Computer start niet meer op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Computer start niet meer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 09:07

Mijn computer thuis start niet meer op, hij laat wel het windows opstart scherm zien maar daarna wordt het scherm zwart en hoor ik een klikje en start hij weer opnieuw op. Ik kan hem ook niet meer in veilige modus opstarten dan doet hij precies hetzelfde. Ik heb alles kwa bedrading al nagelopen maar kan niks vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:09

Letsdunit schreef:
Mijn computer thuis start niet meer op, hij laat wel het windows opstart scherm zien maar daarna wordt het scherm zwart en hoor ik een klikje en start hij weer opnieuw op. Ik kan hem ook niet meer in veilige modus opstarten dan doet hij precies hetzelfde. Ik heb alles kwa bedrading al nagelopen maar kan niks vinden.

Hey ik had dit ook met mijn laptop. De c schijf was bij mij gecrahst. Dus ik hoop dat het niet bij jou het geval is;)

highwaykind

Re: Computer start niet meer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:14

Zelfde probleem met een computer hier, doet zijn best met opstarten, dan maakt de harde schijf 1 harde klik, en is het einde verhaal wat doorstarten betreft.

Klinkt mij in als een harde schijf die er mee op houdt (of de schijf is stuk, of weet ik wat voor opstart bestand is beschadigd)

Proberen of je hem als externe aan een andere computer kan hangen (of in mijn geval lege harde schijf uit andere pc in deze, en kijken of hij als `Slave´ wel gezien en gelezen kan worden...), backuppen wat gebackupped moet, en formatteren.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 01:09

slave zal niet zomaar veranderen...
Ik heb dit ook gehad, starte hij op, begon hij te ratelen en viel die uit.
Bleek dat mijn harde schijf was doorgebrand.
Als de computer namelijk niiks kan vinden qua windows zal hij vragen om een instalatie cd..
nieuwe hardeschijf kopen en instaleren dan moet t goed zijn.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:23

Deze klikt alleen en hij start wel voor een deel op, dus helemaal dood is hij niet. Ik hang hem als slave bij een nieuwe master schijf en hoop dat hij dan gezien wordt (wat betekent dat er wat in het windows/opstrart bestand fout zat waardoor hij niet opstartte), zodat ik kan backuppen. Neem aan dat in ieder geval de hele D partitie nog goed is.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 11:00

Ik breng hem straks bij een reparateur, als ik de gegevens er nog maar af kan halen dat vind ik het belangrijkste.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:21

Kun je wel aanmelden op de safe mode?
Dit is bij het opstarten van de computer vaak de DEL of f8 knop, dit word zowiezo aangegeven bij het opstarten. (moet je wel snel zijn)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:39

Ik kan wel in de BIOS komen nog (DEL)..

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:41

Wij hebben dat ook gehad met onze vorige PC, maar daar gebeurde na het opstarten niets meer.
Bleek een virus te zijn dat alles onherstelbaar beschadigd had. dus alle data kwijt.
We hebben nu een externe harde schijf erbij waar alle waardevolle data heengaat.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:44

highwaykind schreef:
Ik kan wel in de BIOS komen nog (DEL)..

Kun je bij het opstarten opletten welke knopjes hij aangeeft? meestal weergeeft hij welke knop je moet drukken voor safe mode.
In het bios kun je zien of je harddisk nog herkent wordt (dan staat de naam/type van de harddisk weergeven).

Ik denk overigens niet dat het aan de harddisk ligt gezien je nog wel windows ziet. Heb je iets geinstalleert toevallig (nieuwe printer bijvoorbeeld of nieuw programma) of iets gedownload zonder door de virusscanner te halen?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:46

Tosadog schreef:
Wij hebben dat ook gehad met onze vorige PC, maar daar gebeurde na het opstarten niets meer.
Bleek een virus te zijn dat alles onherstelbaar beschadigd had. dus alle data kwijt.
We hebben nu een externe harde schijf erbij waar alle waardevolle data heengaat.

Een beetje virus komt daar gewoon door heen helaas...
Je kunt wel backuppen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 11:47

Die van mij doet dat als ik een geheugenkaartje in de reader laat zitten en dan overnieuw opstart, probeert ie van de geheugenkaart te starten.
Bij mij helpt het om vanaf het moment dat je opstart op f5 of f8 te drukken achterelkaar (dus f5f5f5f5f5f5f5f5f5f5f5f5) en dan krijg ik een scherm dat ik de goede opstart volgorde weer kan instellen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 15:27

Ik kan nog wel in Safe modus komen maar als ik daarvoor kies doet hij weer precies hetzelfde, stomme is dat ik van de week nog dacht dat ik even alles op een schijfje moest branden en dat dus weer niet gedaan heb...

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:18

is het al gelukt met je pc? Anders heb ik nog wel een telefoonnummer voor je van iemand die je mogelijk kan helpen.
Enige nadeel dan kan zijn is dat hij wel in de omgeving van amsterdam zit

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:01

Heb ik ook gehad.. harde schijf was bij mijn computer kapot.