dit vaak snelweg km-ters zijn dan een auto van 8 jaar oud met erg weinig km-ters. Dat zijn toch vaak auto's die niet vaak van hun plek zijn gekomen of eens lekker warm gereden.
Heeft de garage geen goede auto voor je staan waar ze het onderhoudsverleden van kennen?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 08:46

Bedankt allemaal voor de berichten.
De garage waar wij heen gaan heeft nooit erg veel auto's staan. Wat hij nu heeft is of boven budget of op benzine.

Een vito, leuk, maar vast ook erg aan de prijs en zo te horen niet helemaal goedkoop in onderhoud.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:03

Vito is leuk maar erg duur in de wegenbelasting als je deze niet op grijs kenteken kunt rijden.
Onze luxe auto is een erg fijne auto (volvo S60) maar kost aan wegenbelasting alleen al € 360 per kwartaal. Onze bedrijfswagen is zwaarder en groter maar is een grijs kenteken en daardoor een stuk goedkoper € 97 per kwartaal.

Je kunt natuurlijk vragen aan de garage of ze voor een auto voor jou willen kijken in de prijsklasse wat je past.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 09:20

Nadeel is dat ik eigenlijk nu een ander nodig heb. Vervang doet die garage niet aan. De auto waar ik nu in rijdt is nog een paar jaar ouder en ook niet meer gemaakt om elke dag 100 km te rijden.
We hebben momenteel 2 auto's, een oudere jeep en de auto die nu stuk is. We zijn ook al aan het orienteren om ze er misschien allebei uit te doen en 1 terug die de trailer kan trekken. Mijn vriend heeft de auto namelijk niet elke dag nodig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:29

Tja wat wil je er aan uitgeven he?

Ik heb dan bijvoorbeeld een Opel Astra Sport met LPG4
onwijs mooie kar, maar ook nog eens lopen als een zonnetje,zuinig en retesnel ondanks maar een 1.6 8V
Alle luxe voorzien,cruise control,ABS airco enz enz...
dikke korting op de wegenbelasting omdat het een milieuvriendelijke gasinstallatie is

Maar goedkoop kwa aanschaf wil ik hem niet noemen :n

Overigens staat mijnes nu te koop!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:34

Ik ben erg tevreden over mijn nissan Almera. Niet te duur, zuinig, 1.6, airco, airbag, stuurbekrachtiging.
Op autotrack staan er ook een paar die op gas lopen, alleen niet al te veel.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:36

Ik zweer bij Toyota. Voor mij geen ander merk meer. Ik rij nu al ruim 15 jaar Toyota en werkelijk waar nog nooit stukken gehad (afgezien van normale slijtage).