Pff wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Pff wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 14:40

Even in het kort, ik zit nu sinds oktober thuis wegens pfeiffer. Ik krijg hiervoor van het UWV een uitkering, maar zij pushen mij vanaf het begin al om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. Mijn werk ziet dat het absoluut niet stabiel genoeg gaat om me beter te melden en kunnen mij ook pas beter melden vanaf 9 uur, wat ik totaal niet red. Daarnaast doe ik nog een volledige hbo studie via afstandsleren (geschiedenis, complete hbo, maar dan in je eentje alles moeten doen) waar ik afgelopen september mee ben begonnen. Ook komt er nog een stage aan van 5 weken (2 dagen in de week) op een vmbo school bij mij in de buurt.

Inmiddels zit ik op het randje, slaap slecht, voel me opgefokt omdat alles maar moet en niets gaat zoals ik wil en doe al 2 dagen niets anders dan huilen. Ik ben zonet naar de huisarts geweest en zij zei mij dat ik gewoon teveel wil en dat ik dat momenteel gewoon niet red. Daarbij moest de pfeiffer na 5 a 6 maanden toch echter beter worden in plaats van slechter en dat was voor haar des te meer een reden om te denken dat ik teveel hooi op mn vork neem momenteel. Veel studenten hebben stufi en ik niet (heb wegens 2 niet afgemaakte studies niet meer zoveel over en bewaar dat liever tot mn stage jaar). Ze zij mij dat het verstandig was om keuzes te gaan maken. Of het wellicht niet gewoon beter is om tijdelijk te stoppen met werken (dat kon opzich, vind mijn werk ook geen enkel probleem) en dat ik dan voor of na de zomervakantie weer ga werken. Dit betekent echter wel dat ik mijn uitkering kwijt raak en dat ik totaal geen inkomen meer heb, maar wel vaste lasten die ik moet betalen(telefoonrekening, sportschool etc).

Ik woon gelukkig nog thuis, maar wil eigenlijk niet meer afhankelijk zijn van mijn ouders en ik weet ook nog niet hoe zij hier over denken..(heb het er nog niet over gehad omdat ze niet thuis zijn) Ik bedoel ik word dit jaar 23 en dan wil je toch je eigen ding kunnen doen enzo.. Pfff ik weet het allemaal even niet meer. Ik wil alles zo graag goed doen en op de één of andere manier wil dat nooit echt lukken bij mij.. Iemand toevallig de perfecte oplossing? ;)

RelarDevi

Re: Pff wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:24

als een donder een gesprek aanvragen met UWV en zeggen dat het zo nu niet werkt en dat je zo niet goed kan 'uitzieken'.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 15:36

mja..ik denk dat uwv zegt of school of werk en als ik voor school kies (wat ik ook doe, want school is mn toekomst) ben ik denk ik mn uitkering ook al kwijt.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:49

Uitzieken! Ik had ook de ziekte van Pfeiffer, maar omdat het druk was op het werk meteen weer gaan werken. Na driekwart jaar hebben ze mijn contract destijds niet verlengd. Dus ik nam mijn vakantiedagen op (had nog heel wat staan, dus was 4 maanden vrij), maar ik heb de eerste 2 maanden echt alleen maar geslapen :Z .
En iedereen om me heen zeggen dat ik lui was, etc. Maar ik was echt helemaal op ;( .
Laat jou dit niet overkomen en zorg dat je eerst goed uitziekt/ uitrust!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 16:01

ja, dat hoor ik inderdaad veel. Alleen en mn huisarts en mn uwv vinden dat je na 5 a 6 maand verbetering moet zien (en er zijn al 5 maand voorbij sinds de diagnose) en het gaat dus niet beter, omdat ik zoveel moet en zo weinig keuzes heb, overspannen dus.. En daarom denkt mn dokter ook dat ik keuzes moet gaan maken..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Pff wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:14

Arbo-arts proberen? Misschien snapt die het wel...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 18:55

Ik heb inmiddels met mn ouders gesproken.. In eerste instantie reageerde mn moeder slecht, maar toen ik in huilen uitbarste draaide ze bij. Ik ga stoppen met het uwv en even helemaal op mezelf komen en me richten op school. Dan kan ik rond de zomervakantie weer terecht bij mn oude werk :)