Ik weet niet wat ik wil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Ik weet niet wat ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 14:44

Hallo :+

Ik zit nu in het examenjaar havo (N&G + eco) en heb eigenlijk geen idee wat ik hierna wil gaan doen.
Als ik naar een opendag of beurs ga kom ik alleen maar thuis met nóg meer folders en lijken nóg meer dingen me wel leuk.
Ik ben in H4 blijven zitten omdat ik mijn motivatie totaal verloor. Waar werk ik eigenlijk voor? Ik weet nog helemaal niet wat ik wil...
Ik dacht dat het extra jaar in H4 me zou helpen (langer de tijd zou geven) om een duidelijkere keuze te maken maar eigenlijk wordt het alleen maar erger.
Vliegen lijkt me geweldig, moet binnenkort ook de papieren opsturen voor de medische keuring maar als ik daar niet doorheen kom?
Dan heb ik geen plan B, een maar heel klein percentage wordt toegelaten op de pilotenopleiding, ik heb dus wel een plan B nodig.

Ik weet het echt niet, stel dat ik met een opleiding begin die ik toch niet leuk blijk te vinden? Of dat ik er helemaal niets van snap?

Wie heeft dit nog meer gehad?
Wat hebben jullie toen gedaan?

_Tara_

Re: Ik weet niet wat ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:49

Ik zou niet te bang zijn dat je een opleiding begint die je niet leuk lijkt te vinden. Dat hebben namelijk heel veel mensen :P Op open dagen worden opleidingen toch wel een soort van "verkocht". Dan lijkt alles vaak leuk.
Kun je niet met iemand op school gaan praten? Testen doen op internet?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 16:51

Vraag mensen in jouw omgeving eens hoe zijn hun baan/ studierichting ervaren en wat de mogelijkheden van hun studie en baan zijn. Misschien kom je dan op ideeen voor plan B.

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 17:02

Heb je al eens een interesse of studiekeuzetest gedaan? Op internet vond ik de volgende site, misschien heb je daar wat aan.
http://www.opleidingkeuzeadvies.nl/
Misschien kun je een afspraak maken met de decaan/studieadviseur op jouw school, volgens mij kan die je verder helpen als je er niet uit komt (tips of doorverwijzen naar iemand die meer weet van beroepskeuze etc).
Laat je verder niet afleiden op de open dagen door de verschillende studies, zoals iemand hiervoor al zei: het beste beeld krijg je van studenten die de studie al doen, regel dat je een dagje mag meelopen met een student en kijk dan of je denkt dat het iets voor je is. Bedenk ook wat voor werk je later zou kunnen doen met een bepaalde opleiding (Zijn er veel mogelijkheden of juist maar een paar banen die je kunt doen met deze opleiding etc!)
Veel succes!!!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 19:12

Bedankt allemaal :)
Ik ga sowiso deze week even langs de decaan en ik ga de site even bekijken!