brandgat in autobekleding en W.A verzekering vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waventy

brandgat in autobekleding en W.A verzekering vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 22:46

Hallo allemaal,

Met het gezellige carnavalsfeest ben ik de BOB geweest van talloze dronke vrienden ;). Nu zag ik dat er een flink brandgat in de bekleding van mijn auto zit en de dader is natuurlijk niet meer te achter halen.
Ik vroeg me af waar ik dat op zou kunnen geven. Aangezien mijn eigenverzkering dit niet uitkeerd omdat ik een eigenrisico van 125 euro heb.

Weet wel dat ik 2 jaar geleden een jas aan (dacht ik) W.A verzekering van mijn vader heb opgeven toen er op mijn stage een flink brandgat in is gekomen door onduidelijke reden. Nu vroeg ik me af, of ik dit dan ook aan mijn eigen verzekering kan opgeven en of brandschade standaart is meeverzekerd in een WA verzekering.

Daarbij zou ik graag willen weten wat het ongeveer gaat kosten om z'n brandgat in je autobekleding te laten maken, als mensen hier ervaring mee hebben?

Groetjes Lara

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:55

Ik neem aan dat je met WA je autoverzekering bedoeld? Anders zou t om je AVP (aansprakelijkheidsverzekering particulieren) moeten gaan, maar die betalen in principe alleen als jij een ander schade toebrengt.. zou t dus moeten worden gemeld op de AVP van de veroorzaker...

Wat betreft 'auto-WA'.
Brandschade is niet standaard meeverzekerd. WA verzekering dekt de door jouw veroorzaakte schade aan eigendommen van een ander (voertuig, pand, etc) uitzonderingsgevalletje is dat als jij bijvoorbeeld een ongeluk ziet gebeuren, en iemand in je auto naar het ziekenhuis brengt, en je auto daarna smerig is van het bloed, je dat wél op je WA dekking terugkrijgt.

Verder moet je voor dit soort dingen gewoon een casco dekking hebben (allrisk), of een extra 'brand-diefstal' optie. Als je dat niet hebt valt er bij je verzekering niets te halen. (ik ben zelf schadebehandelaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:57

Lijkt me stug dat je dit op je eigen WA zou kunnen verhalen, dan heb ik nog heel wat schades in te dienen (Kostbare vazen laten vallen op mn plavuizen, blus van mn plavuis, krassen in mn grenen meubels, een brandplek op mn tapijt) Nee dat zou je toch echt bij de vrienden moeten verhalen, je was dr zelf bij neem ik aan?

Wbt het laten repareren, ligt eraan waar het zit, wat voor bekleding je heb (Leer, stof) en he oud die auto is. (BEdoel of het nog rendabel is)

Succes met het zoeken naar je dader. Aan de andere kant vraag ik me af, jij was dus de BOB? Was erbij dat het gebeirde? Waarom heb je ze laten roken in je auto? (Of mis ik nu een stuk :D )

Vjestagirl

Re: brandgat in autobekleding en W.A verzekering vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:00

Als er altijd in die auto gerookt wordt, lijkt het me dat het toen ook geen probleem was :D

Maare, ik zou toch opzoek gaan naar de dader...

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 00:11

Ik neem aan dat je weet welke vrienden er allemaal roken. Als niemand eerlijk wil zijn, dan moeten ze allemaal maar betalen.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 12:39

Die schatjes ;) zeggen dat bij niemand dat gebeurd is. Niet erg eerlijk maar goed.
Wat ik bedoelde met de WA, niet de WA van de auto maar mijn eigen WA verzekering of aansprakelijkheidsverzekering. Daar heb ik toen ook een jas gedeclareerd. Was wel de WA van mijn vader woonde toen nog bij mijn ouders.
Weet dus niet of dat van de brandverzekering is afgegaan of dat brandschade standaart in een WA verzekering voor mensen dus niet voor auto's zit. Mijn auto is WA + verzekerd, dus krijg hier niets van vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 13:58

Je zou eens moeten vragen of dit onder je inboedel verzekering kan vallen. Het ligt wat ingewikkeld, maar soms kan het wel. Net als de voorbeelden die chiqa geeft, die vallen onder inboedel en niet onder AVP. AVP gaat meestal over schade die je toebrengt aan eigendommen van anderen en anderen aan jouw eigendommen, in het laatste geval zou je het moeten indienen op de AVP van de dader.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:12

Waventy schreef:
niet de WA van de auto maar mijn eigen WA verzekering of aansprakelijkheidsverzekering.

Ja daar ging ik ook eigenlijk van uit dat je dat bedoelde ;)

Lovely schreef:
AVP gaat meestal over schade die je toebrengt aan eigendommen van anderen en anderen aan jouw eigendommen, in het laatste geval zou je het moeten indienen op de AVP van de dader.
.

Presies, nogmaals anders heb ik heel wat schades in te dienen :D
Maar je weet toch wel wie dr wel en niet gerookt hebben in de auto?