Adobe bewerken hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Adobe bewerken hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 10:12

Hai,

Ik heb een pdf bestand die ik moet invullen en moet opsturen, ik vraag me alleen af hoe ik gegevens in het PDF bestand moet zetten.
Het is een formulier wat ingevuld moet worden.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet doen?

IceMam

Re: Adobe bewerken hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:14

Afdrukken, met de hand invullen en in een envelop stoppen? Zo doe ik het meestal ....

IceMam

Re: Adobe bewerken hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:16

Misschien heb je hier wat aan? Net van internet geplukt:

Lezen en bewerken PDF files

Dankzij de Bangkok Post ben ik opmerkzaam gemaakt op een geweldig programma om PDF-files te lezen. Normaal gesproken hebben we allemaal de Adobe Acrobat Reader op onze computer staan. Maar gebleken is, zeker de releases vanaf versie 6, dat deze reader niet erg stabiel is. Bovendien kan je met de Acrobat Reader alleen maar doen wat de naam al zegt, alleen lezen en niet bewerken tenzij je de professionele (en dure) versie van de Acrobat Readerin bezit hebt.
In de Bangkok Post las ik echter een artikeltje over het absoluut gratis programma PDF-Xchange Viewer wat een volwaardige vervanger van de starre Acrobat Reader zou moeten zijn. Ik heb dat programma gedownload en het op alle mogelijke manieren uitgeprobeerd. Mijn conclusie; niet alleen is deze reader vele malen sneller dan de Acrobat Reader maar zeker 100% stabieler in het gebruik. En wat bij de Acrobat Reader niet mogelijk is, kan met dit programma wel. Het bewerken, wijzigen en aanvullen met wat je maar wilt van de PDF-file.
Dus stel, je krijgt van een of andere instantie een formulier gemailed, wat je moet invullen en terugsturen of mailen. Bij de Acrobat Reader ben je verplicht om het betreffende formulier te kopieren naar b.v. een Word-bestand en pas dan kan je het formulier invullen met wat er gevraagd wordt om dat Word-document vervolgens als attachment toe te voegen aan je email naar de betreffende instantie.
Zo niet bij het programma PDF-Xchange Viewer, op het moment dat je met deze viewer het in te vullen document op je scherm krijgt kan je al de nodige gegevens invullen en zelfs om teksten kadertjes zetten en als je wilt er een stempel opzetten (b.v. Top Secret als je dat leuk vindt) en nog meer van dat soort grappen. Als je klaar bent met invullen kan je middels dit programma dan het gewijzigde formulier toevoegen aan een te verzenden email.

Je moet het programma maar eens bekijken en uitproberen. Hoor wel van je wat je ervaringen zijn. De website waar dit programma van te downloaden is is www.docu-track.com. Boven in de balk kan je "download now" indrukken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 10:17

Nadeel is ik heb geen goed werkende printer er is afgesproken dat ik het per mail opstuur. :+

Bedankt ik ga even kijken