Ik ben zo hard gebruikt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlicavR

Ik ben zo hard gebruikt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 10:29

Omdat je op bokt toch wel redelijk met respect word behandeld wat op andere forums ver te zoeken is, wil ik hier graag mijn verhaal kwijt.

Ongeveer in juni 08 kreeg ik een vriend, wij waren toen allebei 17 jaar oud... Mijn vriendinnen zeiden dat hij een player was. Achter af had ik naar ze moeten luisteren en beter moeten nadenken... Maar ik was verliefd op deze jongen. Ik was gelukkig met hem, toch vond ik dat hij wel vreemde trekjes had. Op msn deed hij bijvoorbeeld best droog, en zei alleen maar van die standaard dingen zoals ‘hoi, alles goed?’ en dat was ik niet gewend van mijn ex. Ik was echt helemaal in de wolken van hem, maar ik durfde toch niet alles te zeggen, want hij kon soms heel erg boos worden. Naar een paar weken wou hij al sex, ik was het daar niet mee eens en wou dat dus ook absoluut niet. In eerste instantie deed hij daar helemaal niet zo moeilijk over. En zei hij dus gewoon dat hij dan geduld moest hebben. Ik vertrouwde hem daarin dat hij nog wel even wou wachten. Natuurlijk kijk je als zijn vriendin redelijk veel op zijn hyves, toen zag ik dat hij een reactie had geplaatst onder een foto van een meisje... Dit was geen gewone reactie maar een reactie die mij vertrouwen in hem oprecht heeft geschaft. Ik heb dit aan hem gezegd en waar slaat die reactie op. Hij antwoordde dat het niet zo is als ik het dacht... Nee dat zou wel niet maar ik voelde wel een jaloezie. En toch hield ik heel veel van hem. Toen brak de vakantie tijd aan en hij ging met allemaal vrienden op vakantie, waaronder zijn ex vriendin, daar wist ik helemaal niks van. Toen hij weer kwam van vakantie en hij op msn kwam was ik natuurlijk heel erg blij, en vroeg hoe hij het heeft gehad. Hij negeerde mijn vragen compleet en zei van ja ik moet je wat vertellen, dus ik voelde het al aan komen, zijn hartje uit zijn msn naam was weg. Hij zei dat hij weer gevoelens voor zijn ex had en dat hij met haar sex had gehad op vakantie. Ik had het natuurlijk direct uitgemaakt, maar ik vond hem nog steeds wel leuk. Een paar weken later had ik voor de tweede keer een relatie met hem, en ook sex met hem gehad. Er zijn toen echt nog heel ontzettend veel dingen gebeurd. ( die zet ik liever niet openbaar, kan je eventueel voor pb’en ) Ik werd gewoon gebruikt is moest doen wat hij wou, ik voelde echt niks meer voor hem, maar ik was bang om het uit te maken. Ik ging niet meer naar mijn paardje heen want ik zat alleen nog op msn, ik moest doen wat hij wou. Toen kwam ik op het ziekenhuis te liggen door dat ik van mijn paard viel, en er bloed in mijn achterhoofd zat. Toen kwam ik die dag in het ziekenhuis op msn, dat mocht eigenlijk niet want daar zou ik alleen maar meer hoofdpijn van krijgen. Toen kwam mijn vriend online, die mij even vertelde dat het uit was, en dat ik geen andere vriend mocht nemen, omdat hij die anders in elkaar zou slaan. ( mijn ex zit op karate en is daar kampioen in geweest ) en omdat hij heel agressief was geloofde ik best dat hij dat zou doen. Toch vond ik redelijk snel iemand die ik echt heel erg leuk vind. En hij vond mij ook leuk. Dus daar heb ik nu al behoorlijk lang een relatie mee. En nog steeds zit mijn ex achter mij aan, en hij weet dat ik een nieuwe relatie heb. De hele tijd smst hij mij, en hij beld mij ook elke keer weer op. gelukkig is mijn vriend echt super lief voor mij en vangt mij altijd op. Sorry voor dit lange verhaal maar ik heb het nog nooit van mij afgeschreven dus het voelt fijn dat ik dat nu heb gedaan. Bedankt voor het lezen allemaal. Ik snap best dat het voor jullie moeilijk te lezen is, ik heb namelijk dyslectie, ik heb alles wel in word getypt maar de zin volgorde is voor mij ook erg moeilijk.

Alica.
Laatst bijgewerkt door AlicavR op 05-03-09 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:33

Wat een verhaal zeg... En wat een griezel is jouw ex! Gelukkig heb je nu wel een fijne vriend en hopelijk laat je ex je snel met rust.
Als hij je blijft lastigvallen zou ik wel stappen ondernemen, hij heeft het recht niet!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:37

Wat rot voor je dat je dit hebt meegemaakt. Goed dat je het van je afgeschreven hebt. Ik hoop dat je ex je snel met rust laat, erg sneu dat hij zo doet en ik hoop dat je een fijne relatie met je huidige vriend hebt.
Je verhaal is trouwens goed te lezen hoor!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:42

Goh toch knap van je dat je jezelf hebt kunnen afsluiten voor hem. Zo een jongen is jou geeneens waard! Zo te horen heb je nu iemand ontmoet waar je een gelijkwaardige relatie mee hebt. Wat ik me nog wel afvroeg, in hoeverre zijn je ouders hiervan op de hoogte? Hoe heeft je ex je bedreigt? Toevallig op msn? Want in dat geval zou je de berichtengeschiedenis naar boven kunnen halen en met een uitdraai aangifte kunnen doen bij de politie. Ik zou in ieder geval niet zo bang voor m zijn, klinkt meer als een wanhoopsdaad omdat hij de grip op jou verliest. Jammer voor hem, ook al doet ie aan karate. Hoewel dat laatste ook niet alles zegt. Succes verder en veel geluk met je huidige vriend!

AlicavR

Re: Ik ben zo hard gebruikt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 10:46

Mijn ouders hebben hem nooit echt gekend, ze weten wel dat hij is vreemd gegaan en dat daar door de eerste relatie naar de knoppen is gegaan.
Verder weet een goede vriendin van mij wat er nog meer is gebeurd ( dat kan je altijd via pb vragen ) en zij zei dat ik direct aangifte moest doen.
Maar dat durfde ik niet, en heb ik ook nooit gedaan...

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:52

goed van je dat je weer een nieuwe relatie ben begonnen.. :o
hoop voor jullie, dat je ex je snel met rust gaat laten!!!!!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:53

ik zou in elk geval een ander tel.nr nemen. Je email adres verandere. EN toch aangifte gaan doen. Print desnoods de bedreigingen uit, dan sta je toch sterker. Moedig dat je hier je verhaal heb vertelt. Enne misschien zou je het ouders kunnen laten lezen.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 10:55

Bedankt voor al jullie lieve reacties...
Op msn heb ik hem al geblockt, op hyves kan ik hem niet verwijderen ( pb ).
En tja zijn smsjes negeer ik maar gewoon en dat bellen ook, maar het is elke keer wel vervelend als hij dat weer doet...
Want je vraagt je elke keer weer af wat er is.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:56

Weet je huidige vriend wat er nog meer is gebeurd? Ik denk dat het wel goed is om dat te vertellen, dan kan hij je in ieder geval steunen. En ik denk dat het ook goed is als je ouders het weten. Zij kunnen je eventueel helpen om toch aangifte te doen.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 10:58

Mijn vriend en 2 goede vriendinnen weten alles wat er is gebeurd, en die steunen mij ook op en top.
Ik ben ook van plan het mijn ouders op den duur te gaan vertellen, want dat lijkt me toch best wel moeilijk.
Hij is nu ook alweer met een ander meisje bezig wat is zo op hyves las, en die wil ik opzich wel waarschuwen, maar dat is voor mij zelf ook wel weer een linke stap, want als hij daar achter komt...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:00

Ik zou inderdaad naar je huidige vriend open kaart spelen.
Hij moet weten wat er speelt. En hetzelfde geldt ook voor je ouders, laat die het ook weten, dan kunnen ze je ook ondersteunen.

En verder zou ik inderdaad een ander telefoonnummer aanvragen, zodat je geen berichten meer van hem ontvangt.

En bij serieuze bedreigingen politie inschakelen, aangifte doen. Best kans dat ze nu (nog) niets doen, maar als hij aanhoudt en jij blijkt al vaker klachten over hem bij de politie gemeld te hebben, kunnen ze dan wel iets doen.

Sterkte.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 11:14

Mijn vriend weet inderdaad alles, dat heb ik hem naar de eerste paar weken al verteld.

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 11:18

Hallo Alicia,
Wat goed van je dat je je verhaal op Bokt hebt gezet. Weet je Alicia, jij wordt door hem lastiggevallen, dat heet stalking en dat is strafbaar en wettelijk verboden.
Je voelt je bedreigd, het blijft maar doorgaan, je bent bang voor hem en de akties die je tot nu toe hebt ondernomen hebben geen succes want er is nog niets veranderd.
Hij wil jou in zijn macht houden. Dat is niet jouw schuld, er is er maar één schuldig en dat is degene die stalkt.

Omdat je wilt dat het stopt, adviseer ik je omeens te kijken op de site; www.centraalmeldpunt.nl Dat is de site van deStichting Stop Stalking, met veel informatie en tips voor slachtoffers.
Ook de site www.huiselijkgeweld.nl geeft informatie over stalking.
Kijk ook eens op www.infopolitie.nl onder criminaliteit: --> belaging. Daar vindje een voorbeeldbrief voor de belager en een uitgebreid stappenplan voor het slachtoffer.
Als je hem zo'n voorbeeldbrief stuurt maak er dan een kopie van, zo heb je altijd bewijsmateriaal dat je hem te kennen hebt gegeven dat jij wilt dat hij jou met rust laat. Die brief kun je gewoon downloaden en daar je eigen gegeven in zetten. Zo gebeurd en het heeft al veel mensen geholpen!!
Heb je dit ook met je vriend/ouders/... besproken? En wat gebeurt er als je niet reageert, heb je dat al eens gebrobeerd?
Ik hoop dat ik je met mijn antwoord heb kunnen helpen om stappen te gaanondernemen dat dit stopt. Als je denkt dat ik je nog ergens mee kunnen helpen mag je me altijd PB-en.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 11:20

Felipe schreef:
Hallo Alicia,
Wat goed van je dat je je verhaal op Bokt hebt gezet. Weet je Alicia, jij wordt door hem lastiggevallen, dat heet stalking en dat is strafbaar en wettelijk verboden.
Je voelt je bedreigd, het blijft maar doorgaan, je bent bang voor hem en de akties die je tot nu toe hebt ondernomen hebben geen succes want er is nog niets veranderd.
Hij wil jou in zijn macht houden. Dat is niet jouw schuld, er is er maar één schuldig en dat is degene die stalkt.

Omdat je wilt dat het stopt, adviseer ik je omeens te kijken op de site; http://www.centraalmeldpunt.nl Dat is de site van deStichting Stop Stalking, met veel informatie en tips voor slachtoffers.
Ook de site http://www.huiselijkgeweld.nl geeft informatie over stalking.
Kijk ook eens op http://www.infopolitie.nl onder criminaliteit: --> belaging. Daar vindje een voorbeeldbrief voor de belager en een uitgebreid stappenplan voor het slachtoffer.
Als je hem zo'n voorbeeldbrief stuurt maak er dan een kopie van, zo heb je altijd bewijsmateriaal dat je hem te kennen hebt gegeven dat jij wilt dat hij jou met rust laat. Die brief kun je gewoon downloaden en daar je eigen gegeven in zetten. Zo gebeurd en het heeft al veel mensen geholpen!!
Heb je dit ook met je vriend/ouders/... besproken? En wat gebeurt er als je niet reageert, heb je dat al eens gebrobeerd?
Ik hoop dat ik je met mijn antwoord heb kunnen helpen om stappen te gaanondernemen dat dit stopt. Als je denkt dat ik je nog ergens mee kunnen helpen mag je me altijd PB-en.

Die sites ga ik morgen even grondig bekijken, ik ga nu zo naar school toe.
Mijn vriend weet alle details, en voor hem heb ik niks achter gehouden.
Heel erg bedankt!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:47

Marije_jiplover schreef:
Ik zou inderdaad naar je huidige vriend open kaart spelen.
Hij moet weten wat er speelt. En hetzelfde geldt ook voor je ouders, laat die het ook weten, dan kunnen ze je ook ondersteunen.

En verder zou ik inderdaad een ander telefoonnummer aanvragen, zodat je geen berichten meer van hem ontvangt.

En bij serieuze bedreigingen politie inschakelen, aangifte doen. Best kans dat ze nu (nog) niets doen, maar als hij aanhoudt en jij blijkt al vaker klachten over hem bij de politie gemeld te hebben, kunnen ze dan wel iets doen.

Sterkte.

Helemaal mee eens!

Vreselijk als zoiets je overkomt. Alle vertrouwen is dan ook gelijk weg.
Hopelijk laat hij jullie met rust!
Veel sterkte!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:54

Jeetje wat een verhaal. Dat je maar snel van die vieze vent afkomt. :\
Iig alles goed in de gaten houden en je vriend en omgeving op de hoogte houden van alles.
Ik hoop dat hij je snel met rust laat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:18

Brrr wat een engerd. Tuurlijk kan je je hyves er gewoon afgooien?? Heb je ook geen last meer van hem.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:41

Je zegt dat hij op karate zit? Bij een vereniging?

Als hij jou of je vriend nog eens bedreigd met in elkaar slaan etc via sms of msn, dan moet je het bericht bewaren en tegen hem zeggen dat je hiermee naar zijn vereniging stapt.

Veel karatescholen zijn fel tegen het gebruik van de vechtsporten buiten de school en zeker als het niet uit zelfverdediging wordt gebruikt maar als bedreiging of om iemand aan te vallen...
Grote kans dat hij dan wordt geschorst of zelfs van de school getrapt wordt.

Sterkte ermee. Wat een *piep* zeg, gelukkig heb je nu een veel leukere vriend :)

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:02

heel goed dat je het verhaal van je afschrijft,
als ik jou was zal ik het verhaal ook tegen je ouders vertellen, en niet geheel onbelangrijk bij je nieuwe vriend, dan kan hij je hierin helpen en dan weet hij wat er speeld, dat is tegenover hem gewoon eerlijker.

verder ga ik mee met de reactie hierboven, dit is iets om te melden bij de vereniging, als hij hierin doorgaat kunnen ze hem zelfs van de vereniging zetten. daar zijn die mensen heel streng in.

verder, meid onwijs veel sterkte, houd deze jongen uit de buurt en geniet van je nieuwe vriend:)

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 23:05

Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie lieve reacties en tips.
Op weg naar school heb ik eens goed over jullie reacties en tips nagedacht.
Ik ben tot de conclussie gekomen dat ik geen aangifte doe, tenzei hij weer iets met zijn karate gaat doen, of als hij weer opnieuw gaat stalken.
Volgens mij heb ik ook alle pb's beantwoord. :)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 20:54

Wat een verhaal zeg.
Je hebt genoeg van zulke jongens en op het moment zelf ben je gewoon 'blind door de liefde'.
Ik hoop dat hij je met rust laat.
Ik zou denk ik geen aangifte doen, omdat je hem dan alleen maar kwaad kan maken en wie weet wat hij dan kan doen, terwijl er nu niet zo heel veel aan de hand is.
Blokkeren met alles en nergens op ingaan.
Meestal verdwijnt de 'interesse' dan wel.
Veel sterkte met alles :).

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:02

Als het goed is kan je bij de politie ook een melding doen, daar ondernemen ze geen actie op, maar als er verder iets gebeurt kan de politie sneller reageren, omdat ze al weten dat er iets speelt.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 10:56

Ik denk dat ik er wel een melding van ga maken.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:02

Jeetje meid, dat is niet niks.. :\ Knap van je dit je dit zo verwoord en ook dat je het je nieuwe vriend vertelt hebt! Ik denk dat melding ervan doen bij de politie erg verstandig is....
Heel veel sterkte hiermee..