Relatieproblemen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Relatieproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:01

Ik hou er eigenlijk niet van om dat zo op internet te zetten, maar ik moet het even kwijt, en ik ga er vanuit dat iedereen hier wel eens last van heeft ;)

Mijn vriend heeft gisteravond apart geslapen in de andere slaapkamer, hij was boos omdat ik laat thuis was van trailerlaad cursus en hij heeft zaterdag en zondag gewerkt. (hij is zzp'er en erg druk op het moment)

Dat kan ik ook wel begrijpen, maar er speelt meer ook bij mij. Van de week vroeg hij mij op tijd thuis te komen omdat hij nog naar de macro wou. Dus ik opschieten bij paard en na een uur ging ik terug naar huis. Hij had verwacht dat ik een half uur eerder thuis zou zijn, en hij hoefde niet meer naar de macro want het was te laat (9 uur, macro is open tot 10 uur) en hij wou naar bed.
Dus ik pissig, want ik ga maar 3 dagen per week naar m'n paard en ik ben opgeschoten voor hem. Ik gooide eruit 'dus ik ben thuis gekomen voor niks', daar werd hij weer kwaad over, want ik kwam toch thuis voor hem? :s

A fijn, donderdag praat hij niet tegen mij maar ik blijf donderdag avond wel thuis en ga vroeg naar bed met hem zodat hij op tijd kan slapen en ik een uur naar het plafond lig te staren omdat ik niet kan slapen.
Vrijdag nog wat dingen geregeld voor hem. Mijn opa en oma zijn thuis gekomen van 3 maanden thailand, daar wou ik graag heen, maar ik ben eerst na mijn eigen werk, hem nog 2 uur wezen helpen op een klus zodat hij ook wat eerder klaar was.
En toen begon hij weer tegen me te praten en was alles weer normaal. Zaterdag ging ook alles normaal, tot zondag ochtend.

Ik moest op tijd bij de cursus wezen, maar in zijn ogen is dat dan niet belangrijk en of ik dan even zijn brood kon brengen. Tja, sorry maar ik moet weg…
Dan is ie meteen weer chagerijnig en praat niet tegen me… Op dat moment interesseert mij het dus ook niets meer en ik ben lekker lang bij m’n paard gebleven.

Maar dat is dus hetgene waar ik helemaal gestoord van wordt. Zolang ik alles doe wat in zijn straatje valt dan is het goed, zodra ik iets doe wat daarbuiten valt, dan is ie meteen chagerijnig. Vaak gaat het om de paarden, maar ook om dingen die ik anders doe dan hem.

Ik ga nu nog maar 3 dagen per week naar m’n paard zodat ik wat meer thuis kan zijn (ging altijd 6 dagen). Als hij thuis komt van werk om 9 uur ’s avonds dan zorg ik dat zijn warm eten klaar staat, ik doe zijn administratie, en ben ook nog zijn secretaresse want tijdens m’n eigen werk of daarbuiten regel ik ook nog vaak genoeg dingen voor hem.
Als hij ergens op een klus zit en ik ben vrij dan kom ik ook gewoon een broodje frikandel of koekjes etc brengen voor hem en de jongens.
Als hij een weekend als dit aan het werk is, zorg ik dat het huis aan kant is zodat hij zo min mogelijk hoeft te doen als ie thuis is…

Dus naar mijn idee doe ik genoeg voor hem, maar als iets hem niet zint dan is ie meteen chagerijnig en praat ie twee dagen niet meer met me.

Ik ben er erg moe van en heb er weinig zin meer in zo. Ik ben niet zijn persoonlijk secretaresse die hij te pas en te onpas kan gebruiken. Hij heeft mij ook maar te nemen met de minpunten die heb, en anders maar niet… We zijn nu bijna 7 jaar bij elkaar, ik vraag me af of we de 7 jaar gaan halen op deze manier….

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:07

Dat klinkt echt belachelijk in mijn oren :(:)

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:08

Wat komt jouw vriend ondankbaar over zeg!! Zo te lezen doe je al héél veel voor hem en dan nog is het niet genoeg?!
Hij kan toch moeilijk verwachten dat jouw leven alleen maar in het teken van meneer staat...
Heb je hier wel eens met hem over gepraat?

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:09

Ik denk dat je je vriend maar eens heel goed duidelijk moet maken, dat samen wonen ook echt samen wonen is. Dat er 2 mensen in 1 huis op eigen benen staan en hun capaciteiten samenvoegen om het maar even heel overdreven te zeggen.
En op eigen benen staan betekend dat je je eigen zaakjes op orde moet hebben. het is wel lekker makkelijk voor hem dat jij hem zoveel uit handen neemt. Is dit altijd zo geweest of is het erin geslopen ?
Als je er verandering in wilt zien , dan zal je het zelf moeten gaan doen. Denk niet dat hij je zou voorstellen om de dingen anders te doen.
Heb dit 1 keer van dichtbij met een stelletje zien gebeuren, zij moest op een gegeven moment alles regelen en doen en meneer kwam thuis van het werk en had nog steeds te klagen over hoe slecht ze sommige dingen wel niet gedaan had.
Dus trek aan de bel en zorg dat je niet zijn personlijke slaaf wordt.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:10

Hmm, jouw vriend klinkt mij behoorlijk egoïstisch. Zolang alles gaat zoals HIJ wil dan ben jij lief, maar zodra jij zelf wat wil doen dan wordt hij boos? :n

Misschien kun je er een keer met hem over praten? Hem vertellen dat het niet vanzelfsprekend is dat jij zoveel voor hem regelt? Laat het hem lekker een weekje zelf doen, misschien waardeert hij je dan meer.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:14

Dat jij van je relatie baalt kan ik wel begrijpen.
Je doelt veel en lijkt er niet zoveel voor terug te krijgen.

Hebben jullie er samen al eens goed over gepraat?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:16

Misschien is het handig om eens om écht te gaan praten met elkaar.
Ik denk dat hij het werken tot laat ook voor jullie toekomst doet en daarom verwacht van jouw dat je tijd maakt als hij thuis is.
Beetje hoge verwachting misschien ;)
Toch is het natuuurlijk belangrijk dat je wel tijd voor elkaar vrij maakt.
Die tijd zou je bijv bewust vast kunnen zetten, zodat beide daar rekening mee houden.
succes!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:19

We hebben hier al eens over gepraat, en ik heb dit ook al eerder aangegeven. Hij zou hier aan gaan werken. Hij had ook nog wat dingetjes over mij waar ik aan zou gaan werken.

Maar hij verviel weer in hetzelfde patroon, dus dan ga je zelf automatsch ook weer in je eigen dingen vervallen omdat het je toch niet meer interesseert. Ook niet goed, want het gaat van kwaad naar erger natuurlijk...

Ben d'r ziek van dat het zo ver moet komen, maar ik heb te veel eigenwaarde om mezelf zo te laten behandelen. :n

Ik heb altijd al een hoop voor hem geregeld, ook mijn eigen schuld dus. Maar goed, je hoeft het natuurlijk niet te zien dat het allemaal maar 'vanzelfsprekend' is.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:20

Dit is echt vervelend! Ik vind hem heel erg ondankbaar, wat jij doet voor hem en zijn werk, daar moet hij trots op zijn. Hij wil zzp'er zijn, dan moet hij zelf ook maar de verantwoording nemen en de dingen zelf regelen.

Ik zou is goed met hem om tafel gaan zitten, jij hebt ook je eigen leven!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:22

Malibu schreef:
We hebben hier al eens over gepraat, en ik heb dit ook al eerder aangegeven. Hij zou hier aan gaan werken. Hij had ook nog wat dingetjes over mij waar ik aan zou gaan werken.

Maar hij verviel weer in hetzelfde patroon, dus dan ga je zelf automatsch ook weer in je eigen dingen vervallen omdat het je toch niet meer interesseert. Ook niet goed, want het gaat van kwaad naar erger natuurlijk...

Ben d'r ziek van dat het zo ver moet komen, maar ik heb te veel eigenwaarde om mezelf zo te laten behandelen. :n

Ik heb altijd al een hoop voor hem geregeld, ook mijn eigen schuld dus. Maar goed, je hoeft het natuurlijk niet te zien dat het allemaal maar 'vanzelfsprekend' is.

In een relatie moet je blijven praten.
Tuurlijk val je snel in een oud patroon, daarom moet je elkaar hélpen...

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:22

Mijn advies: praat erover met hem en dan echt praten.
Praten is de basis van je relatie en heel belangrijk (spreek uit eigen ervaring).
Bij mij ging het ongeveer ook zo, wij zijn 3 1/2 maand uit elkaar geweest, hij heeft in die tijd een andere vriendin gehad (het is en blijf een man) en kwam er achter dat het gras toch niet groener was aan de overkant, op dit moment zijn wij onze relatie weer aan het opbouwen en praten heel veel samen.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:23

Ik ben trouwens ook niet perfect hoor. Ik beloof te snel dingen waar ik eigenlijk dan geen tijd voor heb waardoor het blijft liggen enzo... Maar goed daarintegen doe ik genoeg andere dingen en stel ik gewoon prioriteiten wat ik vind wat moet gebeuren en wat kan wachten.

Op dit moment mag hij het dus ook allemaal zelf regelen. Alleen de administratie regel ik nog wel, ik heb geen zin dat dat straks mis loopt en dat er boetes etc binnenstromen ;)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:25

Ik denk dat er weinig te verandere valt. Je schrijft het zelf al, hij vervalt weer in hetzelfde probleem. Iemand is zoals die is, met al zijn voor en tegens. Dit kan niet verandere, wel aanpassen. Maar als dat zelfs nog te moeilijk is. Hij is te druk met zijn werk en jij probeert uit alle macht alles koek en ei te laten zijn. Hierdoor heb jij offers gebracht. Hij nog niks. Teminste zover ik het gelezen heb. Ik denk dat jullie samen maar eens rond de tafel moeten gaan zitten en alles eruit gooien. Schrijf het desnoods op. Maar net wat je schrijft je heb nog eige waarde en dat is heel belangrijk

eva1969

Re: Relatieproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:29

Misschien handig om jullie verwachtingen eens naar elkaar toe duidelijk te maken. Dan heb je al snel een indruk of er nog toekomst in je relatie zit of dat jullie hele andere ideeen hebben over 'de toekomst'. Succes.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:31

Malibu schreef:
Ik ben trouwens ook niet perfect hoor. Ik beloof te snel dingen waar ik eigenlijk dan geen tijd voor heb waardoor het blijft liggen enzo... Maar goed daarintegen doe ik genoeg andere dingen en stel ik gewoon prioriteiten wat ik vind wat moet gebeuren en wat kan wachten.

Op dit moment mag hij het dus ook allemaal zelf regelen. Alleen de administratie regel ik nog wel, ik heb geen zin dat dat straks mis loopt en dat er boetes etc binnenstromen ;)

En dat zal helpen om je relatie weer beter te maken?

Iedereen heeft z'n fouten en het is de kunst om elkaar te helpen om niet steeds terug te vallen in die fouten.

Bijv kan het zo zijn dat je een x echt niet op de afgesproken tijd samen kan zijn, maar dat moet van te voren duidelijk zijn (plannen) en de persoon die niet kan, moet zich dan aanpassen aan de ander voor de quality time ;)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:32

nodenka schreef:
Mijn advies: praat erover met hem en dan echt praten.
Praten is de basis van je relatie en heel belangrijk (spreek uit eigen ervaring).
Bij mij ging het ongeveer ook zo, wij zijn 3 1/2 maand uit elkaar geweest, hij heeft in die tijd een andere vriendin gehad (het is en blijf een man) en kwam er achter dat het gras toch niet groener was aan de overkant, op dit moment zijn wij onze relatie weer aan het opbouwen en praten heel veel samen.

Dat is nou eigenlijk net het probleem, als hem iets niet zint of dwars zit wordt ie chagerijnig en praat hij niet meer tegen me.

Twee weken geleden was er ook iets wat hem dwars zat en hij wou er niet over praten omdat het op mijn verjaardag was en hij dat niet wou verpesten. A fijn, kan ik wat voor vinden. Maar ik kan niet net doen of er niets aan de hand is dus heb het uiteindelijk er uit weten te trekken. Niet veel bijzonders, zag hij zelf later ook wel in...

Het stomme is dat hij zelf tegen een andere vriend doodleuk zit te vertellen dat hij goed moet praten met zijn meisje terwijl hij het zelf niet eens doen, zo hypocriet is hij nou... Daar heb ik hem ook mee geconfronteerd, maar dan zegt ie weer dat ie even 'stoom af moet blazen' :?

Ik ben ook geen heilige hoor, we kunnen soms echt het bloed onders elkaars nagels vandaan halen, maar zo erg als het nu is heb ik het eigenlijk nooit mee gemaakt...

Ik vraag me werkelijk af of hij nog gek op mij is, aangezien ik niets meer goed kan doen...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:34

superwoman schreef:
Malibu schreef:

En dat zal helpen om je relatie weer beter te maken?

Ik kan niets voor hem regelen als hij niet tegen me praat ;)

Het wordt er inderdaad niet beter van, maar ik ben degene geweest die de laatste paar keer heeft gevraagd om er over te praten. Nu is het zijn beurt...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:36

Malibu schreef:
Dat is nou eigenlijk net het probleem, als hem iets niet zint of dwars zit wordt ie chagerijnig en praat hij niet meer tegen me.
[knip]
Ik vraag me werkelijk af of hij nog gek op mij is, aangezien ik niets meer goed kan doen...

En dat zijn precies de dingen waar je over moet praten met hem.
Als jij twijfels heb over zijn liefde, dan zal hij ook wel in zien dat hij snel moet gaan communiceren

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:39

Malibu schreef:
Het wordt er inderdaad niet beter van, maar ik ben degene geweest die de laatste paar keer heeft gevraagd om er over te praten. Nu is het zijn beurt...

Tuurlijk wil je graag dat hij zich ook zichtbaar in zet voor jullie relatie en het liefst 50-50.
Toch wéét je dat hij moeilijk kan praten... Schuif je trots op zij en maak het makkelijker voor hem.
Je wint er niks mee om te wachten op zijn reactie, zeker niet als het straks te laat is ;)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:48

superwoman schreef:
Malibu schreef:

Tuurlijk wil je graag dat hij zich ook zichtbaar in zet voor jullie relatie en het liefst 50-50.
Toch wéét je dat hij moeilijk kan praten... Schuif je trots op zij en maak het makkelijker voor hem.
Je wint er niks mee om te wachten op zijn reactie, zeker niet als het straks te laat is ;)

Tja, maar mijn probleem is dan ben IK weer degene die z'n best ervoor doet... En dat is hetgene waar ik zo moe van wordt, het moet vaak van mijn kant afkomen.
Plus als we dan gaan praten dan krijg ik alleen maar verwijten naar m'n kop. En daardoor ga ik ook dingen zeggen die eigenlijk niet zo bedoeld zijn...

Ik geef hem ff twee dagen rust, hij is vandaag en morgen toch laat klaar met werken. Dan spreek ik hem woensdag wel weer aan of ie wil praten...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 11:53

Even om een ander voorbeeld te noemen:

Mijn tante belde voor mijn verjaardag wat ik wilde hebben, toen heb ik tegen haar gezegd 'ik wil graag een lens voor m'n camera', maar nog niet goed over nagedacht welke ik wil.

Toen werd hij weer boos omdat hij dacht ik alles al besproken had met m'n tante en dat ik zomaar een dure lens zou kopen :/
Hij vraag niet, maar oordeeld meteen. :n

Ik heb toen het eten uitgezet en in de auto gestapt, ik moest echt ff de deur uit om tot rust te komen... En dan een telefoontje krijgen 'waar zit je nou'?
Toen we gepraat hadden begreep hij het wel, hij zei ook sorry maar ik was en ben er nog niet van overtuigd dat hij weet dat ie fout zat.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:54

Poeh, meneer heeft het duidelijk druk waardoor hij voor het gemak even normaal vergeet te doen tegen zijn metgezel. Ik zou niet zomaar de handdoek in de ring gooien als ik jou was, maar ik zou hem wel aan de oren pakken en hem dwingen te praten..

Sorry, maar als jij maar 3 dagen naar je eigen paard kan, waar heb je dan nog een paard voor?? :?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:00

Bij mannen werken wat mij betreft maar 2 dingen, of praten of gewoon handelen. En moet zeggen dat handelen bij mij vaak beter werkt dan praten...(heb vaak met praten het gevoel dat ze op een bepaald moment gewoon stoppen met luisteren)
Mijn vriend is ook niet de makkelijkste en dingen moeten eigenlijk altijd maar gewoon zo gaan als hij dat wil en als ik er niet meer tegen kan en er wat van zeg wordtie ook sjagrijnig. Inmiddels ben ik gewoon zover dat ik tot op bepaalde hoogte gewoon mn eigen plan trek. Hou je eigen leven, dat is zo belangrijk. Je geeft al toe dat je 3 dagen bij de paarden hebt ingeleverd en dat je vervolgens ook nog de secetaresse uithangt zodat hij zn zaakjes op orde houdt, maar laat m maar eens voelen als je dat niet meer doet. Dan komtie wellicht tot de conclusie dat jij je helemaal rot werkt voor hem (ik bedoel frikandellen brengen? dat kan hij toch ook zelf halen ;) ) en dat hij het helemaal niet slecht heeft. Ik was allang uit mn slof geschoten, vind het knap dat je het zolang volhoudt op deze manier.
Eerst praten, werkt dat niet, dan gewoon overgaan op daden.

Tallie1979

Re: Relatieproblemen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:02

Je bent zijn vriendin/vrouw, niet zijn hond of deurmat he ;) En daar mag je best wel wat van zeggen :)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 12:02

Tallie_Ho schreef:
Poeh, meneer heeft het duidelijk druk waardoor hij voor het gemak even normaal vergeet te doen tegen zijn metgezel. Ik zou niet zomaar de handdoek in de ring gooien als ik jou was, maar ik zou hem wel aan de oren pakken en hem dwingen te praten..

Sorry, maar als jij maar 3 dagen naar je eigen paard kan, waar heb je dan nog een paard voor?? :?

Ben ook niet van plan om zomaar de handdoek in de ring te gooien ;) maar ik moet wel zeggen dat dit gedrag zich steeds vaker herhaalt, en daar wil ik eigenlijk ook niet veel langer mee doorgaan, het bezorgt me veel te veel stress :n

Mijn pony staat overdag lekker buiten en wordt binnen/buiten gezet, gemest en gevoerd. Ze is 20 jaar en heeft net een blessure gehad wat nu genezen is.
Als het kan ga ik ook wel vaker heen hoor, maar ik heb een minimum gesteld van 3 dagen. Want als het aan meneer ligt dan liever nog maar 1 of 2 dagen en ook nog wanneer het hem uitkomt :(