International business and languages

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luf_horses

International business and languages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 23:34

omdat nog een jaar middelbare het toch echt niet gaat worden ben ik op zoek naar een HBO opleiding om in september mee te beginnen. Nu zit ik al een tijdje te denken aan IBL. Vooral voor het internationale, omdat ik toch eigenlijk liever in het buitenland ben dan hier en omdat ik toch beter ben ik talen dan economie, maar de economie wel interessanter vind.

maar nu is dus mijn vraag: Wie heeft het gedaan of doet het? waar hebben jullie het gedaan? (voor mij zou de voorkeur in Rotterdam liggen omdat ik dan gewoon thuis kan blijven wonen.)
Wat vonden jullie ervan? en voor degene die er klaar mee zijn; wat hebben jullie er uiteindelijk mee gedaan? want dat kan ik eigenlijk nergens vinden :P

groetjes sophie

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:38

mijn zus heeft IBL gedaan in arnhem (han). Die vond het wel pittig. Ze heeft erna nog de uni gedaan, en klinkt raar maar vond zij makkelijker als IBL, HBO.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 08:58

Mijn zus heeft het ook 2 jaar gedaan.Ze vond het verschrikkelijk en is daarna communicatie gaan doen.
Het is natuurlijk heel erg persoonlijk. Maar alle boeken die ze kreeg waren in het engels, dus zorg dat je engels goed is!
Ze ging stage lopen bij een bedrijf in belgie maar dit is ook helemaal fout gegaan.
Ze zat op de HU.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 11:06

Romeo2007 schreef:
Mijn zus heeft het ook 2 jaar gedaan.Ze vond het verschrikkelijk en is daarna communicatie gaan doen.
Het is natuurlijk heel erg persoonlijk. Maar alle boeken die ze kreeg waren in het engels, dus zorg dat je engels goed is!
Ze ging stage lopen bij een bedrijf in belgie maar dit is ook helemaal fout gegaan.
Ze zat op de HU.

ik heb 5 jaar TTO gedaan, dus engels is absoluut geen probleem ;)
Maar daar ben ik idd ook bang voor; stel dat het niks is, want ik heb al een jaar verloren door een jaar vwo te doen na de Havo.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 22:21

pubelia schreef:
mijn zus heeft IBL gedaan in arnhem (han). Die vond het wel pittig. Ze heeft erna nog de uni gedaan, en klinkt raar maar vond zij makkelijker als IBL, HBO.

haha das idd wel raar :P
maar wat vond ze dan makkelijker aan de uni, dat het theoretischer was? Want volgens mij is de universiteit gewoon te theoretisch voor mij ;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:24

Ik geloof de lesstof, maar weet het niet zeker....

Neej

Re: International business and languages

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:20

Ik ben op de HRO naar een open dag geweest van IBL, maar wat ik toentertijd erg tegen vond vallen was de hoeveelheid taal die er in de opleiding zat. Engels en Frans of Duits..
Een oud-klasgenootje heeft overigens ook IBL gedaan, en die was er wél over te spreken..

HBO is veel praktijkgerichter dan uni, als jij theoretisch heel sterk bent, maar moeite hebt dit in de praktijk te brengen, is de uni 'makkelijker' dan HBO denk ik :)

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:34

Bij Inholland hadden ze ook Manderijns Chinees en Japans als extra keuzevakken. Verder gewoon Spaans, Frans en Duits. Ik weet niet of ze nog die vakken aanbieden. Ik heb overigens IBMS gedaan, maar mocht ook Chinees of Japans erbij nemen (heb voor Japans gekozen). Het verschilt ook vaak qua lesstof bij Inholland of bijv. de HES (niet zeker of ze IBL bij HES aanbieden).

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 09:57

Zie bovenstaand bericht, HRO dus HES :)
Bij de HRO kun je inderdaad een aantal talen ook via keuzevakken volgen, zo heeft dat oud-klasgenootje van mij iets van Chinees erbij gekozen meen ik.. Ik volg nu zelf ook via keuzevakken Spaans :P

TS: zie trouwens nu ook dat je je afvraagt wat je er mee kan.. Dat heb ik toentertijd ook gevraagd op de voorlichting, maar niemand daar kon me dat eigenlijk vertellen :P Ik weet ook niet wat dat oud-klasgenootje van mij precies doet..

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 16:20

NaNi schreef:
Zie bovenstaand bericht, HRO dus HES :)
Bij de HRO kun je inderdaad een aantal talen ook via keuzevakken volgen, zo heeft dat oud-klasgenootje van mij iets van Chinees erbij gekozen meen ik.. Ik volg nu zelf ook via keuzevakken Spaans :P

TS: zie trouwens nu ook dat je je afvraagt wat je er mee kan.. Dat heb ik toentertijd ook gevraagd op de voorlichting, maar niemand daar kon me dat eigenlijk vertellen :P Ik weet ook niet wat dat oud-klasgenootje van mij precies doet..

oh spaans zou ik wel willen leren, en idd ik heb het aan verschillende mensen gevraagd, maar niemand die weet wat je er uit eindelijk mee kan :P

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:57

Haha maar dat is met de meeste HBO studies toch ;)
Daarom is het ook zo lastig te kiezen..

Ik studeer zelf CMD (Communicatie & Multimedia Design) aan de HRO.. Leuke van keuzevakken is dat ik dus ook Spaans aan het leren ben, terwijl mijn opleiding nou niet bepaald over taal gaat ;)

Heb je zelf al een idee van wat je later zou willen doen (al was het maar een vage omschrijving)? Dat is eigenlijk makkelijker, want dan kun je dáár een passende HBO bij zoeken...

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 00:23

Als je graag in het buitenland wil werken is het vaak een must om de taal dan te spreken ;). Kijk naar maar vacatures van Franse of Italiaanse bedrijven, vaak staat er bij vermeld dat je dan Frans of Italiaans moet kunnen spreken.