Zo.. Heb ik dat ook weer meegemaakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coot

Zo.. Heb ik dat ook weer meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 11:59

Ja hoor, Coot is weer een ervaring rijker.
Ik zit gisteravond lekker op de bank mijn spaanse les voor te bereiden. Tot de barman (wij wonen bij het bedrijf) in de kamer komt lopen dat mijn auto in de kreukels ligt.
Gezien hij regelmatig geintjes maakte geloofde ik het in eerste instantie niet. Maar toen hij zei dat hij wist dat hij vaak grapjes maakt, maar het in dit geval niet zo was. Ben ik maar even gaan kijken. En daar stond een vrouw te trillen. Ze vertelde dat ze achteruit wilde rijden en de afstand verkeerd had ingeschat. Ik liep naar mijn auto en mijn bumper lag er aan de rechterkant af. Haar auto had alleen een maar krasjes. Ik baalde wel verschrikkelijk!
Ik had geen idee wat ik moest doen en zij ook niet, maar gelukkig wist de barman het wel. We hebben een schadeformulier ingevuld. Nou heb ik geen foto's gemaakt |o
We hebben de bumper er weer ingeklikt, alleen kun je wel zien dat er een auto tegenaan heeft gezeten.
Ik kan gelukkig nog met mijn auto rijden, maar mooi is hij niet.
Ook staat de motorkap iets boller.
Binnenkort komt de schade-expert. Ik hoop voor die vrouw dat het niet een al te hoog bedrag gaat worden (mijn collega vertelde dat als de motorkap wat bol staat, er ook daar nog wel eens iets stuk kan zijn)

Pfoe, ik schrok wel even..

Majo_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:04

Balen is dat zeg, zeker als je auto gewoon stil staat, en iemand niet goed genoeg kijkt. Hier laatst ook op de oprit, er reed iemand achteruit af zo tegen een stilstaande auto |o Hopen dat de schade meevalt..

Coot

Re: Zo.. Heb ik dat ook weer meegemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 12:07

Ja, mijn auto stond ook gewoon geparkeerd.. Ik kan gelukkig nog met het autotje rijden.. maar dat ik blij ben met een scheur in mijn bumper kan ik niet zeggen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:09

Balen zeg van je auto!
Altijd banketstaaf als je schade hebt door toedoen van een ander... ik hoop ook dat het allemaal meevalt qua schade

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:12

Naar de garage gaan om te laten schatten wat reparatie inclusief eventueel spuitwerk gaat kosten.
Die vrouw kan dan kiezen of zelf betalen of via de verzekering.
Als ze zelf betaald kan ze altijd binnen een jaar nog kiezen om het toch via de verzekering te laten betalen. Dat maakt voor jou echter niets uit voor de uitbetaling van je schade.
Op de achterkant van het formulier kan je invullen wat het bedrag van de schade bedraagt en wie dat heeft geschat.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:13

Balen van je auto idd zeg!!
Ik hoop voor je dat ze er nog wat aan kunnen doen.
Ik heb een tik van een vrachtauto gehad aantal terug, en toen was de bumper naar onder geschoven. Bij e garage bleek dat de auto in totaal zo'n 5 cm korter was geworden, en ja dan zit het binnenin niet allemaal meer zoals het hoort :n
Mijn auto is toen dus total loss verklaard.
Succes, en ik hoop voor je dat het meevalt.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:43

Zo dat is ook schrikken zeg!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:03

In elk geval jou verzekeraar inlichting als je dat nog niet hebt gedaan, die nemen dan contact op met de tegenpartij.. gaat een stuk sneller dan!! Wel balen zeg, ik ben ook altijd bang dat iemand tegen mijn auto aan knalt als die ergens staat geparkeerd! Zet hem dus ook nooit naast een auto die vol deuken zit, ik ben nogal zuinig op mijn auto'tje!!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 13:19

De auto staat op mijn opa's naam. Omdat hij niet meer mag autorijden gebruik ik zijn auto. Mijn opa is ook voor mij naar de verzekeraar gegaan (Die zitten in het pand naast zijn huis). Ik zal vanavond wel horen waneer er een eventuele expert komt kijken.

@meggiemeg De politie zei juist dat er een schade-expert van de verzekering moet komen kijken, dat zij je een garage aanwijzen waar hij de schade kan bekijken en waar de auto gerepareerd kan worden..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:29

Een expert komt alleen kijken als de schade boven een bepaald bedrag is, bij onze verzekering is dat € 750. (bij anderen al vanaf € 500,-)
Als jou garage een schade garant bedrijf is mag deze de auto gewoon repareren (wel in overleg met de verzekering natuurlijk), is dat niet het geval dan zal de verzekering een bedrijf aanwijzen.
Dat de auto niet op jou naam staat maakt voor de schade niet zoveel uit, als jij toestemming hebt om met de auto te rijden kan je op de voorkant bij punt 9 jou gegevens invullen en op de achterzijde bij Bestuurder: was de bestuurder gemachtigd om te rijden vul je ja in.

Ik rij zovaak in de auto van mijn man en die staat op zijn naam, vorig jaar verloor er een tractor met aanhanger puin boven op de auto terwijl ik er mee reed, gewoon de gegevens ingevuld en er was niets aan de hand.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 19:17

Na mijn werk ben ik gelijk even naar mijn opa gegaan. Hij was bij de verzekering langs gegaan. En als de schade boven de € 350 euro was moest er iemand bij kijken. Maar de garage waar de auto altijd heengaat is inderdaad een schade garant bedrijf. Maandag kan ik de auto langsbrengen en krijg ik een leenauto.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:24

Reken maar dat de schade best wat zal zijn. Mijn vader heeft zondag een ree voor zijn auto gehad. Hij rijdt gelukkig altijd heel erg rustig dus de schade was nu heel erg beperkt. Onder de linker koplamp is het metaal een beetje naar binnen gebogen en er is wat lak af....kostenplaatje: 841 Euro! Wordt gelukkig allemaal verzekerd zonder dat je daarna meer verzekering moet betalen of zo.....

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 19:31

Gelukkig was het in dit geval niet mijn schuld. Maar inderdaad, de garage zei dat er een flink prijskaartje aan komt te hangen. De bumper is gescheurd, dus hoogstwaarschijnlijk moet er een nieuwe bumper op verder moet hij nog kijken naar verder schade en we moeten de arbeidskosten niet vergeten..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:46

Oh dat is balen zeg! Vooral als je er zelf al helemaal niks aan kan doen. Hopen maar dat alles door de verzekering gedekt wordt :(:)

Is het de eerste keer dat je iets met je auto hebt qua schade? Ze zeggen dat de eerste keer het meeste pijn doet... :(:)

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 19:57

Nee, de eerste keer had ik een paaltje over het hoofd gezien, heb zoveel gehuild dat ik niet wist dat er zoveel vocht in mijn lichaam zat :+

Ik ga er van uit dat ik niets hoef te betalen. De persoon die mijn auto geraakt heeft draait toch op voor de kosten?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:58

Ik geloof dat die persoon het moet betalen. :)

Ongelukjes zijn idd niet fijn :j

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 20:02

Nee, je schrikt er altijd zo van!
Voor de vrouw die mijn auto geraakt heeft was het wel de eerste keer. Ze stond helemaal te trillen, had wel medelijden met haar.. Vond het zo sneu voor dr, dit jaar zou haar eerste no-claimkorting ingaan...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:02

Jij bent niet verantwoordelijk voor de schade dus moet de verzekering van de tegenpartij de schade betalen, vandaar dus ook de taxatie als het bedrag hoger uitvalt dan dat minimale bedrag.
Schade is altijd balen, of een ander het nu doet of jezelf.
Tegenwoordig val je niet altijd direct terug in je no-claim, bij sommige verzekeringen gebeurt dat bij de 2e schade pas.

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:26

Je moet eventjes opletten, want je radiator zit vaak net achter de bumper, die kan dus ook kapot zijn gegaan.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:45

Coot schreef:
Ik hoop voor die vrouw dat het niet een al te hoog bedrag gaat worden

Nou, wat lief dat je daar aan denkt joh! Menig persoon zal hopen dat het een hoog bedrag word, want dan kunnen ze er misschien wat van houden, en dan leert diegene het misschien af, blabla. Ik vind het echt leuk om te lezen dat jij juist voor die vrouw hoopt dat het meevalt!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 17:55

zorro schreef:
Coot schreef:
Ik hoop voor die vrouw dat het niet een al te hoog bedrag gaat worden

Nou, wat lief dat je daar aan denkt joh! Menig persoon zal hopen dat het een hoog bedrag word, want dan kunnen ze er misschien wat van houden, en dan leert diegene het misschien af, blabla. Ik vind het echt leuk om te lezen dat jij juist voor die vrouw hoopt dat het meevalt!

:o Dankje..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:06

Wat een situatie hee, wat een pech.

Wordt zoiets nou altijd via de verzekering geregeld? Ik kan me voorstellen dat als de reparatiekosten niet te hoog uit vallen dat iemand er dan voor zou willen kiezen om de kosten direct af te handelen en de verzekering er buiten te laten.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 18:15

Zoiets kun je beter via de verzekering regelen, denk ik.
De schade is gisteren geschat op zo'n 800 euro..
Je ben WA verzekerd en volgens mij scheelt dat een hoop, want volgens mij vergoedt de verzekering (deels) de schade

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 07:59

Shiloh schreef:
Wat een situatie hee, wat een pech.

Wordt zoiets nou altijd via de verzekering geregeld? Ik kan me voorstellen dat als de reparatiekosten niet te hoog uit vallen dat iemand er dan voor zou willen kiezen om de kosten direct af te handelen en de verzekering er buiten te laten.

Je kunt ervoor kiezen om het via de verzekering te laten lopen de schade, als je merkt dat je door een relatief klein bedrag toch teveel terug valt in no-claim (en daardoor een hogere premie krijgt) is het mogelijk om binnen een jaar nog altijd beslissen om de schade zelf te betalen en dan blijft voor je verzekering alles onverandert. Bij hele kleine schades is het idd verstandig om te zeggen ik betaal zelf om te voorkomen dat je meer moet gaan betalen aan premie dan wat de schade was. Of je moet een no-claim beschermer binnen je verzekering hebben dan is er niets aan de hand bij 1 schade per jaar

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 08:02

@ Zorro: tegenwoordig is dat wel zo geregeld dat alles direct tussen de garage en de verzekering wordt geregeld. Dus geld overhouden aan een schade gaat je bijna niet meer lukken.
Vroeger wel, toen kon je gewoon met de schade rond blijven rijden en het bedrag innen op je bankrekening. Als je dan weer schade reed en de taxateur zag dat je nog oude schade had die was betaald waren ze vaak niet zo mild meer voor je!