Goede vochtopname kleding, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Goede vochtopname kleding, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 14:09

Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niks vinden dus hopelijk is het niet topic zoveel over dit onderwerp!

Omdat ik met fietsen/paardrijden al heel snel de druppeltjes zweet over mn rug voel glijden *vies* en het daarna ijskoud krijg ben ik op zoek naar wat ervaringen. Ik ben op zoek naar shirts/hempjes, liefst voor onder je gewone kleding omdat het nog te koud is, die heel goed zweet opnemen maar waarbij je huid droog blijft.

Als ik een sportwinkel binnen loop zie ik tig shirts hangen maar weet niet welke echt goed werkt. Natuurlijk kan ik het vragen, maar hoor liever gebruikerservaringen. Ok, ik vind ze ook vaak niet zo geinteresseerd staan kijken dus klein drempeltje voor me :o Ben nu aan het rondkijken op internet, maar kom er niet echt verder mee.

Heeft iemand tips voor me, ervaringen/merken/stoffen/winkels?

Zwartwitje

Re: Goede vochtopname kleding, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:33

MW --> LZP

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:52

Uhm ik gebruik als sportshirts NikeFitdry, geen zweetdruppels of vieze oksels meer te vinden! Deze zijn alleen niet speciaal voor onder je kleren, maar kun je natuurlijk ook makkelijk eronder dragen en in de zomer zijn ze nog mooi ook!

Heb er nu ook eentje van adidas van hetzelfde materiaal. Ze zijn rond de 30 euro, maar na 60 keer wassen is de mijne nog supermooi!

Edit: ik heb de mijne gekocht bij sport2000, maar zag ze ook hangen bij de Makro !

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:57

ik draag altijd hempjes van de hema onder mijn kleding. deze worden echter wel wat klam.
als ik weet dat ik ga zweten door inspanning, draag ik thermo-kleding. je hebt dit van verschillende merken en in diverse prijscategorieen. ik heb tussen het goedkoopste shirt (aldi) en duurste (odlo) nog geen verschil gemerkt.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 08:41

@ Loess, dank je wel. Daar kan ik denk ik wel wat mee!

@ Benagelique, dank je wel voor de tip. Maar ik vrees dat jouw klam bij mij erg nat wordt :o Ik heb ook wel thermo kleding maar op dit moment is dat te warm omdat de temp oploopt.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:02

Zelfde probleem hier, vooral voor het lopen dan (vermits ik ondertussen niet meer rijd), ik lees dus eventjes mee.

Wat ik zoiezo wel doe, is altijd extra kleding meenemen als ik weet dat ik na het lopen nog een stuk met de auto naar huis moet, of nog iets ga drinken. Natte kleding wordt anders héél koud, met een stijve rugspieren als gevolg. Dus gewoon altijd een ander t-shirt meenemen...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:08

Hier vele dryfit tshirts! :D

Ik sport erin, en heb ze altijd aan naar de paarden en vind t ideaal! Vroeger werd ik koud, omdat het zweet bleef hangen in mijn kleding.

Ik heb ze van de Aldi, maar ook een Anky en dure outdoor shirts.

Ik merk nauwelijks verschil. Wat ik wel zie is dat over de een meer is nagedacht, dan over de ander. Merkkleding valt bij mij wel mooier hoor. Maar ik draag met t grootste gemak een Lidl shirtje.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:12

Nike Dry-Fit :j

Zitten heerlijk, gaan lang mee, zijn mooi en ze werken echt.
Enige nadeel is de prijs maar ze zijn het wel waard, ik heb ze zowel bij de paarden aan als met hardlopen, vooral die met ingebouwde bh zijn erg fijn :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:19

Waar heb je die gekocht Iceprincess? Lijkt me namelijk wel wat met ingebouwde bh?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:22

Loesss schreef:
Waar heb je die gekocht Iceprincess? Lijkt me namelijk wel wat met ingebouwde bh?

Ik vraag me wel af hoe die ingebouwde bh echt stevigheid kan geven? Je BH-maat is toch niet te bepalen adhv je kledingmaat? (vraag me dan af of die t-shirts bv ook handig zijn voor iemand met maatje 34 en bhmaat D?)

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:26

Het is belangrijk dat de stof die je op je huid draagt niet teveel vocht opneemt, maar het juist snel naar buiten transporteert!
Katoen neemt veel vocht op, wordt daardoor klam of echt nat en na de inspanning koud.
Omdat ik meerdere paarden op een dag rijd, vind ik het belangrijk om goede stoffen te dragen, ik krijg snel last van mijn spieren anders.
Aan shirtjes heb ik veel van Anky liggen, dat werkt perfect! Ik heb er aardig wat als T shirt en een aantal met lange mouwen en een kolletje voor in de winter.
Veel andere sport merken hebben ook dezelfde soort stoffen die ze gebruiken, maar daar heb ik zelf minder ervaring mee...

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 12:37

Ik heb ze bij Intersport en V&D vandaan. Het is zeg maar een sport-bh aan de binnenkant, haakjes aan de zijkanten (van binnen) om hem strakker te zetten en dan per maat nog verschillende BH groottes, dus bijv S/S voor kledingmaat s met kleine borsten en S/L voor kledingmaat s met grote borsten.
Of die laatste ook genoeg steun geeft weet ik niet, geen ervaring mee :P , maar ik vind ze met sporten iig beter ondersteunen dan een gewone bh :) .

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 13:39

Ik ben online op zoek geweest naar de dry fit shirts vanwege jullie tips :) Maar vrees dat ik toch naar een winkel toe moet. Bedankt allemaal!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 12:45

Ik ben bij de run2day langs geweest, twee dry fit shirts gehaald. Waren gelukkig allebei met 50% korting want goedkoop zijn ze inderdaad niet. (nu eigenlijk 2 voor de prijs van 1) Ben benieuwd!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:07

Hmm 50%? Dan ga ik ook even langs!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:13

Het beste is iets zonder katoen, katoen neemt vocht op en houd het vast.
Dan krijg je dus een nat shirt en dat wordt koud.
Het best is iets dat snel droogt en/of met coolmax erin.
De sportzaken hebben vaak spullen .....dry, is per merk verschillend.
Dit zijn licht matrialen en zeer snel droog ook na het wassen dus je hebt er niet heel veel nodig.
Strijken hoeft ook niet want dit is kreukvrij.
Kijk goed naar het label in de kleding er mag dus geen katoen inzitten.
Kijk maar eens wat sporters aan hebben en dat is zeker geen katoen maar synthetisch.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:14

SparklingApp schreef:
Het is belangrijk dat de stof die je op je huid draagt niet teveel vocht opneemt, maar het juist snel naar buiten transporteert!
Katoen neemt veel vocht op, wordt daardoor klam of echt nat en na de inspanning koud.
Omdat ik meerdere paarden op een dag rijd, vind ik het belangrijk om goede stoffen te dragen, ik krijg snel last van mijn spieren anders.
Aan shirtjes heb ik veel van Anky liggen, dat werkt perfect! Ik heb er aardig wat als T shirt en een aantal met lange mouwen en een kolletje voor in de winter.
Veel andere sport merken hebben ook dezelfde soort stoffen die ze gebruiken, maar daar heb ik zelf minder ervaring mee...

Anky werkt volgens mij ook wel eens met coolmax en dat is idd superfijn spul.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 13:22

Ik heb een paar dry-fit shirtjes van de decathlon. Onder de tien euro en super goed! Heb er voor de winter met fleecepanelen aan de binnenkant en lange mouwen en voor de zomer een polo die het vocht goed doorlaat. De winteruitvoering is lekker warm en voert toch het vocht goed af en ook over de zomeruitvoering ben ik zeer tevreden. Wil binnenkort weer terug naar de decathlon om nog een paar polo's te halen.