Kun je belazert worden met paypal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Kun je belazert worden met paypal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 11:34

Ik en mijn vriend willen onze xbox360 verkopen, nu hadden we een koper in america die voor haar zoon in nigeria de xbox360 wilde kopen.
Begon over dat nigeria al zo mijn twijfels te krijgen...
Maar ze wilde wel gewoon vooruit betalen, via paypal danwel.

Gezien het om een bedrag van 400,- gaat, wat voor een student niet al te weinig is... en wij beiden niet veel ervaring met paypal hebben, vraag ik me af of je belazert kan worden via paypal.

Als in het geld storten en dan terughalen oid?
Of dat het geld wel gestort word maar niet bestaat oid?

Mama_Suus

Re: Kun je belazert worden met paypal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:36

Ja met paypal kun je belazert worden!

Degene die het van je koopt kan een klacht indienen dat ze de geoederen nooit hebben ontvangen, paypal is moeilijk bereikbaar voor degene waar de goederen van waren en die het geld heeft ontvangen. En stort redelijk snel het betaalde bedrag terug naar de "gedupeerde"

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:36

hmm moeilijk.

Ik heb begrepen dat via Paypal het wel enigsinds verzekerd gebeurd en veilig.

Maar ik weet niet of ik het verhaal rond nigeria zou vertrouwen. Dit is echt het standaard "ik luis je erin" verhaaltje...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:37

Ik zou het niet doen, omdat de meeste aankopen uit het buitenland nep zijn.

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:39

Ja daar kun je flink mee belazerd worden. Tevens kost tegenwoordig de XBOX360 nieuw de helft van die €400,-. :) Veel signalen dat het om oplichting gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:39

Je kunt natuurlijk even telefonisch contact opnemen met paypal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:40

Jou mailtje is een oplichter, Rianne_ had het hier laatst ook over, het zelfde verhaal maar dan over een camera.... :=

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 11:40

RainyDays schreef:
Ja daar kun je flink mee belazerd worden. Tevens kost tegenwoordig de XBOX360 nieuw de helft van die €400,-. :) Veel signalen dat het om oplichting gaat.

Er zit nog heel veel bij aan spellen en extra's zoals gitaren en microfonen, ze wilde 340,- betalen en 60,- voor het verzenden.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:41

Ohhh, nou en of dat je belazerd kan worden met Paypal ;)

- Men boekt over
- Jij stuurt product op
- Koper zegt na een paar weken niks te hebben ontvangen, of het product is niet goed.
- Paypal bevriest alles op je paypal en stelt onderzoek in.
- Jij moet aan kunnen tonen dat pakket is verzonden, of dat het product 100% in orde was

-Paypal beslist eigenlijk ALTIJD in het voordeel van de koper ( is mijn ervaring ) En dus GELD word teruggehaald. JIJ: Xbox weg en geld weg.. :+

En ik snap niet dat je alarmbellen nog niet rinkelen op het moment dat je een artikel naar Nigeria moet verzenden? Iedere jan-boeren-droplúl weet toch onderhand dat dat een grote oplichtersbende is? :+
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 06-03-09 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:41

er was bij tros opgelicht nog een uitzending over paypal, je kan wel degelijk opgelicht worden. je kunt via uitzendinggemist.nl de aflevering terugkijken, geloof ik. de aflevering is maandagavond geweest.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:42

america en nigeria? gewoon even googlen, dat is duidelijk een oplichting

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 11:43

Oke, wij gaan er niet meer mee door, dankjewel iig!.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:43

Ik heb ook grote twijfels bij dit verhaal. Zeker als je kijkt om welk bedrag het gaat en naar welk land het verzodnen moet worden. En idd kan je je geld ook via Paypal kwijtraken.
Als ik jou was dan zou ik het zekere voor het onzekere nemen en niet met deze koper in zee gaan :n

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:44

Verstandig van je! :D Echt waar, verkoop dat ding gewoon binnen Nederland aan iemand die hem komt halen ofzo, dan weet je dat het snor zit ;)

Ik doe al jaren zaken met paypal en heb zelf ook zat dingen verzonden.. Mensen die kwaad willen, zorgen er gewoon voor dat je je poen kwijt raakt en ook je artikelen kwijt bent..

Paypal is alleen heel veilig als je KOOPT :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:45

waarom via paypal latenbetalen, ze kunnen ook gewoon een overboeking op je rekening doen, door middel van je Ibannr op te geven en het swift adres, (staan op je bankafschriften), dat is het meest veilige, anders een cheque op laten sturen, maar dat kost weer geld om te verzilveren.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 11:46

Kan paypal ook geld terughalen als je het er al van het account hebt afgehaald?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:46

is laatst nog op tv geweest, nederland 1 vorige week vrijdag oid?
oplichting met paypal, heb niet gekeken maar misschien kan je het terugvinden?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:47

Equidea schreef:
Kan paypal ook geld terughalen als je het er al van het account hebt afgehaald?

Ja hoor, kom je in de min te staan, blijft dat te lang openstaan, dan heb je kans een incassobureau op je dak te krijgen of dat men het van je rekening afhaalt ( want je moet nml ook een geverifieerd rekeningnummer of creditcard hebben om te registreren )

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:47

Equidea schreef:
Ik en mijn vriend willen onze xbox360 verkopen, nu hadden we een koper in america die voor haar zoon in nigeria de xbox360 wilde kopen.
Begon over dat nigeria al zo mijn twijfels te krijgen...
Maar ze wilde wel gewoon vooruit betalen, via paypal danwel.

Gezien het om een bedrag van 400,- gaat, wat voor een student niet al te weinig is... en wij beiden niet veel ervaring met paypal hebben, vraag ik me af of je belazert kan worden via paypal.

Als in het geld storten en dan terughalen oid?
Of dat het geld wel gestort word maar niet bestaat oid?

Als je eens googled op deze mail dan zal je zien dat dit oplichting is.
Bij ons PRECIES dezelfde mail maar dan voor een Playstation. Dit is een bekende oplichtingsmail

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:48

NIET DOEN!!!! Vriendin van mij is op die manier haar laptop kwijtgeraakt!!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:49

Silly1972 schreef:
waarom via paypal latenbetalen, ze kunnen ook gewoon een overboeking op je rekening doen, door middel van je Ibannr op te geven en het swift adres, (staan op je bankafschriften), dat is het meest veilige, anders een cheque op laten sturen, maar dat kost weer geld om te verzilveren.

Cheque op laten sturen is het slechtste advies wat ik hier tot nu toe heb gehoord, dit omdat een cheque een paar weken tijd nodig heeft om te worden verzilverd, als de cheque dan naar het buitenland word gestuurd en hij blijkt vals te zijn, dan kan je het geld terugbetalen. Zo werkt het overigens ook met Moneygram en Western Union. ;)

Het allerbeste is om gewoon direct op je rekeningnummer over te laten schrijven. :)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:52

Niet doen!!!!
Toevallig hebben wij dit een paar weken geleden precies hetzelfde gehad. (Xbox 360, moeder in America, zoon in Nigeria). We hebben het uitgezocht, en het waren skimmers. Zij stuurde vanuit the bank of america, en dan zou het geld daar klaargezet worden totdat we verzendbewijs hadden verstuurd. Jaja, maar het mailadres bestond niet ;)

Hartstikke nep, niet doen!
Laatst bijgewerkt door druppeltje op 06-03-09 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:52

ik zie nu pas dat er nigeria staat, google er eens op, vorig jaar zijn echt een dozijn mensen opgelicht, mail de betreffende dat het naar de rekening over gemaakt kan worden (gewoon bankrek.) als ze nee zeggen weet je genoeg.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:54

Het gaat ze trouwens niet om de spullen maar om je geld. Er zijn enkele varianten.

Of ze betalen het geld en geven aan niks te hebben ontvangen. Dan moet jij het terugbetalen en PayPal stort dit gewoon terug.

Maar wat ze meestal doen is "per ongeluk" veel te veel geld overmaken. Of je het even wilt terugstorten :)
Nadat je dat hebt gedaan wordt opeens de betaling teruggedraaid. En ben je dus nog veel meer geld kwijt.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:54

Ik heb ze toen zelf een betalingsverzoek via PayPal verzonden. Hoorde ik ook niks meer van.