Paard laat zich gewoon achterover vallen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dushigirly

Paard laat zich gewoon achterover vallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 16:30

Echt waar, heb je zoiets wel eens eerder gezien?? Nou ik niet!
Dat beest steigert niet gewoon maar wil gewoon zijn ruiter doden of iets. Niet te geloven!

Nou ben iig wel benieuwd of er mensen zijn die zoiets in real life hebben gezien want zou bijna zeggen dat er daar iets niet in de haak was......

http://www.geefme.nl/m1430_Camicaze+paard.html

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:26

Lijkt mij een duidelijk gevalletje van te strak vastgehouden door de man die op de grond staat. Daarom moet je zelf als je op een steigerend paard zit NOOIT de teugels strak aantrekken, paard kan dan namelijk nog maar 1 kant op en dat is naar achteren. Heb het zelf nog nooit irl gezien maar wel op filmpjes. Heeft trouwens niks met opzet te maken, een paard gaat echt niet bedenken van tevoren dat hij zijn berijder wil verwonden of doden. Als hij op een bepaald punt komt wanneer hij steigert kan een paard gewoon niet anders dan omvallen.

Limitless

Re: Paard laat zich gewoon achterover vallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:31

Die heeft duidelijk geen zin om te rennen :=

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:45

ik heb het meegemaakt met één van mijn verzorgpaarden met longeren (deed het ook express). godzijdank niet met iemand erop, maar toch. ik heb trouwens nog wel achteraf op dat verzorgpaard gereden, twee rondjes gestapt en toen merkte ik dat ik zelf nogal vekleumd/gespannen ging zitten dus ben ik er maar afgegaan. maar het is geen fijn gezicht, geloof me.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:21

Deze heeft er toch vaker al opgestaan, al vind ik het niet zulke fijne beelden om naar te kijken, ze maken beide en flinke smak..

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:57

SusanH schreef:
Lijkt mij een duidelijk gevalletje van te strak vastgehouden door de man die op de grond staat. Daarom moet je zelf als je op een steigerend paard zit NOOIT de teugels strak aantrekken, paard kan dan namelijk nog maar 1 kant op en dat is naar achteren. Heb het zelf nog nooit irl gezien maar wel op filmpjes. Heeft trouwens niks met opzet te maken, een paard gaat echt niet bedenken van tevoren dat hij zijn berijder wil verwonden of doden. Als hij op een bepaald punt komt wanneer hij steigert kan een paard gewoon niet anders dan omvallen.

Mag ik zeggen dat ik het niet met je eens ben ? Als je goed kijkt zie je dat op het moment dat de ruiter erop springt de lijn in een boogje hangt en hij hem iets aantrekt als hij hem naar voren wil laten stappen.. Ik zie hier toch niemand die hem strak vasthoud :o maargoed... vind het geen prettig gezicht om te zien hoe ze achterover gaan..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:11

De link doet het bij mij gelukkig niet. :+

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 10:09

Deze heeft er al vaker op gestaan.
Paard had zichzelf deze truc aan geleerd om zo niet te hoeven rennen, heel vervelend maar de mannen in het filmpje doen weinig fout.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:22

Mijn vorige paard deed dit als ie de trailer op moest.
Paard heeft nooit vervelende ervaringen oid met de trailer gehad, en opeens, wilde die er niet meer in, en liet zich idd gewoon achterover vallen.
Vreselijk om te zien.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:37

Wow, da's een nare val! Gelukkig valt het paard ni op de ruiter. Ik zie hier inderdaad ook niet in dat het paard te strak wordt vastgehouden...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:06

[KH]->[LN]

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:36

het filmpje heeft er idd al vaker opgestaan. Waarom het paard zich achterover laat vallen, ik heb geen idee. Ik zie eigenlijk niets wat duid op pijn o.i.d. de longeerlijn hangt idd in een boogje. Misschien reageert het paard wanneer de groom hem vooruit wil zetten. Maar er zijn idd echt paarden die zich uit verzet gewoon laten vallen, dit kan ook in combinatie met stijgeren zijn

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:11

Zal wel een aanleiding tot verzet zijn dan... Misschien gewoon een slechte ervaring?
Anders gezegd, je moet het wel héél bont maken wil een paard overgaan tot dit soort acties.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:52

dushi88 schreef:
SusanH schreef:

Mag ik zeggen dat ik het niet met je eens ben ? Als je goed kijkt zie je dat op het moment dat de ruiter erop springt de lijn in een boogje hangt en hij hem iets aantrekt als hij hem naar voren wil laten stappen.. Ik zie hier toch niemand die hem strak vasthoud :o maargoed... vind het geen prettig gezicht om te zien hoe ze achterover gaan..

precies dit wou ik ook gaan zeggen.

Vriendin van mij had het laats ook, alleen paard lande gewoon op een ofandere manier weer op zn benen . en ze hadden beiden niets.

een andere vriendin van mij der paard deed dit altijd met longeren, gewoon omdat die geen zin had!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:21

Ik reed vroeger op een pony die dit soort dingen ook uithaalde en nee dat was geen geval van strak vasthouden.

Die pony deed het als ik hem vast zette, als ik wou opstappen, als ze in de wei stond, als ik aan het rijden was.. Lang niet goed :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 19:25

Geloof mij, renpaarden doen rare dingen om niet ingeboxt te moeten worden. Dit is wel een bizar geval maar vaak genoeg zie je op duindigt renpaarden die ook heel veel steigeren, maar ook veel die gaan zitten en achteruit blijven lopen etc.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:34

silvana84 schreef:
Deze heeft er al vaker op gestaan.
Paard had zichzelf deze truc aan geleerd om zo niet te hoeven rennen, heel vervelend maar de mannen in het filmpje doen weinig fout.

Klopt! Had er ook eerder van gehoord! Was het niet zo dat als het paard wel wou hij ook zo goed als altijd won? Staat me iets van bij.
Wel heel naar om te zien..

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:28

Dit heeft er inderdaad al vaak opgestaan. Ik plaats hier een slotje :)