Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Lijkt mij een duidelijk gevalletje van te strak vastgehouden door de man die op de grond staat. Daarom moet je zelf als je op een steigerend paard zit NOOIT de teugels strak aantrekken, paard kan dan namelijk nog maar 1 kant op en dat is naar achteren. Heb het zelf nog nooit irl gezien maar wel op filmpjes. Heeft trouwens niks met opzet te maken, een paard gaat echt niet bedenken van tevoren dat hij zijn berijder wil verwonden of doden. Als hij op een bepaald punt komt wanneer hij steigert kan een paard gewoon niet anders dan omvallen.
maargoed... vind het geen prettig gezicht om te zien hoe ze achterover gaan..

dushi88 schreef:SusanH schreef:Lijkt mij een duidelijk gevalletje van te strak vastgehouden door de man die op de grond staat. Daarom moet je zelf als je op een steigerend paard zit NOOIT de teugels strak aantrekken, paard kan dan namelijk nog maar 1 kant op en dat is naar achteren. Heb het zelf nog nooit irl gezien maar wel op filmpjes. Heeft trouwens niks met opzet te maken, een paard gaat echt niet bedenken van tevoren dat hij zijn berijder wil verwonden of doden. Als hij op een bepaald punt komt wanneer hij steigert kan een paard gewoon niet anders dan omvallen.
Mag ik zeggen dat ik het niet met je eens ben ? Als je goed kijkt zie je dat op het moment dat de ruiter erop springt de lijn in een boogje hangt en hij hem iets aantrekt als hij hem naar voren wil laten stappen.. Ik zie hier toch niemand die hem strak vasthoudmaargoed... vind het geen prettig gezicht om te zien hoe ze achterover gaan..
. silvana84 schreef:Deze heeft er al vaker op gestaan.
Paard had zichzelf deze truc aan geleerd om zo niet te hoeven rennen, heel vervelend maar de mannen in het filmpje doen weinig fout.