Ik loop nu al een aantal maanden rond met dit en ik zou graag jullie advies willen..
Mijn hoofd loopt over dus sorry als het allemaal wat warrig of onduidelijk is..
Ik doe mijn best het zo duidelijke mogelijk te vertellen
Ik heb 2 jaar havo gedaan, maar door het niet aan mijn huiswerk willen ben ik gedaald naar vmbo-t
Nu ben ik een BBL opleiding aan het doen wat mijn bedrijf betaald.
Hiervóór had ik een BBL opleiding in het ROC, zelf betaald.
Dat was een niveau 4 opleiding, filiaalmanagement.
Hiermee ben ik gestopt om die opleiding te gaan volgen binnen mijn bedrijf.
Dit is een niveau 2 opleiding, verkoper.
Dit scheelt nogal dus..
Nu weet ik dat ik na een jaar opleiding dat ik nog minstens 1 jaar in het bedrijf moet werken om mijn studie schuld kwijt te schelden..
De collega's etc. bevalt me echt super! Het werk daar en tegen minder..
Ik werk als cassiere, en het enige wat ik doe is kassa, counter (sigaretten, tnt service) en de tijdschriften..
Daar houdt het dus bij op.
Op mijn werk en mijn leraar op school zeggen dat ik de capaciteiten heb om ver te komen in het bedrijf, maar ik ben nog zoo jong (16) dus ik zal nog een paar jaar moeten wachten totdat het eruit kan komen.
Nou zo ongeduldig als ik ben, duurt mij dat veel te lang

Ik heb dinsdag met mijn leidinggevende gepraat van ik wil meer dan dat ik nu doe, het is tijd voor iets nieuws..
Ik heb uitdaging nodig, ik wil onder druk gezet worden want zo kan ik beter presteren, op mijn werk is dit niet het geval.
Ik heb totaal geen uitdaging.
Nu heb ik dus echt goed na lopen denken, écht goed..
En ik wil echt super graag de mode industrie in.
En dan als styling, ontwerpen etc.
Alles wat te maken heeft met een modeshow, want dat lijkt me nou zoooo ontzettend gaaf om daar achter te staan.
Het werk is onder huge druk en de doorgroeimogelijkheden zijn ook enorm.
Dít is wat ik echt wil..
Nu heb ik al zitten googlen naar opleidingen, cursussen op MBO niveau..
En heb nog maar weinig tot niets kunnen vinden.
Mijn vraag aan jullie is dus waar kan ik die scholen waar je een opleiding kunt starten voor mode en styling.
Ik heb al wat gevonden in Amsterdam en in Rotterdam, maar ik kan nog niet op kamers.. (Hoewel ik dat echt heel graag zou willen) en elke dag op en neer reizen is toch wel te duur..
Prff, ik ben nu meer bezig met kleding, schoenen, ontwerpers etc, dan met mijn huidige opleiding.
Omdat mijn interesse in mode veel groter is dan in verkoper worden..
En mijn hoofd loopt er van over van; 'Eigenlijk zou ik nu aan mijn pap (persoonlijk activiteiten plan) moeten werken he? Nah, straks wel, eerst knippen, plakken, lezen over kleding en ontwerpers.'
En dan kom je op school en dan denk je ineens, shiittt dit had ik af moeten hebben en oh ik moet nu echt aan de gang hier..
En dan zit je weer thuis en dan ga je weer verder bij waar je was gebleven met knippen, plakken, lezen over kleding en ontwerpers..
En niveau 2 wat ik nu doe, is veeeeel te laag voor mij, ik weet dat ik meer kan en dat zou ik moeten doen..
Ik kom verdorie van havo af en ik had het kunnen halen als ik gewoon wat meer aan mijn hw had gedaan
(eigen schuld, eigen schuld..)En dan doe ik nu ineens niveau 2? Dat klopt niet..
Prff.. help??

Xx

)