Goede stofzuiger?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Goede stofzuiger?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 12:45

Ik ben opzoek naar een goede stofzuiger en zie door de bomen het bos niet meer, dus dacht, ik vraag jullie hulp. :D

Sinds 2,5 week wonen mijn vriend en ik in onze koopwoning. We hebben hier een donkere laminaatvloer laten leggen en ja, we hebben een jack russel rond banjeren.....
Je raad het al, vol met witte haren die je nog eens extra goed ziet op een donkere vloer.
Ik heb nu een merkloze stofzuiger die ik ergens bij gekregen had, maar dat ding gaat vandaag of morgen nog eens door het raam. :7
Hij zuigt de haren niet op maar verplaatst ze meer, dus als ik klaar ben met stofzuigen, liggen er nog overal haren. :n
Dus heb ik besloten om toch maar een nieuwe stofzuiger aan te schaffen... Maar welke?!

Mijn oog viel op de Miele Cat & Dog, deze schijnt speciaal ontwikkeld te zijn voor het zuigen van dieren-haren. Ook lees ik op internet alleen maar hele goede reacties dus ik was overtuigt.
Maar hij is nogal prijzig. Gister ben ik bij de mediamarkt gaan kijken en daar kost hij 225 euro. #)

Toen ging ik nadenken, wat maakt deze stofzuiger beter dan een andere stofzuiger?
Ik vind het niet erg om geld uit te geven, maar dan moet hij wel echt goed zijn en dan ook echt beter dan eentje van 150 euro. ;)

Wie kan mij helpen, wat is nu écht een goede stofzuiger die ook goed alle hondenharen opzuigt?
Ik ben erg benieuwd. :j

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:46

Ik heb een Miele stofzuiger, erg goed, weet alleen niet welk type, kan het wel voor je nakijken als je wilt.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:48

Hier hetzelfde probleem. Wij wonen net 5 weken samen en onze kat en konijnen zijn spontaan in de rui..alle haren dwarrelen door t huis en ben je klaar met zuigen, dwarrelt t nog steeds..

We hebben een of andere philips stofzuiger,1600W (oud ding ist) en verplaatst idd ook alleen maar. 1600W is dus te weinig, maar verder weet ik het ook even niet. Er is veel keus en in de winkel willen ze alleen maar verkopen!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:49

ik heb een dyson, zonder zak dus, en heb 3 katten en een duitse herder. en een laminaar vloer!
vind het echt een ideaal ding.
kost wat, hebbie ook wat

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:49

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:51

Ik heb 5 doggen die nu volop aan het verharen zijn!

Heb een Dyson met een roterende voet, is ff een investering maar....geen haar meer te vinden!
En stofzakloos ideaal!
Herrie valt overigens reuze mee, op harde vloeren iets meer maar ik vind het niet zo erg al je overal leest.

Emori

Re: Goede stofzuiger?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:51

ja hij maakt best wat lawaai, maar als je ziet wat hij allemaal opzuigt :wow:
ik wil écht niet meer anders :))

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:52

ik ben ook tevreden met de dyson :j

die van ons maakt wel veel herrie vind ik, maar daar wen je wel aan.... dat is ook niet het belangrijkste, als hij maar zuigt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:52

Ik heb juist veel gehoord over stofzuigers zonder zak dat ze nog niet zo bijzonder zijn in vergelijking met de stofzakzuigers..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:54

Ik heb die Miele maar vind het geen fijne stofzuiger! Heb ooit eens bij de Marskramer voor 50 piek een stofzuiger gekocht, die was pas goed.....merkloos maar hij deed t tals de beste! Maar goed, ik dacht dus ook die Miele moet het zijn.....met twee honden, vier katten en twee cavia's, valt in de praktijk vies tegen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:54

Zelf heb ik een Miele mijn vriend een Dyson.
Merk zelf geen verschil in het resultaat van stofzuigen.
Wel fijn dat je de Dyson goed schoon kunt houden vergeleken met andere stofzuigers.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 12:55

Ik vind de Dyson zo duur. :o
En de stofzuiger die ik nu heb, is ook met een reservoir, maar als ik dat ding leeggooi valt altijd de helft langs de prullenbak.. :o Dus ik dacht dat één met zakken misschien toch handiger is...

Welk model van de Dyson hebben jullie?
Zal ook even de topics bekijken hierboven....

Daffodil, heb je ook de Miele Cat&Dog of een ander model?

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:55

Vind die zakzuigers ook zo gaan stinken op den duur, mijn dyson ruikt nog poepie fris!!
Heb hem al meer dan 1 jaar nu.

Ik heb een DC 20

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:57

wij hebben de D19 zonder Hepa-filter (filter kost €25 extra).

hij was even duur, maar je hebt er zoveel plezier van, stofzuigen is gewoon weer leuk geworden :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:57

Wij hebben ook een zakloze stofzuiger (AEG Cyclone XL), ideaal! Ze zijn qua aanschaf wat duurder, maar dat verdien je terug met het uitsparen van de kosten van die zakken :D

Gebruik je wel de juiste voet? Er bestaan voeten voor laminaatvloeren, voor tapijt en voor tegelvloeren he!

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:58

Lady1969 schreef:
Vind die zakzuigers ook zo gaan stinken op den duur, mijn dyson ruikt nog poepie fris!!
Heb hem al meer dan 1 jaar nu.

Ik heb een DC 20

klopt, zelfs de lucht die eruitkomt aan de achterkant ruikt normaal :)

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:00

Chubby schreef:
Wij hebben ook een zakloze stofzuiger (AEG Cyclone XL), ideaal! Ze zijn qua aanschaf wat duurder, maar dat verdien je terug met het uitsparen van de kosten van die zakken :D

Gebruik je wel de juiste voet? Er bestaan voeten voor laminaatvloeren, voor tapijt en voor tegelvloeren he!

wel opletten met zakloze, vaak moet het filter wél vervangen worden en ben je net zo duur uit! de dysonfilter hoeft nietvervangen te worden, die kun je wassen :)

Ielsje

Re: Goede stofzuiger?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:03

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:04

De onze heeft ook een wasbaar filter.. ;)

Vraag me alleen af: gaat dat gewoon in de wasmachine ofzo?

Kun je nagaan, heb dat ding al een jaar of 4. We hebben een hond en 2 katten en nu ook een verbouwing en verhuizing achter de rug. Als het filter te vol is, raakt 'ie oververhit en slaat af, maar na schoonmaken van het filter en wat afkoelpauze, doet dat ding gewoon weer fanatiek mee!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 13:05

Oke veel goede verhalen over de Dyson dus... Maar die vind ik dan wel erg duur. :o Dat haal ik niet om hem deze maand nog te kopen en aangezien ik deze stofzuiger vandaag of morgen door het raam naar buiten gooi....... :=

Twijfel, twijfel... Nu weet ik het helemaal niet meer. :D Had eigenlijk expres niet naar de Dyson gekeken omdat ze zo duur zijn, maar een hele goede stofzuiger is wel welkom.... Maar gaat me dus niet lukken. Het liefst wil ik deze week nog een nieuwe. :=

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:05

Wij hebben net een nieuwe stofzuiger gekocht.. Mijn ouders hebben de Miele Cat en Dog en zijn daar erg tevreden over.. Zelf vond ik die iets te duur maar wilde wel een goede stofzuiger (minimaal 2000 watt) die wat langer dan een jaar of 2 meegaat.. Uiteindelijk uitgekomen op de Bosch Pro Animal.. Ben er erg over te spreken.. Enige nadeel vind ik dat snoer niet binnengehaald wordt met knop maar automatisch ofzo.. Maar werkt prima en zuigt goed!! Kost 180 euro geloof ik (wij kregen goedkoper ivm oom die in Bosch handeld).. Succes met zoeken!!

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:05

ik doe het gewoon onder de kraan :) en dan laten drogen op de verwarming.
ik doe het eens per half jaar.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:07

Nog een groot bijkomend voordeel!
Als je dyson wat vol raakt zuigt hij gewoon op volle sterkte verder, dat doen andere niet!

Ielsje

Nikitah86 schreef:
Wij hebben net een nieuwe stofzuiger gekocht.. Mijn ouders hebben de Miele Cat en Dog en zijn daar erg tevreden over.. Zelf vond ik die iets te duur maar wilde wel een goede stofzuiger (minimaal 2000 watt) die wat langer dan een jaar of 2 meegaat.. Uiteindelijk uitgekomen op de Bosch Pro Animal.. Ben er erg over te spreken.. Enige nadeel vind ik dat snoer niet binnengehaald wordt met knop maar automatisch ofzo.. Maar werkt prima en zuigt goed!! Kost 180 euro geloof ik (wij kregen goedkoper ivm oom die in Bosch handeld).. Succes met zoeken!!

dan kun je voor 30 euro meer net zo goed een dyson kopen :o

edit: ok... 40, maar dan heb je wel een betere dan ik nu heb: https://www.megapool.nl/go.jsp?artikeln ... gelijksite
Laatst bijgewerkt door Ielsje op 02-03-09 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Equidea

aeg electrolux, ding kan zuigen dat wil je niet weten :o