Rabomobiel, hoe zit dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Rabomobiel, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 11:00

Hallo!

Ik roep al een poosje dat ik een abbonement wil. En toevallig wees m'n moeder me op Rabo mobiel.
Klinkt erg goed allemaal, weinig kosten. En past precies bij me.
Mijn oog is gevallen op de Nokia 7610 met een bundel van 15 euro (eerste twaalf maanden betaal ik slechts 10 euro).
Nu vraag ik me alleen wat er gebeurd bij Rabo Mobiel als je telefoon kwijt raakt. Zit je er dan ook twee jaar aan vast, of krijg je een nieuwe toegestuurd?
Overige informatie is ook welkom!

Alvast bedankt!

kathris

Re: Rabomobiel, hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:21

het is altijd zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor je telefoon.. als je hem kwijtraakt zal geen enkele provider je zo ff een nieuwe opsturen.
wel kan je kijken naar de mogelijkheid van telefoonverzekering, dan kan je in bepaalde gevallen van schade en bij diefstal na aangifte, via de verzekeraar aan een nieuw toestel komen.

voor de rest zit je vast aan je abonnement voor de looptijd, dus 1 of 2 jaar en indien je niet op tijd opzegt automatisch voor weer 1 jaar (daarbij komt nog wel dat je bij verlenging wel een nieuw toestel kunt uitzoeken)
indien je van je abonnement af wilt voordat de looptijd is verstreken zul je deze moeten afkopen - wat inhoudt dat je het resterende abonnementsgeld (het bedrag van in jou geval 15 euro, maal het aantal resterende maanden van de looptijd)

succes met een bij jou passend abonnement afsluiten! :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 15:57

Heel erg bedankt voor je reactie! Een stuk duidelijker dan al die voorwaarden die geschreven staan.
Ik ben aan het uitzoeken of mijn ouders toevallig verzekerd zijn voor dat soort dingen, want mijn laptop neem ik ook vaak mee naar school etc.
En dan ga ik bestellen, want ik ben nu al gek op die telefoon! :)

Super bedankt!
Ik hoop dat er ook nog mensen zijn die ervaringen hebben met Rabo Mobiel?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:01

Ik heb ook rabomobiel maar dan prepaid.. ;)
En dus alleen een simkaart..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 16:02

En bevalt het?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:06

Jah tot nu toe wel! :)
smsje kost 5 cent en bellen doe ik toch haast niet!

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:25

hey, ik heb nog even op de site van de Rabobank gekeken, ze werken met het netwerk van KPN, daarvan durf ik wel te zeggen dat je bijna overal goed en consequent bereik hebt.. (gezien zowel mijn ouders, mijn broertje en ik allemaal over het KPN-netwerk gaan ;))

ik weet niet hoeveel je je telefoon verwacht te gebruiken, het abonnement wat je kiest heeft niet erg veel belminuten en wat ik vermoed is dat smsjes apart betaald moeten worden, maar dat kan ik niet geheel duidelijk vinden, ik denk dit omdat je specifiek een smsbundel erbij kan nemen..

als je het echt zeker wilt weten kan je misschien even een Rabobank filiaal in wandelen om daar je vragen te stellen, denk dat ze daar wel op de hoogte zijn van de voorwaarden en jou het goed uit kunnen leggen..

je kan eventueel ook nog even op sites van bijvoorbeeld the phone house of op sites van andere providers kijken wat voor aanbod zij hebben met dezelfde telefoon. ik weet niet of je studeert, maar bij Hi bijvoorbeeld hebben ze heel vaak speciale studentenkortingen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 16:32

Jaa, dat dacht ik eerst dus ook.
Maar volgens mij is het niet zo. Ik keek nog even weer bij de veelgestelde vragen, en daar staat het volgende:

- Hoeveel kost sms`en met een Rabo Mobiel abonnement?
Als u een bundelVrij abonnement heeft dan betaalt u binnen Nederland € 0,10 per bericht. Klanten met een belbundel betalen € 0,15 per bericht. Met een SMS Voordeel bundel sms't u voordeliger.

Klik hier om de tarieven te bekijken.

Lijkt mij dat dan de smsen bij de bundel in zitten.
75 minuten zijn voor mij wel erg veel := Ik bel eigenlijk heel weinig. Maar omdat ik in de zomer naar het buitenland ga, wil ik niet met een prepaidtelefoon zitten ;)

Ik zit nu bij Hi, wat ook via KPN gaat, ben ik 100% tevreden over :)

Edit: Erg leuk dat je nog even voor me hebt gekeken trouwens! :)

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:43

Janine1990 schreef:
Jaa, dat dacht ik eerst dus ook.
- Hoeveel kost sms`en met een Rabo Mobiel abonnement?
Als u een bundelVrij abonnement heeft dan betaalt u binnen Nederland € 0,10 per bericht. Klanten met een belbundel betalen € 0,15 per bericht. Met een SMS Voordeel bundel sms't u voordeliger.

als ik dat zo lees, staat er dan je met de 75 minuten daadwerkelijk kunt bellen. en dat de kosten van smsjes ofwel apart erbovenop worden gerekend a 15 cent per smsje, of dat je een smsbundel erbij moet kopen vanaf €xx,xx waardoor je smsjes omgerekend 10 cent per smsje kosten.

misschien in dat oogpunt verstandig te kijken wat Hi je kan bieden, omdat zij het systeem hanteren van 75 belminuten/150smsjes; wat inhoudt dat je of 75 minuten belt of 150 smsjes stuurt.. of 25 minuten belt en 100 smsjes stuurt (naja, you get my point om binnen de bundel te blijven)

enne geen dank :) zit me hier toch lichtelijk te vervelen op stage ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 16:48

Nog maar even zien dus of er nog mensen met een abbo hier op bokt zitten :=
Want zoals jij het bekijkt is het eigenlijk een stuk logischer :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 16:53

Diezelfde telefoon is er ook bundelvrij. Dan betaal je dus eerst 7,75 en dan elke maand minimaal 10 euro.
Dat is dan een stuk verstandiger. Bellen en smsen van 10 cent per minuut.

Ook nog een optie dus...

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 16:58

teveel opties bijna :P
ff goed op een rijtje zetten wat je wilt - ook hoeveel belminuten/smsjes je nodig denkt te hebben.. op internet rondkijken wat er nog meer mogelijk is voor weinig geld met leuke telefoon en als je tijd hebt ff een telefoonzaak in wandelen, advies vragen kost nog altijd niks.. en dan besluiten..
zo'n abonnement is makkelijker afgesloten als afgelopen, dus je moet er wel echt wat aan hebben en niet achteraf alsnog heel duur uit zijn, dat is zonde

nogmaals succes, ik ga zo richting huis: weekend! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 17:02

Wat telefoon betreft heb ik het al wel gevonden. Wilde graag een Nokia, en dit is een leuk exemplaar :)
Een oud-collega had ook Rabo Mobiel, was allemaal heel erg handig, dus daarom lijkt het me zeker wat. En ik heb een Rabobank hier in het dorp, ook erg handig.
Aangezien ik altijd te lui ben om beltegoed te halen := En het op de meest onmogelijk momenten op is _O-

Heel erg bedankt voor je adviezen! En een heel fijn weekend! Wel thuis! ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 14:33

Nog iemand?
Mijn beltegoed is bijna op, dus wil eigenlijk toch wel gaan bestellen... :=