Collega op haar fouten wijzen? (klachten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Collega op haar fouten wijzen? (klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 13:57

Citaat:
Wees voorbereid het is een lang verhaal! Schuingedrukt is een antwoord op het bovenstaande van mij zelf.
Even een kleine uitleg;

Ik werk 26 uur als receptioniste, de andere 26,5 uur werkt er een andere collega. We werken allebei alleen op ons pand en zien elkaar alleen elke dinsdag om 12.00 uur als ze me komt overnemen van mijn dienst. Ze zou al een jaar in dienst zijn voor het bedrijf, maar werkt nu een kleine maand voor het bedrijf dat ons inhuurd. Ze werkt hier tot 1 april, want dan komt er een andere collega te zitten.

Sinds 2 weken komen de klachten binnen over haar binnen, van de medewerkers hier en al langer van mij.
Zo schrijven we elke keer op wat de belangrijkste punten zijn van de dienst die je hebt gedraaid, mevrouw schrijft deze wel netjes op, maar vergeet deze elke keer uit te printen en dus ook in de map te stoppen. In het begin haalde ik mijn hand over me hart en printte ik het netjes uit, omdat de printer ook nog wel eens keuren had. Na 1,5 week ben ik daar mee gestopt, het is haar verantwoording en niet de mijne dat de dagrapportage's niet in de map zitten.

De eerste dag, nadat ze ingewerkt was (niet door mij, maar door een tijdelijke receptioniste op het pand, waar ze na een half uur alles al wist en weg wou), stonden alle programma's op de computer nog open, tevens waren alle emails niet beantwoord. Ik heb hier netjes een printscreen van gemaakt en door gemaild naar mijn leidinggevende, waarop mevrouw zei, dat ze helemaal niet wist dat ze ook emails moest beantwoorden.
Aangezien ze nu voor 1,5 maand hier vast zit en we vanaf januari tot dat ze kwam elke dag een andere hadden zitten en ik daar ook me klachten had, heb ik netjes een A4tje uitgeprint en met een marker ingekleurd, zodat het duidelijker werd dat 1) de brievenbus elke dag geleegd moest worden 2) de emails beantwoord moesten worden op de dag dat ze binnen kwamen 3) en als er een nieuwe melding voor de parkeerlijst was deze netjes in de computer gezet moest worden.
Een week later staat ze s'middags hier op de stoep, ze moest nog verder ingewerkt worden, want ze zou volgens de baas nog niet alles snappen. Ik haar netjes verteld hoe alles in zijn werk ging, ook gevraagd waarom ze de emails niet beantwoord had. Hierop vertelde ze, dat ze het al zo raar vond dat ze geen emails zag, op het pand waar ze normaal werkte kreeg ze veel meer emails binnen.
Oke, het is een rustig pand, maar er stonden vanaf 12 tot half 6 wel 7 emails, dat is nog aardig veel.

Oke, mevrouw ging om 4 uur s'middags weer weg en zou alles wel weten, tot ik een week later haar op woensdagochtend weer aantref bij de receptie. Waarom ze hier vandaag moest zijn wist ze niet, waarop ik maar de planner ging bellen, die ons niks kon vertellen en later mijn leidinggevende. Deze vertelde dat er klachten van het bedrijf (waar we werken op de receptie) waren gekomen. Niet zo zeer op haar, maar de mensen hier vonden het niet zo prettig dat er 3 dagen in de week 4 verschillende mensen zaten (waar onder ik met me 26 uur). Oke, begrijpelijk, maar mevrouw zou de hele dienst mee draaien (van 7 tot half 6), ondertussen bellend met een vriendin, op facebook rond gekeken, de ochtend door gekomen en vroeg aan mij als ze om half 4 de planning mocht bellen, als ze weg mocht, omdat het toch rustig was. Dat mocht van de planner en om half 4 was ze gevlogen.
Ik heb over het bellen & het bekijken van facebook niks gezegt. Ze weet dat je niet op msn, youtube, hyves en hotmail mag, dus zou facebook ook niet in de catergorie hyves vallen? Over het bellen, ik had er op aan kunnen spreken, maar ik had al zo'n gevoel dat ze dit vaker doet, waarop ik hoopte dat er ooit iemand langs zou komen en haar zou betrappen.

We springen naar vorige week dinsdag, de nieuwe leidinggevende en de oude leidinggevende komen langs om de panden te bezoeken en kennis te maken, omdat ik die maandag nog pakketjes had liggen van de week ervoor, die erg belangrijk zijn en als ze niet optijd ingeleverd worden, had ik klachten gekregen van de gene die de pakketjes opgehaald had. Niet alleen van deze meneer, maar ook van onze huismeester (die tevens ook melde, haar liever kwijt dan rijk te zijn) en een andere medewerkster hier, had ik de dag ervoor klachten gehad, zo zou mevrouw dus bellen met haar eigen telefoon (oortje in) achter de receptie. Dit heb ik netjes gemeld aan de 2 leidinggevende, omdat ik elke keer de klachten krijg en het (als het ware) mijn pand is, ik er wel met een goed gevoel wil zitten.
Ze zouden dit oppakken en gevraagd als ik dat in de dagrapporatage wou zetten, telefoons uit in de tas, niet prive bellen op het werk, noem maar op. Dit heb ik netjes gedaan, met daarbij al voor de 100ste keer dat ik duidelijkheid wil hebben, als er pakketjes zijn, als er wel of niet voor gebeld/gemaild is.
Die dinsdag werd er ook een parkeerkaart ingeleverd voor de huismeester, omdat hij tot 1 uur op een andere locatie zat kon ik dit niet door geven en heb ik dit netjes in de dagrapportage gezet en een sticker op de kaart geplakt dat het voor de huismeester was. Wat trof ik aan de vorige dag?
Juist, de parkeerkaart en dat was al de 2e x in een week tijd, de week er voor namelijk ook niet afgegeven bij de huismeester en zelfs een brief van de beveiliger dat het alarm uitgeschakeld was niet door gegeven, waardoor het pand vanaf woensdagavond (toen we het vast stelde en de brief geschreven hadden) tot maandag ochtend, toen ik er zat, niet beveiligd was.

Dit alles heb ik vorige week woensdag netjes gemaild naar mijn leidinggevende (en ja je kan me een zeur vinden, maar als je elke week klachten krijgt en zelf ook dingen vind die niet kloppen, ga je op een gegeven moment dus wel elke keer mailen).
De parkeerlijst loopt per maand, dus vorige week kregen we al aanmeldingen voor de maand maart, waarop mevrouw meldt dat deze nog niet in het systeem staat en dat ze maandag (vandaag) dus maar even terug moeten mailen.
Heel 2009 staat al op de computer, het is alleen een kwestie van de map en de maandnaam openen en de personen in te voeren.

Dan springen we naar vandaag, want ze heeft afgelopen donderdag en vrijdag weer gewerkt, maar toch ondervond ik vandaag weer klachten, het moet niet gekker worden!
Ze kon nog steeds niet voor de maand maart parkeerplaatsen reserveren, maar voor de maand april wel ...
Hier zet ik grote vraagtekens bij, waarom april wel en maart niet? Ze staan in dezelfde map! Ik heb het netjes aangegeven woensdag in de dagrapportage waar ze de map maart kon vinden en dit ook gewoon hoorde in te vullen.

Dan komt er weer voor de verandering een andere klacht, dit keer van de beveiliger die hier vrijdag heen heeft gebeld met de vraag om de gehele dag 2 parkeerplaatsen vrij te houden voor 2 mensen die hier nieuwe pc's gaan plaatsen. Je raadt het al, ze heeft de beveiliger gezegt dat er plek is, maar voor mij een grote onbekende vanochtend, want ze stonden niet op de parkeerlijst die vol was.
Zo werd ik net ook gebeld door TNT, vorige week is er een pakketje afgeleverd en deze heb ik ondertekend als bewijs van ontvangst (dat mag), ze had afgelopen week al gebeld en toen werd er gezegt dat ze maandag maar terug moesten bellen en naar mij moesten vragen. Het ging er over wie de verzendkosten ging betalen, alsof ik dat kan zien als receptioniste. Het is allemaal gemakzucht van mevrouw om alles maar naar maandag door te schuiven. Pakketjes die er liggen, waar alleen een afdeling opstaat, terwijl ze weet bij wie ze dat kan melden, laat ze liggen en noem maar op.

Ik heb dit vanochtend weer netjes aangekaart bij mijn leidinggevende, waarop ik een mail terug kreeg, dat ik dat morgen maar aan haar moest vertellen, dat er klachten over haar waren, dit was beter voor een betere samenwerking. Dat ik mijn collega op fouten kan wijzen is geen enkel probleem, maar als ik sinds 3/4 weken elke week opnieuw van me zelf en van de medewerkers hier klachten vind/krijgt vind ik het niet meer dan logisch dat dit door een leidinggevende opgepakt moet worden.

Zo ik heb het even van me af kunnen schrijven. Ik heb net de manager die over de receptiediensten van het pand gaat gebeld en het blijkt dat er vorige week al een gesprek is geweest met mijn leidinggevende en haar over mijn collega, dat dit niet zo langer kon. Ze beaamde dus ook dat ik de klachten helemaal niet door hoef te geven aan haar en pakt het nu op met mijn leidinggevende. Hier krijg ik zo spoedig mogelijk bericht over terug.

Peetjuh

Re: Collega op haar fouten wijzen? (klachten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:23

Sam ik hoop voor je dat er nu eindelijk wat gaat veranderen voor je! Ik zou gek geworden zijn geloof ik!! :+

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 07:21

Kan ik hard gaan duimen, vanochtend weer alle emails niet beantwoord van haar dienst ....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 07:32

Boh Sam, dat eerste gedeelte had je me inderdaad al verteld, maar de rest..
Jeetje, ik zou ook gillend gek worden.

Ik vind dat je goed hebt gehandeld!
:)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 07:38

Jeetje zeg, ik zou ook moe worden van zo'n collega,
ik hoop dat er snel eens serieus met die dame gesproken gaat worden. Ik vind ook dat jij zelf goed gehandeld hebt :j

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 07:42

Update:

Helaas, ik werk op maandag en woensdag van 7.00-17.30 en dat weet mijn leidinggevende. Nu stuurde ze maandagavond om half 8 een email met dat ik toch echt zelf contact met haar op moest nemen en dat ik niet zelf naar de beveiliger mocht bellen (beveiliger s'ochtends die ik overnam vertelde dat er een nieuwe regel was en ik wou weten als dat waar was, voordat ik op dinsdag (7.00-12.00) weer deze man overmoest nemen.), terwijl ze in de email van half 1 juist vraagt als ik contact op heb genomen.
Ik hou wijs me mond, heb geen zin in gezeik, ik schrijf het elke keer gewoon netjes in de dagrapportage dat er dingen fout zijn gegaan.

Volgens mij gaan zo de goede medewerkers weg en blijven de slechte over ...

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 07:47

Tjee, dat is rampzalig, dat menske!! Ze doet alsof haar neus bloed en jij zit met de gebakken peren, het is niet leuk om continu door de fouten van je collega heen te worstelen..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 15:52

Update:

Mevrouw is vrijdag door iemand van het bedrijf (niet die ons inhuurd) betrapt dat ze aan het bellen was met haar eigen telefoon.
Gistermiddag heeft ze voor de verandering geen emails beantwoord, niet eens gelezen.
Ze is vandaag ziek thuis en ze zijn dus erg benieuwd als ze morgen wel komt, net als ik uiteraard.
Ze moet waarschijnlijk wéér een dag met mij mee lopen (wordt er ziek van).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:58

OMG, dit is het ergste rampscenario wat je op de werkvloer kunt tegenkomen..... ik snap echt niet dat zo iemand niet wordt weggestuurd!!!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:02

Jeetje wat moet een bedrijf met zo'n muts, daar hebben ze toch helemaal niets aan, er uit met die miep!
Begrijp ik goed dat ze 1 april vertrekt? Ik hoop dat dit geen flauwe grap is en dat je het nog een beetje volhoud tot die tijd, Succes in ieder geval!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 16:17

Per 1 april komt er een ander te werken, die nu op een pand zit dat dicht gaat ...