Sorry als het onleesbaar is, ik schrijf nogal warrig als ik verdrietig ben. Ik ben afgelopen jaar verhuisd, nieuwe vrienden proberen te maken. Helaas heb ik het nogal moeilijk op dat gebied omdat ik vorig jaar een k*tjaar heb gehad met betrekking tot school. Mensen die je blijven pesten en net zo lang door gaan tot je breekt. Zelfs dan is het voor de meesten nog niet genoeg en gaan ze gewoon door..
Meerdere malen bij mijn coördinator gezeten, dan was er weer even rust. Maar dan begon het weer van voren af aan. Nu hoopte ik een nieuwe start te kunnen maken op de nieuwe school..Nu zit ik bij een clubje van 3, op zich aardige mensen. Eentje heb ik goed contact mee en kan ik ook lekker lachen, R. De andere is geen pijl op te trekken, doet de ene keer wel aardig en de volgende is ze een b*tch, V. Dan hebben we nog K., K. is een heel gemeen, sluw meisje. Ze maakt hele sluwe opmerkingen die je écht hard kunnen raken, maar die door een "normaal" mens gewoon niet gezegd worden. ( Kijk hieronder voor voorbeeld ) Tegen K. doe ik al heel lang alsof mijn neus bloed, ik zeg alleen "Hallo" en "Dag" en voor de rest is ze gewoon lucht vor mij. Nu had ik het idee dat K. iedereen een beetje tegen mij op liep te stoken. De laatste maand had ik het idee dat ze me zelfs weg wouden pesten. Maar ik ben nog steeds bij hun blijven zitten, waar moet je anders heen? M. deed nog steeds gewoon normaal en aardig tegen me, maar ik merkte dat S. wat veranderde. Dus ik deed wat stiller tegen S.
Nu krijg ik K. op de kwekker. Dat we even moeten praten omdat het zo stroef gaat op school. (Dit ettertje is een jaar ouder als ik) Vervolgends slijmt ze de hele tijd tegen me op, en ik ben dan ook zo iemand die gewoon het goede in mensen probeert te zien. Dan verteld ze me doodleuk of ik niet wat gemerkt heb op school. Ik antwoord gewoon 'nee". Krijg ik een heel verhaal, dat als ik niets gemerkt zou moeten hebben dat ik wel gek zou moeten zijn.
Dan verteld ze dat ze het er met de anderen over had gepraat en dat ze expres gemeen tegen mij hadden gedaan omdat ik zo stil zou zijn.
Als iemand aardig tegen mij doet ben ik ook aardig tegen een ander maar als iemand vervelend tegen mij doet dan wordt ik ook boos tegen de ander. Logische reactie, of niet? Nouja, ik probeer het kleine beetje vriendschap dat we hebben te redden en ben gewoon eerlijk tegen haar. Ze vertelde me dat ik ontzettend veel gym mis (Ja, en wat is haar punt daarmee?) en dat ze dat heel raar vind. Dus ik vertel dat mijn motoriek niet zo goed is en dat het daarom soms moeilijk is. Krijg ik de reactie dat ik dat niet tegen mijn leraar heb verteld. ( Alweer dacht ik, waar bemoei je je mee? ) Ik heb het gewoon meteen tegen mijn leraar verteld, dus snap niet hoe ze daar bij komt.
Nouja, toen was ik nog niet zo gek boos. Maar de volgende reactie maakte mij echt héél boos. K. : Maar dat motorisch gestoord, heeft dat nog met andere dingen dan met gym te maken? Want dat idee heb ik wel als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik : Motorisch gestoord zijn heeft alleen met je motoriek te maken, dus je bewegen.
K. : En je hebt verder dus helemaal niets ? :S
Ik : Nee
K. : Ok, dacht dat je autistisch was ofzo..
K. : Ben je er nog?
K. : Ben je nu boos?
K. : Ik wilde gwn eerlijk zij, want dat is hoe je over komt op de rest.
K. : Hmm.. schijnbaar ben je nu boos
K. : Dan moet je het zelf weten, daag he!
Wat moet je daar nu op antwoorden. Mevrouw heeft wel eerder andere dingen in haar hoofd gehaald maar dit maakte mij echt verdrietig. Ben ik écht zo raar ? Ben ik echt zo anders ? en bovendien, WAAR BEMOEIT ZE ZICH MEE !
Wat moet ik hier mee aan ?
Ik kan mezelf echt niet beheersen als ik haar weer zie, zoiets zeg je toch niet!

Ik denk dat ik gewoon in de pauze naast haar ga zitten (we hebben geen lessen samen) en een gesprek begin in de trant van. "Gezellig gesprek hebben we gehad hé op hyves, leuk zo in de vakantie. Hoef je elkaar teminste niet recht in het gezicht aan te kijken" en haar dan gewoon helemaal tot op de grond toe afsnauwen (wat ze zich in haar hoofd haalt, waar ze zich mee bemoeit). Dat verwacht ze echt totaal niet van mij, dus ze zal nog raar op kijken.