overal spinnen zien...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

overal spinnen zien...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 11:14

HELP :+
Sinds ik vorige week zo dapper een spin gevangen heb ben overal bang dat ik weer zo'n griezel tegenkom als dr niemand is.
Dit is echt niet gezond, zodra ik een schaduw zie of mijn haar op mijn rug voel kriebelen begin ik al panisch te schreeuwen. Ben de hele dag gespannen want ja, als dr ergens eentje zit...
Kennen jullie dit of ben ik aan het doordraaien?

Anoniem

Re: overal spinnen zien...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:20

Er zítten ook wel veel spinnen op 't moment hoor, ik BLIJF spinrag weghalen thuis. Dacht dat het er aan lag dat ik langs een bosje woon, maar op stal zijn er ook zo veel.

Maar dan nog is het niet helemaal normaal om bij het minste of geringste panisch te gaan schreeuwen ;) Misschien dat je daar toch iets mee moet.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:24

Gaat vanzelf wel weer weg met de tijd.
Ken het gevoel ja, had het vorige zomer vreselijk, alles wat bewoog was een spin :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:24

Heb je medicijnen? Ik weet dat sommige medicijnen dat soort dingen kunnen versterken

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:30

Straks heb je een of andere spinnen FOBIE hahaha..
Oeh sorry :$ niet zo bedoelt hoor.
Maar je moet niet denken dat die spin die je vorige week vermorzeld hebt nog wraak kan nemen :D

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 11:36

paardjuh schreef:
.
Maar je moet niet denken dat die spin die je vorige week vermorzeld hebt nog wraak kan nemen :D

Ik durfde hem niet te vermorzelen want straks leeft ie dan nog en komt ie naar je toe. (ja dat meen ik serieus :o :o :o )

Ik heb hem met een bierglas gevangen en de buurman heeft hem buiten los gelaten.
Wacht ik zal de link ff zoeken

[LZP] dappere ik...

Maar nu dus overtuigd dat overl van die engerds zitten, vind dit eigenlijk niet helemaal gezond om echt panisch te worden omdat ik mijn haar op me rug voel kriebelen :+

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:45

oh dat gaat vanzelf over hoor, ik heb zelf ook een keer zo'n hele dikke spin zien zitten toen ik midden in de nacht thuiskwam (is een jaar geleden en toen woonde ik nog bij mn ouders) toen heb ik er eerst een kwartier naar zitten staren in shock, en toen 'm met een glas weg geprobeerd te halen maar ik durfde gewoon niet dichtbij te komen omdat ik bang was dattie opeens naar me toe zou springen ofzo haha..
toen ging ik m'n vader uit bed halen, maar die wilde niet komen..
Die spin zat daar wel lekker te zitten dus ik dacht naja die zal er morgen ook nog wel zitten en ik ben gaan slapen..
Niet dus, volgende morgen..spin weg!!

Nahhh, ik heb serieus weken niet in de keuken durven lopen.. elke schoen die ik aan wilde trekken kieperde ik om en ik liep niet meer zonder schoenen door het huis enzo..

Maar het slijt vanzelf haha, over een aantal weken ben je het alweer vergeten waarschijnlijk.... tot je de volgende spin weer tegenkomt :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:49

ik ben ook als de dood voor spinnen.
het dichtste wat ik bij ze in de buurt kom is de afstand van de stofzuiger slang+stang.
Een tijdje terug zat er een spin in het trappengat (ja echt zo'n giga grote met haren aan z'n poten en met gif tanden) heb net zo lang op bed gezeten tot vriendlief thuis kwam natuurlijk ben ik dat enge beest geen seconde uit het oog verloren.
als ze in de kamer zitten en kan er met een boog omheen om bij de stofzuiger te komen, dan zuig ik ze op een heel klein beetje water zuig ik daarna op een prop in de slang dat ie er niet uit kan klimmen wacht een uurtje en dan haal ik de zak eruit (met knikkende knieen en bibberende handen) stamp een paar keer flink op de zak en gooi hem in de container. moet je natuurlijk niet kijken wat voor een troep het geeft maar ik weet dan wel zeker dat ie me niet in eens kan aanvallen ofzo.

bij de een slijt het wel bij de ander niet.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:53

Dat heb ik ook een periode gehad, echt vreselijk is dat!
Elke avond speurde ik mijn kamer af op zoek naar spinnen en in bed bleef ik nog panisch naar het plafond kijken omdat k bang was dat er een spin zat.
Op een of andere manier ben ik het in de loop van de tijd gewoon vergeten ofzo. Heel raar, maar nu doe ik het niet meer.
Nouja.. vorige week zat er nog een dikke spin op mijn kamer en nu kijk ik nog steeds afentoe of ik ergens een spin zie :o

Maar ik denk dat als je er even een tijdje geen gezien hebt je ook geen langst meer zult hebben van die angst.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:06

Haha ik heb het ook een beetje hoor, vorige jaar had ik een gíga huisspin aan de binnenkant van mijn klamboe hangen.

Afbeelding dit was 'm, jup ik heb zelfs nog een foto gemaakt (wel ingezoomd hoor, macro durfde ik niet aan hahaha)

Mijn moeder heeft hem toen vermoord, maar toen ik op internet las dat ze altijd met z'n 2'en komen kijk ik nu toch echt wel 3 x om me heen voordat ik ga slapen brrrrr.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 12:08

Nou paar jaar geleden ging ik naar bed.
Deed mijn deken opzij om te liggen, zit daar serieus zo'n dikke zwarte spin in MIJN bed.
En nu ben ik dus echt als de dood voor spinnen. Zelfs die maar 5 mm zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:32

IK heb dit ook een tijdje gehad toen we thuis ook een enorme huisspin hadden gevonden. Ongeveer het formaat van de foto van MDJ, ik heb nog nooit zó hard gerend :=
Was toen ook even panisch voor alles wat maar bewog, maar het gaat weer over. Probeer er niet steeds aan te denken en met wat andere dingen bezig te gaan. Als je hiermee bezig blijft kun je namelijk wel angsten/fobien ontwikkelen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:38

aah die foto, nu heb ik ook wel overal kriebels ja. :=

Ik herken het wel hoor TS, als ik ergens een keer een spin heb zien zitten vermijd ik die plek ook (afhankelijk van de grootte van de spin) een flinke tijd als het even kan, zie overal dingen kruipen en kriebelt alles. :Y)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 13:45

pfoeh ik ben dus niet de enigste... :D
Mijn vriend word er wel een beetje gek van, steeds dat geschreeuw of verstijfd op de bank zitten. :o

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:46

spinnen komen idd niet alleen waar 1 zit zitten er meer.
'k heb ooit als klein kind een spinnennest bij mijn bed gehad op de muur precies naast mijn kussen. geloof dat moeders wel 10 keer naar boven is gekomen om ze uit te roeien uiteindelijk ben ik maar op de bank gaan liggen, heb daarna nog 2 week op de logeerkamer geslapen totdat ze mijn hele kamer leeggehaald hebben en ik zeker wist dat er geen spinnen meer zaten.

Toen ik zomers (is al wel 15 jaar gleden) in stal kwam bij mijn pony's zat er van het een op het andere moment een spin op mijn hoofd, heb mezelf zo met de zweep geslagen tot bloedens aan toe.

toen vorig jaar de zwarte weduwe in een mercedes in nederland is gesignaleerd zie ik ze helemaal vliegen. naar mijn idee heeft de zwarte weduwe met een "onschuldig" (pfuh onschuldig mijn neus) gepaard en zijn nu alle huisspinnen zeer dodelijk (waar ik altijd al sterk van overtuigd was)

denk dat je gerust kan zeggen dat ik een fobie heb voor spinnen.

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:00

Van die foto's krijg ik ook de jeepers hoor brrrrrr nee niks voor mij... ik heb dat zelfde gehad met ratten.

Heb gehad dat ik mij rijlaarzen uit mijn kast je haalde en ik een enorme schreeuw IN mijn laars hoorde met mijn tenen op iets hevig spartelends.
(krijgt weer hartkloppingen tijdens het schrijven.)
Ik trok heel snel mijn voert er uit harder gillend dan ooit tevoren, en er vloog een rat !!JA ECHT EEN RAT!! :r :oo :oo uit mijn laars. Sindsdien heb ik de tik eerst mijn schoen om te draaien als ik m aandoe.... :o

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:09

Die foto doet me denken aan die joekel van een spin van minstens 12cm die ik anderhalf jaar geleden ineens naast me op de bank zag zitten #) := . Ik zag iets bewegen uit mijn ooghoek en ineens zat ie daar :\ . Toen heb ik hem geprobeerd dood te meppen met een vliegenmepper, maar die joekel van 12cm peerde 'm en toen kon ik hem niet meer vinden := .
2 Maanden later kom in op een zondagochtend beneden, zit ie tegenover me tegen de muur := . Ik heb heel hard geschreeuwd naar mijn vriend dat ie hem weg moest halen en ik heb mezelf opgesloten in de badkamer. Vriendlief heeft hem doodgemept met een telefoonboek volgens mij, hij was iig te groot om in een glas te stoppen, en ik heb het ook niet zo graag dat mijn vriend hem buitenzet, en die spin alsnog terugkomt door een of ander kiertje := .
De bloedvlek is nog licht zichtbaar O:) .

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:30

Ik had dat ook nog weken nadat ik mijn spin plus glas naar buiten had gesmeten :+ Maar uiteindelijk wordt het minder ;) Denk dat je vriend gewoon nog even geduld zal moeten hebben :P

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:43

Ik ken het gevoel in lichtere mate. Als ik ergens een hele enge zie, dan mijd ik die plek ook even en kijk ik even de kamer rond of er niet nog meer zitten. Maar na een aantal uren ben ik het gelukkig alweer vergeten. Gewoon andere dingen gaan doen en niet meer aan proberen te denken.

@MDJ: Wat een griezel! Zoeen (met een lijf van een cm of 10) hebben wij hier ook wel eens in de keuken aangetroffen volgens mij; die is uiteindelijk door mijn moeder (die het ook onwijs eng vond) met de stofzuiger verwijderd. Ik wist daarvoor serieus niet dat je hier in Nederland zúlke grote spinnen had! Zei je nou dat het een 'huisspin' was?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:23

Ja, vooral niet gaan googlen want je vind de engste details :')

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:01

Zonnebloem schreef:
Ik durfde hem niet te vermorzelen want straks leeft ie dan nog en komt ie naar je toe. (ja dat meen ik serieus :o :o :o )

_O- dat gevoel had ik vroeger ook.. Dat ie zn vriendjes op zou halen om je extra bang te maken :')

Maar goed, Ik heb dat ook heel erg hoor! Vanochtend zat er zo'n vies joekel in de gang en nu kijk ik steeds om me heen of er niet ergens nog een is ,, ik heb ook heel vaak dat ik denk dat ik een spin zie _O- Ik kan ook niet het licht in mijn kamer uit doen zonder nog een laatste keer flink goed om me heen te kijken ..

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:08

ik heb er ook een hekel aan maar durf ze gelukkig wel te vangen :p heb er dit jaar nog geen 1 gezien (niet te vroeg juigen) vorig jaa was het wel best erg zette ik net de douche aan kroop er eentje achter de wc vandaan := ben met een hele grote stap de badkuip ingegaan, me aangekleed en heel hard de badkamer uitgerend :+ vind het nog het ergste als ze ontsnappen dan weet je dat er ergens nog eentje zit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:10

gatver die foto!!!!!!!!!!!! ieeeeeeeuw.........
ik ben dus ook echt panisch voor spinnen.. echt heeel erg.
Ben weleens recht met mn gezicht tegen een spin aangelopen die zn web had in de deuropening van mn zadelkamertje.. gatver... :x

hahaha ojaaa trouwens,
er zat er toen zown enorme op de overloop boven.. en mn zusje stond op de drempel van dr kamer.. en hij rende echt RECHT naar haar toe!! dus zij snel richting mij rennen, komt ie weer haar kant op!!!!!!

echt VRESELIJK!!!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 16:13

VivaLaVida schreef:
gatver er zat er toen zown enorme op de overloop boven.. en mn zusje stond op de drempel van dr kamer.. en hij rende echt RECHT naar haar toe!! dus zij snel richting mij rennen, komt ie weer haar kant op!!!!!!

echt VRESELIJK!!!

Zie je wel dat ze moordlustig zijn, }> ik wist het wel.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:16

ooo die foto! Was er net al een tijdje niet zo mee bezig.....ben echt panisch voor die beesten. Heb er al een paar keer 1 in de auto gehad, nou dan maak je echt bijna ongelukken. Een keer was het zo erg dat ik mn auto aan de kant van de weg heb gezet en er echt niet meer in durfde. Heb toen mn vriend gebeld dat ie moest komen. Was hij niet echt blij mee, stond namelijk niet echt in de buurt... (maar hij kwam wel gelukkig!)