Tatouage met as van overledene

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Tatouage met as van overledene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 19:54

ik zit er over te denken een tatouage te nemen met daarin as verwerkt van mijn overleden vader, wie weet hoe dit in zijn werk gaat of wie heeft hier meer informatie over?
het zou geweldig zijn als ik een kan hebben met een afbeelding van zijn gezicht.

_rosita_

Re: Tatouage met as van overledene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:57

Een vriendin van mij heeft dit laten doen met het as van haar overleden moeder. Een ster op haar schouderblad.
Ze hebben maar héél weinig nodig, dit wordt heel fijn gemaakt en wordt dan gemengd met de inkt. Je ziet verder geen verschil met een 'normale' tattoo, het is puur het idee erachter. Vind het overigens wel een mooi idee.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:58

Hoi,

Ik wilden dit ook , maar het is alleen zo dat de as geen lichaams eigen stof is en jou lichaan zal het dus gaan afstoten.
Voor de rest zetten ze de tatoo en er gaat daarna wat as over heen.
Zo hebben ze het mij uitgelegd.
Hoop dat je er wat aan hebt

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 20:00

oke het is dus niet zo dat ze het as er echt in verwerken?

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:02

Nee, ze zouden het er na , er over doen.
Het is dus eigenlijk de gedachte er om heen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:05

Bij die vriendin van mij is het as wél gemengd met de inkt. Maar nogmaals, héél weinig, wat héél fijn gemaakt is...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:09

onne schreef:
Ik wilden dit ook , maar het is alleen zo dat de as geen lichaams eigen stof is en jou lichaan zal het dus gaan afstoten.

Maar inkt is ook geen lichaamseigen stof, hoe kan het dan dat dat niet afgestoten wordt?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 20:10

oke verschillende manieren dus ik zou daar eerst eens goed kunnen informeren, maar zou elke tattoo shop zoiets doen?

heb er geen verstand van dit wordt dan mijn eerste en enigste tattoo

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:12

Hier in de omgeving van Utrecht was maar 1 tattoo shop te vinden die dit wilde doen... Lang niet iedereen doet dit idd

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 20:14

Nee, presies zou ik eerst eens in Groningen moeten rondbellen/vragen.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:25

Ik had toen ook de info van een shop in Utrecht, en deze wilden het toen doen, kom even niet zo gauw op de naam.
En inkt is ook geen eigen stof, het is mij alleen zo uitgelegt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:50

Ik ken wel iemand op Bokt die het gedaan heeft. Zal haar de link van dit topic even geven, mss kan ze er iets meer over vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:16

Bij het rouwcentrum zijn daar foldertjes over. Tatoo's, maar bv ook een diamantje laten persen met de as.
Best een mooi idee vind ik.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 21:19

ik heb wel een ketting met een hartje eraan hierin zit ook een beetje as van mijn vader, maar ik durf de ketting niet gauw te dragen ben heel bang dat ik hem verlies, ik heb hem op mijn nachtkastje liggen..

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:21

SecretLIN schreef:
ik zit er over te denken een tatouage te nemen met daarin as verwerkt van mijn overleden vader, wie weet hoe dit in zijn werk gaat of wie heeft hier meer informatie over?
het zou geweldig zijn als ik een kan hebben met een afbeelding van zijn gezicht.

hoi ik wou dat ook met het as van mijn vader maar heb wat rond gebeld en ben uiteindelijk van een zaak heel eerlijk antwoord gekregen het zit tussen je oren dat het erin zit
want er gaat een heel minimaal beetje as in dat doen ze in de inkt en zetten de lijnen ermee
maar een tattoo is een wond
en wat doet een wond met vuil ja die stoot dat af want de as is voor je lichaam vuil dus komt het in die korstjes te zitten en valt het af dit is mij gezegd door een vertrouwde goede zaak die meerdere prijzen heeft gewonnen
en als je er over nadenkt klopt het ook nog

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:23

_rosita_ schreef:
Hier in de omgeving van Utrecht was maar 1 tattoo shop te vinden die dit wilde doen... Lang niet iedereen doet dit idd

nee dat komt dat het volgens de regels het ook niet is goedgekeurd omdat ze niet weten wat het op langere termijn mee gebeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:29

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:36

Ik geloof niet dat veel tattooshops dit doen, sowieso gaat het dan niet op de legale manier want volgens de GGD zou dit niet eens mogen heb ik me laten vertellen..
Het idee erachter vind ik op zich wel heel mooi, maar ik zou zelf kiezen voor een hangertje met as erin aan een ketting..

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:38

kaill87 schreef:
Ik geloof niet dat veel tattooshops dit doen, sowieso gaat het dan niet op de legale manier want volgens de GGD zou dit niet eens mogen heb ik me laten vertellen..
Het idee erachter vind ik op zich wel heel mooi, maar ik zou zelf kiezen voor een hangertje met as erin aan een ketting..

juist was ff kwijt dat klopt idd volgens de ggd is het niet goedgekeurd

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 21:48

oke dus eigenlijk heb je er niet veel aan grof gezegt
dan ga ik kijken voor een tattoo met alleen het portret van mijn vader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:56

Blue_Eyes schreef:
Ik ken wel iemand op Bokt die het gedaan heeft. Zal haar de link van dit topic even geven, mss kan ze er iets meer over vertellen.

Ik dus. Ik heb een tattoo met het as van mijn opa.
Het addertje onder het gras is wel dat het as inderdaad niet daadwerkelijk opgenomen wordt in je tattoo, het is te grof om door de pen mee te komen.
Als je dus echt het as zelf bij je wilt dragen kan je beter voor een ketting gaan o.i.d.
Voor mij was het echter genoeg dat ik wist dat zijn as wel het inkt het aangeraakt, en de betekenis van de tattoo zelf.
Ik heb hem zelf bij Skin Art in Utrecht laten zetten, hele aardige jongens, ben nog elke dag heel erg blij ermee ook al heb ik hem al dik 2 jaar.

Als je meer wilt weten kan je me altijd een PB sturen hoor. Gecondoleerd ook nog..

anita87ruud

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:07

Hallo,

Een ex collega van mij heeft dit ook gedaan. En bij haar is het as wel echt verwerkt in haar tattoo maar er is maar heel klein beetje as gebruikt hiervoor wat vermenkt is met het inkt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 23:33

heel erg bedankt voor jullie berichten en andwoorden, ik ga eens even kijken wat de mogelijkheden zijn!

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:01

anita87ruud schreef:
Hallo,

Een ex collega van mij heeft dit ook gedaan. En bij haar is het as wel echt verwerkt in haar tattoo maar er is maar heel klein beetje as gebruikt hiervoor wat vermenkt is met het inkt.

nee dat zit tussen de oren want het lichaam accepteerd het as niet stoot het af en komt in de korstjes te zitten die vallen eraf