stel dat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertjuuhh

stel dat..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:54

Stel je heb een broer of zus..
En die doet POGING tot om je neer te steken.
Doet meerdere malen agresief tegen je.
Doe je dan aangifte tegen je eigen broer of zus?
Ik was ff benieuwd.

Anoniem

Re: stel dat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:56

ja natuurlijk! ik laat me niet zomaar neersteken, ookal doet mn broer dat!

_BLOEMPOTJE

ja. lijkt me opzich logisch, het is dan wel je broer/zus, maar neersteken hoort niet, en een poging ook niet :n
ligt er ook aan in welke toestand diegene is, als hij/zij dronken was misschien niet.. :)

maar ik heb het (gelukkig) nog nooit gehad dus weet eigenlijk nog niet wat ik zou doen..

_Zsazsa_

uuh ja dan ren ik heel hard naar het politie bureau. Overigens heb ik een ex waarbij ooit zn voorval thuis is geweest, en die hebben hem toen ook op laten pakken, hij zat alleen wel maar wel 3 dagen vast.
Ligt ook aan je ouders denk ik. Denk dat broer/zus die van plan is mij neer te steken heel hard moet gaan rennen voor papa en stiefvader. Ligt dus ook zeer aan de thuissituatie!!

Maar iemand die dat doet is niet helemaal goed bij lijkt me. Dus oppakken en onderzoeken lijkt me!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:57

Ik ben heel benieuwd waarom je dit vraagt?

:D

Maar nee, ik zou geen aangifte doen.
Daarentegen zou ik hem/haar ook nooit meer hoeven zien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:58

Ook ik heb een ex gehad met zo`n broer.

las mijn zuslief zoiets zou doen dan zou ik heel hard naar het Politie bueau rennen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:02

Ja, maar dat komt misschien ook omdat het laatste dat ik met mijn zus heb een goede band is. Als ze me dit ooit flikt, dan hangt ze zonder medelijden.
Maar ik kan me wel voorstellen dat als je band een stuk beter is, je grotere moeite zult hebben. Al kan ik me dan moeilijk voorstellen dat hij/zij zoiets zou doen dan. Misschien als het een soort van aangeboren agressie is, maar dan nog is het misschien verstandig om aangifte te doen, al is het maar om haar/hem tegen haar/zichzelf te beschermen...

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:02

ik zou het wel doen!
zo iemand die dat probeert is niet je broer/zus dat word gewoon een persoon met vlees en bloed net als jou!

maar ik ben wel nieuwschierig waarom je dit vraagt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:03

Ja.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:04

ik heb het ook meegemaakt, met me eigen zus bij mijn.
wij kunnen nog steeds niet door 1 deur.
maar ik heb nooit aangifte gedaan omdat mijn zus psychisch niet goed was, we hebben wel hulp gezocht en het gaat nu wel beter, maar tussen ons vanwege wat er is gebeurt allemaal zal ik nooit goed met haar op kunnen schieten ( dit wil ik ook niet meer)

denk dat het ook aan de situatie ligt, waarom doet hij/zij het.!!!
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 25-02-09 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:05

oke omdat mijn broertje die poging deed gister..
hij werd agresief en ron met mes op me af door een wellus nietes spelletje, en toen heeft een vriend van mij dikke vechtparty met mij gehad maar mocht geen politie bellen van me moeder.. en ik twijfel zo erg.....

mijn broertje is psychisch ok niet helemaal goed,loopt ook bij een pchigiater (sorry weet niet hoe je dit woord schrijft..) en kan me eigen broertje toch niet aangeven.. maar ben wel bang voor hem en hij is ook nog 2 jaar jonger.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:12

ik zou het wel doen....

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:15

wat gebeurd er als ik dit vertel aan de politie? halen ze hem dan op?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:21

Jeetje wat een situatie.

Kan je het niet aan zijn psychiater vertellen? Eigenlijk vind ik dat je het gewoon moet vertellen aan iemand(als hij écht een intentie toonde om je werkelijk neer te steken en niet alleen dreigde). Als hij al in staat is om zijn bloedeigen zus neer te steken, wat zal er dan gebeuren als hij ruzie krijgt met een wildvreemde...anderzijds als ik in het zelfde schuitje zat, zal ik misschien ook doodsbang zijn. Hij heeft een poging gedaan en je niet echt neergestoken, wat als ze hem niet vastzetten maar hij komt wel te weten dat je een aanklacht hebt ingediend, hoe reageert hij dan...moeilijk.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:22

Ja.

Ik zou aangifte doen.

Om mezelf maar ook hem / haar voor zichzelf te beschermen.

Singeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:24

Moeilijke vraag!
Hangt ervan af waarom, wanneer,...
Ik zou mijn zus zomaar nooit eens eventjes gaan aangeven, maar als ze me echt blijft bedreigen en niemand kan er nog een weg mee, ja dan wel

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:25

dat bedoel ik Katleentje..

En hij heeft wel is vaker zoiets geprobeert hoor, ook al vorig jaar met dikke mes naar me overbuurman geronnen omdat hij die ff wou neer steken omdat me me moeder en hij ruzie hadden.
Hij heeft wel vaker van die buien.. en hij wou het echt doen tis goed dat me kamaraad hem pakte en me broertje dikke vechtparty met hem, en hij is ook heel erg sterk. en ben idd bang
Straks pakken ze hem voor 3 dagen op.
en dan? komt hij terug en ben ik de banketstaaf.
En ik wil graag op me zelf en straks gooit hij me ramen alles in..

Maar ben ook wel weer bang als ik het niet doe, dat het fout gaat een keer.
was laats ook al op tv ja 13jarige meid steekt 16jarige zus dood.
Maar twijfel gewoon erg.. tis erg moeilijk
Laatst bijgewerkt door rakkertjuuhh op 25-02-09 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:26

jeetje moeilijk!!
ik zou het doorgeven aan zijn psigiater(ook geen idee hoe ik het schrijf..:P) miss kan hij je verder helpen.
wel moeilijke beslissing hoor!!

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:27

zal ik gewoon bij zijn psygiater langs kunnen gaan dan en het overleggen met hem? mischien doe ik dat wel.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:30

Ik denk dat dat het meest verstandige is, die kent je broertje ook en weet hoe hij reageert :)

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:33

rakkertjuuhh schreef:
oke omdat mijn broertje die poging deed gister..
hij werd agresief en ron met mes op me af door een wellus nietes spelletje, en toen heeft een vriend van mij dikke vechtparty met mij gehad maar mocht geen politie bellen van me moeder.. en ik twijfel zo erg.....

mijn broertje is psychisch ok niet helemaal goed,loopt ook bij een pchigiater (sorry weet niet hoe je dit woord schrijft..) en kan me eigen broertje toch niet aangeven.. maar ben wel bang voor hem en hij is ook nog 2 jaar jonger.

Ah.. als dat de situatie is dan zou ik ook even wachten met aangifte doen en het met jou moeder over hem en jou hebben. Stel dat er nou echt niks aan te doen is, dan kan ik me niks anders bedenken dan dat hij uit huis geplaatst moet worden/ergens anders moet gaan wonen (ik weet niet precies hoe je zoiets noemt). Wil je moeder hieraan niet meewerken dan lijkt me het een goed idee om aangifte te gaan doen voordat het uit de hand loopt.

Het is idd ook een goed idee om met zijn psychiater te gaan praten, die weet waarschijnlijk wel raad.

Mutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:40

Wat doen je ouders met dit probleem? Het lijkt mij niet alleen een probleem van jou en je broertje als hij ook met een mes op de buurman afgaat. Je thuis moet toch een veilige plek voor je zijn.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:51

me moeder word wel boos... maar doet er veder niet veel aan..
mag politie niks inschakelen..
ff ander vraagje.. als je op kamers gaat..
mag je daar ook met een hond wonen????

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:52

Is afhankelijk van de huisbaas Rakkertjuh, maar in echte studente huizen zijn huisdieren meestal niet toegestaan :)

Ik vind het overigens zeer vreemd dat je moeder niet wilt dat er ingegrepen wordt, straks vallen er gewonden en dan??

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:54

ja ik weet ook niet waarom..
ze wil het niet en mag er met niemand over praten, maar ik ga er aan onder door.. en wil graag op me zelf en dacht nu aan kamers maar zit met me hond (labrador) en hij moet en zal mee...