Heeft iemand ervaring met een medium?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

_Lola_

Heeft iemand ervaring met een medium?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-09 14:46

Zoals de titel al vraagt..

Wie heeft er ervaring mee en zo ja hoe hebt jij dat ervaren?

Ik zit er over te denken om een keer langs een Medium te gaan vanwege het overlijden van mijn vader 5 jaar terug..

Groetjes!

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:54

Ik ga nooit meer naar een medium. Om de een of andere reden komt er niet uit wat voorspelt wordt.

Ik heb geleerd dat wanneer je iemand mist, je er toch doorheen moet. Daarnaast kan niemand anders dan jij zelf het beste contact leggen met degene die je mist. Jullie hebben die band...
Ook al zie je degene niet, hij of zij kan er wel zijn.

siskeh

Re: Heeft iemand ervaring met een medium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:56

ik heb geen ervaring met een medium, maar meer met dierentolken(ben zelf eentje in opleiding)
ik denk zeker dat het je heel erg mooie dingen op kan leveren, en dat je er veel aan kan hebben als afsluiting van bepaalde zaken.

maar aan de andere kant ben ik het ook wel eens met Less, als je iemand mist moet je er echt zelf mee aan de slag, met of zonder hulp...

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:02

Ik geloof er niet zo in...een vriendin van mij was naar een medium gegaan. Die had gezegd dat zij en haar vriend samen oud zouden worden, maar geen kinderen zouden krijgen.
En wat gebeurt er; zij krijgt wel een kind met hem en (terwijl ze in verwachting was) heeft ze een heel ellendige scheiding gehad.
Kostte nog een hele hoop geld ook (dat medium).

De enige waar ik wel in geloof (gedeeltelijk) is Derek Ogilvie. Maar ja, niet alles van de tv is waar natuurlijk :D

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:07

een medium is nogal wat anders dan iemand die de toekomst 'voorspelt'. Naar een medium ga je meestal omdat je contact wil met een overledene.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:13

Ze voorspellen toch ook de toekomst? :? Staat altijd in de krant; laat medium huppeldepup je toekomst voorspellen, je liefdesleven, etc.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:18

een medium is niks meer dan een 'brug' tussen verschillende dimensies.

Heeft idd verder niks te maken met toekomstvoorspellerij en zulk soort ongein.

Als je denkt dat zo iemand je kan helpen bij het verwerken van het overlijden van je vader moet je dat vooral doen :)

[o]

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:18

Mijn moeder is een paar keer geweest, bij een wat oudere vrouw en heeft erg goede ervaringen. Mijn moeder nam wat foto's mee oa van mij en ze wist meteen eea te vertellen. Ze hoefde voor haar readings alleen een pakje koffie te hebben of wat geld dat je kon missen.

Je moet wel heel voorzichtig zijn met wie je uitkiest als medium, want er zijn ontzettend veel bedriegers aan het werk... dat zijn ook vaak degenen die zoveel geld vragen.

Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster.
        For when you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you

- F. Nietzsche

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:20

@mas:

je moet idd erg voorzichtig wezen!
kijk gewoon op internet naar info, dan ben je al een heel eind op weg.
ook moet je natuurlijk je gevoel achterna gaan, dat werkt bij mij eigenlijk altijd wel...(in combinatie met gezond verstand) maar het is natuurlijk niet zo dat dat bij iedereen een betrouwbare methode is

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:21

Ik wil zelf ook graag eens naar een medium maar ik twijfel eigenlijk heel erg of ik dat wel moet doen. Ik heb namelijk eens gelezen dat het soms heel erg slecht is om iemand 'op te roepen'. Dat de overledene al rust heeft gevonden en dat je dat enorm kan verstoren.

Maar toch als je een goeie hebt gevonden, zou je misschien dat willen doorpben..?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:22

Ik weet alleen over de proeven van mijn psychologie opleiding in verband met parapsychologie.
Waar testen werden gedaan met een vooropgesteld protocol en dan aan proefpersonen voorgelezen. En iedereen was zo verbaast dat de pseudo zoveel wist over hem en zo zijn er veel proeven.

Ik heb bij andere mensen wel leuke ervaringen gezien, bovenstaande hadden het ook. Dus opzich niet mis gewoon proberen als het jou aantrekt
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-02-09 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

whatever you wear, always dress to kill..
*dyslexie*

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:24

@katiavl: uhh ik snap je post niet helemaal...
zou je het verder uit kunnen leggen?

@moonClou: ik denk dat dat er ook vanafhangt hoe je hem 'oproep' en je moet wel een goed iemand hebben...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:24

In opleiding?
Hmm helderziendheid is IMO iets wat aangeboren is, en zich op een bepaalde leeftijd openbaard, een opleiding hiervoor zou niet nodig moeten zijn. Maar goed dat is mijn mening.

Ik kan je zeker aanraden om eens bij een goed medium langs te gaan. Het kan veel vragen beantwoorden en ervoor zorgen dat dingen een plekje gaan krijgen.

Kijk niet in de krant of telefoonboek naar een medium, maar juist degenen die niet adverteren zijn vaak goed, want een goed medium hoeft niet te adverteren, die komt via mond op mond reclame genoeg aan zijn of haar klanten.

En de prijs hoeft zeker ook niet hoger te zijn dan 25 euro voor een uitgebreide reading, duurder is wat mij betrefd oplichterij ;)

En ja ik zit in dat wereldje, en er zijn bijvoorbeeld Reiki-behandelaars die 50 euro per behandeling vragen ...
Er zijn ook behandelaars die het voor 10 of 15 euro doen... en het is precies dezelfde Reiki-energie hoor ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:30

@crossmonster: ik bedoel met in opleiding, dat ik het al heb vanaf mijn geboorte, maar dat ik het nog niet ver genoeg heb ontwikkeld... ik ben wel in "opleiding" maar dat is meer begeleiding.... dus hoe ga je met bepaalde zaken om, hoe leg je dingen goed uit. hoe zorg je ervoor dat je niet al teveel in de problemen komt door verschillende energieen....
snappie :o
persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat iedereen het kan, maar de een ontwikkeld zich er verder in en de ander niet(of heeft gewoon niet de behoefte)

p.s. sorry voor het oftopic verhaaltje :Y)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:51

ik ben een keertje met een vriendin naar een medium geweest, die man van haar was gegaan met haar beste vriendin.
ik was wel nieuwsgierug.
ik woonde toen met m'n 1e man in een rijtjeshuis midden in het dorp.
hij was het een en ander aan het vertellen aan me vriendin.
zegt die opeens: wat heb jij met paarden?
zegt me vriendin: niks.
en jij zegt die tegen mij, ik zei ja ik rij paard op een manege.
nee zegt die: ik zie jou staan met een paar paarden, bij je thuis.
ik zei: dat kan niet want ik woon in een rijtjeshuis :D
nee zegt die, met een andere man, en dat gebeurt tussen nu en 10 jaar.
wij liepen naar buiten en het enigste wat ik zei was: zo ik leef zeker nog 10 jaar :o

1 jaar later ging me man er vandoor met een meisje van 20 via internet leren kennen.
en wat denk je:
ik ontmoet een man met een boerderij.
hij had nog helemaal geen dieren, maar een loodgietersbedrijf erin zitten, maar wel een hoop weiland.
nu heb ik zelf 2 paarden, en een paar keer per jaar zet iemand hier veulens neer die afgespeend moeten worden en die ik dan vanalles mee doe, mee leren lopen, voetje geven enz.

zo zie je maar weer :P

Trots op mijn paardjes: Orange, Leo, Azalea en Amber.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:05

Okey Siske, dankje voor de uitleg, nu geef ik je idd gelijk. Maar anders denken mensen dalijk dat ze het kunnen leren middels een cursus, en dat is helaas niet zo :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:12

Ik heb er wel ervaring mee, maar vind toekomst voorspellen nou niet echt de bedoeling van een bezoek aan een medium. Ik moest een foto/voorwerp meenemen, waren daar met een groep. Ze wist niet welk voorwerp bij wie hoorde maar wist toch alles te koppelen. Ook wist ze heel veel over mij te vertellen en hele goede raad te geven. Voor mij alleen maar positieve ervaringen dus.

It matters not what someone is born, but what they grow to be.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:15

@crossmonster: naja je kunt het "leren" met een cursus:
maar je moet het niet als leren omschrijven, maar opnieuw jezelf ervoor openstellen..en er mee om te gaan!
maar het is idd absoluut niet zo dat je na een cursusje zomaar goede readingen kan geven!

overigens vind ik dingen als toekomst voorspellen iets heel anders... je toekomst hangt meestal toch echt af van je eigen keuzes, en die moet je echt zelf maken...en ik vind het ook niet "gezond" om je toekomst te laten voorspellen!

maar nog even over dat praten met overledenen, ik heb met readen eigenlijk niet het idee dat er grote verschillen tussen zitten.
het is voor mij dan vooral met dieren(misschien dat daar minder kwade geesten tussen zitten, maarja ik geloof niet zo in kwade geesten)
je krijgt ietsie andere dingen door, maar verder is het niet "gevaarlijker" dan met levende dieren/mensen
als je je daar niet goed afsluit kan dat dier ook bij je blijven, of zijn problemen aan jou geven( denk aan lichamelijke pijn, en wegslurpen van energie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:19

Ik ben weleens bij een medium geweest, hij vertelde mijn verleden, heden en toekomst en alles wat die man zei klopte en is gebeurt...hij vroeg ook of ik contact wilde met de doden maar dat wilde ik niet. Ik heb 15 euro betaald voor een half uur maar ik ben er 4 uur geweest en de prijs is niet omhoog gegaan

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 18:27

breezy302 schreef:
Ik ben weleens bij een medium geweest, hij vertelde mijn verleden, heden en toekomst en alles wat die man zei klopte en is gebeurt...hij vroeg ook of ik contact wilde met de doden maar dat wilde ik niet. Ik heb 15 euro betaald voor een half uur maar ik ben er 4 uur geweest en de prijs is niet omhoog gegaan

Waar was dit??

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-09 19:44

Sorry voor de late reactie!

Mijn insteek is inderdaad NIET om de toekomst te voorspellen! Ben ik niet in geinteresseerd het leven komt zoals het komt!

Ik wil echter wel graag in contact komen met mijn vader.. Ik heb nl wel vaak het gevoel dat hij aanwezig is maar ja ik kan niet met hem "communiceren"..

Helaas had ik ruzie met mijn vader toen hij plotseling stierf.. Ik wil de laatste dingen nog uitgesproken hebben en ook weten of hij boos is/was of dat hij er zelf vrede mee heeft enz..

Verder vind ik het moeilijk om op internet te zoeken want daar zijn ook erg veel oplichters tussen, vandaar dat ik om persoonlijke ervaringen vraag zodat ik ook zeker weet dat ik niet met een oplichter te maken heb!!

Ik heb zelf niet echt het idee dat het iets gevaarlijks zou kunnen opleveren.. Er gebeuren in mijn huis gewoon veel onverklaar bare dingen en ik ben gewoon erg benieuwd of dat inderdaad vanuitmijn vader komt oid....

Ik zou de reading dan ook graag bij mij thuis hebben...

Zal even een voorbeeld opnoemen.. Ik heb in mijn kast 2 kaartjes staan die mijn zus mij heeft geschreven nav het overlijden van papa.. Die kaartjes staan daar al 1.5 jaar en zijn nooit verplaats.. Op de dag voor mijn verjaardag had ik het best moeilijk ermee en was ik echt verdrietig...

Snachts werd ik wakker van een soort tik tik.. En sochtends kom ik de kamer binnen ern liggen die 2 kaartjes midden in de woonkamer.. Geen ramen open geen toch helemaal niets...
Gaf me geen eng gevoel.. Meer een vertouwd gevoel..

Wat denken jullie?

I once just was 1, and then i found you.. Then i became we, and we became 2...Nine months of waiting and we became 3... Such a great family where you, him and me... Now he is getting taller and we are getting one more, so our 3 will soon become 4...

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:05

Ik ben vlak na het overlijden van me vader naar een medium gegaan, ook omdat ik geen afscheid had kunnen nemen.
Ik heb er hele goede evaringen mee en ze zei echt raake dingen, ook dingen die alleen me vader kan weten.

Als ik jou was zou ik een goede medium zoeken want het kan echt rust brengen, ik ben nu ook een paar keer heen geweest en dan voel ik me daarna echt weer veel beter.

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-09 20:06

Maar kan je mij dan ook vertellen wie wat en waar? Want daar ben ik ook vooral in geinteresseerd... Thnx :)

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:37

Ik wou je het adres pm-en maar ik zag dat je wel erg ver woont, dus dat zal wel erg ver rijden zijn voor je..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 22:38

Suzanne F. schreef:
breezy302 schreef:

Waar was dit??

op een beurs in den haag pale lumpoer of zoiets