morgen huidtest laten doen........

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13137
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:08

ik weet ook niet wat ik moet zeggen... heeel veel sterkte Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:40

ja idd. de kans is groot dat het zich niet verder heeft uitgebreid en dat het met wegsnijden voldoende is. maar het enige nadeel wat de huisarts zei is dat het in mijn gezicht zit en dat het er niet mooier op zal worden. maar dat vind ik niet eens zo erg. liever een littekentje dan dat het zich uitbreid.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:14

Vonneke,
Mijn plekjes zijn weggesneden door een plastisch chirurg. Ze halen het plekje ruim weg in een soort elipsje. Er zijn meestal twee opties. Of ze zetten er netjes een stukje huid tussen of ze naaien het aan elkaar. Op het breedste deel trekt het dan erg in het begin (dat doet zeer). Maar als je niet al te dik bent heeft je huid elasticiteit genoeg om dat op te vangen op den duur. Bij mij zijn de littekens nauwelijks te zien. Let er wel op dat je het idd door een plastisch chirurg laat doen, i.p.v. een gewone chirurch. Daar kan je om vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:49

vonneke schreef:
ja idd. de kans is groot dat het zich niet verder heeft uitgebreid en dat het met wegsnijden voldoende is. maar het enige nadeel wat de huisarts zei is dat het in mijn gezicht zit en dat het er niet mooier op zal worden. maar dat vind ik niet eens zo erg. liever een littekentje dan dat het zich uitbreid.


Bij mij is in mijn gezicht ok een plekje weggehaald, alleen dan uit voorzorg. Het is gedaan door de plastisch chirurg en het is heel mooi gedaan. Je ziet het amper. Echt vragen om een plastische chirurg hoor, die weten er goed raad mee. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:55

ja inderdaad in principe zijn die heel goed. heb 2 jaar geleden mijn ogen laten liften (om medische redenen) en na 2 weken goed blauw te zijn geweest is het nu weer hardstikke mooi. ik ben er in principe ook niet zo heel bang voor want het is net onder mijn wang op me kaak zeg maar en dat is nogal rekbaar

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 14:57

vonneke schreef:
ja inderdaad in principe zijn die heel goed. heb 2 jaar geleden mijn ogen laten liften (om medische redenen) en na 2 weken goed blauw te zijn geweest is het nu weer hardstikke mooi. ik ben er in principe ook niet zo heel bang voor want het is net onder mijn wang op me kaak zeg maar en dat is nogal rekbaar


Op dat plekje heb ik ook een moedervlek weg laten halen, bij mij is het door een plastisch chirurg gedaan alleen is het litteken nog groter als het plekje Boos!
Niet om de moed uit je schoenen te praten hoor.
Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:42

dan ga ik hem aanklagen. haha nee grapje och ik zie wel hoe het eruit gaat zien. ben echt benieuwd. en als het wel een litteken word zal het wel zo moeten zijn.

sjimmy hoe zit het met verdoven op die plek? er pijnlijk?

x yvon

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:54

Gatverderrie zeg dat is even schrikken!

Een paar maand terug kreeg ik na een val van het paard een knobbeltje in mijn hand.
Niets bijzonders werd gedacht...
Alleen kreeg ik veel pijn enz, en hebben ze het knobbeltje verwijderd.
Dit knobbeltje bleek dus een goedaardige tumor te zijn, maar neigde naar kwaadaardig.

Nu 3 maand na die operatie heb ik weer een knobbeltje op precies dezelfde plek.
En 26 maart moet ik opnieuw naar de chirurg...

Ilk leef met je mee,
Sterkte

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:44

Oeh dat is minder Yvon!!
Mijn vader heeft ook in zijn gezicht zulke plekjes gehad, en weg laten snijden. Gelukkig is het bij hem goed gekomen.
Succes en sterkte!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:31

Hij zei dat ik het verdoven goed zou kunnen voelen, maar het viel mee.
Hij nam een stukje huid tussen de vingers en prikte die naald er zo in, ik heb het niet eens gemerkt. Maar hij was over het paard van zijn dochter aan het vertellen *LOL*

Miep ook jij succes!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:18

Je schrikt je rot .. het woord 'kanker' alleen al zorgt daar wel voor.

Het is inderdaad wel zo dat huidkanker de meest 'onschuldige' vorm is. Dit puur en alleen vanwege de kleine kans op 'onzichtbare' uitzaaingen: de plekjes op je huid groeien niet heel snel, dus ook niet zo snel naar binnen toe (waar de cellen in je weefsel terecht kunnen komen en dus makkelijker te verspreiden zijn).
Bovendien, als je regelmatig op controle gaat bij een dermatoloog, wordt zo'n plekje altijd wel gezien en kunnen op tijd maatregelen worden genomen.
Van die verwijderingen voel je uiteraard niets, behalve de paar spuitjes voor de verdoving.
De zon mijden is het enige wat je kunt doen. En mijden is ook echt essentieel hoor, bij zo'n huid met dit soort aandoeningen!
Als je gewoon af en toe naar buiten gaat heb je al genoeg zonlicht ontvangen.
Het 'gezonde' van de zon wordt te vaak overschat ( vooral om uiterlijks-overwegingen) Scheve mond