Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Zijn verschillende huurinstanties waar je wel terecht kunt.

. rommie schreef:Sowieso moet je er over nadenken of je huurder zich bij de gemeente mag inschrijven op jouw adres. Als dit niet mag ben je meteen een stuk minder populair (want geen uitwonende beurs voor je huurder) maar als het wel mag is het volgens mij lastiger om diegene eventueel weg te krijgen, dan moet je dus een goed contract hebben. Kijk eens op kamernet.nl. Daar staat veel info voor woningzoekenden, misschien ook wel voor aanbieders...
Misser schreef:Huurders bij een hospita zijn (iig de eerste periode) wel minder beschermd dan normale kamerhuurders, maar de details ben ik kwijt ..
Misser schreef:Huurders bij een hospita zijn (iig de eerste periode) wel minder beschermd dan normale kamerhuurders, maar de details ben ik kwijt.
Die werd aan alle kanten beschermd, en feitelijk had de verhuurder weinig te zeggen over zijn eigen huis. verootjoo schreef:Ok. Ik weet ook niet precies hoe het zit hoor, verhuur zelf geen kamer. Maar weet dat een kennis van mij destijds grote moeite had met een huurder uit zijn huis zetten, die de hele boel aan het molesteren was Die werd aan alle kanten beschermd, en feitelijk had de verhuurder weinig te zeggen over zijn eigen huis.
verootjoo schreef:'gewoon even een contractje opstellen' werkt niet zo makkelijk. Of ja, dat opstellen wel, maar als je huurder zich er niet aan houdt is het verdraaid moeilijk het contract te ontbinden. Je mag mensen niet zomaar uit je huis zetten
Dat vind de bank volgens mij niet zo'n goed idee ivm je hypotheek (als jij het verhuurt en jij kan je hypotheek niet meer betalen dan zit de bank met een huurder in het pand wat ze dan niet kunnen verkopen).
Sarah_ schreef:verootjoo schreef:'gewoon even een contractje opstellen' werkt niet zo makkelijk. Of ja, dat opstellen wel, maar als je huurder zich er niet aan houdt is het verdraaid moeilijk het contract te ontbinden. Je mag mensen niet zomaar uit je huis zetten
maar als je helemaal geen contract hebt en het bevalt je niet, zet je hem toch gewoon het huis uit? Om het maar even cru te zeggen.
Dan heeft hij ook geen poot om op te staan? je hebt immers geen vast contract dat hij er mag (blijven) wonen?
Ik ben wel benieuwd aangezien ik ook een kamer verhuur. Gelukkig heb ik een hele lieve huisgenoot
Zij zijn aan alle kanten beschermd en de verhuurder niet.