Schokkende anti-speed 'reclame'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Schokkende anti-speed 'reclame'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 18:00

Gezien toen ik nog in Ierland woonde, en hij heeft me nooit helemaal los gelaten.
Let op! Het zijn geen fijne beelden. Het is niet bloederig, maar wel straight to the point.

Ik vind hem erg aangrijpend, maar hij laat wél zien waar het om gaat, namelijk de gevolgen van roekeloos te hard rijden. Of het dingen echt structureel veranderd weet ik niet, de Ieren rijden echt maniakaal. Maar misschien helpt het om mensen na te laten denken over wat hun voet op het gaspedaal voor gevolgen kan hebben.

juf_esther

Re: Schokkende anti-speed 'reclame'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:02

ik vind m wel echt super akelig eigenlijk, zou 't niet leuk vinden als ze die hier in NL op tv uit zouden zenden. Of het helpt? misschien....

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:05

Ik denk dat het wel zeker helpt :j
Het schikt mensen toch wel af..

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:05

Wow heftig :o heel naar en blijft in je hoofd hangen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:16

Wow. Idd. Jeetje.
Ben er even stil van, maar lijkt me wel een doeltreffende reclame. :\

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:19

Vind het indd een heel heftig en akelig filmpje om te zien zeg!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:36

Wow... Daar word ik dus wel stil van. Is wel doeltreffend denk ik, maar of ik het ook op de nederlandse tv wil zien betwijfel ik...

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:46

Pfoe.. Het is idd erg confronterend. Maar je zou zeggen dat dat het enige is waar mensen de laatste tijd nog van opkijken. Dit soort reclames blijven in je hoofd zitten, en dat is natuurlijk eigenlijk wel de bedoeling wanneer je weer de snelweg op rijd. Weet niet of zoiets dergelijks ook in NL op de buis zou moeten komen. Heb het soms al zo moeilijk met de reclames van stichtingen die geld vragen om bijvoorbeeld dierenleed o.i.d tegen te gaan. Zit je 's avonds lekker rustig tv te kijken, komt er ineens een groep verminkte, halfdoode uitgemergelde honden voorbij waar je 's nachts gewoon niet meer van kan slapen.
Mensen willen niet meer met hun neus op de feiten worden gedrukt, willen alleen maar gezellige feel-good tv kijken als ze op de bank zitten na 't eten. Of dat goed is, geen idee. Misschien is het juist een reden om mensen dan te confronteren met dit soort gruwelijke feiten. Maar aan de andere kant ook niet helemaal eerlijk zo plotseling in te breken in iemands huiskamer. Mensen die hun kind aan een auto ongeluk zijn verloren, de slachtoffers dus, doe je hier erg veel pijn mee denk ik zo.
Dus, nogal dubbel!

Orola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:06

Hij is best wel schokkend maar juist daardoor helpt het wel. Als je zulke beelden ziet blijf je dat onthouden, en als je dan gaat autorijden denk je er weer aan. Dus gaan mensen niet meer te hard rijden om een ongeluk te voorkomen. Maar zoals Julia_14 al zei, mensen die zo'n ongeluk hebben meegemaakt en dus iemand zijn verloren of iemand die naar het ziekenhuis moest met ernstige verwondingen, doe je er geen plezier mee om dit uit te zenden op televisie.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:15

Jeetje, kreeg er kippenvel van..

Het zou mss wel een idee zijn om uit te zenden lijkt mij.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:23

Zou het voor slachtoffers niet alleen maar erger maken? Vind het een zéér aangrijpende reclame en het is goed om dit op Bokt te zetten en miss op vele andere sites, zodat het wel bekend wordt maar om het op tv uit te zenden? Ik weet het niet..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 19:30

In Ierland werd het gewoon uitgezonden op de televisie :j

Het is zeker een hele heftige reclame, de eerste keer dat ik hem zag heb ik samen met mijn huisgenootjes een hele tijd numb voor me uit zitten staren.

Er zijn ook nabestaanden van mensen die een hartinfarct hebben gehad, die krijgen 'reclames' van de Hartstichting waar iemand ineen zakt ook te zien. Dan zou je geen enkele reclame voor een goed doel of tegen alcoholmisbruik uit kunnen zenden. Je moet mensen aan de ene kant beschermen, maar aan de andere kant hebben andere mensen dit soort verschrikkelijke reclames nodig om in te zien wat voor gevolgen te hard rijden kan hebben.

En feel good tv.. Als ik zie hoeveel detective/misdaadseries er worden uitgezonden waarin maar wordt herhaald hoe iemand gruwelijk wordt omgebracht en het bloed van je scherm af druipt.. Zo feel good vind ik de huidige programmering niet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:32

Orola schreef:
Hij is best wel schokkend maar juist daardoor helpt het wel. Als je zulke beelden ziet blijf je dat onthouden, en als je dan gaat autorijden denk je er weer aan. Dus gaan mensen niet meer te hard rijden om een ongeluk te voorkomen. Maar zoals Julia_14 al zei, mensen die zo'n ongeluk hebben meegemaakt en dus iemand zijn verloren of iemand die naar het ziekenhuis moest met ernstige verwondingen, doe je er geen plezier mee om dit uit te zenden op televisie.

Of juist wel.. Een plezier natuurlijk niet, maar ik denk dat mensen die iemand verloren hebben op deze manier juist des te meer willen dat er iets veranderd.. En zoals Julia_14 terecht opmerkt lijken dingen alleen nog aan te komen als het behoorlijk schokkend is..
Situaties als in deze reclame gebeuren regelmatig, je ogen ervoor sluiten veranderd daar niks aan, dat gebeurd pas als mensen hun ogen open doen en in zien dat het beter is om te laat te komen dan dat er bloed aan je handen kleeft.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:06

Wow.. Ik vind hem wel héél heftig en echt heel naar om te zien.
Die jongen en dat meisje, echt vind het vreselijk.
Zou het niet leuk vinden als hij in nederland word uitgezonden. Krijg er zo'n rotgevoel bij alhoewel dat wel aantoont dat het wel zou kunnen helpen natuurlijk. :j

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:19

Heftige reclame... Ik word hier echt stil van...

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:25

Berdien schreef:
Er zijn ook nabestaanden van mensen die een hartinfarct hebben gehad, die krijgen 'reclames' van de Hartstichting waar iemand ineen zakt ook te zien. Dan zou je geen enkele reclame voor een goed doel of tegen alcoholmisbruik uit kunnen zenden. Je moet mensen aan de ene kant beschermen, maar aan de andere kant hebben andere mensen dit soort verschrikkelijke reclames nodig om in te zien wat voor gevolgen te hard rijden kan hebben.

En feel good tv.. Als ik zie hoeveel detective/misdaadseries er worden uitgezonden waarin maar wordt herhaald hoe iemand gruwelijk wordt omgebracht en het bloed van je scherm af druipt.. Zo feel good vind ik de huidige programmering niet :n

Daar heb je een punt (punten :+ ). Ja, ik zou het dan wel laten uitzenden in Nederland. Jeetje, het blijft een heftig filmpje :oo goh, ik blijf er echt aan denken..

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:28

Eh wat wordt erin getoond? Ik weet namelijk niet of ik er wel tegen kan, als ik jullie reacties zo lees, maar ik ben wel benieuwd..

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:28

Wow! Wat ee heftig filmpje..pfff!~
Echt heel heftig, maar wel ontzettend doeltreffend. Dit blijft hangen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:30

Heftige reclame :j
Ik vind gewoon dat je dit op bokt kunt plaatsen hoor, heb hier wel eens ergere dingen voorbij zien komen.
Het is gewoon de keiharde waarheid die getoont word!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:31

Olijkje schreef:
Eh wat wordt erin getoond? Ik weet namelijk niet of ik er wel tegen kan, als ik jullie reacties zo lees, maar ik ben wel benieuwd..

Begint heel blij met een stelletje op een muurtje. Dan crasht er een auto, plet het stelletje. Jongen dood, meisje zit met haar benen klem tussen muurtje en dood vriendje. Dan het verloop.
Even heel kort door de bocht

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 20:31

Olijkje, er wordt een ongeval getoond wat ontstaat door een roekeloze inhaalmanouevre, en de gevolgen die dit heeft voor de mensen in de auto, maar ook een jongen en meisje die door de auto geraakt worden. Je ziet geen bloed, maar wel het ongeluk en de afhandeling daarvan.
Edit: Oh, zoals mooney het dus ook al beschreef :+

Hij heeft mij ook niet losgelaten, terwijl ik al ruim een jaar weer in NL woon. Vandaar dat ik hem graag met jullie wilde delen. Vind het namelijk een ontzettend indrukwekkende 'reclame'.

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:40

Argh, dat ga ik dan toch maar niet kijken denk ik, bedankt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:45

Buuuuuh, creepy spotje zeg! Even naar gekeken voor een paar sec, maarnee...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:27

wauw, heel heftig...
en zo true...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:38

Ben ik de enigste die zoiets denkt van euh, ja. Nou. Wat shocking.. Ofzo.. Of niet echt. :')

Reclame doet me nog minder dan niks, dit lijkt me ook niet elke dag voorkomen. :D