Denk je vrienden te hebben..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shattered

Denk je vrienden te hebben..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 15:34

Ok, dit gaat een lang verhaal worden maar ik zit er nu even door heen.. ;( Sorry als het onleesbaar is, ik schrijf nogal warrig als ik verdrietig ben.

Ik ben afgelopen jaar verhuisd, nieuwe vrienden proberen te maken. Helaas heb ik het nogal moeilijk op dat gebied omdat ik vorig jaar een k*tjaar heb gehad met betrekking tot school. Mensen die je blijven pesten en net zo lang door gaan tot je breekt. Zelfs dan is het voor de meesten nog niet genoeg en gaan ze gewoon door.. ;( Meerdere malen bij mijn coördinator gezeten, dan was er weer even rust. Maar dan begon het weer van voren af aan. Nu hoopte ik een nieuwe start te kunnen maken op de nieuwe school..

Nu zit ik bij een clubje van 3, op zich aardige mensen. Eentje heb ik goed contact mee en kan ik ook lekker lachen, R. De andere is geen pijl op te trekken, doet de ene keer wel aardig en de volgende is ze een b*tch, V. Dan hebben we nog K., K. is een heel gemeen, sluw meisje. Ze maakt hele sluwe opmerkingen die je écht hard kunnen raken, maar die door een "normaal" mens gewoon niet gezegd worden. ( Kijk hieronder voor voorbeeld ) Tegen K. doe ik al heel lang alsof mijn neus bloed, ik zeg alleen "Hallo" en "Dag" en voor de rest is ze gewoon lucht vor mij. Nu had ik het idee dat K. iedereen een beetje tegen mij op liep te stoken. De laatste maand had ik het idee dat ze me zelfs weg wouden pesten. Maar ik ben nog steeds bij hun blijven zitten, waar moet je anders heen? M. deed nog steeds gewoon normaal en aardig tegen me, maar ik merkte dat S. wat veranderde. Dus ik deed wat stiller tegen S.

Nu krijg ik K. op de kwekker. Dat we even moeten praten omdat het zo stroef gaat op school. (Dit ettertje is een jaar ouder als ik) Vervolgends slijmt ze de hele tijd tegen me op, en ik ben dan ook zo iemand die gewoon het goede in mensen probeert te zien. Dan verteld ze me doodleuk of ik niet wat gemerkt heb op school. Ik antwoord gewoon 'nee". Krijg ik een heel verhaal, dat als ik niets gemerkt zou moeten hebben dat ik wel gek zou moeten zijn. :? Dan verteld ze dat ze het er met de anderen over had gepraat en dat ze expres gemeen tegen mij hadden gedaan omdat ik zo stil zou zijn. :? Als iemand aardig tegen mij doet ben ik ook aardig tegen een ander maar als iemand vervelend tegen mij doet dan wordt ik ook boos tegen de ander. Logische reactie, of niet?

Nouja, ik probeer het kleine beetje vriendschap dat we hebben te redden en ben gewoon eerlijk tegen haar. Ze vertelde me dat ik ontzettend veel gym mis (Ja, en wat is haar punt daarmee?) en dat ze dat heel raar vind. Dus ik vertel dat mijn motoriek niet zo goed is en dat het daarom soms moeilijk is. Krijg ik de reactie dat ik dat niet tegen mijn leraar heb verteld. ( Alweer dacht ik, waar bemoei je je mee? ) Ik heb het gewoon meteen tegen mijn leraar verteld, dus snap niet hoe ze daar bij komt. :\ Nouja, toen was ik nog niet zo gek boos. Maar de volgende reactie maakte mij echt héél boos.

K. : Maar dat motorisch gestoord, heeft dat nog met andere dingen dan met gym te maken? Want dat idee heb ik wel als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik : Motorisch gestoord zijn heeft alleen met je motoriek te maken, dus je bewegen.
K. : En je hebt verder dus helemaal niets ? :S
Ik : Nee
K. : Ok, dacht dat je autistisch was ofzo..
K. : Ben je er nog?
K. : Ben je nu boos?
K. : Ik wilde gwn eerlijk zij, want dat is hoe je over komt op de rest.
K. : Hmm.. schijnbaar ben je nu boos
K. : Dan moet je het zelf weten, daag he!

Wat moet je daar nu op antwoorden. Mevrouw heeft wel eerder andere dingen in haar hoofd gehaald maar dit maakte mij echt verdrietig. Ben ik écht zo raar ? Ben ik echt zo anders ? en bovendien, WAAR BEMOEIT ZE ZICH MEE !

Wat moet ik hier mee aan ? ;( Ik kan mezelf echt niet beheersen als ik haar weer zie, zoiets zeg je toch niet! :(

Ann_moi

Re: Denk je vrienden te hebben..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:40

Wat een belachelijk mens zeg.. :( Echt abnormaal..
Ik zou je graag willen helpen, maar met zulke mensen weet ik ook nooit zo goed hoe ik moet reageren..
Ik ben zelf ook altijd nog al stil, en ook mijn motoriek is erg slecht.. ;)
Maar ik weet het echt niet...
Sterkte iig.. :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:40

lekker negeren dit slaat toch helemaal nergens op... zielige dit kun je geen vrienden noemen hoor!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:49

jezus wat een mens!! ik zou toch ff na je mentor/gesprekspersoon gaan.. dit mens is niet goed!!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:53

Jeetje wat een mens zeg. .dat ze zoiets durft te zeggen.. man man.. die is niet goed bij dr hoofd!
Ik zou er maar niet teveel op reageren.. je helpt jezelf alleen maar over de zeik ermee denk ik... (althans, ik zou het wel doen ;-) )
Ik zou misschien ook eens even gaan praten met je mentor, wie weet heeft die een oplossing
Verder wil ik je veel sterkte wensen!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:54

Heeft ze verder nog geprobeerd contact met je te zoeken?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:00

Dit is net gebeurd dus, een uurtje geleden. Ze heeft niet gebeld, gsms't, niet gemaild niets. Die heeft waarschijnlijk zich dus zitten vervelen (tsja, vakantie) en heeft haar kans gezien om mij even te pesten toen ze mij online zag komen.

Ik begin nu weer een beetje af te koelen, maar wat was ik boos! ;( Het is toch niet normaal dat een mens zoiets zegt! :n

Ik ga zeker proberen om er iets mee te doen. Dit is natuurlijk niet normaal..

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:07

wat belachelijk zeg! :(
zelfs ik kan hier boos om worden!
slaat egt nergens op! probeer je een goede start te maken, gaan ze nog tegen je tekeer.!

ik zou hier wel mee naar je leraar gaan en alles zeggen wat zij zei! ;)

heel veel succes! en sterkte! :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:09

Nou ja, het is lastig te zeggen ene oor in en andere oor uit, want dit raakt je natuurlijk.
Ik zou het met je mentor bespreken, goed om de tafel gaan zitten en dat hier een oplossing voor moet komen. Kinderachtig hoor :(:)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:11

inderdaad, Heel erg belachelijk!!
En ookal zou je autistishe zijn, Daar heeft zei dan niets mee te maken en hoeft ze het niet op zo'n botte manier te zeggen!
Bij ons op stal loopt een meisje stage en die heeft en en is een schat van een kind! Niet iets om zomaar even te denken dat iemand het heeft, Zou geen aandacht aan schrenken aan zulke "vrienden".

Succes dr mee en je niet gek laten maken! Hou je hooft omhoog!!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:14

pff vraag me af hoe oud dat meisje is zeg :(
zoiets zeg je idd gewoon niet ..

maar iig neem op school contact op met je mentor oid en neem dat gesprek ook mee.. want dit kan gewoon niet ..

:(:)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:14

blegh wat een stom kind.. Ik snap precies wat je bedoeld! Voel je jezelf er al niet goed bij en dan gaan andere je nog eens extra liggen "testen"zo als zij het noemen..
Ik denk dat je wel wat harder mag worden, als iemand mij gestoord noemt die zogenaamd een vriendin moet zijn op een manier waarop ze het meent, mag ze gaan rennen hoor! Je laat teveel over je heen lopen. Je moet altijd denken echte vrienden kwetsen je niet, nu niet en nooit niet!! En vooral niet opzettelijk. Liever geen vrienden dan nepvrienden. Ik heb op de middelbare ook heel wat alleen gezeten. Omdat mijn zogenaamde vrienden weer zaten te banketstaaf!

Succes en kop op. Komt goed!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:21

Ik denk dat je haar dan vanaf het begin af aan geen vriendin hebt kunnen noemen, als ik je beschrijving lees.
Niet vreemd bedoeld hoor.. :)

En als ze dit zegt zal ze zich ook niet echt goed kunnen inleven in jou.

Ik zeg: Vertel het tegen iemand die je echt kunt vertrouwen.
Je mentor, een vertrouwenspersoon, je ouders.
Maar laat haar ook in ieder geval weten dat je dit 'not done' vindt.
Het is niet normaal wat ze zegt, laat dat gewoon weten!

Succes en het komt vast goed!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 16:27

Ik ben zeker van plan haar er op aan te spreken, op wat voor manier dan ook. Iemand tips ? Ik denk in ieder geval dat ik R. een mailtje stuur met wat er aan de hand is.. Want ik heb namelijk het idee dat mevrouw die zogenaamd "namens iedereen spreekt" R. hier niet van op de hoogte heeft gebracht. :n

Ik heb gelukkig op mijn oude school 5 vriendinnen zitten die mij nooit zullen laten vallen en op wie ik echt kan bouwen. Dat is dan een beetje mijn troost, maar die vriendinnen wonen ongeveer 120 km verderop. ;(

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:32

Ik begrijp goed dat je je ongelooflijk k*t voelt op het moment, en dat is je recht. Maar wat ik niet snap is dat jij vanaf het begin bij mensen ging staan waar je tegen 2 van dat groepje niet jezelf kan zijn. Wake up! Die meiden zijn nooit vrienden van je geweest! Bij echte vrienden kun je jezelf zijn, daar hoef je je mond niet tegen te houden omdat ze sluw zijn of iets in die trant, ik heb het idee dat je je zo gedeist mogelijk probeert te houden, je gedrag aanpast aan hen zodat je niet de volle laag van voren krijgt. En dat is niet normaal hoor. Ik snap niet dat je niet vanaf het begin al hebt gerealiseerd, ik zit hier fout, ik moet weg uit dit groepje. Natuurlijk wil je niet alleen zijn op school, maar nieuwe vrienden maak je zo, door extra spontaan te zijn, op msn, hyves en gewoon op school. Laat die meiden stikken, want bij hun is het risico dat het verleden zich gaat herhalen groot, zoals je nu op dit moment al merkt. Neem vooral op dit moment iemand in vertrouwen, zodat je nu controle hebt over de situatie voordat deze uit de hand loopt. Iemand in je thuiskring en iemand op school. En onthoud, je wordt alleen gepest als je je laat pesten. Natuurlijk is een post als deze geschreven door iemand die er niks van weet niet erg uitnodigend om aan te nemen, maar om maar even duidelijk te maken ik ben ook tijdens al mijn basisschooljaren en twee jaar van mijn middelbare school gepest en weet heel goed hoe het voelt. Toen durfde ik me niet te wapenen, dacht ik dat ik niets waard was. Nu voel ik me zelfzeker en straal ik dat ook uit, mensen die mij proberen te kwetsen nu dis ik even hard terug, dan zijn ze snel stil, snappen ze dat ze aan jou geen slachtoffer hebben. Kortom even sterk zijn, rug recht, blik vooruit en realiseer dat jij even veel waard bent als iedereen anders en dat niemand het recht heeft jou te kwetsen. Zoek nieuwe mensen op, of maak ze nu duidelijk dat ze moeten kappen jou onder de duim te houden in het groepje, op deze manier zijn ze namelijk geen klap waard. Heel veel succes!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:34

Sjonge wat klinkt dat naar zeg :(:) Fijn dat je die andere vriendinnen nog hebt, ookal wonen ze zo ver weg!

Sterkte iig!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:36

Shattered schreef:
Ik ben zeker van plan haar er op aan te spreken, op wat voor manier dan ook. Iemand tips ? Ik denk in ieder geval dat ik R. een mailtje stuur met wat er aan de hand is.. Want ik heb namelijk het idee dat mevrouw die zogenaamd "namens iedereen spreekt" R. hier niet van op de hoogte heeft gebracht. :n

Ik heb gelukkig op mijn oude school 5 vriendinnen zitten die mij nooit zullen laten vallen en op wie ik echt kan bouwen. Dat is dan een beetje mijn troost, maar die vriendinnen wonen ongeveer 120 km verderop. ;(

Jeetje.. 120 km ver weg.. Dat is enorm balen!
Dan kan je er ook niet even heen fietsen om je hart te luchten..

Een mailtje sturen lijkt me sowieso verstandig. Als R. het inderdaad niet weet, kun je K. daarmee confronteren.
het handigst is volgens mij om K gewoon echt aan te spreken.
Met mailtjes, bellen en smsen bereik je haar toch minder goed en heeft ze ook niet echt een indruk over hoe jij je voelt.
Het beste kun je een niet al te agressieve toon aanslaan, daardoor jaag je haar onnodig tegen je in het harnas.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:07

Oh wat een raar wijf! Vind dat je je er nog redelijk goed doorheen slaat.. Knap dat je haar erop durft aan te spreken!! Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik 14 was durfde ik dat echt niet. Nu zou ik het volgende doen:

Eerst R. bellen en gezellig kletsen en dan beginnen over wat K. heeft gezegd. Vragen wat zij ervan vindt en hoe zij denkt over K.

Vervolgens zou ik K. in het echt! vragen of ze problemen met je heeft en of ze niet wat beters/ leukers te doen had in de vakantie.

Mocht dat meisje K. nog doorgaan dan zou ik voor heel de klas gaan staan, roepen om aandacht en vertellen dat je niet meedoet aan gym omdat je daar niet zo goed in bent. Dat dat niet komt omdat je iets psychisch hebt of autisme zoals K. beweert. Reken maar dat K. op zo'n moment door de grond gaat zakken en er later mensen naar je toekomen dat K. niet wijs is.

Maar goed zoals ik al zei dit zou ik nooit gedurfd hebben toen ik 14/ 15 was ;) Ik ben vroeger ook gepest, maar nu niet meer. Door je houding, ook je non- verbale communicatie te veranderen kun je veel voorkomen. Rechtop lopen, schouders naar achteren en laat maar zien dat je er bent! Veel lachen, aardig doen tegen anderen en de pesters zelf voor banketstaaf zetten, zonder in de slachtofferrol te gaan zitten helpt. Het heeft bij mij een paar jaar geduurd, maar nu word ik echt niet meer gepest. Ik weet zeker dat met de houding die je nu hebt ook zover kunt komen dat je niet meer gepest wordt!

Heel veel succes ermee, laat niet op je kop zitten, hoe moeilijk het ook is.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 23:40

Ik denk er ook aan om K. flink aan te pakken, ik ben het nu écht beu met haar. :r Ik denk dat ik gewoon in de pauze naast haar ga zitten (we hebben geen lessen samen) en een gesprek begin in de trant van. "Gezellig gesprek hebben we gehad hé op hyves, leuk zo in de vakantie. Hoef je elkaar teminste niet recht in het gezicht aan te kijken" en haar dan gewoon helemaal tot op de grond toe afsnauwen (wat ze zich in haar hoofd haalt, waar ze zich mee bemoeit). Dat verwacht ze echt totaal niet van mij, dus ze zal nog raar op kijken.
Iemand nog extra tips?

Ik ben trouwens 16 en K. 17, dan verwacht je toch écht wel wat volwassener gedrag. :n

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:46

Jeetje wat een raar wijf zeg, denk dat met haar meer mis is dan met jou!

Iedereen zegt maar dingen over andere, dingen waar ze helemaal geen 'bewijzen' voor hebben.
Zo in en in triest!

Ik zou het inderdaad tegen haar zeggen, flink boos worden, en haar dan negeren..
Laat haar maar met hangende pootjes terug komen naar jou toe :)

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:48

Hey, wat een vervelend verhaal zeg! Dat soort dingen zijn inderdaad supermoeilijk! Het is vaak het beste om dat meisje (K. in dit geval) ermee te confronteren en het uit te praten, maar ik weet dat dit echt heel moeilijk is om te doen!
Hoogstwaarschijnlijk is er op jouw school ook een schoolmaatschappelijk werkster aanwezig. Zij kan je waarschijnlijk goed helpen bij dit probleem, want zij is ervoor opgeleid. Ik studeer zelf voor maatschappelijk werkster en loop stage op een middelbare school. Ik kom veel van dit soort problemen tegen en kan veel leerlingen hier goed mee helpen!
Als ik jou was zou ik dit eens aan je mentor vragen. Hij is meestal degene die je door kan sturen naar de schoolmaatschappelijk werkster.

Succes en mocht je hierover vragen hebben, kun je me pb-en!

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:49

Jeetje meid, ik herken het trouwens wel een beetje.
Wat jij in je laatste post zegt moet je maar gewoon doen.
En daarna lekker laten zitten en gewoon met dat andere meisje R. om blijven gaan.

Van K. is het inderdaad erg onvolwassen, ik ben zelf ook 17 en zou het echt op een andere manier oplossen als wat zij doet :)
Jij hebt ook gevoelens en dat beseft ze ook niet helemaal, dat ze jou daar erg boos en verdrietig mee maakt.

Meid, kop op. Als die andere nu ook raar gaan doen zijn ze het niet waard en probeer je in contact te komen met nieuwe mensen! Sterkte!

Enne flink boos worden hoor op die K.! Heeft ze wel verdiend!

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:56

Ach, dit raakt mij! Ik ben moeder -zo oud alweer- van een kind met een licht motorische handicap, DCD, dat heb jij misschien ook. We gaan twee keer in de week naar het revalidatiecentrum, jij bent misschien ook die lange weg gegaan.

Ik word verdrietig hoe een leeftijdsgenootje je een psychatrische stoornis probeert aan te praten. Sowieso valt het me op dat de tolerantie t.o.v. stoornissen als ADHD en ASS aan het afnemen is, maar dat terzijde.

Maar goed, je kunt reageren met "je hebt er veel verstand van hoor ik al", dat werkt. Laat haar maar praten, want ze zwetst.

Ze moet komen met feiten en niet met suggesties. Als ze die niet weet te geven is ze een zwatelaar. Helaas wel een zwatelaar met aanhang en macht..