Wat moet ik hier nou weer mee...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Wat moet ik hier nou weer mee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 11:57

Kom ik vanmorgen buiten, ik had een tentamen dus expres wat vroeger uit huis gegaan, haal ik m'n fiets van 't slot, kettingslot los. Wil ik wegrijden, blijft m'n fiets hangen... Kijk ik nog eens goed, heeft iemand een 2e kettingslot vastgemaakt aan m'n voorwiel! Heel nieuw slot en ik heb echt geen idee van wie 't is.
Zelf heb ik zoiets van: ik wacht even af tot morgen, als 't er dan nog hangt, bel ik de politie.
Wat zouden jullie hiermee doen?

KingMarco

Re: Wat moet ik hier nou weer mee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:59

Ow had het gelijk losgeknipt met zo´n slotentang of door laten zagen door paps met ijzerzaagding. OPzouten, mijn fiets.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:01

gewoon doorknippen met een betonschaar! moet je wel iemand hebben die genoeg kracht kan zetten, want het vergt wel wat kracht! politie zou ik niet zo snel bellen...gewoon zelf doorknippen...

ik woon zelf in de binnenstad in een appartement en wij hebben dus zo'n vuilcontainer achter staan en daar hebben wij sinds kort een hangslot op, omdat de horecaondernemers bij ons de buurt ook altijd hun vuil in onze container deponeren. toen hingen wij er dus een slot aan, maar dat vonden zij niet leuk dus hingen zij zelf er ook een slot aan waarop wij hem dus leuk doorknipten met een betonschaar :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 12:02

Nja ik ben een beetje bang als ik daar dat slot door sta te knippen dat andere mensen denken dat ik die fiets sta te jatten. Daarom bel ik dan liever eerst de politie even.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:07

ach bij mjin vriend wat ooit het sleuteltje afgebroken. Toen is hij zijn ijzerzaag gaan halen en heeft middel voor een druk winkelcentrum zijn slot doorgezaagt... niemand die er iets over vroeg en ook de politie niet gezien.

En als die komt leg je het toch gewoon uit?

Ik ken ook iemand die had de politie gevraagd om haar slot te verwijderen (maar die reed toen daar al rond)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 12:12

Daar zit wel wat in. Heb alleen geen betonschaar en ook niet genoeg kracht :')

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:12

ja nou en...je hebt toch sleutels vande andere sloten die erop zitten...desnoods zeg je dat je geen sleutel meer hebt van dit slot...

edit: vraag je even of iemand die je kent je kan helpen, (broer/vader/neef oid) en een betonschaar heeft vast ook wel iemand en anders kan het met een ijzerzaag

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:14

je hebt hopelijk wel nog je eigen slot weer aan je fiets gezet? Want als de ander de fiets losmaakt kan hij anders er zo mee weglopen. Het is namelijk een bekende dieventruc....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 12:16

Vader en familie woont allemaal 2 uur verderop :') Ken hier ook verder niemand eigenlijk... Dus als ik dat slot eraf wil hebben zal ik denk ik sowieso de politie wel moeten bellen.
M'n eigen slot hangt er zeker nog aan ja :j Daar was ik dus ook al een beetje bang voor, dat iemand er dadelijk vandoor gaat met mijn fiets.

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:17

Ik heb ooit ergens een verhaal gelezen dat dieven dit zouden doen zodat jij dan je slot van je fiets afhaalt, weggaat en dat zij dan hun slot kunnen losmaken en je fiets pikken.

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit verhaal zou kunnen waar zijn, waarschijnlijk is dit een broodje aap-verhaal, maar voor de zekerheid kan je misschien best je slot terug rond je fiets doen als je terug naar binnen gaat of ergens hulp gaat zoeken.

[edit: ik zie dat cathelijne me voor is geweest]

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 12:21

Is niet erg pingu. Gister heb ik ook nog gewoon gefietst en vanmorgen om half 9 zoiets hing dat slot eraan dus dat moet iemand gisteravond/vannacht hebben gedaan.
Zouden jullie denken dat 't nodig is om er een foto van te maken?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:26

Een foto maken kan nooit kwaad :) als je hem niet nodig hebt is dat alleen maar mooi meegenomen ;)
Ik zou indd ook even iemand regelen met een beton schaar en anders indd gewoon de politie even vragen hoe je dat het beste op kunt lossen :)
Kan het iig niet aan jou liggen ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 12:27

Nee daarom. Neem liever het zeker voor 't onzeker. Geen zin dat er dadelijk gezeur over komt met de politie omdat iemand anders een slot aan mijn fiets hangt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:29

Ja ik dek mezelf ook altijd liever 3x in, dan dat ik iets doe en er vervolgens de sjaak door ben :Y)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:30

ik zou nog drie sloten aan mijn fiets ketenen. Ik zie dat je in Utrecht woond, bij het station(echt te dom voor woorden!) kun je een kettingzaag(oid) voor een euro per uur lenen :Y) geen wonder dat je fiets gejat wordt als je hem bij het station zet. Dus ik zou maar oppassen :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:31

Ja, gewoon de politie bellen en zeggen dat iemand anders er nog een slot omheen heeft gedaan

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:32

Ik zal ook de politie bellen en als die niks doet zou ik zelf dat slot doorbreken. Met betonschaar of iets dergelijks.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 12:33

@ Alex: Hij staat niet bij 't station, dat heb ik ook nergens gezegd ;)
Bij 't station zet ik m'n fiets sowieso nooit neer. Hij staat gewoon hier voor de deur van waar ik woon in Utrecht.
Ga nu dus ook steeds uit 't raam kijken als ik iets hoor, misschien wel iemand die 't slot er weer af komt halen :')
Wel belachelijk trouwens dat, dat kan, een zaag lenen daar :=

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:47

_Tara_ schreef:
@ Alex: Hij staat niet bij 't station, dat heb ik ook nergens gezegd ;)
Bij 't station zet ik m'n fiets sowieso nooit neer. Hij staat gewoon hier voor de deur van waar ik woon in Utrecht.
Ga nu dus ook steeds uit 't raam kijken als ik iets hoor, misschien wel iemand die 't slot er weer af komt halen :')
Wel belachelijk trouwens dat, dat kan, een zaag lenen daar :=

Ik denk dat Alex bedoeld: Ik zie dat je in Utrecht woont, weet je dat je daar een ijzerzaag ken huren bij het station?
denk niet dat ze bedoeld dat JIJ bij het station woont, maar haar zin is gewoon een beetje krom ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 12:48

Hmmm ik lees het toch als: wanneer je je fiets bij het station zet, kun je er zeker van zijn dat hij gestolen wordt want bij het station kun je ijzerzagen huren.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:53

politie heb je niks aan, die maken geen sloten open.

Ik was van de zomer op een feest, had mijn fiets met een ander meisje aan elkaar vast gezet. Stonden wat gure types in de buurt.

toen we terug kwamen krijgen we het slot niet meer los. Keken we goed, hadden ze dus aan het slot lopen kloten, hele slot geforceerd. Onze fietsen stonden vast, er reed daar geen bus of niks, en die fietsen hadden we gewoon nodig. Politie wilde niet helpen. Daar deden ze niets aan.

Uiteindelijk heeft iemand van de studentenvereniging waar het feest was met een ijzerzaag het slot open gebroken...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:56

Cathelijne schreef:
je hebt hopelijk wel nog je eigen slot weer aan je fiets gezet? Want als de ander de fiets losmaakt kan hij anders er zo mee weglopen. Het is namelijk een bekende dieventruc....

Tsss.... zoiets zou ik niet verzonnen kunnen hebben! Ben dus overduidelijk niet geschikt als fietsendief :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 13:02

Heb iig net een foto gemaakt. Ga 't morgen toch proberen om de politie te bellen, niet geschoten is altijd mis ;)
Probleem opgelost :D Ik zie net een meisje heel verbaasd dat slot van mijn fiets af halen. Die was dus gister of heel erg dronken, of heeft iemand anders gevraagd haar fiets op slot te zetten ofzo en dat diegene 't slot om de verkeerde fiets heeft gehangen :')

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:06

Of ze had een denkbeeldig fiets :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:08

Haha nou fijn dat het probleem zichzelf weer heeft opgelost :)