Nog 2.5 maand en!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Nog 2.5 maand en!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 09:40

Ik ga mijn trouwkleed voor de eerste keer passen :D

Maar, nu zou er toch echt wel een kilo of 5 afmoeten op 10 weken tijd... Ik werk in een shoppingcenter en ben dus pas thuis om half negen 's avonds en ik denk dat het late eten mijn gewicht niet ten goede komt!

Wie heeft er lekker luchtige gerechtjes voor 's avonds? Of kan ik maar beter mijn avondmaal verschuiven naar mijn pauze tussen 15 en 16u op heel af en toe de pauze tussen 16 en 17 uur?

Ben Bridezilla's aan het kijken op Vitaya en begin enorm met de poepers te zitten :D

Uit mijn ijskast gegooid:

- sausjes (mayo, cocktail)
- chocolade

Wat is goed en wat niet goed? Ik ben van plan het volgende elke dag zeker te eten:

- max 3 sneetjes lichtbruin brood
- 2 stukken fruit
- potjes magere yoghurt met fruit.

Bokkers, ik heb echt jullie hulp nodig! Aangezien ik aan mijn verloofde niets heb op vlak van mijn figuur :D

Ik ben zelf een brede madam (boven de 3 cijfertjes) dus de kilo's zouden eraf moeten vliegen maar momenteel heb ik er nog niet echt moeite voor kunnen doen mede doordat m'n partner zegt dat 'het allemaal geen kwaad kan'. Voor hem ben ik mooier 'met een kilotje meer' :')

Wie helpt :D Diëtiste is niet echt een optie omdat ik daar momenteel echt het geld niet voor heb...

LovingTweety

Re: Nog 2.5 maand en!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:43

Wandelen met je paarden ipv rijden? Fietsen naar de paarden. Bewegen is zo'n beetje het belangrijkste.

Niet dat t bij mij werkt :+ Mag ook flink wat af maar het lukt niet :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 10:02

Ik rij momenteel geen paard, mede door m'n gewicht :D Fietsen zou ik beter eens wat meer gaan doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:02

Bedoel je 3 sneden bruin brood per maaltijd (may hope so), of per dag?

Van belang is inderdaad lekker bewegen en gestructureerd en verantwoord eten. Het maakt niet zoveel uit dat je flink eet, maar wát je eet. Je zou het bijvoorbeeld meer kunnen zoeken in voedzame en wat armere maaltijden ipv in kleinere porties van 'vet' of suikerrijk eten. Zorg ook dat je niet de boel al in huis hebt, en veel verantwoord spul voor het grijpen. Drink geen frisdrank meer, ook niet de light-varianten, maar gewoon water of vruchtensap.

Kleine dingetjes : geen suiker, magere varianten van dingen pakken, onbeperkt fruit als tussendoor (tegen de honger / snaaitrek). Bewust genieten, dus die chips voor de film mag best, maar dan gewoon 1 bakje en niet de hele zak. Verder inderdaad vaker de fiets pakken voor kleine dingetjes, de trap ipv de lift.

Wat voor mij enorm gewerkt heeft is gewoon structuur. Drie vaste maaltijden, en vergeet niet te ontbijten, dat is je motor voor de dag! En dan drie vaste tussendoortjes, en verder fruit onbeperkt. En verder is het even doorbijten en echt volhouden, want je lijf moet soms ook wennen aan dat het minder suiker krijgt, maar daarna heb je echt geen behoefte meer eraan.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 10:15

Per dag... Volgens mijn vorige diëtist die me reeds 10kg heeft doen afvallen was veel brood het slechtste dat je kon eten.

Hoe deed jij dat dan qua uren van je maaltijd? Ontbijten doe ik sowieso het stevigst. Momenteel ziet mijn eten er zo uit:

ontbijt:

- 3 sneetjes bruin brood met mager beleg (kaas of kippewit)
- stukje fruit

tussendoor:

- crackers met een beetje zout, helpt me enorm om veel te drinken

middagmaal

- 2 potjes magere fruityoghurt
- 2 sneetjes bruin brood met kippewit of kaas (ik eet echt niets anders behalve af en toe confituur)
- stuk fruit

namiddag:

- niets tussendoor omdat ik dan niet de kans heb iets te eten op het werk

avondeten

- 3 aardappelen (kleintjes)
- stuk mager vlees (kip)
- half bord groenten

Tussendoor in de namiddag zou ik wel een tas soep uit zo'n zakje kunnen nemen maar weet niet of dat wel gezond is.

Het probleem ligt hem echt bij laat eten. Ik eet regelmatig pas om negen uur 's avonds en dat doet me echt geen goed. Nu denk ik telkens ik iets in m'n mond wil steken: saskia, denk aan u kleed! :D

Ik heb een 1000 calorieën dieet gedaan maar daar werd ik zo suf van dat ik het snel heb opgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:30

Bij mij zat het probleem erin dat ik te weinig at om te kunnen doordraaien op een dag, daardoor werd alles wat ik at opgeslagen. Zodra ik 'stevig' ging eten vloog de boel eraf. Omdat ik dan gestructureerd at.
Mijn huidige eetpatroon :
  • Ontbijt 07.30 : 1 boterham met chocoladepasta en wat water (ik eet 's ochtends er moeilijk, als ik vrij ben ontbijt ik meestal 2 u na opstaan, met werk gaat dat niet.)
  • Tussendoor 09.30 : 1 kop koffie soms een plak ontbijtkoek erbij.
  • Lunch 12.00 : 2 bruine boterhammen met rookvlees, 1 met pindakaas, en 1 appel. Erbij Cup a Soup.
  • Tussendoor 15.00 : Koffie en een sinaasappel of 2 mandarijntjes.
  • Avondeten 18.00/19.00 ergens : gewone volle maaltijd. Dus igv rijst/pasta : 1,5 soepbord meestal. Igv AGV : 1 lap vlees, 1 schep groente (boontjes,erwtjes e.d.) en 1 schep rijst (lust geen aardappelen). Dan nog sla en andere rauwkost erbij. Ik lust geen zuivel dus doe niet aan toetjes ala vla/yoghurt.
  • Tussendoor 21.00/22.00 : Kop thee met koekje / chocolaatje / cake of chips/nootjes oid.

Toen ik nog actief bezig was met afvallen ontbeet of lunchde (student dan wel) ik graag met cracottes, gewoon kaal of met wat kaas. En verder at ik toen kilo's meer fruit :+

Jouw eetpatroon vind ik er lang niet gek uitzien. Denk idd dat je dan mss wat laat eet aan eind van de dag.

Wat is kippewit trouwens? Kipfilet? Het witte deel van een gekookt of gebakken ei?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:45

chipieke schreef:
Ik rij momenteel geen paard, mede door m'n gewicht :D Fietsen zou ik beter eens wat meer gaan doen...

daarom dus ook wandelen ;) Ik rij ook niet meer maar maak te voet kilometers samen met de pony's :)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:08

Ik zou die lichtbruine boterhammen vervangen door héle donkerbruine boterhammen. Dat geeft een vol gevoel en goed voor de stofwisseling. Je zal zien dat als je het een poos dagelijks eet, dat de stoelgang ook verbeterd :j :+

Verder magere produkten, maar dat doe je al..
Light is niet altijd even goed, zoals het lijkt, is mijn ervaring.

En véél vezels.

Onbeperkt fruit is ook goed. En veel water drinken.

Sinds dat ik op mezelf woon (september), was ik ook aangekomen. 1,5 kilo :+
Mensen die me kennen, zullen zoiets hebben van: miep niet.. jij kan het hebben.

Maar voor mezelf had ik zoiets van: nee, ik wil het eraf hebben. Anders is het hek van de dam..
Als ik ieder jaar zoveel aankom, dan is het toch 15 kilo over 10 jaar! }:0

Daarnaast gewoon lekker bewegen, oefeningen doen. Doe zelf regelmatig buikspieroefeningen en beweeg dagelijks véél.

Wat laat eten betreft: ik ben ook een late eter. Ga direct uit mijn werk (16-17uur) naar paard, dan rijden en verzorgen. Vaak nog boodschappen of dingen regelen. Eer dat ik eet (als huisgenote niet kookt) is ook pas half 8-8uur.
Ik zorg dat ik om 16 uur nog even goed eten. Paar boterhammen (die donkere) met inderdaad een soepie!

En wat ik ook vind: hoe meer je over eten ga nadenken, hoe obsessiever je wordt en hoe meer je aankomt.. is mijn idee :?
Nu ben ik weer op gewicht en eet weer gewoon, maar heb mezelf een paar maanden terug wel teruggefloten, dat ik niet ging overdrijven :+
Advies voor jou: laat het ook niet zover komen :)

Ah lunchtijd, smakelijk ;) :+ !!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:02

ALs ik dit zo lees denk ik dat je gewoon TE weinig eet! Pff daar kan je toch niet de hele dag op leven? Probeer meer maar wel gezond te eten. In de ochtend kan je bijvoorbeeld ook havermout eten. Niet van die kant en klare pap maar 100gr havermoutvlokken in een beker doen met melk die warm ik even 2 min in de magnetron beetje zoetstof erbij en je kan er een poos tegen omdat het langzame koolhydraten zijn(geven lange tijd energie) Voor de stoelgang doe ik er nog een eetlepel lijnzaad bij. In de zomer meng ik de havermoutvlokken met yoghurt. Probeer in iedergeval iedere 3 uur iets te eten , beetje rauwkost ,een appel, sinasappel, stukje komkommer. S avonds kan je ook een (lauwwarme) sallade eten meng daar dan wat cottage cheese doorheen dat barst van de eiwitten en die geven je een lang verzadigdt gevoel. Verder natuurlijk genoeg(water) drinken . Vind je het moeilijk om koud water te drinken neem dan gerust lauw water of doe er een scheutje citroensap door (eventueel ook met een beetje zoetstof dan smaakt het naar 7-up) Succes ermee! (zelf trouw ik op 22 mei en wil er ook nog wat kilo's af hebben )

Groetjes Hester

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 20:59

Kippewit is een vlaams woord voor ja, kipfilet voor tussen de boterham :') Ik lus echt geen donkerdonkerbruin brood! Van havermout ben ik ook niet echt gek :D

Ik kom er wel :D Eventjes tandjes bijten :P

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:25

Nicole85 schreef:
Ik zou die lichtbruine boterhammen vervangen door héle donkerbruine boterhammen. Dat geeft een vol gevoel en goed voor de stofwisseling. Je zal zien dat als je het een poos dagelijks eet, dat de stoelgang ook verbeterd :j :+

Dat brood dat zo extreem donker van kleur is niet hetzelfde als (grof) volkorenbrood, dat hele donkere wordt gekleurd, maar de structuur is ver te zoeken vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:36

chipieke schreef:
Kippewit is een vlaams woord voor ja, kipfilet voor tussen de boterham :') Ik lus echt geen donkerdonkerbruin brood! Van havermout ben ik ook niet echt gek :D

Ik kom er wel :D Eventjes tandjes bijten :P

Dan kan ik je gerust stellen. Hoe donkerder het brood wil niet zeggen hoe meer vezels. Over het algemeen wordt de kleur namelijk gewoon toe gevoegd. Gewoon volkorenbrood is prima. :j

Opkikker of boulion uit een zakjes met water er bij kan prima. Denk er dan wel omdat het behoorlijk zout is.

Verder herken ik je probleem met het avondeten. Ik hoef dan wel niet af te vallen maar als ik van 17 tot 21 werk moet ik ook nog eerder weg en schiet het avondmaal er bij in. Meestal lunch ik ongeveer zoals jij, met brood en fruit, zonder yoghurt dan. Vervolgens rond een uur of vier een stevige maaltijd salade met brood erbij om tegen 20:00 nog een portie yoghurt/fruit of brood te nemen.

Regelmaat en structuur is belangrijk. Jammer is het alleen als je ritme door bijv. werk door de war wordt gegooit.

Wat versta jij trouwens onder veel drinken. Het wil namelijk nog wel eens verkeerd worden opgevat wat voldoende drinkvocht is. (ook door deskundige)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 21:04

Ik drink elke dag 1 liter water, 2 a 3 tassen thee en 1 blikje frisdrank bij het avondeten. En regelmatig een glaasje wijn. Dus ik denk wel dat ik genoeg vocht binnenkrijg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:39

Frisdrank moet je imo lozen vanwege de suikers. Alcohol zet ook lekker aan. Thee is alleen 'goed' als het groene thee is meen ik. Dus dan drink je in feite maar 1 liter water per dag :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:53

Ze hebben laatst onderzocht dat je niet persee water moet drinken, thee (gewone) en koffie gelden ook als vocht. Frisdrank zit enorm veel suiker in. Wijn is ook een flinke dikmaker.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 08:02

ow hips... :') Daar gaan mijn romantische avonden :')

Ok, frisdrank gaat mijn vriend straks meenemen naar z'n werk, en dan gaan we maar lekker aan de thee en nog wat meer water :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:10

Ik zweer bij Sonja Bakker ( weet niet of dit in belgie ook een begrip is ).

Ik ben er 23 kilo mee afgevallen ( vanaf half december 2007/ half augustus 2008 ) omdat ik zwanger raakte moest ik direct stoppen en zelfs nu ben ik nog niet veel aangekomen.

Frisdrank, limonade etc laten staan idd!
Maar zorg wel qua afwisseling in je voeding, dan hou je het beter vol en wordt het niet snel saai :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 19:38

Sonja Bakker is Sonja Kimpen in België :D Maar dat dieet heb ik al eens gedaan en vond het echt een ramp. Voelde me meer een konijn. Ik zweer persoonlijk bij weight watchers :')

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:50

Weightwatchers vind ik ook ideaal :j
Ik ben alleen nooit naar bijeenkomsten gegaan, had (heb) zo'n cd-rom waar ik elke dag op invulde wat ik gegeten had :)
Kun je dan niet gewoon weer WW gaan doen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 11:09

Ik werk laat (tot 20u) en bij ons is de bijeenkomst om 19u.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:43

oké, maar het is ook best te doen zonder die bijeenkomsten vind ik (mits je die discipline hebt natuurlijk) zoals ik deed, met een cd-rom *D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 11:53

die cd-rom, waar koop je die? Ik ken het niet?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:54

3 bruine boterhammen s'ochtends is echt teveel.

kun je boterhammen niet vervangen door bv 4x in de week een goed stevig bord brinta
Ik mis ook de hoeveelheid zuivel in je voedingslijstje die ik overigens niet zo goed vind.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 11:56

wat is het nu :') Moet ik nu wel redelijk wat brood eten of niet :D

Volgens weight watchers is 's ochtends brood eten ook niet erg hoor? 2 potjes yoghurt per dag wordt daarbij ook aangeraden om je zuivel goed te houden.

Iemand dan wel een goed schema? :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:58

Het belangrijkste is de afwisseling die je moet hebben.

Mag je tijdens je werk naar de wc?
zo ja koop een flesje drinken van ong 0.5-0.75 l en zorg ervoor dat je minimaal 3 flesjes drink.

S'morgens als je wakker wordt, drink op nuchtere maag een groot glas water (ik doe altijd lauw schijnt niet goed te zijn)

En als je boterhammen wilt eten, begin met 1 en stuk fruit