Oude auto wordt onder valse gegevens te koop aangeboden!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjapaz

Oude auto wordt onder valse gegevens te koop aangeboden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 13:53

Hoi!

Wij kwamen net toevallig op internet onze oude auto tegen. Deze wordt bij de
Meern aangeboden door een autogarage. Het gaat om een mazda MPV, automaat voor 7 personen. Mijn ouders hebben deze auto een klein jaartje geleden verkocht in Assen.

Nu is het natuurlijk heel leuk als onze auto een nieuwe eigenaar krijgt, maar nu komt het punt: volgens de advertentie is hij van bouwjaar januari 1998. Heel leuk en aardig, maar wij hebben deze auto gekocht in Oman waar we destijds woonden, in 1994. Hij is vanuit daar teon geimporteerd naar nl toen we hierheen verhuisden. Ook zou er op dit moment 196.000 ongeveer op de km teller staan, terwijl mijn ouders ruim 300.000 erop hadden staan. De garage waar zij hem hebben ingeruild had aangegeven dat de auto waarschijnlijk afgevoerd zou worden naar een 3e wereld land.

We weten honderd procnet zeker dat dit onze vorige auto is, aangezien alle details kloppen, er zijn ook maar heel weinig van deze auto's, in deze kleur en al helemaal weinig automaten. Maar het belangrijkste is toch wel dat het nummerbord klopt!

Kun je hier nu iets aan doen? contact opnemen met wie, of wat? Ik zou het een beetje sneu vinden als iemand de auto koopt en dus wordt opgelicht, en de auto over een half jaar kaduuk is....

Coconut

Re: Oude auto wordt onder valse gegevens te koop aangeboden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:55

Melding maken bij de garage, dit deugt voor geen meter! :n

fjordjes

Het is oplichting, kan je het niet bij de politie melden? Misschien kunnen die kijken wat voor auto handelaar het is? Melding bij de BOVAG?

Alexx

ik zou eerst de garage bellen. En als iemand op de papieren kijkt zal daar toch waarschijnlijk opstaan dat hij in 1994 is gemaakt. Als de garage niet belt zou ik de politie maar bellen denk ik.
sterkte

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:59

Is de garage lid van de Bovag ofzo? Dan kan je de Bovag bellen en het melden. Vorig jaar zocht ik een auto. Zag iets op internet staan bij een garage, vriend van mijn zus kon de km stand en alles checken dus dat had ik laten doen. Stand klopte niet met wat de verkoper meldde. Mijn vader heeft hem daarmee geconfronteerd en die deed natuurlijk een beetje raar. Hij had een teken van de Bovag op zijn site staan dus mijn vader heeft daar naar gebeld en het verhaal verteld. Bovag zou er achteraan gaan maar er was geen mogelijkheid voor ons om te weten hoe dit uiteindelijk af is gelopen. Ik hoop eigenlijk dat die man een boete heeft gehad :P Later was het logo wel van zijn site af maar inmiddels staat het er alweer op.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 14:01

We hebben geprobeerd contact op te nemen met de garage, maar dat lukt niet, waarschijnlijk dicht in het weekend. Dat gaan we dus morgen weer proberen.

Lastige is natuurlijk wel dat de garage hier misschien ook niets aan kan doen, maar weer door een ander is opgelicht... Dan kun je het niet maken die garage zomaar te gaan beschuldigen en in de problemen te brengen, als ze geen schuld hebben.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:02

Sjapaz schreef:
We hebben geprobeerd contact op te nemen met de garage, maar dat lukt niet, waarschijnlijk dicht in het weekend. Dat gaan we dus morgen weer proberen.

Lastige is natuurlijk wel dat de garage hier misschien ook niets aan kan doen, maar weer door een ander is opgelicht... Dan kun je het niet maken die garage zomaar te gaan beschuldigen en in de problemen te brengen, als ze geen schuld hebben.

Er zijn genoeg garages die de boel oplichten :D

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:19

Je kunt toch gewoon melden dat je ze jullie oude auto hebben staan, dat het kenteken klopt, maar dat jullie andere gegevens van de auto hebben (andere km stand, bouwjaar ed.) Dan beschuldig je niemand, maar meld je het wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:45

eempiej schreef:
Je kunt toch gewoon melden dat je ze jullie oude auto hebben staan, dat het kenteken klopt, maar dat jullie andere gegevens van de auto hebben (andere km stand, bouwjaar ed.) Dan beschuldig je niemand, maar meld je het wel.

Ja precies. Of je vraagt gewoon of de gegevens wel kloppen.

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:46

Kun je me per PB laten weten welke garage dit is? Ik heb ook een zeer slechte ervaring met een garage in de Meern!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:21

Sjapaz schreef:

Mwwaahh...dat denk ik niet iedere handelaar checkt zijn auto die ingekocht wordt bij www.rdw.nl en
http://www.autopas.nl zou eerst maar even navraag doen naar het kenteken en laten checken door die sites voor je ze van zoiets grofs beschuldigd. Want tegenwoordig is het als bedrijf erg moeilijk om op die manier nog te frauderen.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:09

Op het kentekenbewijs zal ongetwijfel wel het juiste bouwjaar staan. Een heleboel zoekmachines en websites nemen het jaar over van invoering van de auto. Zo heb ik een auto uit 2000, echter de auto is ingevoerd in 2002, uit dat jaar komt het NL kenteken dus, een heleboel websites geven aan dat mijn auto uit 2002 komt. Dus dat wil niet persee zeggen dat de garage de boel oplicht. En misschien is er wel een nieuw motorblok geplaats wat minder km's heeft gelopen ;)

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 18:26

aaaaah dat kan dan idd kloppen!! aangezien wij de auto eind 1998 hebben ingevoerd.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:01

Ik begrijp je bezorgdheid en oplettendheid :D 1 van mijn auto's heeft ook weleens een ander motorblok gekregen, en inprincipe is het niet de auto's die het aantal km's heeft gelopen maar het motorblok. Ook bij een motorblok wat gereviseerd is wordt de km-stand na de revisie vaak vermeld.
Laatst bijgewerkt door saroanda op 01-03-09 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:04

saroanda schreef:
en inprincipe is het niet de auto's die het aantal km's heeft gelopen maar het motorblok.

Dat is niet waar, je heb ookaltidj nog de rest van de onderdelen die meeslijten als het cardan en de versnellingsbak ;)
En wat is een revisatie?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:09

Chiqa schreef:
saroanda schreef:
en inprincipe is het niet de auto's die het aantal km's heeft gelopen maar het motorblok.

Dat is niet waar, je heb ookaltidj nog de rest van de onderdelen die meeslijten als het cardan en de versnellingsbak ;)
En wat is een revisatie?

Jij begrijpt prima wat ik bedoel ;) Taalfoutje gemaakt.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:04

Ìk zou het melden bij de RDW, nationale autopas.
Als jullie auto dealer onderhouden was staat deze geregistreerd met aantal km..
De garage komt vast met een smoes, over hoe en wat, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik zo dan bellen met een smoes, dat je belangstelling hebt voor die auto en dan tussen je gewonen vragen gerichte vragen stellen in je gesprek.
Vragen zoals: is de autogeimporteerd? Zit er bij de auto een nationale autopas?, vragen waar jij zeker de antwoorden van kent en anders had kunnen weten door even contact op je nemen met je ouders hierover.
Ik zou het zo wie zo ergens melden bij een onafhankelijke instantie.
Succes!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:08

Even bellen met de garage en gewoon voorleggen....