wij willen graag kinderen maar....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shaviera

wij willen graag kinderen maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 15:50

lieve allemaal.
ik en mijn vriend zijn nu bijna 2 jaar samen.
waarvan we nu 2.2 jaar samen wonen.
we willen erg graag kinderen mijn vriend word deze zomer 30 en ik volgende maand 20.
alleen als we dan bij mijn ouders zijn roept mijn moeder altijd kind ik hoopt de komende 5 jaar nog geen oms te worden.
moet ik me dit aantrekken?
ik zit er wel erg mee dat ze dit steeds zegt.
want mijn schoon ouders zijn juist heel erg voor ons idee.
wat moet ik nou???

Veseosunce

Re: wij willen graag kinderen maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:52

Volg je hart. Je moeder hoeft toch niet voor jou te beslissen? Het is jouw eigen leven. :) Maar denk wel na, het is een hele verantwoordelijkheid, je bent nog wel jong.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:53

je woont al 2.2 jaar samen en hebt pas 2 jaar een vriend?:S dat klopt volgens mij niet helemaal.

Ik zou je niet al te veel van je ouders aantrekken. Misschien maken ze zich zorgen omdat ze het idee hebben dat jullie het nog niet aankunnen? Je zou eens kunnen vragen aan je ouders wat ze erop tegen hebben.
Het blijft natuurlijk jullie eigen keuze, misschien gaan je ouders het toch wel leuk vinden als het eenmaal zover is.

gamblerlover

Naar je eigen gevoel luisteren! Als jij en je vriend graag een kindje willen krijgen, en jullie hebben de middelen hiervoor... Doen! Jou ouders mogen hun wensen uitspreken maar zullen ook jou keuzes moeten respecteren. :)

Mavelle

Het is toch jouw leven?

Maar aan de andere kant.. kinderen krijgen kan je hele leven nog.. En zo lang zijn jullie ook nog weer niet bij elkaar..
Eigenlijk kunnen we dit niet echt voor jou beslissen he

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:54

denk dat je dat in principenooit door je ouders moet laten bepalen. Hoewel ik het standpunt van je moeder ook wel snap, misschien denkt ze gewoon dat je nog te jong bent of dat jullie nog niet lang genoeg bij elkaar zijn. Heb je het er echt met haar over gehad of heeft ze dat gewoon een keer gezegd??

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:55

Tsja..hebben je ouders of schoonouders iets mee te beslissen over kinderen die jullie misschien willen gaan krijgen (nu of over 5 jaar)?
Ik dacht het niet...
Je kunt beter je eigen gevoel volgen.

Overigens vind ik 20 nog wel erg jong om aan kinderen te beginnen, maar voor iedereen ligt die grens ergens anders en leeftijd is maar een getal.

Laat je iig niet ompraten door je (schoon) familie of vriend en besef eerst of je er echt wel aan toe bent voordat je eraan begint, want het is niet niks!

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:55

het is toch je eigen leven je bepaalt toch zelf wanneer je klaar bent voor kinderen ...:)

mits je er goed over na hebt gedacht en 100 % zeker bent van je zaak want aan kinderen beginnen is natuurlijk niet niks !

zolang je er zeker over bent kun je misschien met ze erover praten en uitleggen hoe je er zelf over denkt ...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:56

joh, ik ben bijna 30 en mijn moeder roept dat ook. niets van aantrekken en je hart volgen.

luxx

het enige wat je kunt doen is je hart volgen, verder heb je met niemand iets te maken, zelfs niet met je moeder!

sarona25

Als je alles in je leven hebt gezien en hebt gedaan waarom niet maar ben je klaar met school ??
Hebben jullie allebij vaste baan ???
Geen geldzorgen ??
ETc etc Ik bedoel wil je niet nog een paar jaartjes genieten van het samen zijn ????

EN JA JE BENT OOK NOG WEL JONG
Dadelijk heb je dan een kindje en die kan je niet weg stoppen die is er altijd

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 15:58

sorry het moet 3 jaar zijn;)
maar mijn vriend is bijna 30 ik snap wel dat hij zo iets heeft van johoe mijn klokje tikt.
we hebben nog nooit geen relatie problemen gehad alles gaat super en we zijn super gek met elkaar.
allebij een vaste baan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:02

allebei een vaste baan, ik weet niet wat?
Een huis, die goed voor elkaar zit.
Verder nog veel te besteden?

Ondanks je leeftijd zijn er best wel meer die tot dit besluit komen. En het hoeft niet verkeerd uit te pakken.

Volg je gevoel, en laat je gevoel je leiden als alle financiele zaken en andere belangrijke dingen 100% in orde zijn.
In dat geval, waarom niet.

In het negatiefste geval duurt het nog een flinke tijd eer je zwanger raakt.

Enne... je vriend zjin klokje tikt niet hoor, je moest eens weten hoeveel zaadjes die spermafabrieken van ons produceren.
Als maar door en door. En als hij geen vruchtbaarheidsproblemen heeft.... genoeg mannen die eind 30 vader worden. (meer standaard dan regel)
Terwijl de vrouw start met het aantal eitjes vanaf geboorte en er bij elke menstruatie vanaf gaat,

In dat geval heb je nog wel even.
Ik zou zeggen, geniet nog 4 a 5 jaar eer je tot proberen over gaat.
Lekker nog reizen saampjes, evt studeren etc.

Maar nogmaals, als alles goed zit en je kan een kind alles bieden en je wilt niks anders dan een kind... waarom dan niet.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 26-02-09 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:03

Gewoon doen wat JIJ wilt! Moeders, ouders hebben er gewoon moeite mee dat hun kinderen kinderen krijgen. Dan worden ze zich meer bewust van hun sterfelijkheid/ouder worden.
Maar ik kan me op zich de uitspraak van je moeder wel voorstellen, ik zou het zelf gezegd kunnen hebben. Je bent 20, normaal gesproken heb je nog tijd genoeg om moeder te worden. Lekker genieten van jong zijn en alles doen zonder rekening te houden met zo'n klein kaboutertje is ook wel erg fijn hoor!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:05

mannen hebben haast geen klokje moest wel lachen toen ik het las hahahhahahahha
Die van mij is 41 nou en die gaat nog als een rakket.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:07

mijn vriend is beveiliger in de gevangenis.
ik werk in een winkel.
we hebben dus een gezamelijk huis,
3 slaap kamers.
leuke omgeving (speeltuin ligt gelijk achter de tuin)
na onze vaste latsen sparen we nu 2 jaar tussen de 200 en 400 euro per maand.
het zal hoogst waarschijnlijk zijndat ik moeilijk vruchtbaar ben.
daar mijn 2 oudere zussen en moeder daar ook last van hebben,
mijn zus de oudste is ruim 4 jaar bezig geweest en me andere zus een jaar.
me moeder 3 jaar.
en mijn vriend wil liever niet pas half/ eind de 30 vader worden ten zij lichamelijk niet mogenlijk.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:09

dan zou ik zeggen go for it girl gaan met die banaan hahahahahhahah oefening baart kunst

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:09

Inderdaad, mannen kunnen in principe altijd papa worden. Misschien wil hij geen 'oude' vader worden? Mijn man is papa geworden toen hij 34 was, kan nog prima hoor!

Maar je moet niets iets doen waar je niet 100% achterstaat. Als jij nu niet wilt, heeft je vriend pech. Zo simpel is het. Wat betreft kinderen kun je geen compromis sluiten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:10

Waarom laat je het in dat geval niet testen hoe het ermee staat?
Volgensmij, krijg ik het vermoeden van je laatste bericht, dringt dat je drang tot kinderen op.

Sarona25
_O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:11

Het klinkt alsof jullie praktisch alles goed voor elkaar hebben en als het goed voelt allemaal zie ik geen reden waarom je er niet aan zou beginnen als je het gevoel hebt eraan toe te zijn. Je moeder kan wel roepen, maar het is uiteindelijk jouw leven en jouw keuze.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:12

Thanks hannanas

Als jeecht graag wil even laten testen en dan weekje lekker samen in bed blijven. En de rest weet je hoop ik

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:14

Gaat heen en vermenigvuldig u!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:15

ja ook zoiets
Ik oefen me ook suf ahhahahahhaha maar ik moet er nog niet aan denken heb er twee gratis gekregen en voorlopig hou ik het daar bij

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:17

Als jullie al 2 jaar samen wonen zijn jullie al verder dan de gemiddelde 25-er. Je bent er gewoon vroeg bij, en hebt alles lekker op de rit. Ik snap wel dat je het nu al wilt, aan je familie en je vruchtbaarheid te zien. Mocht je 4 jaar wachten, dan heb je nog een mooie leeftijd.

Als jullie het allebei graag willen, dan moet je er voor gaan. En voor veel mensen gaat het om je leeftijd en vinden ze je nog te jong. Maar genieten kun je ook met kinderen! Nog wel meer.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:31

Als jullie alles op de rit hebben, vaste baan, eigen woning etc. waarom dan wachten. Wellicht duurt het nog een jaar of langer voordat je uberhaupt zwanger raakt..
En je ouders/schoonouders; heb je al gevraagd over de mogelijkheden van bv 1x p/w oppassen als je wilt blijven werken. Dat zijn natuurlijk dingen die je wel vooraf moet weten. Straks zit je met een kindje, maar heb je niemand waarop je terug wilt vallen en dan is het wel fijn dat je ook je eigen ouders achter je hebt staan.

Ikzelf was 20 en mijn vriend 28 toen we gingen samenwonen en ik ben op mijn 23e bevallen van de eerste en op mijn 26e van de 2e. Uiteraard beiden gepland en heel erg welkom. We hadden alle middelen en hadden geen behoefte om nog 5 jaar samen te reizen etc., dus we zijn er gewoon voor gegaan. Tuurlijk heeft het ook meegespeeld dat manlief 8 jaar ouder is, maar we zagen enkel de voordelen van een gezin en dan hadden we wel kunnen wachten tot ik ouder was, maar je hoort zoveel verhalen over mensen die moeilijk zwanger raken dat we maar gelijk zijn begonnen. In ons geval was ik in de 2e en 3e maand zwanger en toen schrokken we wel een beetje :D

Succes!