Ver van alles weg wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Ver van alles weg wonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 18:31

Ja hoor, gister was het weer zo ver..
Ik werd weer eens gek door het ver van mijn vrienden weg wonen..

Laten we eerst dit doen :
Ik heb de eerste 4 jaar van mijn middelbare school tijd in een dorpje verder op doorgebracht. Daar 4 jaar lang getreiterd, gepest en gestalkt. Nouja stalken was op het laatst maar dat was echt de druppel. Hup naar de stad op school. Stad is 30 kilometer verderop, voor mij totaal geen probleem, je stapt in de bus en na een half uurtje ben je er.

Maar voor anderen schijnt het een groot probleem te zijn.. Vriendinnen willen niet hier heen komen, een jongen vind het de reden om geen relatie aan te gaan (ach, dan ben je ook niet gek genoeg op me dus dat maakt me dan ook niet uit).

Met stappen is het altijd een groot probleem. Tijd afspreken is een ramp omdat iedereen spontaan wil gaan en geen tijd af wil spreken. Niemand wil er rekening mee houden dat ik er gewoon een half uur over doe en vaak ook nog op de bus moet wachten..

Soms wil ik gewoon dicht bij de stad wonen, dan is het allemaal veel makkelijker..
Ik woon hier prima, fijn huis, goede verbinding met de stad, maar baal wel dat ik alles erop moet afstemmen enzo..

Lekker duidelijk allemaal (maar niet heus) maar moest het gewoon even van me aftypen.

siskeh

Re: Ver van alles weg wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:33

komt me heel bekend voor,
ik woon 20 kilometer van school, en de busverbinding is vrij slecht(1 keer per uur een bus, die je natuurlijk nooit haalt)
maar ik merk wel dat ik nog meer buiten de groep sta omdat ik ver weg woon.
ik kan het prima met ze vinden, maar je gaat niet makkelijk ff bij iemand langs...

(maar gelukkig ben ik bezig met autorijlessen, dan wordt het hopelijk wat makkelijk)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:50

Dit herken ik zo erg... Ook heel m'n middelbare schooltijd maar weinig uit geweest enzo. Woonde dan wel maar 10 km van school af maar goed. Het blijft altijd balen. Ouders hebben ook niet altijd zin om te rijden en zeker als het spontaan gebeurd zien ze dat niet zitten.
Moet wel zeggen, ik studeer nu in Utrecht. Zou je denken dat ik dan wel gewoon lekker uit ga enzo maar nu heb ik er niet zoveel behoefte meer aan :P

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:54

Hier ook herkenbaar, had al vrienden die niet echt in de buurt woonde en nu dan toch naar mijn vriend verhuisd ben zitten ze nog verder weg...
Wel lastig om nu dingen te plannen, niet spontaan ff langsgaan.
En laa ik nu net een ster zijn in andere vrienden maken... :P

Maar ook hier bijna me rijbewijs, en dan het land door krossen :D

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:10

Ik heb hier ook wel 'vriendinnen', soort van.
Die van het soort, je kan er niet mee praten, je kan er niet op bouwen, je kan er eigenlijk helemaal niks mee

(en ja ik weet heus wel dat jullie mijn berichten nalezen dus HOI! :wave: )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:33

Ik herken het wel, een avondje spontaan met de klas de stad in gaan is voor mij lastig, ik moet namelijk dan bij iemand blijven slapen, ik sta op tijd en het gaat dan allemaal al minder spontaan helaas. :\
Maar ach, thuis wonen heeft ook zo z'n voordelen :D

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:36

Ik heb het ook( ik woon 25 km van school), vind het ook erg vervelend, maar wel weer lekker rustig hier.
Wel gaat mijn bus 1 keer in het uur, en als ik hem dan net niet haal moet ik weer zo lang wachten en daardoor ben ik altijd veel later thuis dan mijn vriendinnen, die dus veel meer vrije tijd over houden.. (vraagt ereen of ik gister nog heb paardgereden ofzo, terwijl het bij mij al donker was toen ik thuis kwam..)

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:51

heel herkenbaar alleen zit ik elke dag thuis, heb geen rijbewijs, en de winkels zijn ook ver weg. ongeveer half uur fietsen. ik woon echt in een boerengat, terwijl ik eerder op een winkelcentrum in tilburg woonde hhaha... maar ik heb dus ook met mijn familie dat die niet vaak willen komen, en dat wij dus meestal erheen gaan 2 uur en kwartier rijden pfff...
ik woon hier nu 2 jaar en heell misschien komt mijn moeder zaterdag voor de eerste keer hier heen.. erg he *bloos*

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:48

Het is tegenwoordig sowieso al vaak dat ik merk dat mensen geen tijd willen maken om naar hier te komen. Meestal moet ik, of wij, daarheen gaan... opzich vind ik het niet erg, maarja.. je kunt inderdaad nooit iets spontaan doen..

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:52

Ik herken het wel! Ik woon 15 km van mijn school, maar het is ook een half uur reizen. Ik moet dan eigenlijk altijd daarheen, want hierheen komen dat is dan weer veel te veel gedoe ofzo :? En dat terwijl ze alleen in de trein hoeven stappen, en dan kom ik ze wel ophalen op het station.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:28

Ik had het ook! Toen ik op de middelbare school zat ging ik vaak op de fiets, was een uur fietsen. En m'n vriendinnen woonden in die stad. Ik moest ook altijd naar hen toe komen, ze kwamen nooit naar mij toe, want dat was te ver. Ik fietste het iedere dag! En anders reden er nog bussen en had je misschien nog ouders die konden rijden.
Sja, de vriendschappen zijn na de middelbare school gestrand.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:47

Dat viel bij mij op zich wel mee. Ze kwamen ook wel vaker naar mij toe. Maar meestal was het toch wel bij hun inderdaad. Maar dat komt ook doordat hun allemaal bij elkaar in de buurt wonen en ik dan de enige was die "ver" weg woonde.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:58

als je jong bent en bv nog geen auto hebt, vind je dat inderdaad lastig, maar later kan het goed zijn dat je maar al te graag daar blijft wonen of terug naar de rust wilt...voor mij zelf gaat dat allesinds op hoe verder in de bossen of weilanden hoe lieveren achteraf bekeken hebben wij het als kind hier toch leuker gehad dan kinderen in de stad (vind ik)...
met de hele buurt op straat kunnen spelen, al je buren kennen, pony in de tuin kunnen zetten en weiland op loopafstand,...

maar nu blijft het uiteraard vervelend dat je toch altijd een tijdje onderweg bent om naar je vrienden te kunnen...

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:00

dat klinkt heel bekend.

veel vrienden van mij wonen aan de andere kant van de stad of verder.
wij hebben daar ook ooit gewoond(toen ik was geboren tot dat ik 2 maanden was), waren we maar nooit verhuisd dacht ik dan. zo ontzettend jammer!
met stappen ga ik eigenlijk gewoon op de fiets, dat is nog wel te doen als we in de stad afspreken. ik heb een ''vriendin'' die ergens achter ons woont, die met mij mee na huis fietst. anders kom ik echt niet weg! om mezelf elke keer te bobben(dus 10 euro voor parkeren moet betalen) of elke keer met de taxi(rond de 15 euro) heb ik ook weinig zin. klinkt misschien heel erg maar voor mij is dit een goeie oplossing dat ik dan toch maar alleen fiets en lieg tegen me ouders. alleen fietsen vind ik helemaal geen probleem(ben met een kwartier thuis) vrienden houden me goed in de gaten, ik moet smsen of bellen als ik thuis ben. als ik er iets te lang over doe bellen ze mij al op waar ik zit.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:07

Tja hier nog één die je verhaal wel herkent.

Ik heb ongeveer 10 jaar in Voorburg gewoond, aan de rand van Den-Haag. Twintig minuten fietsen en ik was op school, winkelcentrum om de hoek, vriendinnen om de hoek, manege om de hoek. Ideaal :D

Totdat mn ouders het in de bol kregen om naar Drenthe te verhuizen, naar het kleinste gat wat je je maar bedenken kan (tenminste dat vond ik) en heel heel ver weg van alles en iedereen. Opeens moest ik drie kwartier fietsen naar school, manege dan nog wel dichtbij, later paarden rijden bij de buren. Dat was dan wel weer een voordeel. Mijn vriendinnen woonden echter ook bij de school in de buurt, dus allemaal op redelijke afstand.

Man man wat baalde ik in het begin! Zeker omdat ik de leeftijd kreeg om uit te gaan. Gelukkig kon ik heel vaak bij een vriendinnetje blijven slapen, want op de tijd dat wij de kroeg uit kwamen rollen reed er geen bus meer naar mn gehucht.

Achteraf gezien heb ik er toch een heerlijke tijd gehad en ben ik erachter gekomen dat ik helemaal geen stadsmens ben. Doe mij maar weilanden en bossen om de hoek in plaats van het winkelcentrum. Iedereen vind zelf wel een manier om zich aan de situatie aan te passen.

Wat ik wel rot voor jou vind is dat je vrienden er geen rekening mee houden. Kun je nooit ergens blijven slapen? Dat maakt het allemaal zoveel makkelijker. Kan je er gewoon op tijd heengaan en van daaruit samen naar de kroeg en ook weer samen terug.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:11

Ik herken het ook. Woonde midden in het bos en kon niet zo even gauw naar het dorp/ de stad komen. Werd meestal ook niet echt rekening mee gehouden. Moest altijd 50 minuten fietsen naar school etc. Maar ik vond het dan ook wel minder erg.. Had na school altijd pony te doen dus ook niet echt tijd om stad in te gaan ofzo. En 's avonds was het soms wel jammer.. Maar moest dan meestal ook wel huiswerk maken.
Gelukkig kon ik met stappen vaak bij een vriendinnetje slapen. Heel veel stappen deed ik ook niet omdat ik vaak ook wedstrijden had in het weekend...

Zit nu in Groningen, voor mijn studie. Ga nu straks weer terug.. Bevalt me toch niet zo hier. Maar toch vind ik het lastig om hier weg te gaan, al je vrienden zitten nu hier. Maar het platteland is toch meer mijn ding :)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:17

Ik herken het volledig is bij mij ook zo :=
en als ik dan met de fiets naar de stad zou moeten zou ik in mijn eentje 50minuten moeten fietsen :x

gelukkig doen mijn vriendinnen niet vervelend met uur afspreken om uit te gaan :)

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:21

Ik woon nu ongveer 10 km van school af! En mijn vriendinnen wonen 5 km van mijn school af! Dus als ik naar hun toe wil moet ik 15 km fietsen! Mijn ouders willen me vaak brengen maar soms ook niet!
Ik vindt het best vervelend want hun doen naar school allemaal leuke dingen en ikkan dan niet mee!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 11:33

15 km of de andere kant van de stad vind ik makkelijk te doen :=

30 km fietsen vind ik een heel ander verhaal

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:13

@ Kynshiri: Moet je wel maar net kinderen van jouw leeftijd in de buurt hebben wonen ;) Ik was altijd samen met m'n zusje zowat omdat wij gewoon de enige kinderen in de buurt waren.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:56

bij ons komt ook niet vaak visite wonen ook een beetje afgelegen

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:11

Ik heb trouwens ook geprobeerd te fietsen, deed er anderhalf uur over (door de polders) en dan moest ik ook nog eens terug!

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:55

pfff ellende, en dat is ook niks zo in een open gebied fietsen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 13:18

Ik ken het ook wel, alleen is het afstandsverschil bij mij een stuk kleiner.
Dus in feite heb ik geen recht om te zeuren, als ik jullie afstanden hier zo zie. :oo
Ik woon ong. 12/14 km van school af. Is met de auto een kwartier, met de fiets 40 minuten. Helaas hier wel het nadeel dat er geen vlotte verbindingen zijn met het openbaar vervoer.
Als ik met de bus wil, moet ik overstappen en ben ik minimum 40 minuten onderweg. Dus dan gaat het al beter met de fiets, bovendien nog gezonder.
Een station is hier ook niet dichtbij, het dichtste is op een halfuurtje met de fiets, dan nog 5 minuten op de trein en nog een dikke 5 minuten naar school te voet. Komt opnieuw op dezelfde tijd neer.

Maar zelfs met mijn 'slechts' 12 km heb ik al "last" met sommige personen (mijn vriendinnen niet, maar als ik moet afspreken voor een schoolopdracht oid bv). Ik kan me herinneren dat m'n ex hier ook wel eens lastig over deed.. Terwijl hij dan nog dichter woont dan de school. Achteraf gezien is het eigenlijk geen moeite om eens langs te komen als je die persoon graag hebt. Ach ja het is ook niets voor niets m'n ex natuurlijk.

Soms zou ik liever ergens anders willen wonen (ergens waar je makkelijk op stap kan, gaan winkelen, naar de film), maar anderzijds hou ik wel erg van het huis waarin we nu wonen.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:09

even ontopic maar ik kan het niet laten

ik kom zelf uit brabant en ik woon sinds 2 jaar in overijssel..
en morgen komt mijn moeder voor het eerst bij mij op visite
ze heeft zelf last van hyperventilatie in de auto.
dus ik hoop dat het haar gaat lukken, is wel 2 uur rijden