Close zijn met vriendje, vreemd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Close zijn met vriendje, vreemd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 11:54

Ik ben ontzettend close met mijn vriendje, soms zo erg dat we een siamese tweeling lijken... (dit in de woorden van een leraar van ons).
Dit wordt nog wel eens bestempeld als "vreemd" of dat ik zelf niet de spreekwoordelijke "eikels uit het vuur zou durven halen".

Dat is echter niet waar, alles wat we samen doen, kan ik ook zonder probleem alleen doen (doe overigens ook zat alleen hoor ;) ).
Het is gewoon gezelliger om iets samen te doen nietwaar?

We wonen nu dik een halfjaar samen, hebben eerlijk waar nog nooit ruzie gehad en kunnen alles heel goed delen.
Beide hebben we een flink gevulde rugzak die we meedragen op onze rug (dingen meegemaakt in de jeugd etc) en helpen elkaar hier ook erg goed bij.

Als ik dit zo zou teruglezen van een anders, zou ik blijdschap voelen voor diegene, omdat iedereen anders is, en het moeilijk is om iemand te vinden die je zo goed kan aanvoelen, waar je in harmonie mee kunt samenleven en precies je behoeftes weet te vervullen.

Waarom word dit dan vaak als "onmogelijk" (er zal vast iets achterschuilen) of "vreemd" (niemand kan zo vaak zonder problemen samen zijn?) bestempeld?

Ik stel mijn vraag hier, omdat ik het bang ben dat ik het zelfs begin te geloven...

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:57

Ik weet percies wat je bedoelt.
Ook mijn vriend en ik dragen heel wat met ons mee en hebben elkaar helemaal gevonden nu.
Nee het is dus niet vreemd, je heb je soulmate gevonden en daar moet je van genieten.
Bij ons gaat het zo ver dat we dingen op hetzelfde moment denken en zeggen, of zelfs de zelfde beweging maken.
Het is juist heerlijk als iemand je aanvult en je mee wilt helpen met het dragen ven je rugzakje.
Meid geniet er van, als andere er wat over zeggen is het vaak een teken van jalouzie.
Wil er toch even een kanttekening bijzetten,, wij hebben allebei nog een leven ernaast, hij de voetbal en zijn vrienden en ik de paarden en mijn vrienden.
Dus zitten niet 24/7 bij elkaar op schoot.
Laatst bijgewerkt door Boheme op 01-03-09 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:59

Het belangrijkste is toch dat je samen gelukkig bent. Laat anderen maar denken dat jullie te close zijn. Het is juist fijn dat je iemand hebt gevonden die zoveel met je gemeen heeft en dat jullie elkaar ook goed kunnen helpen met je jeugd ervaringen. Ik denk dat er maar weinig stelletjes dit hebben en dan ook nog eens nooit ruzie gehad. Mooi toch?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:04

Ik weet dat iedereen wsl hier zal zeggen dat je je niks moet van aantrekken etc, maar mijn ervaring is wel (niet van mezelf maar in mijn omgeving) dat de jonge stellen die echt héél erg close zijn, in de zin van dat je echt alles samen doet, het vaak niet goed gaat uiteindelijk.

Iedereen heeft een stukje leven nodig die van zichzelf is, en als dat niet zo is onstaan er imo op den duur wel degelijk problemen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Plus het feit dat je als twee-eenheid een heleboel mensen (onbedoeld) afschrikt om contact te maken met jou.

Zitten julie op dezelde school?
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 01-03-09 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:04

Weet je wat het is? Het is nooit goed voor mensen, ben je close met je vriend dan 'zal er wel wat achter schuilen' en heb je altijd ruzie dan is het ook niet goed. Ik vind het heerlijk voor je dat je een vriend hebt die je zo goed aanvult en waarbij je je goed voelt. Voor de buitenwereld doe je het toch nooit goed, laat maar lekker kletsen die lui en geniet van jullie mooie relatie :)

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:06

Ik denk dat je hierin je eigen mening moet volgen. Als dit voor jou goed voelt raad ik je aan er ten volste van te genieten :)

Ik zeg je wel; voor mij zou dit niet werken. Ik ben (vandaag) 3 jaar samen met mijn vriend, maar wij hebben elk onze eigen dingen nodig. We hebben tijd voor onszelf nodig, en dat is ons sterke punt in deze relatie. Zo is er voor iedereen een ander punt waar die relatie goed op draait. Mijn zusje is ook heel close met haar vriendje, echter pakt dit niet goed uit (vrienden laten vallen, nu veel ruzie en niemand anders om wat mee af te spreken).

Ik voel idd ook blijschap voor personen die gelukkig met hun partner zijn, en of dit in een close relatie is, of in een open relatie, dat is ieders eigen ding :)

Ik hoop dat je wat aan mijn mening hebt

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:36

tuurlijk vind het leuk voor iemand maar ik heb ook zon stelletje op school lopen en die zijn gewoon te klef zit je naast ze in de bus zitten ze te zoenen zit je naast ze in de kantine op school zitten ze te zoenen altijd samen op 1 stoel zitten en altijd maar aan elkaar zitten te plukken. ik irriteer me daar gewoon aan en ik ben absoluut niet jaloers ofzo maar kom op hebben we misschien nog even tijd voor de omgeving en misschien wel een gesprek?

Bambino

Re: Close zijn met vriendje, vreemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:48

Oh iedereen moet het inderdaad zelf weten.. Maar ik irriteer me dood als er zulke stelletjes in me buurt zijn ..Verschrikkelijk vind ik dat.. Tuurlijk mag je elkaar in het openbaar wel keer kusje geven of weet ik het.. maar egt plak plak bah vind ik egt vies sorry.. Ik heb echt zoiets van doe dat lekker thuis .. maargoed dat is mij mening

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:49

Mas schreef:
Weet je wat het is? Het is nooit goed voor mensen, ben je close met je vriend dan 'zal er wel wat achter schuilen' en heb je altijd ruzie dan is het ook niet goed. Ik vind het heerlijk voor je dat je een vriend hebt die je zo goed aanvult en waarbij je je goed voelt. Voor de buitenwereld doe je het toch nooit goed, laat maar lekker kletsen die lui en geniet van jullie mooie relatie :)

Helemaal mee eens :j

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:20

Als het voor jullie goed voelt, moet je het ook zeker niet laten. Het gevaar is alleen dat als een van jullie beiden wel wat meer ruimte voor zichzelf zou willen, dit dan moeilijker zal gaan. Diegene zal zich bezwaard voelen of de ander afgewezen. Als je denkt dat dit geen problemen zal geven, is er voor jullie toch niets aan de hand. Mijn ervaring is echter dat iedereen op den duur meer ruimte voor zichzelf nodig heeft en dan kan het problemen gaan geven. Probeer dat vóór te zijn door dit dan nu al te bespreken.
En probeer ook de mensen om je heen niet af te stoten. Die kan je namelijk in de toekomst nog wel eens gaan missen, als je ze niet meer hebt.
Ik ken zo'n close stel en voor de omgeving is het niet echt heel leuk, het geplak en het verplicht naast elkaar moeten zitten overal waar ze zijn.
Het is goed dat je je soulmate hebt gevonden, maar in het dagelijks leven zal je toch ook los van elkaar moeten kunnen functioneren. En mijn ervaring is ook dat door contact te hebben met anderen je relatie nog beter kan zijn.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:47

Close izjn is wel goed maar tot op zekere hoogte.
Ik was 15 toen ik verkering kreeg nog erg jong dus dit heeft geduurd tot afgelopen dec. ruim 6 jaar we woonden samen alles.
Maar uiteindelijk is de bom gebarsten ik trok ht niet meer we leken we broer en zus in plaats van partners.
Zorg dus wel dat je ook dingen echt voor jezelf gaat doen en blijf dat doen das een van de grootste lessen die ik heb geleerd...

Gr Gemma

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:03

hmm.. tsja ik ken een stel die altijd bij elkaar wil zijn, en als de 1 bijv een tripje heeft met vrienden, of een weekendje weg.. dattie dit moet afzeggen omdat de ander dan zoo alleen is.. dat dat gewoon niet kan. Dan ontneem je elkaar dus dingen, dan ben je zoveel bij elkaar, doe je zoveel met elkaar dat je later pas beseft dat je veel dingen hebt gemist. En dat gebeurd zonder dat je het door hebt, maar daardoor kun je elkaar later wel elkaar dingen kwalijk nemen. Omdat je zelf de wereld amper hebt kunnen ontdekken, jezelf heb kunnen vinden.. Ik snap wel dat mensen zeggen dat jullie close zijn, misschien hebben ze iets meegemaakt wat stuk is gegaan, dat hoeft natuurlijk niet, maar ts je bent nog zooo jong:) Het is belangrijk om tijd voor jezelf te hebben om jezelf te vinden. Maargoed, ik zou zeggen: niets aantrekken wat een ander zegt, je weet nooit hoe het loopt..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 18:56

Oh haha, nee dat kleffen overal zie je ons niet doen hoor :+ (vind dat zelf ook niet geweldig om aan te zien bij een ander).
Hij heeft zijn werk en ik heb dan mijn paarden en anders heb ik zat anders te doen, we doen echt niet álles samen.

Dit stelt me overigens wel gerust, ik kreeg echt het idee dat we niet gezond bezig waren oid, omdat "anderen" dat vaak niet zo doen. Ik heb niet zo heel veel ruimte nodig, hij ook niet, en de ruimte die ik wél nodig heb, die krijg ik ook gewoon :j

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:09

Wat ik voor mezelf een heilige regel vind, is dat iemand op zijn of haar eigen benen moet kunnen staan. Pas daarna kun je een goede, gelijkwaardige relatie aangaan. Ik houd zelf van mijn onafhankelijkheid, zou dus nooit een relatie zoals de jouwe aan kunnen gaan - maar dat is ieder voor zich en dat bedoel ik ook niet. Zonder elkaar kúnnen leven, maakt de relatie iets heel bijzonders, een gift aan elkaar :)

Ik kan stellen die niet zonder elkaar kunnen weleens wat vermoeiend vinden. En dan vooral de variant die sinds hun relatie niets meer ziet dan elkaar... Ik denk dat het belangrijk is dat je ook dingen hebt buiten je relatie, die je niet met elkaar samen doet :)

Maar, zoals hier werd gezegd: voor een ander kun je het nooit goed doen, en das waar. Jíj moet gelukkig zijn, en als dat met zo'n relatie is, go for it. Dat dat kan betekenen dat bepaalde mensen daar anders tegenaan kijken en daar wellicht ook keuzes aan verbinden, dat hoort erbij.

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:12

Pas vooral op met te veel aandacht aan je vriendje te besteden, en geen meer aan je vrienden. Zo ken ik een koppel, hadden vroeger allebei veel vrienden. Ze hebben die compleet verwaarloosd, hebben nu alleen elkaar nog en maken àltijd ruzie. Dat lijkt me ook niet fijn. :)

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:47

Ik vindt het helemaal niet vreemd, geniet er lekker van en laat anderen kletsen. het is toch nooit goed.
In ons geval van "plakken" en alles samen doen ( doen we tot de dag van vandaag) is het altijd goed gegaan. We zijn beiden zo dus no problem. Inmiddels hebben we drie kleffers erbij :P

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:58

Dagie schreef:
Oh iedereen moet het inderdaad zelf weten.. Maar ik irriteer me dood als er zulke stelletjes in me buurt zijn ..Verschrikkelijk vind ik dat.. Tuurlijk mag je elkaar in het openbaar wel keer kusje geven of weet ik het.. maar egt plak plak bah vind ik egt vies sorry.. Ik heb echt zoiets van doe dat lekker thuis .. maargoed dat is mij mening

Zegt ze dat dan? Kan zijn dat ik er overheengelezen heb hoor, maar ik heb het niet zien staan :) Er staat dat ze altijd samen zijn. Niet dat ze altijd aan elkaar vastgeplakt zitten.

TS: ik zei het laatst ook al ergens anders. Als je je wat aan moet trekken van wat de buitenwacht ervan vindt, kun je bezig blijven. Altijd samen dan is er iets mis, veel op jezelf dan zal hij wel met een ander hebben, of ziet hij je niet zo graag. Zo maakt men er altijd wel wat van. Trek je eigen plan en geniet lekker van het samenzijn! :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:12

Zolang je er inderdaad voor waakt dat je allebei nog een eigen leven hebt, met eigen hobbies én met eigen vrienden, dan lijkt een close relatie me geen probleem. Want dat lees ik nog niet echt terug, hebben jullie ook apart vrienden of vooral gezamenlijke vrienden? Ik zeg niet dát het gebeurt, maar stel dat het uitgaat, dan bestaat de kans dat mensen óf partij gaan trekken óf uit gemakzucht (omdat ze geen partij willen trekken) de hele vriendschap maar verbreken met jullie allebei. Ook dat hoeft niet natuurlijk, maar het kan. Daarmee wil ik vooral zeggen dat je ook moet zorgen dat je gewoon lekker met je eigen vriendinnen leuke dingen doet & blijft doen, want als vriendschappen verwateren en je komt op een bepaald moment alleen te staan of het gaat even niet goed, dan kun je nergens op terugvallen...

Over constant aan elkaar zitten, blij dat jullie niet zo'n stel zijn ;) Want dan wordt de omgeving het ook minder snel zat is mijn ervaring :) Verder gewoon van elkaar genieten want idd, wat anderen al zeggen, er zal altijd wel een kritische noot in je omgeving zijn die vindt dat het niet goed is wat je doet.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:21

Mensen bekritiseren dat uit afgunst.
Geniet ervan dat het zo goed gaat tussen jullie en doe lekker waar jullie jezelf goed bij voelen!!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:03

Mijn vriend en ik zijn ook heel close en doen ook alles samen.
Wij hebben er beide geen problemen van en genieten ervan.
Laat anderen maar lekker kletsen, de meeste zijn toch jaloers.
Zolang jullie je er goed bij voelen is het goed.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:10

zolang je maar weet dat je het leven ook alleen aan kan;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:52

Vind het ook niet zo vreemd hoor :)

Het liefst ben ik dag en nacht met mijn lieffie, maar helaas moeten we ook werken, naar stal (ik) en voetballen (hij) :D

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:32

Ik ben nu 3 jaar samen met mijn vriend, waarva we 1 jaar samenwonen daarvoor altijd dag en nacht bij mijn of zijn ouders zaten. Altijd heel close en altijd alles samen, zelfs de auto wegzetten als dr geen parkeerplek is. Heerlijk vinden we het.
Sommige mensen vinden het inderdaad raar, of noemen ons klef.
Lekker niks vn aanterekken en geniet van elkaar.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:03

Blue_Eyes schreef:
Dagie schreef:

Zegt ze dat dan? Kan zijn dat ik er overheengelezen heb hoor, maar ik heb het niet zien staan :) Er staat dat ze altijd samen zijn. Niet dat ze altijd aan elkaar vastgeplakt zitten.

TS: ik zei het laatst ook al ergens anders. Als je je wat aan moet trekken van wat de buitenwacht ervan vindt, kun je bezig blijven. Altijd samen dan is er iets mis, veel op jezelf dan zal hij wel met een ander hebben, of ziet hij je niet zo graag. Zo maakt men er altijd wel wat van. Trek je eigen plan en geniet lekker van het samenzijn! :)

Dat is toch helemaal super als je een echte soul mate hebt gevonden! Ik ben zelf ook niet zo van het kleffen en kan me er dus ook dood aan ergeren als mensen contrant aan elkaar lopen te plukken, zoenen en handje vasthouden! Ik zie ook stellen die ook wel altijd samen zijn, maar niet elke seconde elkaars handje vasthouden. Als ik daarna kijk dan word ik gewoon vrolijk :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:37

tussen klef en close zit imo nog een heel verschil :)
Mijn vriend&ik zijn heel erg graag samen. Of gewoon bij elkaar in de buurt maar we hangen echt niet steeds aan elkaar! Geregeld dat ik lekker een boek lig te lezen en hij tv kijkt. Net als stappen, we vinden het allebei leuker als de ander ook mee is maar zijn heus niet de hele tijd samen. Hij praat met zijn vrienden en andersom. Af en toe hebben we even een momentje samen maar dat is niet zo dat anderen er last van hebben.

Geniet gewoon van wat je hebt! Dat is het belangrijkste en wat anderen ervan vinden is totaal niet van belang!