Gestopt met school, nu werk zoeken..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gestopt met school, nu werk zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:28

Maar wat? :D

Ik ben 18 en heb nog nooit echt een bijbaantje gehad (altijd te druk met school en andere dingen), en nu 'moet' ik serieus op zoek. Ik zoek werk voor een paar doordeweekse dagen (liefst niet 's avonds), goed betaald uiteraard ( :D ), en t/m juni. Ik heb alleen een vmbo diploma. Don't worry ik ga in september weer beginnen met school. :) Wat voor werk zou iets zijn? Ik ben al een hele hoop sites langsgeweest, maar overal staat zo'n beetje hetzelfde.. Winkels. Niet dat ik dat perse niet wil, maar er zijn vast nog wel andere interessante baantjes te vinden. Iemand ideeën voor me? Ook goede vacaturesites enzo zijn welkom. :j

gerlienke

Re: Gestopt met school, nu werk zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 17:35

Misschien zoeken ze bij jou in de buurt nog postbezorgers, voor 4 middagen werk je dan en de rest van de week ben je vrij:D vaak krijg je ook een vaste wijk. kijk eens op www.postbezorger.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:12

Hobbel gewoon eens binnen bij een willekeurig uitzendbureau (of meerdere) en vraag daar eens naar opties? :)

Ik heb vanalles gedaan, horeca, schoonmaak, boomgaard. En er zijn nog veel andere mogelijkheden. Toevallig van de week nog een mail van een oud UZB waar ik vroeger zat, of ik geen interesse in badmeester had op grote schaal.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 19:08

Misschien een paardenshop? Lijkt mij interessanter ;)

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:33

Via uitzendbureaus kun je vaak ook terecht als secretaresse/receptioniste of administratief medewerker. Ook zou je bij een callcenter (inbound of outbound) kunnen solliciteren, dat soort baantjes worden ook vaak via uitzendbureaus aangeboden.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:23

gerlienke schreef:
Misschien zoeken ze bij jou in de buurt nog postbezorgers, voor 4 middagen werk je dan en de rest van de week ben je vrij:D vaak krijg je ook een vaste wijk. kijk eens op http://www.postbezorger.nl

Dat wou ik ook zeggen. :D Dat heb ik een poos gedaan en ik vond wel een leuke werk. Lekker buiten zijn, op je gemak fietsen en af en toe praatje maken met de mensen die je onderweg tegenkomt, maar je moet wel goede conditie hebben vanwege zware fietstassen.

Je kan ook altijd aan de slag als schoonmaker of vuilnisvrouw. ;) En houd je van babbelen, dan is misschien callcenter iets voor je. Of horeca, maar je loopt dan wel heel wat af. Magazijnen zijn ook altijd op zoek naar goedkope werkkrachten.

Loop gewoon eens uitzendbureau's binnen. ;)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:09

Je kan via een uitzendbureau werken :)

Ook kan je naar de plaatselijke supermarkt gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:21

Wat ga je in september doen Juul, fotografie? :)

Postbezorgen lijkt best wel leuk idd! Zeker nu het einde van dit slechte weer eraan zit te komen. ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:24

Misschien is receptiewerk iets voor je? Dat doe ik momenteel ook (letterlijk, zit nu achter mijn balie :D ) en is hartstikke leuk werk. Je krijgt wat meer verantwoordelijkheid en dat trok mij persoonlijk wel. :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:27

Een heel goed betaald baantje vinden is toch nog vrij moeilijk:p
Tenzij je naar een callcenter gaat, dat verdient gewoon erg goed. Dus misschien is dat iets voor je?
Bij vrijwel alle andere baantjes verdien je het minimumloon.
En post bezorgen is toch vaak vanaf 13 jaar dus dat verdient echt niets.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:39

Misschien een raar idee...
Mijn moeder heeft enorme moeite een serieuse hulp in de huishouding te vinden(iemand die gewoon komt als hij/zij zegt dat ie komt :+ )en sinds ze zelf niet meer op de knieen kan om de onhandige hoekjes ook schoon te krijgen is dat wel lastig.Ze is vast niet de enige met zo'n probleem.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:52

Wij hebben ook iemand die in september weer gaat beginnen met school.
En die werkt nu bij ons (in de Jumbo supermarkt)
Die werkt nu dus 4 dagen, en 1 doordeweekse dag vrij en in het weekend vrij, en natuurlijk ook s avonds vrij :j

Dat zou je ook kunnen doen :)
Het is écht leuk :D

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:54

Same problem. :j Ik ga het in de horeca proberen. :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:55

jodi schreef:
Misschien een raar idee...
Mijn moeder heeft enorme moeite een serieuse hulp in de huishouding te vinden(iemand die gewoon komt als hij/zij zegt dat ie komt :+ )en sinds ze zelf niet meer op de knieen kan om de onhandige hoekjes ook schoon te krijgen is dat wel lastig.Ze is vast niet de enige met zo'n probleem.

als je schoon kan maken is dat nog niet zo'n slechte optie om te gaan doen, over het algemeen verdient het aardig(7,50 a 10 euro per uur)
eventueel kun je ook via iets van thuiszorg/icare werk vinden

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:15

mistery schreef:
Tenzij je naar een callcenter gaat, dat verdient gewoon erg goed. Dus misschien is dat iets voor je?

post bezorgen mag je pas vanaf 16 jaar ;) wat jij bedoelt is denk ik folders, Ik ben zaterdag werker bij de TNT en ik verdien genoeg :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:06

Bedankt allemaal! Staan wel interessante dingen tussen!

Paoline ik ga volwassenenhavo doen vanaf september, fotografie is nergens in de buurt op mbo niveau met stufie. :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:12

gerlienke schreef:
mistery schreef:

post bezorgen mag je pas vanaf 16 jaar ;) wat jij bedoelt is denk ik folders, Ik ben zaterdag werker bij de TNT en ik verdien genoeg :D

Mag ik vragen wat jij onder "genoeg verdienen" verstaat?

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:56

Ik werk in weekend achter de bar in een grote discotheek, heel leuk en verdient goed. En je kan uitslapen ;)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:25

Heb je een hekel aan vroeg opstaan, of gaat dat je wel goed af?
Anders kan ik je aanraden om de ochtendkrant te gaan lopen.
Dat lijkt een stom baantje (is het ook, in die zin dat het ongeschoold werk is, maar daar ontkom je ws sowieso niet aan) maar verdiend super.
Als je een beetje gewend bent kun je ook een tweede of derde of vierde wijk nemen en dat zit je echt aan een leuk loon voor weinig uren. :)

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:49

SaNNeS88: Ik verdien gemiddeld met 12 uurtjes werken, tussen de 100 en 120 euro.
Ik ben 19 en ik vind dat ik voor die aantal uurtjes genoeg verdien;)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:38

Je wilt niet achter kassa?
Probeer t anders een bij een media markt?
Vaak kunnen ze daar voor overdag nog wel mensen gebruiken en in t weekend of voor koopzondagen?

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 15:59

Probeer het eens bij amant oid ik werk nu sinds eentijdje als huishoudelijke hulp heb vele baantjes gehad,schoonmaan,winkel enzovoorts maar vind dit erg leuk om te doen.
En het verdient redelijk ook de post is miss wel interessant heb ijk ook gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:36

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:14

Zoals meerdere zeggen; loop gerust eens bij een uitzendbureau naar binnen (of bij meerdere). Inschrijven kan nooit kwaad en wie weet hebben ze toevallige een interessante vacature voor je.
Ik heb toen ik gestopt was, productiewerk gedaan. Héél saai..maar het verdiende redelijk goed. En aangezien ik in korte tijd veel geld nodig had (ivm naar het buitenland gaan) was het best oké, en daarnaast kon ik zelf aangeven wanneer ik wel/niet wilde werken.

Momenteel werk ik als bijbaan als huishoudelijke hulp. Dat is ook best prima om te doen en verdient ook goed. Dus ik zou dat ook zeker proberen als ik jouw was! De werktijden zijn ook fijn en je komt verschillende soorten mensen tegen.