Muren scheuren na werkzaamheden gemeente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Muren scheuren na werkzaamheden gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 14:45

Hallo,

Wie van ons bokkers heeft dit ook wel eens aan de hand gehad:

In ons straatje is de gemeente nieuwe rioolen aan het leggen. Door alle kranen, vrachtwagens, het graven en boren zijn er nu scheuren in mijn voorgevel gekomen. Voordat ze begonnen aan de werkzaamheden hebben ze zogenaamde peil-loodjes in mn gevel geslagen en foto's gemaakt. Vanmorgen wees mijn buurman me op een aardige scheur die in de voorgevel gekomen was. Deze zat er daarvoor nog niet, het komt dus door alle heisa rondom het riool.

Wie weet welke stappen ik nu moet ondernemen. Er werd me hier op het werk iets verteld over de gemeente aansprakelijk stellen, maar wat kan ik verwachten?? Een excuusbriefje, reparatie, schadevergoeding?? Neem aan dat de scheuren in mn voorgevel nu de waarde van mijn woning niet echt ten goede doen, mocht ik het willen verkopen. Dat is niet aan de orde, maar toch...

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:56

Als de bliksem zelf foto's nemen van de scheur en contact opnemen met de gemeente.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 14:58

Ik zou in ieder geval foto's nemen van de scheuren. *-:) Verder moet je kunnen aantonen dat het door die werkzaamheden komt, anders doet de gemeente niets. En alles schriftelijk doen. :list:
Een nette brief schrijven, dat door die werkzaamheden er nu scheuren in je voorgevel zitten en kopiën van de foto's erbij doen.

Ben alleen bang dat als de gemeente al besluit je te helpen, ze alleen een voeger sturen die de scheuren voegt, zodat het dichtzit. Ze zullen denk ik niet je hele voorgevel vervangen.

Britty

Re: Muren scheuren na werkzaamheden gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 15:03

Foto's maken heeft de gemeente zelf al gedaan (of de aannemer) en die liggen bij de notaris. Ik heb zelf nog voor ze begonnen foto's gemaakt, maar ik hoorde dat die foto's geen enkele waarde hebben...

Ik snap wel dat ze niet de hele gevel gaan vervangen, maar ik vraag me wel af wat dit doet met de waarde van mn woning en wat de verdere gevolgen zijn. Ze kunnen het wel netjes dicht voegen, maar kan dat later niet altijd nog verder scheuren...zucht...ik heb gelukkig wel een rechtsbijstandsverzekering. Ik zit nog op mn werk, maar ik ga toch maar eens een belletje doen denk ik...

Yessy

Re: Muren scheuren na werkzaamheden gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:00

De gemeente is hier gewoon voor verzekerd als het goed is. Dat is iig wat ons is verteld toen ze rondom om (nieuwbouw) huis gingen heien. Of ze een schadevergoeding uitkeren of dat ze er daadwerkelijk zelf iets aan doen weet ik eerlijk gezegd niet.