Sticker: 'Baby aan boord'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Sticker: 'Baby aan boord'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 12:43

Soms zie je dat er van die stickers op een auto zijn geplakt waar op staat: 'Baby aan boord' . Maar wat is de functie daarvan? Moet je niet toeteren omdat de baby anders wakker wordt? Voorzichtiger zijn zodat je geen ongeluk veroorzaakt? Ik kon dus echt niks beters bedenken. :+ Zijn er mensen die weten wat de reden van z'on sticker is?

Daantje1981

Re: Sticker: 'Baby aan boord'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:44

Tja, ik had die vraag eigenlijk ook.

Als iemand een goede reden weet??

Anders vind ik het echt nergens op slaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:44

Geen idee. Ik vind het wel altijd erg sneue mensen die zo'n sticker op de auto plakken :o

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:45

Dit is toch gewoon zo'n humorsticker? Het heeft verder geen functie volgens mij.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:47

Bij mijn weten is de sticker om te waarschuwen en om te vragen om extra voorzichtig te zijn ....

ik vroeg me wel altijd af of het niet eerder afleid dan dat het je voorzichtiger laat zijn (als je dus bijvoorbeeld zoals de meesten hier blijkbaar erover begint na te denken)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:48

Ik dacht gewoon voor de grap :=

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:50

Als er een ongeluk is gebeurd en er hulpdiensten bij moeten komen is het wel handig. Stel de auto ligt flink in de kreukels dan weten ze dat ze nog moeten zoeken of er nog een kleine aan boord is.

Net zoiets als een sticker voor de brandweer bij de voordeur dat je huisdieren hebt.
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 03-03-09 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Barvrouwke

Mocht zo een auto verongelukken, dan weten de hulpdiensten dat er welleens een baby in kan zitten/liggen. Deze zijn immers kwetsbaarder als volwassenen. Dat is wat ik altijd dacht. :o

Anoeska

Dus de auto's met zo'n sticker er op, daar moet je extra voorzichtig mee zijn, en niet zomaar tegenaan botsen??? Bij alle andere auto's is dat geen probleem, maar als er zo'n sticker op zit....

Alsof je bewust tegen een andere auto aan rijdt.

Thirsa_

Utixo schreef:
Dit is toch gewoon zo'n humorsticker? Het heeft verder geen functie volgens mij.

Dat dacht ik ook!

Barvrouwke

@ Babel; wij zitten op 1 lijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:51

Ja, is eerder voor geen.
Neeuh heb tot nu toe nog nooit iemand gezien die elke keer sticker er elke keer afhaalt en terug plakt wanneer ze de baby de auto in mee nemen.

Iriscope

Nou ontzettend haha en nog in dezelfde woorden ook ;)

cp112

Ik weet wel dat het uit Frankrijk komt. Daar zie je het echt heeeel veel.
Bébé a bord! Geen idee waar het voor is :P

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:52

De stickers hebben geen functie. Net zo als "lach maar, deze is betaald". Komen nog uit de jaren 90 en waren idd toen gewoon humor.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:52

Babel schreef:
Als er een ongeluk is gebeurd en er hulpdiensten bij moeten komen is het wel handig. Stel de auto ligt flink in de kreukels dan weten ze dat ze nog moeten zoeken of er nog een kleine aan boord is.

Net zoiets als een sticker voor de brandweer bij de voordeur dat je huisdieren hebt.

Dat is een goeie! Dat zal het wel zijn inderdaad.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:53

Babel schreef:

Maar je rijdt toch niet altijd met baby in de auto. Dan zoeken ze voor niks... }:0

Ik snap het ook niet; waarom moet je voorzichtiger zijn als er een baby in zit :? Dacht idd ook altijd dat het gewoon voor de lol was.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:54

Ja, maar het kind gaat niet iedere keer mee, en de sticker zit er wel altijd op. En wat nou als net dat plekje met de sticker sneuvelt? Nee hoor, ijkt me niet dat het daarvoor is.Hulpdienste lijken me competent genoeg om zonder sticker een baby te vinden.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:55

Nee natuurlijk rijd je niet altijd met baby maar stel dat er een ongeluk gebeurt als je er wel een aan boord hebt. Dan is het toch fijn dat de brandweer of wie dan ook dat gelijk kan zien en zo misschien wel het leven van je baby kan redden toch?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:55

maar dan weten ze teminste wel dat er nog eentje in kan zitten/liggen! Beter teveel zoeken dan teweinig!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:56

hihi vond dit op een site.
Citaat:
Wat moet ik als mede-weggebruiker met deze mededeling? Mijn hoofd uit het raam steken en goetchie goetchie poele poele tegen de kleine roepen? Moet ik toeteren en zwaaien om te laten weten dat ik de sticker heb opgemerkt? Moet ik mijn auto in de vrij zetten om zo heel langzaam langs de auto-met-baby te rijden om de kleine wereldburger niet wakker te maken?

Citaat:
Maar die sticker met baby aan boord is me nog steeds een raadsel. Korte research binnen mijn collega-met-kinderen groep leverde de volgende reactie op; ‘volgens mij zodat er bij een ongeluk nog gezocht wordt naar zo’n kleine hummel die best onder de voorstoel geschoten kan zijn’. Lijkt me op zich heel plausibel, want een vader of moeder wil zijn kind natuurlijk niet kwijtraken. Aan de andere kant: ik zou bij een ongeluk mijn tas ook niet kwijt willen raken met mijn mobiel, agenda, paspoort en rijbewijs. Zou ik een sticker kunnen krijgen met ‘tas aan boord’?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:58

speciaal voor de bumperklevers :Y)

want wat als je hem nou wel achterin rost en die kleine zit met maxi cosi op de achterbank? ten dode opgeschreven.............

dat is eigenlijk het idee erachter

nutvol? uh nee :n bumperklevers maakt het niet uit waar ze kleven met of zonder kind, het doet ze geen zier

ik zelf vind de stickers ook nutteloos maja....

ik zelf heb een tijd 2 stickers achterop gehad waar ik veel meer lol van had :+

sticker a : lach even naar me als je geen onderbroek draagt
(en dan die glimlachjes :P )

sticker b: honk if your horney
(en dan moet je hem niet vergeten zoals ik en dan getoeterd worden voor het rode stoplicht en dan je middelvinger opsteken omdat je denkt: wat een idioot , het is toch rood :? :+ )

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:58

Hoe groot is de kans dat een goed vastgemaakte baby onder de voorstoel verdwijnt, of sowieso zoekraakt, bij een ongeluk? Heeft iemand dat wel eens gehoord?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:01

ikdoemaarwat schreef:
ik zelf heb een tijd 2 stickers achterop gehad waar ik veel meer lol van had :+

sticker a : lach even naar me als je geen onderbroek draagt
(en dan die glimlachjes :P )

sticker b: honk if your horney
(en dan moet je hem niet vergeten zoals ik en dan getoeterd worden voor het rode stoplicht en dan je middelvinger opsteken omdat je denkt: wat een idioot , het is toch rood :? :+ )

Haha, dat zijn nog eens leuke stickers :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:04

Ik heb er 1tje gekregen van de babydump,... of ik hem op de auto plak weet ik nog niet :+

die sticker van die onderbroek heb ik ook nog ergens in huis liggen, alleen nooit opgeplakt. Op http://www.funliner.nl kun je die geloof ik bekijken :P