Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Ik vind het iig klinklare nonsens; ik heb mijn vriend leren kennen toen ik bijna 31 was en dat ging gepaard met de nodige vlinders hoor... En ik ken ook mensen die nog wel een stukje ouder zijn die ook weer verliefd zijn geworden met vlinders en al
. 

Maar je bent niet meer puberaal, dat maakt het een stuk 'makkelijker'. Je kunt realistischer denken dan wanneer de puberhormonen door je lijf gieren, je hebt dus ook geen last van niet kunnen eten en slapen etc.Imago01 schreef:Maar hebben jullie dan ook gehad dat je iemand ontmoette, waarbij je de eerste keer nog niet die gevoelens had, juist omdat je nuchterder en kritischer bent.
Dat het tijd nodig had. Dat je op een of andere manier wel met hem in contact bleef en dat dingen gegroeid zijn?

Heel erg leuk om te zien 
Imago01 schreef:Is dat omdat je dan nuchterder erin gaat, wat afstandelijker als het ware omdat je je verstand er meer bij hebt dan dat je nog puber of jonger bent?
Bang om gekwetst te worden? Is dat het?
En dan de volgende naar aanleiding van hierboven geplaatste….heeft het meer tijd nodig om te weten of je iemand kunt vertrouwen of voel je wel meteen of het goed zit of niet?

maar ik merk zelfs al verschil.
.Imago01 schreef:Ok, dus die vlinders kunnen er wel degelijk zijn maar het hoeft niet per definitie? Verliefdheid/liefde kan ook gaan groeien als je iemand langer c.q. beter kent? Is dat omdat je dan nuchterder erin gaat, wat afstandelijker als het ware omdat je je verstand er meer bij hebt dan dat je nog puber of jonger bent?
Bang om gekwetst te worden? Is dat het?
En dan de volgende naar aanleiding van hierboven geplaatste….heeft het meer tijd nodig om te weten of je iemand kunt vertrouwen of voel je wel meteen of het goed zit of niet?
maar als ik het om me heen hoor en lees in de boekjes dan kun je zeker nog wel verliefd worden op "oudere" leeftijd hoor... de verliefdheid is alleen anders... niet meer zoals toen je 16 was 
Het is meer dat je 's ochtends wakker werd van 'Er was gisteren iets leuks toch... wat ook al weer... o ja! Ik ben verliefd
' En door meerdere keren gekwetst te zijn geweest zit er ook een muurtje om je heen, het kost toch wel wat gedachten en wilskracht om te zeggen dat je wilt proberen je muurtje af te breken om te kijken of wat daarachter is ook echt de moeite waard is.