Problemen op het werk..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

T3mptati0n

Problemen op het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 22:42

Zo, dit wordt een heel lang verhaal dus bereid je maar voor :P

Ik zit er gigantisch mee, ben nogal een pussy tegenover mijn werkgever, misschien ook wel mijn eigen schuld.

Ik werk vanaf 08-09-08 in een supermarkt, Plus Sandur, die dus in Parc Sandur zit. Hier hebben wij een enorm vriendelijke ( := ) bazin. Ik begon met een 24 uren contract, kon nooit wat verkeerd doen en heb 2 keer gehoord dat ik wat moest gaan zoeken om te doen, omdat ik anders alleen maar dom zat. Per 1 december heb ik een 32 uur contract gekregen, met de voorwaarde dat ik meer deed in de uren dat ik werkte. ( Naja, ik kon alleen alles doen wat dicht bij de kassa's in de buurt is, als dat klaar was had ik niks meer :roll: ) Prima, ik ging accoord en had een 32 uurs contract.

Direct begon het gezeur eigenlijk al, eerste week werd ik netjes 32 uur ingepland, daarna steeds 24, 26, 28, 30, 18, of noem het maar op, maar in ieder geval GEEN 32 uur. Hierdoor heb ik dus gigantisch veel ( geloof ik ) min-uren opgebouwd. Eind vorige maand heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet werd verlengd, omdat ze 'heel' ontevreden over mij was. Ik was niet klantvriendelijk ( terwijl ik hiervoor in een kledingwinkel heb gewerkt. . . . :roll: ) enz.

In totaal heb ik maar 3, misschien 4 weken echt 32 uur gewerkt. Nu is het bijna mijn laatste dag ( volgende week vrijdag ) en wordt ik ineens 38 uur (!!!!!!!) ingepland. Kwam ze er laatst ook doodleuk aanlopen met haar #%&)#@! hoofd: "Aan het eind van de rit worden je min-uren verrekend." Oftewel: Ik mag alles straks terug gaan betalen! Heb het al aan veel mensen gevraagd en die zeggen allemaal stuk voor stuk; Bestaat niet dat je dat terug moet betalen. En al helemaal niet omdat het niet mijn schuld is.

Zijn dus nu van plan mijn vakantiedagen op te nemen voor volgende week, heb er absoluut geen zin meer in zo. Kon niet eens vrij krijgen volgende week om 2 dagen mee te lopen op mijn nieuwe werk.

Wat vinden jullie hiervan? Verkeerd bezig of...?

Zit echt in een dipje.

Anoniem

Re: Problemen op het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:51

Wat staat er in jouw contract over evt. minuren opbouwen?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 23:01

Helemaal niks.... Als ik ze erover vraag willen ze me ook niks vertellen. Ze zeggen alleen dat ik veel min-uren heb, klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:06

Ik zou ze toch even vragen om even zwart op wit te laten zien waar staat dat jij uberhaupt minuren op kunt bouwen, en hoe e.e.a. verrekend dient te worden. En waar precies die handtekening staat die jij gezet zou hebben :D

Heb je wel netjes al je uren uitbetaald gekregen, en daar ook loonstroken over ontvangen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:17

Yup, dan moeten ze maar aanwijzen waar dat in je contract staat (en waar jij dan voor getekend zou hebben).

Heb je al die tijd wel 32 uur betaald gekregen dus?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:35

[LZP] > [STW]

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:41

heb ik jaaaaaaaaaaaren geleden ook gehad. er was niet genoeg werk dus werkte ik steeds onder mn uren. toen ik weg ging zijn die min uen verrekend met mn vakantie uren!!
heb ik dus vet veel terug kunnen betalen terwijl ik er niks aan kon doen....

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:44

Minuren?
Zou je contract maar goed doorspitten :)
Als er niets over vermeld staat en zij je minder dan 32 uur in plannen omdat er geen werk voor je is, moeten ze wel gewoon die 32 betalen :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 08:45

Ik heb dan ook een vraag die wel gerelateerd is aan het onderwerp;
Ik heb een 15-uren (per maand) contract op mijn werk, werk ik bijvoorbeeld april 13 uur en in mei 20, krijg ik in april 15 uur uitbetaald en in mei 18, dus een soort van compensatie. Valt dit ook onder minuren? Want dan ga ik mijn contract nog even doorspitten ;)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 12:24

Staat in mijn contract helemaal niks over min-uren, ookniet over terug betaling ofzo. Heb ook aan andere collega's gevraagd die er al een tijd werken die zeiden ook dat dat nooit klopte. Bestaat niet dat je je min-uren moet terug betalen.

Maar ik werk dus in een supermarkt bij een vakantiepark. Als het daar rustig is, is het in de winkel ook rustig. De laatste tijd was het er rustig, dus wordt ik minder ingepland, logisch dacht ik. Maar volgende week is het ook rustig, wordt ik 38 uur ingepland?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 12:25

Oja, ze hebben me wel iedere maand netjes die 32 uur uitbetaald. Maar als het zo rustig is, waarom geven ze me juist dán een 32 uurs contract??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 12:29

Als ik jou was dan zou ik m'n werkgever vragen om even een berekeningetje van die zogenaamde minuren op papier te zetten, zodat je die samen met je contract en loonstrookjes alvast even kunt kopiëren voor je rechtsbijstandsverzekering.

Ik denk dat het dan in 1x afgelopen is met het gesodemieter.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 13:04

Volgende week is mijn laatste week, heb vandaag gebeld en gezegd dat ik mijn vakantiedagen wil opnemen. Wordt later op de dag nog weer gebeld. Op cao.nl staat dat ze mijn vakantiedagen móeten uitbetalen of dat ik ze mag opnemen. Dat is aan mij de keus.

Sonja: Ik zou er om vragen. Alles om hun nu te pesten is goed :j, hebben mij ook genoeg gepest