Laptop kopen, waar en wat en waarop letten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Laptop kopen, waar en wat en waarop letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 12:48

Nou dames (en misschien heer),
Ik als gigantische digibeet moet er echt aan en moet een nieuwe laptop..
Wat moet ik kopen?
Wat zijn mijn wensen...
Ik wil em mee kunnen naar mijn werk & naar mijn school.. dus zij moet vooral draagbaar zijn, en zat dus aan een mini laptopje te denken.. vanwege het draag comfort..
Ik wil er een office programma op (dit is het meest noodzakelijke), verder heb ik geen internet aansluiting thuis.. ja ik weet het heel ouderwets.. :+
Maar als ik wel overstag ga voor internet, moet ik kunnen bokken.. ;-) marktplaatsen en gewoon hier en daar wat opzoeken. Ik wil niet ingewikkelde download gaan doen (daar heb ik toch helemaal geen verstand van) en als ik dat wil kan ik daarvoor altijd bij mijn ouders terrecht (of buren en vrienden)

Dus wie helpt mij..

iefke

Re: Laptop kopen, waar en wat en waarop letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:27

LZP -> TV

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 21:27

elke laptop heeft tegenwoordig toch wel een draadloze ontvanger ingebouwd dus wat internet betreft hoef je je niet druk over te maken. verder is het maar net of je 1e klas kwaliteit wilt of tevreden bent met een b-merk. kijk ook eens op bijv. kieskeurig.nl.
office: tegenwoordig heb je een gratis versie (afkomstig van het linux systeem) genaamd openoffice. is niet zo'n zwaar programma
offtopic: wat een raar onderschrift heb je

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 02:04

Dank je voor je antwoord.. Tja wat wil ik.. ik wil er niet al te veel geld aan uit geven, omdat ik geen computeraar ben.. ik heb het vooral voor mijn werk nodig (presentatie's maken & nota's tikken, aantekeningen maken enz)
Ik ben er wel achter dat ik windows wil, en geen linux..
Ook wil ik absoluut geen Vista want ik kan op Vista pcs niet eens op mijn bank inloggen.. Dus ik wil gewoon XP.
Op kieskeurig wordt je dood overladen met MB's GB's extern intern geheugen enz enz.. Dus voor mij alleemaal veel te ingewikkeld..

EN dat onderschrift.. dat is van een spreuk van een bekende schrijver (kan nu niet op zijn naam komen) mijn collega haar man had dit uit het NRC handelsblad geknipt en ingeseald speciaal voor mij.. en iid in een leek zijn / haar ogen is dat echt zo.. Ik vond het zo leuk dat die man dat speciaal voor mij uitgeknipt en geseald had, dat hij een speciaal plekje in mijn onderschrift heeft gekregen..
Deze spreuk hangt ook aan mijn pc op mijn werk...
(ja ik werk wel met PC's, alleen worden die helemaal door een afdeling onderhouden, op de knopdrukken en hij doet het, als deze het niet doet bel ik een nummer, ze komen kijken en vervangen deze als het nodig is.. vandaar dat ik me nooit heb hoeve verdiepen.. ;-) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:15

XP zal je er zelf op moeten zetten, want voor zover ik weet hebben de meeste nu Vista.

Als je alleen presentatie's moet maken en dat soort dingen heb je niks speciaals nodig. Mischien is een netbook iets voor je?

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 12:00

Dank je voor je antwoord.. daar ga je al wat is een netbook??

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:18

Ik kan je geen antwoord bieden, maar om geen twee keer hetzelfde soort topic op korte tijd te moeten openen, ga ik hier mijn soortgelijke vraag neerzetten:

Volgend jaar begin ik een postgraduaat, die een half jaar buitenlandse stage omvat. Het zal dus een half jaar Zuid-Amerika worden. Ik heb nu een laptop, maar dat beestje is al nietmeer echt nieuw (slecht contact bij aan-uit knop, waardoor hij soms opstart zonder dat het scherm mee opstart + er is al een toets van mijn toetsenbord verdwenen + snelheid laat ook al vaak te wensen over), beestje is nu 4jaar oud. Ik zou toch graag een laptop meenemen op stage...
Ik wil niet veel:
- internet (ik download geen liedjes ofzo, enkel nodig voor mail + blog + nieuwssite)
- mogelijkheid om te skypen (kostenbesparing :D)
- genoeg plaats voor foto's van een half jaar (= belangrijkste)
- goedkoop & klein & licht

Is zo een goedkope notebook voldoende voor bovenstaande dingen? Of ga ik in de problemen komen met de ruimte voor de foto's?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:23

Ik denk dat je het beste naar een goede computerwinkel kan gaan en uitlegt wat je zoekt.
XP wordt een beetje lastig, dat zochten wij ook, maar met de verbeterde Vista kan je nu ook gewoon overal komen. ;)
Die mini-laptops heb ik bij Dixons gezien en de prijs viel ook wel mee. :j

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:13

een beetje goede pc zaak helpt je echt wel aan een xp versie. zij weten heus wel dat (voor veel mensen) vista echt niet alles is. overigens kun je dan het beste vragen naar een asus. dat is een erg goed merk met regelmatig messcherpe prijzen. tis dat je niet in de buurt woont, anders kon ik je wel een goeie toko aanwijzen.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:19

De A- merken zijn vooral HP, Toshiba en Dell. Asus zit net tegen de A aan.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:26

haha echt niet. tis echt zowat het beste merk, erg stabiel spul. de oprichters van asus komen van acer af, zij waren het niet eens met de kwaliteit daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:47

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 23:13

Jawel mensen vanaf mijn nieuwe laptopJE.. Ik heb een Acer Aspire One gekocht... Leuk apparaatje met voor mij alles erop en eraan.. Zelfs XP en een groot geheugen en lekker snel..!!!