Studie kosten terug van belasting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Studie kosten terug van belasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 17:37

Ik heb het al vaker gehoord en vind het maar iets raars.
Is het echt waar dat je studie kosten kan aftrekken van de belasting?

ik wil na mijn PC cursus graag nog iets gaan doen en heb al een lange tijd de Master sadlle fitter in mijn hoofd. Door de weinige dagen op school zou deze hbo opleiding prima in te passen in mijn onregelmatige baan(wisseldiensten/dagen) en kan ik binnen 1 jaar klaar zijn.

De kosten vallen me echte erg tegen (2500 euro). Vandaar mijn vraag.Mocht mijn leeftijd belangrijk zijn: ben 33 , single en geen kids.

zonnebloem18

Re: Studie kosten terug van belasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:16

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:11

Er zitten wat haken en ogen aan, maar je kunt het idd aftrekken van de belasting. De regels daarvoor staan vast wel netjes op de site van de belastingdienst.

Het moet iig voor een opleiding voor een (toekomstig) beroep zijn en door jezelf betaald zijn.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:14

Dat mag inderdaad, mits de studie duidelijk een bijdrage levert om een betere baan te krijgen of bijdraagt aan scholing voor je huidige baan.

Je krijgt overigens niet alles terug, maar een deel (sowieso moet je 500 euro zelf betalen). Om te kijken of het echt voordelig is dan kan je het eens invullen in het digitale belastingaangifte programma.