Op verre reis met een klein kind

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloodElf

Op verre reis met een klein kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 09:40

Ik hoop dat het hier goed staat maar ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die met hun 1, 2 of 3 jarige op een verre reis zijn geweest. Hoe ging het in het vliegtuig, waar zijn jullie geweest? Waren ze overstuur of helemaal van de kaart ivm tijdsverschil ed?

Wij willen misschien voor een aantal maanden naar amerika en ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen.

fokfanaat

Re: Op verre reis met een klein kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:47

ik ben met mijn zoon van 1,5 naar australie geweest, en dat ging eigenlik heel goed, nou was dat ook echt een supermakkelijk kind.
In het vliegtuig (24 uur) hadden we wel een "basket"een uitklapbaar bedje, waar hij veel in heeft geslapen gedummeld, maar het is wel intensief, veel slapen deed hij niet en je bent er toch wel druk mee, maar hij heeft niet gegilt of gejengeld. tijdsverschil hebben we weinig problemen mee gehad eigenlijk.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 09:52

Kun je zo'n basket van te voren reserveren ofzo? Dat is wel fijn dat je hem even kwijt kunt zeg maar want normaal krijgen ze ook niet zelf een plaats toch? Ik heb zelf ook nog nooit gevlogen..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:56

nee onder de 2 betaal je veel minder en hebben ze geen plek, weet niet meer precies hoe dat ging, ik zou je reisorganisatie effe bellen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:42

Mijn ouders zijn een maandje naar de VS op vakantie geweest toen ik 1,5 was. Ik had officieel geen eigen stoel in het vliegtuig, maar m'n ouders hadden plaatsen op de voorste rij gekregen zodat ik daar voor hun voeten kon spelen. Ik geloof dat er op 1 van de vluchten zelfs wat geschoven was zodat er een stoel vrij kwam waar ik op kon zitten.

Verder heb ik hard zitten schreeuwen vanwege het drukverschil (pijn in m'n oren, heb er nu nog steeds vreselijk last van met vliegen). Wat redelijk werkte was een flesje met water geven, door het slikken gaan de oren weer open :)

Volgens mij hebben m'n ouders niet heel veel problemen met me gehad met het tijdsverschil. Ik geloof dat ze me als ik op vreemde tijden wilden slapen 2 slokjes cola gaven, dan kwam ik er net doorheen en sliep ik 's nachts goed door.

De eerste woorden die ik daar leerde waren overigens hamburger, cola en monorail :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:43

wat ook een tip is, weet alleen niet of dat ook voor kinderen mag, denk het wel, is die reistabletjes in het geel/groene pakje, daar wordt je slaperig van, heel handig tijdens een reis.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:50

Als kind van expat ouders ben ik veel verhuisd en ook de hele wereld over. In m'n eerste 5 levensjaren had ik dan ook ruim 100.000 km gevlogen. Naar wat ik allemaal heb gehoord hebben m'n ouders nooit problemen gehad (niet met mij en niet met m'n broertje)...wel had ik altijd een eigen stoel...mams had geen zin om mij 8 uur lang op schoot te nemen ;) wat Yessy zei gold voor mij ook, als het kon probeerden m'n ouders de voorste rij te krijgen zodat ik lang uit op de grond kon slapen en kon spelen etc. Het ligt natuurlijk wel aan het kind, ik was over het algemeen heel makkelijk O:) met een 'lastiger' kind zal het misschien moeilijker gaan...

edit: m'n ouders hadden wel ooit 3 stoelen gereserveerd, maar bij boarding bleek dus ook dat ik geen eigen stoel had met als argument dat het te vol was en ik wel op schoot kon :+ Nou, toen hebben m'n ouders wel even mijn ticket laten wapperen...betaald is betaald, uiteindelijk kreeg ik wel m'n stoel :+

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:01

Ik ben in maart 2008 met mijn zus en haar vriend en 2 kinderen naar Suriname gegaan. De kinderen waren toen 1,5 en 8 maanden. Wij zaten niet vooraan, omdat je dat blijkbaar van te voren moet aangeven. Mijn zus en haar vriend zaten een rij voor met 1 van de kinderen en ik een rij achter hun met de andere. Er mag namelijk maar 1 kind per rij zitten, ivm de luchtmaskers.
Wij hadden niet echt problemen met de kinderen. Het tijdsverschil was in het begin wel wennen, maar dat moesten wij zelf ook. Verder geen problemen gehad hoor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:07

Ik ben van de zomer naar Amerika geweest, en in het vliegtuig zaten ook veel kleine kinderen. Sommigen waren heel erg kalm, anderen hebben de hele vlucht lang geschreeuwd. Ik zou het persoonlijk niet doen, ik denk dat het leuker is om dat te doen met kinderen die begrijpen wat er gebeurd, die dingen kunnen ontdekken en vragen kunnen stellen.

Ook is het nogal zonde van Amerika om de hele vakantie op 1 camping te staan, en rondreizen zou ik zelf niet eerlijk vinden tegenover zo'n kleintje. De afstanden daar zijn veeeel groter...

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:10

Tip voor in het vliegtuig.. doe 2 van die plastic bekertjes aan een diadeem, zodat die over de oren zitten.. dan hebben ze geen last van de druk bij het stijgen en landen.

Wij zijn een aantal jaar terug naar egypte gevlogen met ons neefje, toen anderhalf en nichtje, toen 4..
dat ging prima, ze hebben zich echt vermaakt onderweg..

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:10

Ik ben vanaf 9 maanden 1 of meerdere keren per jaar naar Amerika geweest met mijn ouders tot dat ik een jaar of 14 was.

Ik was altijd een rustig kind dus veel slapen, spelen met autotjes en vanaf dat ik kon lezen nam ik hele stapels boeken mee of ging lekker met mijn zusje slapen op 1 zetel (en af en toe de stewardess helpen met karretje duwen :) )
Mijn ouders hebben vanaf dat ik kon lopen altijd een stoel voor mij gereserveerd

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:17

Hou er ook rekening mee dat kinderen tot en met 1 jaar geen recht hebben op een eigen stoel.

Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken, je hebt op zo'n lange vlucht al genoeg aan jezelf en dan heb je ook nog een hummeltje waar je voor moet zorgen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:29

is maar net waar je voor betaald, je kunt voor een kind van 1 ook een stoel boeken.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:35

ik zou niet graag 24 uur lang naast/voor of achter een jengelend kind in een vliegtuig willen zitten!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:42

suuzepuus schreef:
ik zou niet graag 24 uur lang naast/voor of achter een jengelend kind in een vliegtuig willen zitten!

Ik ben een paar jaar geleden zo naar NY gevlogen ... Ik gruwel sindsdien dan ook van kinderen op een vliegtuig. Korte vluchten zijn ok, maar als je echt lang erin zit wil ik toch mijn dutje kunnen doen en als ze dan de hele tijd mekkeren ... ARGHL

Andere vluchten wel ook brave kids gezien, die de hele vlucht niet te horne waren :D

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:47

mijn ukken zijn vanaf dat ze twee waren altijd meegegaan, de 1e vlucht was naar bangkok, ondanks dat ik de gilzenuwen had, zag ze al 11 uur brullen heb ik ze niet gehoord.

ze zijn nu 8 en 9, en vliegen behoorlijk wat kilometers. ik neem laptopje mee en parkeer ze ergens in een hoek. ze zijn de hele weg aan het rommelen

gewoon gaan :P

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 09:17

Het lijkt mij zelf ook niks om naast schreeuwende kinderen te moeten zitten nee, dat is ook waar ik enorm tegen op kijk. Volgend jaar is hij 2, voordeel is dat hij nog niet naar school hoeft en we willen graag 5 of 9 maanden weg. Misschien kunnen we ook nog wel een jaartje wachten..
Iemand zei iets over rondtrekken. Dat is ook niet eerlijk tegenover een klein kind, de hele dag wat in een autostoel zitten worden ze niet blijer van. Wat ik bedoel te zeggen is dat we niet in 3 weken alles hoeven te bekijken dus wordt het reizen daardoor automatisch al beperkt.

Goeie tip fc over die bekertjes! :)

Het is een idee wat eigenlijk nog maar in de beginfase is, vandaar mijn vragen. Het is mijn ultieme droom om naar amerike te gaan en nu we 'nog maar 1' kind hebben is het wat makkelijker dan als er evt meerdere zouden zijn.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:46

voor amerika heeft kind een eigen paspoort nodig :D , ik heb daardoor al een keer een vlucht gemist

niet vergeten dus :+

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:52

Ik heb wel is van iemand gehoord (in tijdschrift "kinderen"volgens mij) Die met een camper door amerika hebben getrokken met een kleintje van 9 maand ofzo. Ze reden als ze sliep. Zo konden ze veel zien en had het kind er weinig last van.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:54

wreckh schreef:
Ik heb wel is van iemand gehoord (in tijdschrift "kinderen"volgens mij) Die met een camper door amerika hebben getrokken met een kleintje van 9 maand ofzo. Ze reden als ze sliep. Zo konden ze veel zien en had het kind er weinig last van.

Dat is gewoon echt zonde van het land. Ik zou pas gaan als het kind zelf er ook iets aan heeft...

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:56

ja, dat snap ik, maar het is wel zo, dat je kind pas iets mee krijgt rond 4 jaar. Dan moet je kind naar school en kan je niet zo makkelijk een maand weg.
Wij willen zelf graag naar Nieuw-Zeeland. We willen wachten tot ons zoontje 3 is. Dan hoop ik dat hij toch iets mee pikt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:57

Xenobyte schreef:
Het lijkt mij zelf ook niks om naast schreeuwende kinderen te moeten zitten nee, dat is ook waar ik enorm tegen op kijk. Volgend jaar is hij 2, voordeel is dat hij nog niet naar school hoeft en we willen graag 5 of 9 maanden weg. Misschien kunnen we ook nog wel een jaartje wachten..
Iemand zei iets over rondtrekken. Dat is ook niet eerlijk tegenover een klein kind, de hele dag wat in een autostoel zitten worden ze niet blijer van. Wat ik bedoel te zeggen is dat we niet in 3 weken alles hoeven te bekijken dus wordt het reizen daardoor automatisch al beperkt.

Goeie tip fc over die bekertjes! :)

Het is een idee wat eigenlijk nog maar in de beginfase is, vandaar mijn vragen. Het is mijn ultieme droom om naar amerike te gaan en nu we 'nog maar 1' kind hebben is het wat makkelijker dan als er evt meerdere zouden zijn.

Ik zou het gewoon doen, maar als je een jengelend kind hebt dan word je ook niet vrolijk en je medepassagiers ook niet. Ik heb dat op een korte vlucht meegemaakt, dacht op een gegeven moment echt dat ik gek werd := Maar ik zou toch het risico nemen :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:59

Van een jengelend kind wordt het hele vliegtuig gek... Ik heb het 1x gehad dat ik griep had, toch van San Francisco naar Amsterdam vloog en er een krijser achter me zat. Ik dacht dat ik echt helemaal gek werd, het deed zoooo veel pijn...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:22

Vjestagirl schreef:
Van een jengelend kind wordt het hele vliegtuig gek... Ik heb het 1x gehad dat ik griep had, toch van San Francisco naar Amsterdam vloog en er een krijser achter me zat. Ik dacht dat ik echt helemaal gek werd, het deed zoooo veel pijn...

idem hier, en dan nog met een hoogzwangere moeder die iedere keer als ze opstond om het kind eruit te laten met alle gewicht aan mijn stoel moest gaan hangen :x Dan is 11 uur errug lang!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:30

Vjestagirl schreef:
wreckh schreef:

Dat is gewoon echt zonde van het land. Ik zou pas gaan als het kind zelf er ook iets aan heeft...

dat kan pas als die niet meer leerplichtig is... dus nog 16 jaar wachten ofzo....

ik zou ook nu gaan als het kan... kleine kindjes passen zich meestal wel snel aan hoor.. goed voorbereiden is wel een must.