ruzie met schoonmoeder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

ruzie met schoonmoeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 21:30

ok ik heb hulp nodig!
Ik zit voor 5 maanden in Polen voor stage, nou heb ik elke avond contact met mijn vriend via skype of msn.
De laatste tijd vindt zn moeder dat hij teveel achter internet zit en dan trekt ze de stekker van het internet eruit!
Dus middenin een gesprek is mn vriend offline.....
Het zit zo mn vriend is 23 en woont nog thuis, dit omdat ze een boerderij hebben en hij die gaat overnemen.
Zn moeder behandelt hem wel vaker als een kind en hij laat dat toe, nou daar heb ik al discussies met hem over gehad, maar goed.
Daar bemoei ik me verder weinig mee, maar hier ben ik elke keer de dupe van! ik mis mn vriend en ik wil gewoon met hem kunnen kletsen savonds! Nou wilde ik zijn moeder een mail sturen, maar wat vinden jullie hier nou van, hieronder de mail die ik wil sturen:
Maar is dat goed zo? Komt het niet te ruziezoekend over?
Hallo,
Ik wil even reageren op de manier waarop de laatste tijd de gesprekken tussen Erik en mij beëindigd worden.
Sorry dat dit zo over de mail moet, maar het kan nu eenmaal even niet anders.
De laatste tijd wordt steeds de stekker eruit getrokken van het internet als u vindt dat Erik naar bed moet of dat hij ergens te laat voor is,
om eerlijk te zijn vind ik dit behoorlijk kinderachtig.
Ik voel me af en toe behoorlijk eenzaam hier en dan is het fijn om met Erik te kunnen praten, als dan ineens het internet uitvalt is dat erg vervelend.
De manier waarop u Erik behandelt zijn mijn zaken niet en daar ga ik me dan ook niet mee bemoeien, maar hier ben ik ook elke keer de dupe van
en dat vind ik toch niet echt leuk. Erik is inmiddels 23 en ik neem aan dat hij zelf kan beslissen wanneer hij gaat slapen of weg moet.
Maar als ik me rot voel, wil hij er graag voor mij zijn, en dat vind ik hartstikke fijn.
Nogmaals sorry dat dit zo moet en begrijp me niet verkeerd, ik ben niet uit op ruzie ofzo, ik wil gewoon graag met Erik kunnen praten en aangezien het niet helpt als Erik er iets over zegt dacht ik, ik stuur wel een mailtje.

bedankt voor jullie hulp alvast....

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:37

goed dat je je gevoel benoemd, maar ik zou 'kinderachtig' weglaten. De boodschap komt zonder dat ook duidelijk genoeg over, omdat je beschrijft wat er gebeurt en wat dat met je doet. (gevoel) Vooral het stuk dat je je alleen voelt en het contact prettig vind, vind ik erg sterk.
Misschien kan je een indicatie geven over hoe jij graag zou willen dat het contact verloopt/ oplossingen aandragen, vragen naar haar motivatie of gevoel waarom ze dit doet?

als laatste: Ik zou geen sorry zeggen. Niks sorry, jij staat toch achter wat je zegt?
je kan wel vertellen dat je het jammer vind dat je dit over de mail moet bespreken omdat je het liever in een persoonlijk gesprek doet, maar vooral geen sorry hoor. dat komt een beetje misplaatst over vind ik :)

sterkte, wat een vervelende situatie voor je!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:39

Ik zou hem minder beschuldigend maken en meer de vraag bij haar leggen, waarom ze dat doet. Het stuk over jouw gevoel vind ik wel heel erg goed!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 21:41

dankje voor jullie reacties,
ja die laatste sorry kan ik misschien beter weglaten ja.
Maar hoe zou ik dat haar kunnen vragen? Iets van Kunt u mij vertellen waarom u dat precies doet? kan dat zo?
Ja ik ben elke keer heel boos als ze dat doet, en dat kan ik wel afreageren op mn vriend (wat ik meestal doe) maar daar schieten we ook niks mee op natuurlijk.....

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:41

Vincentlover, om heel eerlijk te zijn als je vriend het OOK vervelend vind is HIJ degene om hier iets aan te doen.
Grote kans dat er toch iets scheef gaat als je een bericht naar zijn moeder stuurt, aangezien het haar huis is met haar regels .

Voor jouw hoogst irritant dat snap ik, maar hij is degene die hier iets van hoort te zeggen.

meikemarieke

Re: ruzie met schoonmoeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 21:42

tjah dat doet hij dus niet hij wordt boos op haar of negeert haar een dag, maar dat helpt dus niet....
Als ik boos word op hem hierover dat is hij heel erg van ja sorry dit en sorry dat, maar ja daar heb ik niks aan

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:43

Ik zou het persoonlijk niet doen. Je kan je beter niet met dit soort zaken bemoeien. Jij wordt zo alleen maar betrokken in een conflict en ik denk dat het niets oplost.
Ik zou dan eerder een open mailtje sturen waarom het voor jou vervelend is, niet zo beschuldigend.
Maar ik zou het eigenlijk je vriend op laten lossen

Inguhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:44

Ik denk dat je jezelf hiermee alleen maar heel onpopulair maakt bij je schoonfamilie. Ik vind ook dat je schoonmoeder wel een beetje kinderachtig bezig is, maar ik zou zeker je vriend dit op laten lossen. Anders wordt jij staks de grote boosdoener daar, en omdat je in Polen zit kan je je ook niet verdedigen. Daarnaast komen mailtjes altijd heel anders over dan je ze bedoelt, dus mocht je echt zelf actie willen ondernemen dan zou ik bellen (als je die mogelijkheid hebt tenminste).

Maar sterkte ermee, want volgens mij is dit voor zowel jou als je vriend erg vervelend :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:45

helemaal eens met lieke
ben bang dat je, ook al stuur je nette mail, gezeik gaat krijgen hiermee

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:45

Ik ben het er ook mee eens dat je vriend het hoort op te lossen en niet jij. Zij doet het naar haar zoon en jij hebt er last van, maar je vriend hoort er imo wat van te zeggen eigenlijk.
Ik snap dat jij het graag tegen haar wilt zeggen en ik vind de tekst erg goed.
Als je de mail stuurt zou ik net als wat Milo aangaf; sorry en kinderachtig weglaten om precies dezelfde redenen als dat Milo heeft aangegeven.
Verder vind ik het een duidelijke en niet beschuldigende mail.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:47

Vincentlover, je vriend is net zo oud als dat ik ben :p dus miss tijd om volwassen te worden :p wachten tot het boze gevoel weg is en dan een gesprek aangaan.
Ik woon ook nog heerlijk bij paps en mams alleen ik heb de mazzel dat ik gewoon naar boven 'geschopt' word als ze me zat zijn :p dus gaat lappie mee :p

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:48

Lynn_Nikita schreef:
helemaal eens met lieke
ben bang dat je, ook al stuur je nette mail, gezeik gaat krijgen hiermee

Ik denk het ook.

Als hij niet tegen zijn moeder op kan, dan moet jij het niet voor hem proberen op te lossen. Dat moet ie toch echt zelf doen. Als hij jou wil spreken tenminste...

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 21:49

Ja, daar zit wel wat in ja....
Maar het is zo lastig nu! Ik heb geen zin in dat dit 5 maanden lang zo doorgaat! Bellen is voor mij geen optie hier, helaas.
Ik heb ook zoiets van ja als ze hem zo behandelt, daar bemoei ik me niet mee, maar nu betrekt ze mij er ook in en ik pik dit soort grapjes gewoon niet....
Ik zou het ook absoluut van mn eigen ouders niet pikken, dus waarom van schoonmoeder wel?
En ik heb lang gedaan over het mailtje, is inmiddels 2 uur geleden dat de stekker eruitgetrokken werd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:51

Hoewel ik kan begrijpen dat je het vervelend vindt, zal ik het niet doen. Hier krijg je later toch gezeik mee, maakt niet uit hoe zo'n soort mail je stuurt.

Ik zal het je vriend laten oplossen, maar ik kan me ergens ook wel de reactie van z'n moeder begrijpen. Als zij last heeft van zijn geklets 's nachts en zij niet aan haar rust toekomt..Tsja..Mijn moeder zou hetzelfde doen hoor.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:52

ik ben het helemaal met lieke eens. Straks krijg je inderdaad conflicten met haar. En ze blijft je schoonmoeder. Als Erik er last van heeft moet hij toch maar kiezen om uit huis te gaan. Stuur een mailtje naar hem dat je hier over inzit en dat je graag wil dat hij het er eens over heeft met zijn moeder.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:52

vincentlover schreef:
Ja, daar zit wel wat in ja....
Maar het is zo lastig nu! Ik heb geen zin in dat dit 5 maanden lang zo doorgaat! Bellen is voor mij geen optie hier, helaas.
Ik heb ook zoiets van ja als ze hem zo behandelt, daar bemoei ik me niet mee, maar nu betrekt ze mij er ook in en ik pik dit soort grapjes gewoon niet....
Ik zou het ook absoluut van mn eigen ouders niet pikken, dus waarom van schoonmoeder wel?
En ik heb lang gedaan over het mailtje, is inmiddels 2 uur geleden dat de stekker eruitgetrokken werd.....

Het is zijn verantwoordelijkheid, dus spreek hem er op aan.

richt de mail niet aan je schoonmoeder, maar aan hem :)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 21:54

hhhmmm...
ik vind het echt heel lastig, maar jullie hebben misschien wel gelijk ja.
Alleen heb ik dat al geprobeerd en hij zegt dat hij met zn moeder gepraat heeft, en dat dat niet helpt...
Ik ga iig vandaag die mail niet meer versturen, maar ga wel Erik even mailen of hij het nog eens wil proberen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:55

Niet vragen of hij het wil proberen... jij geeft aan dat je dit soort dingen niet pikt. Dus waarom pik je wel dat hij zijn leven zo laat bepalen door zijn moeder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:56

Als je echt een mail wil sturen, zou ik niet deze sturen. Met stroop vangt men vliegen.

Stuur dan dat je wel snapt dat hij de laatste tijd vaak achter internet zit en dat er genoeg werk op de boerderij is, maar dat je je vriend erg mist, dat je je eenzaam voelt in de avond en dat je even je ei kwijt moet. Gewoon kort en waar het op staat, dan snapt ze het beter en strijk je haar niet tegen de haren in. Ik hoop voor je dat ze dan genoeg gevoel kan hebben voor jouw situatie. Zo niet, dan zeker niet met een mail die haar de lest leest.... }>

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:58

Als ik zo'n mail zou krijgen als moeder, zou je denk ik niet meer bij mij over de vloer hoeven komen :o

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:08

Lotte1990 schreef:
Als ik zo'n mail zou krijgen als moeder, zou je denk ik niet meer bij mij over de vloer hoeven komen :o

Bij mij ook niet nee.. Ik snap je wel hoor, maar ik zou zo'n mailtje niet sturen.. Pak dan je vriend aan, hij kan en mag er wel iets van zeggen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:12

Ik ben het met Russel eens, wat zij zegt klinkt 100x beter ook. Persoonlijk vind ik het niet zo'n goede mail eerlijk gezegd.
Je begint met ik dit en ik dat en jullie zus en jij zo.
Nee dat kan echt niet :n

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:22

Niet versturen. Hoe vervelend ook het is zijn moeder en hij moet zelf met zijn moeder overleggen hoe ze dit het beste kunnen regelen zodat iedereen tevreden is.

Wil je toch iets versturen naar de moeder stuur dan meer iets als:

Beste Mensen(dus niet op de moeder gericht maar maak een groep mail voor al je vrienden),

Ik heb het heel erg naar mijn zin op stage(bla bla bla enzo voort lekker wat vertellen over alles wat je mee maakt daar).

En dan nog even melden dat je veel steun ontvangt van je vriend en kennissen, want hoe leuk het ook is het is ook wel een beetje eenzaam en je mist iedereen dus vind het leuk om af en toe te kunnen praten met bekenden.(Let op geen woord over dat je met je vriend moeilijk contact kan krijgen)

Dan stuur je nog wat leuke foto's mee en de beste groeten.

Laat haar weten hoe het is, als zij meer mee krijgt over jou krijgt ze ook meer een band met jou nu ziet ze alleen hoe het met haar zoon gaat en de eventuele nadelige gevolgen zoals moe, afwezig, te veel met jou bezig in haar ogen, zorg dus dat zij ook meer met jou bezig is.

Veel succes en sterkte. Maar nogmaals echt geen klaag mail(ook al bedoel je het niet zo) sturen, werkt echt in jouw nadeel.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:33

Ik heb je verhaal gelezen, maar ik kan niets anders zeggen dan dat ik het eens ben met de rest.

Niet sturen, laat het je vriend oplossen (om eerlijk te zijn zou ik persoonlijk boos zijn op je vriend, omdat hij over zich heen laat lopen, dan boos zijn op je schoonmoeder). Laat je vriend zijn moeder vertellen dat je je eenzaam voelt etc etc en de reden waarom hij nog achter internet zit.
Of inderdaad een algemene mail zoals Silvana zegt.

Schoonmoeders zijn heeeel erg snel op hun teentjes getrapt en trekken alles persoonlijk aan, dus ik zou oppassen met zo'n mail.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:37

nog een tip: spreek met je vriend tijden af! dan weet je waar je aan toe bent en dan weet je wanneer hij weer van internet af moet.
(uiteraard is het dan handig als je vriend die tijden overlegt met z'n moeder, voelt zij zich ook weer een beetje betrokken met haar zoon).
Zo weet iedereen (jij, vriend en s-moeder) waar hij/zij aan toe is!