Docent is altijd te laat met cijfers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Docent is altijd te laat met cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 17:40

bij ons op school krijg je op je rapport een O (gemiddels 0-5,5) V (gemiddeld 5,5 tot 7,9) of een G (8,0 gemiddeld en hoger)

nu heb ik van de 9 vakken 7 een G, hier heb ik keihard voor gewerkt, echter horen dat 8 vakken te zijn, alleen voor nederlands sta ik gemiddeld een 7,5
Maatschappijleer staat namelijk nog steeds op een V, via trajectplanner kan je zien wanneer het gewijzigd is en de laatste wijziging was in december, voor mijn powerpoint presentatie haalde ik een 8,5 en me verslag heb ik ook keurig en netjes ingeleverd, dit is al dik 4 weken terug gedaan. Sindsdien wacht ik op mijn G-tje, ik heb mijn studie loopbaanbegeleider ervoor aangesproken en hij zou met hem praten, nog geen verandering, dus heb ik het woensdag in de les tegen hem gezegd, hij zou er s'avonds naar kijken.

Echter was er nog steeds niets te bekennen, dus heb ik hem donderdag ochtend gemaild, vandaag heb ik een mail terug, alleen een algemene mail met wat er met periode 3 gedaan moet worden, en ik sta gewoon nog steeds een V en hij is nog steeds niet gewijzigd, en nu zijn vrijdag dus de rapporten verstuurd en ik ben echt ontzettend kwaad, nu kan dit heel mierenn**kerig zijn maar ik heb er voor gewerkt en hard ook! als wij iets niet inleveren dan krijgen we een dikke onvoldoende, maar docenten mogen wel te laat zijn, ik weet ook echt niet meer hoe ik dit op moet lossen, iemand een idee? -O-

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:53

Vervelend zeg. Ik vind het raar die je niet in eerste instantie naar de docent zelf toe bent gegaan, dat zou ik wel hebben gedaan. Gaat altijd sneller dan via een omweg. Verder: je weet toch dat je een goed hebt? Hoe belangrijk is het dan om het ook op papier te hebben? Kijk ik vind het ook een slechte zaak, maar een rapport is er eigenlijk gewoon voor bedoeld om jou en de mensen om jou heen een beeld te geven over hoe je het de afgelopen periode hebt gedaan. Als iedereen een V ziet staan, maar ze weten dat er een G moet staan, dan is dat toch niet zo heel erg? :)

Als je het rapport nodig hebt om ergens binnen te komen dan is het uiteraard een ander verhaal. Je bent in ieder geval niet de enige; mijn huisgenootje kreeg bijna haar P(propedeuse) niet uitgereikt omdat een docent een half jaar lang dat cijfer niet had ingevoerd. Belachelijk inderdaad.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 20:24

dorientjuh schreef:
Vervelend zeg. Ik vind het raar die je niet in eerste instantie naar de docent zelf toe bent gegaan, dat zou ik wel hebben gedaan. Gaat altijd sneller dan via een omweg. Verder: je weet toch dat je een goed hebt? Hoe belangrijk is het dan om het ook op papier te hebben? Kijk ik vind het ook een slechte zaak, maar een rapport is er eigenlijk gewoon voor bedoeld om jou en de mensen om jou heen een beeld te geven over hoe je het de afgelopen periode hebt gedaan. Als iedereen een V ziet staan, maar ze weten dat er een G moet staan, dan is dat toch niet zo heel erg? :)

Als je het rapport nodig hebt om ergens binnen te komen dan is het uiteraard een ander verhaal. Je bent in ieder geval niet de enige; mijn huisgenootje kreeg bijna haar P(propedeuse) niet uitgereikt omdat een docent een half jaar lang dat cijfer niet had ingevoerd. Belachelijk inderdaad.

het betreft dus het laatste, mijn slber had dus de cijferlijst in zn hand terwijl die niet volledig is, hoe meer ik me best doe hoe meer kans ik maak om een niveau over te slaan, daarom is het zo ontzettend belangrijk voor me en daarom ging ik in eerste instantie dus ook naar de slb-er.
het gaat me niet om de medestudenten of me ouders maar om mijn docenten, en die weten dat niet allemaal..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:27

Dan vind ik het inderdaad heel kwalijk. Ik zou als ik jou was zo die leraar om de drie seconden gaan vragen of hij nu je cijfer wil verbeteren. Doet hij dit niet, dan meteen het hogerop gaan zoeken, desnoods bij het schoolhoofd. Ik weet niet of er al rapportvergadering is geweest, maar zo ja: probeer erachter te komen of daar al is besproken wat je werkelijke cijfer is. Dan weet je dus ook gelijk of de andere docenten al op de hoogte zijn gesteld.

xDramaQueen

Re: Docent is altijd te laat met cijfers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 17:52

ik heb zowel dinsdag als woensdag les van hem dus ik blijf er gewoon op pushen :j er zijn ook al meerdere leerlingen die hem gemaild hebben dus ben gelukkig niet de enige :j